AnonymBruker Skrevet 18. september #1 Del Skrevet 18. september Virker som boligmarkedet har stoppet opp nå? Her er en trist historie om en selger som helt siden mai har slitt med å selge sin leilighet i Oslo. Han har ikke fått noen bud... Prisen er kuttet med 1,5 millioner, uten at det har hjulpet: https://e24.no/privatoekonomi/i/rlJBye/ingen-bud-etter-seks-visninger-og-millionkutt-spiser-av-egenkapitalen Anonymkode: ae5ca...d74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #2 Del Skrevet 18. september Var det ikke nok med én tråd om denne triste historien? 🙄 Anonymkode: 3165b...fd5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #3 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Var det ikke nok med én tråd om denne triste historien? 🙄 Anonymkode: 3165b...fd5 Dette er en ny trist historie. Her er den gamle triste historien: https://e24.no/privatoekonomi/i/pQk4aE/har-forsoekt-aa-selge-boligen-siden-mai-behovet-boer-jo-vaere-der Anonymkode: ae5ca...d74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snurk Skrevet 18. september #4 Del Skrevet 18. september Ååh neeei kvadratmeterprisen har falt helt ned til 92.000 pr kvm!! Så forferdelig 🙄 Når kvadratmeterprisen for området har ligget på over 100.000 så er det virkelig på tide med en nedgang... 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 18. september #5 Del Skrevet 18. september 2 hours ago, AnonymBruker said: Dette er en ny trist historie. Her er den gamle triste historien: https://e24.no/privatoekonomi/i/pQk4aE/har-forsoekt-aa-selge-boligen-siden-mai-behovet-boer-jo-vaere-der Anonymkode: ae5ca...d74 Ja, det er litt trist at en person som kjøpte en leilighet til under 7 mill i 2016 ikke får solgt til 11 i 2023... Det er bare rundt 50'000 i skattefri gevinst i måneden. For å sitte i sofa'n og se på tv. Kanskje den rett og slett er lagt ut for høyt i dagens marked, hvor det svir å låne 8 millioner 15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 18. september #6 Del Skrevet 18. september Personlig synes jeg ikke synd på personen. Markedet bestemmer. Selv om selger har gjort betydelig oppgraderinger, så er den priset for høyt om han ønsker å selge NÅ. Sånn er det bare. Life sucks. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #7 Del Skrevet 18. september Er vel bare et sunnhetstegn at man ikke får solgt til den kvadratmeterprisen i dagens inflasjon. Vi er selv på utkikk i Oslo-området, nærmere bestemt billige, barnevennlige rekkehus rett utenfor Oslo, og selv om det går merkbar treigere nå enn da vi begynte å følge med i fjor høst, så virker det som om markedet justerer seg selv ved at folk velger å bli sittende på boligen lengre enn tidligere. Der det i vårt utvalgte område i fjor var 10-20 boliger til salgs innenfor våre kriterier er det nå bare 3, alle har ligget ute en stund, og selv om prisen er justert noe så er det ikke av slik betydning at det er noe krakk ennå. Hvis noe så virker det som om det blir enda mindre å velge for boligkjøpere og dermed vanskeligere igjen. Har også fulgt litt med på prisene i vårt nåværende nabolag i Oslo, siden vi kanskje skal selge snart og her virker det som om markedet har delt seg i to: toromsleiligheter i vårt borettslag er helt ville i pris, vi snakker om nesten samme pris som vi kjøpte en 4-roms for i 2017 og de selges fort. 4-romsleilighetene har derimot holdt seg mye mer stabile i pris. Anonymkode: e0b8d...0f9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #8 Del Skrevet 18. september Lurer på om jeg skal legge ut min 3-roms i Oslo for 100 mill. kr på Finn, og så etter et par uker med null interesse gå til VG og sutre over at ingen kjøper og at jeg må kutte prisen med hele 93 mill .kr.... Ja, det er så dumt. Ingen vil betale 11 mill. kr for en helt alminnelig leilighet på St. Hanshaugen. Anonymkode: 71b51...c6a 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #9 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Lurer på om jeg skal legge ut min 3-roms i Oslo for 100 mill. kr på Finn, og så etter et par uker med null interesse gå til VG og sutre over at ingen kjøper og at jeg må kutte prisen med hele 93 mill .kr.... Ja, det er så dumt. Ingen vil betale 11 mill. kr for en helt alminnelig leilighet på St. Hanshaugen. Anonymkode: 71b51...c6a Mange har gjort det inntil nylig. Helt koko hvor mange leiligheter det var i denne prisklassen på St.H og Frogner på forsommeren. Alle rundt 90-120 kvm uten no ekstraordinært Anonymkode: ccf28...a04 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #10 Del Skrevet 18. september Lurer på om noen har gammel finn-annonse, der den leiligheten ble solgt sist, i slutten av 2021. Da ble den solgt for 9810000 kr og blir nå forsøkt solgt til en million mer, og det er etter prisjustering. Og noen kan si at det ble sikkert pusset opp men det tviller jeg egentlig på, fordi samme leilighet ble også solgt/kjøpt i 2020 og da for 7,5 millioner. Og det tror jeg i den perioden, 2020-2021 at den ble pusset opp, siden det gikk da 2,3 millioner opp i pris. Hvis vi hadde disse annonsene tilgjengelig, og de er sikkert fortsatt lagret hos finn bare ikke åpne i søk, så kunne vi si hva og når ble pusset opp. Anonymkode: 4a577...d98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 18. september #11 Del Skrevet 18. september newman01 skrev (3 timer siden): Ja, det er litt trist at en person som kjøpte en leilighet til under 7 mill i 2016 ikke får solgt til 11 i 2023... Det er bare rundt 50'000 i skattefri gevinst i måneden. For å sitte i sofa'n og se på tv. Kanskje den rett og slett er lagt ut for høyt i dagens marked, hvor det svir å låne 8 millioner Dette tenker jeg også, han har uansett hatt vanvittig prisoppgang og han skal jo kjøpe i samme marked. I tillegg skal han selge seg ned, så han vil sitte godt i det etter salg uansett. Leiligheten er såpass stor at de kan leie ut et rom. Regner med han fikk lån tilpasset inntekt den gang da og at han har hatt tid til å nedbetale på lånet de siste 7 årene. Med nedbetalingstid på 20år har han 13 igjen. Han kan refinansiere og fordele over flere år igjen. Selvfølgelig dikter jeg bare, men en person med så stor formue er det ikke synd på. Sorry, men hva med å finne folk som faktisk sliter hvis man skal lage en slik reportasje? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #12 Del Skrevet 18. september Men hallo i luken da liksom? Hvis man kan ta bort 1.5 million på noen mnd, så har man faktisk overpriset bygget betraktelig... og da er det selgers griske feil som er årsaken til dette. Anonymkode: 9bc14...bc1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #13 Del Skrevet 18. september 13 hours ago, newman01 said: Ja, det er litt trist at en person som kjøpte en leilighet til under 7 mill i 2016 ikke får solgt til 11 i 2023... Det er bare rundt 50'000 i skattefri gevinst i måneden. For å sitte i sofa'n og se på tv. Kanskje den rett og slett er lagt ut for høyt i dagens marked, hvor det svir å låne 8 millioner Personen kjøpte ikke leiligheten i 2016, men i 2021 for nærmere 10 mill... Anonymkode: 69b38...65b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #14 Del Skrevet 18. september 15 hours ago, AnonymBruker said: Dette er en ny trist historie. Her er den gamle triste historien: https://e24.no/privatoekonomi/i/pQk4aE/har-forsoekt-aa-selge-boligen-siden-mai-behovet-boer-jo-vaere-der Anonymkode: ae5ca...d74 Hahaha morsom trolling Anonymkode: 69b38...65b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #15 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Lurer på om noen har gammel finn-annonse, der den leiligheten ble solgt sist, i slutten av 2021. Da ble den solgt for 9810000 kr og blir nå forsøkt solgt til en million mer, og det er etter prisjustering. Og noen kan si at det ble sikkert pusset opp men det tviller jeg egentlig på, fordi samme leilighet ble også solgt/kjøpt i 2020 og da for 7,5 millioner. Og det tror jeg i den perioden, 2020-2021 at den ble pusset opp, siden det gikk da 2,3 millioner opp i pris. Hvis vi hadde disse annonsene tilgjengelig, og de er sikkert fortsatt lagret hos finn bare ikke åpne i søk, så kunne vi si hva og når ble pusset opp. Anonymkode: 4a577...d98 Sjekk ut nettsiden bolig.ai 👍 Anonymkode: 3aea6...9dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 19. september #16 Del Skrevet 19. september 8 hours ago, AnonymBruker said: Personen kjøpte ikke leiligheten i 2016, men i 2021 for nærmere 10 mill... Anonymkode: 69b38...65b Hvis du faktisk leser den posten jeg hadde, med den linken jeg faktisk kommenterte på, handler den om Hans Thomas Holm som kjøpte en leilighet i 2016. For under 7 millioner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #17 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (21 timer siden): Er vel bare et sunnhetstegn at man ikke får solgt til den kvadratmeterprisen i dagens inflasjon. Vi er selv på utkikk i Oslo-området, nærmere bestemt billige, barnevennlige rekkehus rett utenfor Oslo, og selv om det går merkbar treigere nå enn da vi begynte å følge med i fjor høst, så virker det som om markedet justerer seg selv ved at folk velger å bli sittende på boligen lengre enn tidligere. Der det i vårt utvalgte område i fjor var 10-20 boliger til salgs innenfor våre kriterier er det nå bare 3, alle har ligget ute en stund, og selv om prisen er justert noe så er det ikke av slik betydning at det er noe krakk ennå. Hvis noe så virker det som om det blir enda mindre å velge for boligkjøpere og dermed vanskeligere igjen. Har også fulgt litt med på prisene i vårt nåværende nabolag i Oslo, siden vi kanskje skal selge snart og her virker det som om markedet har delt seg i to: toromsleiligheter i vårt borettslag er helt ville i pris, vi snakker om nesten samme pris som vi kjøpte en 4-roms for i 2017 og de selges fort. 4-romsleilighetene har derimot holdt seg mye mer stabile i pris. Anonymkode: e0b8d...0f9 Vi har kjøpt i Oslo etter en lete-prosess på ca et år, og selger nå huset. Markedet er «rart» med stort trøkk på enkelte hus, men ellers ganske avventende kjøpere. For boligmarkedet tror jeg at dette er bra, det var ikke sunt at alle boliger røk kl 12 etter første visning uten at kjøperen film sjansen til å orientere seg. Anonymkode: 1fdef...088 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:32 #18 Del Skrevet onsdag kl 07:32 Enda en trist historie: "Jeg måtte selge leiligheten som et litt desperat trekk. Med økte renter, høy inflasjon og stadig økte felleskostnader ble det hele veldig vanskelig, sier han til E24. Boligeier Hikmat Baba-Zada sier økte renter og økte fellesutgifter har skapt en ikke-bærekraftig situasjon for ham." https://e24.no/norsk-oekonomi/i/jljmoz/renten-kan-bli-hoeyere-enn-ventet-uutholdelig Anonymkode: ae5ca...d74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:46 #19 Del Skrevet onsdag kl 07:46 At de ikke er flaue over å stille opp, og at avisene ikke skammer seg for å lage slike saker Anonymkode: 4d2a3...d55 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:13 #20 Del Skrevet onsdag kl 09:13 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enda en trist historie: "Jeg måtte selge leiligheten som et litt desperat trekk. Med økte renter, høy inflasjon og stadig økte felleskostnader ble det hele veldig vanskelig, sier han til E24. Boligeier Hikmat Baba-Zada sier økte renter og økte fellesutgifter har skapt en ikke-bærekraftig situasjon for ham." https://e24.no/norsk-oekonomi/i/jljmoz/renten-kan-bli-hoeyere-enn-ventet-uutholdelig Anonymkode: ae5ca...d74 Det er snakk om en utleieleilighet ... Anonymkode: e15e7...22f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå