Gå til innhold

Lære barn om kjønnsidentitet

Natterravn

Anbefalte innlegg

Det er ikke normalt for et barn å lure på hva de er.  De er i 99% av tilfellene det kjønnet det er født som.  Hvis ikke hadde jo ikke jorden vært befolket.   Dette burde bli introdusert i 5-6 klasse.  Ikke på barneskolen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ops2 skrev (14 timer siden):

Men du unngår spørsmålet om de kriminelle. Hva synes du om dette, er det feil å begrense adgangen til å jobbe med barn og unge? Er det en rettighet du synes forbrytere skal ha? Du mente at det ikke spiller noen rolle hva slags kriminalitet de begår, de skal ha retten til å definere seg selv.

(Jeg satte tre ord i kursiv, for å henlede oppmerksomheten på ordbruken)

Du skrev:

Hvilke andre rettigheter vil du fjerne fra folk som har begått kriminalitet og hvor vil du sette grensa? Siden du nevner her at du vil fjerne muligheten til å la andre personer få definere seg selv?

Jeg svarte deg:

Seksualforbrytere skal ha begrensing i hva de kan gjøre. Å si nei til kjønnskifte er ikke verre enn å nekte de som har begått seksuelle overgrep, å jobbe med barn. Ja, har du noe slikt på rullebladet får du ikke jobbe med barn og ungdom. Det er en rettighet de har mistet. Jeg har ikke bestemt det.

Og jeg synes ikke synd på seksualforbrytere, narkotikaforbrytere, drap, vold eller grovt ran. Som ikke får jobbe med barn og unge. Jeg er et menneske med holdninger som jeg lever godt med.

Akkurat dette unngikk du å svare på. Jeg gir et eksempel på en rettighet som seksualforbrytere har mistet, og synes du det er galt? Siden du synes de skal ha rett til å skifte identitet.

Nei, du gikk på en setning som ikke har noe med at kriminelle skal få rett til å skifte identitet. Å få nytt navn, nytt kjønn og nytt personnummer, er å skifte identitet. Den som googler det nye navnet, vil ikke finne noe om det han har gjort før han skiftet navn.

Det betyr ikke at jeg tror alle som skifter kjønn er kriminelle. Men de som allerede er dømt i straffesaker, kan gripe denne muligheten. En som har misbrukt sin mindreårige stedatter mange ganger og truet henne med at hvis hun sier noe til moren, vil hun aldri se moren igjen. Jeg blir kvalm av å lese om denne personen.

Det må da være en grense et sted, for å få "definere seg selv". Det er noe vissvas som har kommet de siste få årene. Man ville ledd av dette for ti år siden, at "definer deg selv" overstyrer alt annet.

stedatter.thumb.jpg.28fb3d0f42868eaaa0ed3e55bc2f68e3.jpg

Min kommentar om lengden på svarene er selvironisk - jeg skriver så lange svar at poster blir slettet, samtidig er det en kommentar til at du slenger ut korte poster uten noe å tilføre debatten.

Eneste grunnen til at du føler at mine poster er så korte og ikke tilfører noe til debatten er jo fordi mine innlegg går på dine spesifikke påstander og jeg må ofte spørre om kilde. Som jeg har gjort flere ganger gjennom denne tråden og hvor jeg ikke har fått noen kilder. Du svarer jo ikke.

Så inntil du gidder å svare på det, gidder ikke jeg å svare deg på det du skriver.

Jeg veit veldig godt at du liker å skrive så veldig lange innlegg og bombardere folk med masse påstander, ispedd noen linker som skal bevise det du sier, men som ofte ikke gjør det, og dermed blir folk sittende opptatte med å rote seg gjennom linkene dine og blir hengende fast i de, men det styret der har jeg gjennomskua for lengst.

Jeg venter fremdeles på kildene dine.

Endret av Bålkaffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym111111 skrev (13 timer siden):

Jeg vet ikke noe om spesifikke undersøkelser, vet bare at fagfolk er uenige om dette da ulike undersøkelser viser ulikt og mange av undersøkelsene er dårlige. Mange av de som får godkjent operasjoner får det uten vitenskaplige bevis for at det er best, men fordi det er deres følelser, sterke ønske og deres kropp. Som sagt er fagfolk uenige om hvor bra denne utviklingen med at flere og flere får innvilget hormoner og operasjoner er. Jeg er imot at friske kropper (spesielt barn og unge) blir satt på hormoner og operert. Friske kropper blir ødelagt for alltid, og det får enorme  konsekvenser for de som angrer.

Hvilke fagfolk er uenige om disse undersøkelsene? Hvilke undersøkelser har de tatt for seg? Når?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym111111 skrev (13 timer siden):

Fagfolk er uenige, og mener det mangler faglig grunnlag for å mene at hormoner og operasjoner er bra. Mange av dem viser også til at behandling med hormoner (og etterhvert operasjon) skaper flere transpersoner i stedet for at noen hadde vokst det av seg i en naturlig pubertet (som mange som ikke går på hormoner gjør). Omtrent alle barn som starter på stopphormoner i Sverige ender med full operasjon og kjønnsskifte. Så denne behandlingen fungerer ikke som en pause for å finne ut hva de vil gjøre, men i det de starter på hormoner er deres vei nesten forutbestemt.

Se dokumentaren, og hør fagfolk (også de som har jobbet i miljøet) som er i tvil og personer som angrer på behandling.

Hvorfor er du så ensidig for dette? Hadde det ikke vært bedre å prøve å hjelpe de som sliter på andre måter enn å ødelegge deres friske kropp for alltid?

Hvilke fagfolk?

Hvorfor jeg er ensidig? Jeg har kommet med bevis på mine påstander. Du? Du har ikke kommet med noen bevis for dine påstander. Du har brukt flerfoldige sider på å gjenta deg selv til det kjedsommelige, når jeg har spurt mer og mer spesifikt etter noe som beviser det du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (Akkurat nå):

Hvilke fagfolk er uenige om disse undersøkelsene? Hvilke undersøkelser har de tatt for seg? Når?

Jeg har aldri sagt jeg har noen tall på dette. Jeg har kun sagt min mening, og referert til en dokumentar på svt play som heter "transkriget". Der får man høre hva både leger, psykologer og personer som har gått igjennom behandling og operasjon mener.

I programmet kom det fram at nesten alle barn som starter på pubertetsblokkere i Sverige, ender med å ta hormoner og operasjon. Dette viser at stopphormonene ikke fungerer som en utsettelse så barna får tid til å vurdere om de ønsker operasjon, men deres vei er egentlig forutbestemt den dagen de starter på stopphormon. Mange som tror de er trans som barn, kan vokse dette av seg i puberteten når de går gjennom en normal pubertet. De som starter på stopphormoner får aldri denne muligheten.

Siden tall er så viktig for deg; hvor mange barn og unge skal få ødelagt sin kropp for alltid for at du synes det er for mange? Det å operere eller fjerne fysisk friske organer, er uvanlig å gjøre i alle andre sammenhenger. Hvorfor tenker du at det er greit med personer som tror de er født i feil kropp? Hadde det ikke vært bedre å hjelpe de til å kunne være akkurat den de ønsker i den kroppen de har? Hvorfor er løsningen å forandre på en kropp som er 100% frisk?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (8 minutter siden):

Hvilke fagfolk?

Hvorfor jeg er ensidig? Jeg har kommet med bevis på mine påstander. Du? Du har ikke kommet med noen bevis for dine påstander. Du har brukt flerfoldige sider på å gjenta deg selv til det kjedsommelige, når jeg har spurt mer og mer spesifikt etter noe som beviser det du sier.

De fagfolkene jeg har snakket om har jeg ikke navn på, men noen av dem er med i dokumentaren på svt play, som jeg har nevnt. Men det er jo allment kjent at ikke alle er enige om dette, og også at flere som har gjennomgått behandling og operasjoner angrer.

Hvorfor trenger du bevis for at noen mener det er galt å operere/fjerne friske organer? Ser du ikke hvor galt det er? Hva skjer??? Håper det får konsekvenser for de som faktisk er ansvarlige for dette i framtiden.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anonym111111 skrev (2 minutter siden):

De fagfolkene jeg har snakket om har jeg ikke navn på, men noen av dem er med i dokumentaren på svt play, som jeg har nevnt. Men det er jo allment kjent at ikke alle er enige om dette, og også at flere som har gjennomgått behandling og operasjoner angrer.

Hvorfor trenger du bevis for at noen mener det er galt å operere/fjerne friske organer? Ser du ikke hvor galt det er? Hva skjer??? Håper det får konsekvenser for de som faktisk er ansvarlige for dette i framtiden.

Nå vrenger du på det jeg har sagt hele veien her, det er ikke noe lurt av deg.

Jeg har etterspurt dokumentasjon på behandlinger som har bedre suksessrate enn den som allerede finnes, og det har du ikke svart på. Du sier at fagfolk er uenige i forskning og studier som er gjort som tegner et bilde av at den typen behandling vi bruker og har idag faktisk gir gode resultater, men du kan verken vise til hvilke fagfolk eller noen kilder hvor de kritiserer denne forskningen eller studiene? Tsk tsk tsk...

Om du er forvirra over hva jeg faktisk har sagt, anbefaler jeg deg å lete tilbake i tråden for å få det med deg.

Dermed er vi tilbake på det jeg har bedt om hele veien: Kilder. Host de opp eller trekk deg tilbake.

Endret av Bålkaffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym111111 skrev (8 minutter siden):

Jeg har aldri sagt jeg har noen tall på dette. Jeg har kun sagt min mening, og referert til en dokumentar på svt play som heter "transkriget". Der får man høre hva både leger, psykologer og personer som har gått igjennom behandling og operasjon mener.

I programmet kom det fram at nesten alle barn som starter på pubertetsblokkere i Sverige, ender med å ta hormoner og operasjon. Dette viser at stopphormonene ikke fungerer som en utsettelse så barna får tid til å vurdere om de ønsker operasjon, men deres vei er egentlig forutbestemt den dagen de starter på stopphormon. Mange som tror de er trans som barn, kan vokse dette av seg i puberteten når de går gjennom en normal pubertet. De som starter på stopphormoner får aldri denne muligheten.

Siden tall er så viktig for deg; hvor mange barn og unge skal få ødelagt sin kropp for alltid for at du synes det er for mange? Det å operere eller fjerne fysisk friske organer, er uvanlig å gjøre i alle andre sammenhenger. Hvorfor tenker du at det er greit med personer som tror de er født i feil kropp? Hadde det ikke vært bedre å hjelpe de til å kunne være akkurat den de ønsker i den kroppen de har? Hvorfor er løsningen å forandre på en kropp som er 100% frisk?

Du svarer ikke på spørsmålet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (1 time siden):

Nå vrenger du på det jeg har sagt hele veien her, det er ikke noe lurt av deg.

Jeg har etterspurt dokumentasjon på behandlinger som har bedre suksessrate enn den som allerede finnes, og det har du ikke svart på. Du sier at fagfolk er uenige i forskning og studier som er gjort som tegner et bilde av at den typen behandling vi bruker og har idag faktisk gir gode resultater, men du kan verken vise til hvilke fagfolk eller noen kilder hvor de kritiserer denne forskningen eller studiene? Tsk tsk tsk...

Jeg har sagt utallige ganger at det er umulig å finne sikre tall på dette. Stopphormoner i seg selv kan jo føre til at personer som hadde vokst av seg tankene om at de er født i feil kropp hvis de hadde fått gjennomgått en normal pubertet, i stedet får unødvendig behandling og operasjon. Du kan ikke se på en forskning isolert sett og finne svarene på en så komplisert problemstilling. Mange av de som angrer på behandling/operasjon står heller ikke fram med det før etter mange år.

Men jeg mener det er viktig å prøve å finne andre måter å hjelpe barn og unge som tror de er født i feil kropp på enn hormoner og operasjoner som ødelegger deres fysisk friske kropp for alltid. 

Endret av anonym111111
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym111111 skrev (Akkurat nå):

Jeg har sagt utallige ganger at det er umulig å finne sikre tall på dette. Stopphormoner i seg selv kan jo føre til at personer som hadde vokst av seg tankene om at de er født i feil kropp gjennomgår unødvendig behandling og operasjon. Du kan ikke se på en forskning isolert sett og finne svarene på en så komplisert problemstilling. Mange av de som angrer på behandling/operasjon står heller ikke fram med det før etter mange år.

Men jeg mener det er viktig å prøve å finne andre måter å hjelpe barn og unge som tror de er født i feil kropp på enn hormoner og operasjoner som ødelegger deres fysisk friske kropp for alltid. 

Jeg har ikke bare spurt om tall, jeg har gjentatte ganger spurt etter spesifikke forskere og spesifikke kilder på at fagfoolkene du påstår å sitere her er uenige med de studiene som finnes som sier at denne typen behandling er den beste.

Så kom igjen: Host de opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (5 minutter siden):

Dermed er vi tilbake på det jeg har bedt om hele veien: Kilder. Host de opp eller trekk deg tilbake.

Du trenger å se kilder for å forstå at det er feil å ødelegge fysisk friske kropper for alltid? Du forstår at noen angrer, og noen får ødelagt livet sitt av dette?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger å se kilder for å forstå at det er feil å ødelegge fysisk friske kropper for alltid? Du forstår at noen angrer, og noen får ødelagt livet sitt av dette?

Du vrir enda en gang på det jeg har spurt etter. Om det er det eneste du har igjen på blokka nå, så anbefaler jeg deg å slutte.

For å friske opp hukommelsen din så tar jeg med det jeg skrev før det lille du klippet ut av innlegget mitt:

Sitat

Jeg har etterspurt dokumentasjon på behandlinger som har bedre suksessrate enn den som allerede finnes, og det har du ikke svart på. Du sier at fagfolk er uenige i forskning og studier som er gjort som tegner et bilde av at den typen behandling vi bruker og har idag faktisk gir gode resultater, men du kan verken vise til hvilke fagfolk eller noen kilder hvor de kritiserer denne forskningen eller studiene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke bare spurt om tall, jeg har gjentatte ganger spurt etter spesifikke forskere og spesifikke kilder på at fagfoolkene du påstår å sitere her er uenige med de studiene som finnes som sier at denne typen behandling er den beste.

Så kom igjen: Host de opp.

Jeg har da for det meste fremmet min mening. Vet at mange, også fagfolk setter spørsmåltegn ved behandlingen barn og unge som tror de er født i feil kropp får, men har ikke navnene på dem. Har ikke behov for å søke det opp heller.

Tror du ingen ser farene ved denne behandlingen hvis du ikke får se navn eller tall? Du synes det er helt naturlig å operere fysisk friske personer? Selv om det er uvanlig å gjøre i alle andre sammenhenger? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anonym111111 skrev (1 minutt siden):

Jeg har da for det meste fremmet min mening. Vet at mange, også fagfolk setter spørsmåltegn ved behandlingen barn og unge som tror de er født i feil kropp får, men har ikke navnene på dem. Har ikke behov for å søke det opp heller.

Tror du ingen ser farene ved denne behandlingen hvis du ikke får se navn eller tall? Du synes det er helt naturlig å operere fysisk friske personer? Selv om det er uvanlig å gjøre i alle andre sammenhenger? 

Igjen: hvilke fagfolk?

Jeg begynner å lure på om disse fagfolka eksisterer, ikke veit du navnene på de, ikke gidder du å lete etter de og ikke gidder du å linke til noe de har skrevet heller.

Hadde jeg sittet på en sånn smoking gun, hadde jeg publisert både navn og kritikk for lenge siden.

Endret av Bålkaffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (6 minutter siden):

Hvorfor kan du ikke bare se dokumentaren jeg nevnte og se navnene selv? Eller så kan du glemme det innlegget og tro at alle fagfolk er enige om at hormoner og operasjoner er en suksess for barn og unge som tror de er født i feil kropp.Jeg skjønner ikke hvordan du kan mene at å ødelegge fysisk friske kropper kan være en suksess.

Jeg mener at man må prøve å hjelpe de som sliter på andre måter. Prøve å få barn og unge til og forstå at de kan leve det livet de ønsker med det kjønnet de ble født som. De kan føle og like det samme uavhengig av hvilket kjønn de har. Ingen skal føle at de må operere en frisk kropp for å kunne være den de er.

Endret av anonym111111
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym111111 skrev (2 minutter siden):

Hvorfor kan du ikke bare se dokumentaren jeg nevnte og se navnene selv? Eller så kan du glemme det innlegget og tro at alle fagfolk er enige om at hormoner og operasjoner er en suksess for barn og unge som tror de er født i feil kropp.Jeg skjønner ikke hvordan du kan mene at å ødelegge fysisk friske kropper kan være en suksess.

Jeg mener at man må prøve å hjelpe de som sliter på andre måter. Prøve å få barn og unge til og forstå at de kan leve det livet de ønsker med det kjønnet de ble født som. De kan føle og like det samme uavhengig av hvilket kjønn de har. Ingen skal føle at de må operere en frisk kropp for å kunne være den de er.

Gi meg navnene på forskerne, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bålkaffe skrev (10 minutter siden):

Jeg begynner å lure på om disse fagfolka eksisterer, ikke veit du navnene på de, ikke gidder du å lete etter de og ikke gidder du å linke til noe de har skrevet heller.

Hadde jeg sittet på en sånn smoking gun, hadde jeg publisert både navn og kritikk for lenge siden.

Hvis du tror at alle fagfolk er enige om at å fjerne/operere fysisk friske organer og å ødelegge unge kropper for alltid er en suksess, så kan du bare gjøre det. Jeg blir sjokkert av at du tror det er full enighet i en sak som dette. 

Endret av anonym111111
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror at alle fagfolk er enige om at å fjerne/operere fysisk friske organer og å ødelegge unge kropper for alltid, så kan du bare gjøre det. Jeg blir sjokkert av at du trir det er full enighet i en sak som dette. 

Navnene, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (1 minutt siden):

Navnene, takk.

Hvis du trenger navn for å forstå dette tror jeg ikke det er noe poeng å diskutere med deg. Du ville vel ikke blitt enig med meg om du fikk navn på noen barnepsykologer og leger som er skeptiske til denne behandlingen og disse operasjonene?

Vi blir jo aldri enige uansett. Jeg mener hormoner og operasjoner på friske barn/ungdommer er forferdelig. Du mener det er en suksess.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trenger navn for å forstå dette tror jeg ikke det er noe poeng å diskutere med deg. Du ville vel ikke blitt enig med meg om du fikk navn på noen barnepsykologer og leger som er skeptiske til denne behandlingen og disse operasjonene?

Vi blir jo aldri enige uansett. Jeg mener hormoner og operasjoner på friske barn/ungdommer er forferdelig. Du mener det er en suksess.

Jeg trenger navn på forskerne som du sier bekrefter påstandene dine. Så kom igjen nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...