Gå til innhold

Svigerdatter åpner ikke meld

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har laget felles gruppe med alle barn og svigerbarn. 
Den ene svigerdatteren åpner ikke meld selv om hun er med i gruppa. En uke siden nå. 
De andre gir respons, bare ikke henne. 
Hennes mann lagde en felles gruppe for et par uker siden og heller ikke der har hun involvert seg. Ikke lest noen av meld. Samme folka der også. 

Blir jeg ignorert? 

Anonymkode: 36a9a...9e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun lyst til å være med på noe sånt da? Synes det bare høres ut som en ekstra ting man "må gjøre/ må være med på" i hverdagen.

Jeg er en sliten mamma med hus, hage, jobb og barn... den lille tiden jeg har for meg selv orker jeg ikke fylle med enda mer "må følge med her..."

Send heller en melding i blant.

Anonymkode: 73cbc...c3c

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet

Felles gruppe på hvilken plattform? Vet da om flere som ikke har varsler på, på messenger. Og dét er veldig smart for de jeg vet om er småbarnsmødre, og bør ikke iste bort tiden sin på tlf.

Jeg er forøvrig så voksen at da mine var små så hadde jeg ikke smarttelefon, Thank God for det.

Anonymkode: f0d6c...5a9

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Her ville jeg tenkt at min ektefelle holder den jevnlige kontakten med sine foreldre og søsken, og jeg tar ansvar for å ringe /holde kontakten med mine foreldre og søsken. Selvsagt ikke utelukkende, jeg kan ringe svigerfar hvis jeg lurer på noe han synes det er hyggelig å bidra med, og hvis vi skal planlegge noe sammen kommer alle med innspill. 

Men for «holde kontakten»-meldinger og samtaler så deler vi det mellom oss.

Antageligvis leser hun meldingene uten å la de bli markert, men overlater til ham å kommentere / involvere seg. Det ville ihvertfall jeg gjort, i en travel hverdag. 

Anonymkode: 341d2...dd2

• Liker 15
Skrevet

Åpner, leder og kommenterer sønnen din da? Holder ikke det? Regner med at hun holdes oppdatert på ting gjennom ham. 

Anonymkode: a8fef...f1b

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke alle går rundt med telefonen i hånda. Heldigvis. Jeg har selv venninner som jeg må ringe for å få tak i, anser det som et sunnhetstegn 😊

Anonymkode: 9e1f5...8e7

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har varsler av på sånne gruppechatter, orker ikke engasjere meg. Muligens din svigerdatter er lik meg. Er nok å følge med på, venner som sender direkte meldinger kun til meg, om jeg ikke skal være aktiv i alle gruppechattene med 5-20 personer i. 

Anonymkode: 73b02...6ac

• Liker 11
Skrevet

Jeg skrur av varsler på de gruppene jeg er med i, så åpner aldri. 

Anonymkode: 18ec3...7c0

• Liker 6
Skrevet

Kan jo hende at hun leser meldingen i varslingssenteret på selve telefonen, men ikke åpner meldingen i Messenger. 

Anonymkode: be925...274

• Liker 6
Skrevet

Som meg det. «Måtte» være med i svigerfamiliegruppe. Deler ingenting og følger ikke med. Det er min manns familie og han får holde kontakten der, akkurat som jeg gjøre med min familie. Han har heller ingen dialog med sin svigerfamilie utenom gjennom meg. Er slik for de fleste jeg kjenner.

Synes ikke det er så gøy med minutt for minutt fra fotballkamp, skitur, hyttetur, middagsbesøk osv som svigerforeldre, svigerbror med sine barn gjør.

Anonymkode: 902ac...29c

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva slags gruppe er det snakk om? Er det konkrete praktiske anliggender som blir diskutert på en slik måte at det er til ulempe for dere andre at hun ikke svarer (f.eks. at dere blir sittende og vente på svar før dere kan iverksette noe), eller er det mer hverdagslig fjas/bildedeling etc? 

Er det førstnevnte ville jeg spurt henne direkte om det finnes en bedre måte å nå henne på siden hun ikke svarer i gruppechat. Er det sistnevnte ville jeg bare latt det være, ikke alle er interessert i «småprat» i gruppe. 

Jeg er selv blitt meldt inn i en «familiegruppe» av svigermor på Snapchat. I tillegg til meg/samboer og svogers har hun også lagt til et bredt utvalg fra sin familie: søsken med familie og deres voksne barn. Jeg skjønner at tanken er god, men for min del blir det bare masete: alt for mye som deles over lav sko, og mange medlemmer jeg ikke kjenner godt eller har interesse av å følge med på. Synes det er litt vanskelig å snike seg ut av gruppa også, siden medlemmene kan se at jeg gjør det, så har bare blitt til at jeg stort sett lar den stå uåpnet 😝

Anonymkode: fba0a...d83

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det som er mest slitsomt i verden er når gamlinger finner ut at man kan lage grupper og bruke Facebook.

Anonymkode: e24d0...d17

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Altså, det er vel ikke SÅ vanskelig å åpne og ev kommentere dersom det er en hyggelig gruppe med folk som vil en vell. Svigerfamilie er viktig å ta vare på synes jeg, men selvsagt ikke for en hver pris. Har dere god kontakt og kjemi ellers da?

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes sånne ting er slitsomme til tider, ofte skal noen dele og så veldig mye, ennå verre. Så hun vil kanskje ikke være så delaktig i disse chattene, så hyggelig at hun er med, men ha også respekt for at dette er ikke noe hun orker og bruke mye tid på. Det som betyr noe er hvordan dere har det ellers når dere møtes. Ikke alle er på sosiale medier så mye selv om dem har disse tingene.

• Liker 3
Skrevet
Miaiai skrev (Akkurat nå):

Jeg synes sånne ting er slitsomme til tider, ofte skal noen dele og så veldig mye, ennå verre. Så hun vil kanskje ikke være så delaktig i disse chattene, så hyggelig at hun er med, men ha også respekt for at dette er ikke noe hun orker og bruke mye tid på, eller tid på i det hele tatt. Det som betyr noe er hvordan dere har det ellers når dere møtes. Ikke alle er på sosiale medier så mye selv om dem har disse tingene.

Skrevet
Khloe P.T skrev (22 timer siden):

Altså, det er vel ikke SÅ vanskelig å åpne og ev kommentere dersom det er en hyggelig gruppe med folk som vil en vell. Svigerfamilie er viktig å ta vare på synes jeg, men selvsagt ikke for en hver pris. Har dere god kontakt og kjemi ellers da?

Det er ikke ofte jeg ser henne. Er mest sønn med sin sønn som kommer en gang i blant. 
Ja jeg tenker det samme. Det hadde ikke kostet henne mye og bare åpne meld for og vise litt interesse. Trenger ikke svare. 

• Liker 1
Skrevet

Sånt er ork og tidstyveri. Holder da med at sønnen din svarer, hun blir jo oppdatert via han? Mannen min får slippe de gruppene med min familie, for det er bare mas. Jeg holder ann fortet på meldinger osv med min side av slekta, og han sin. Jeg er da virkelig ikke interessert i om svigers handler, spiser reker, er på kino etc, og bruker ikke tid på å åpne/svare på det i hverdagen, og visa versa med mannen og hans svigers.

Anonymkode: 602a5...7fd

• Liker 5
Skrevet

Jeg har koblet av messenger varsler og alle andre varsler som ikke er av viktig art. Det blir for mye meldinger og beskjeder ila et døgn. 

Mine 3 barn er med på ulike fritidsaktiviteter og skole, der hagler det inn hver eneste dag mange beskjeder og meldinger på alle mulige plattformer. 

Videre så har jeg en jobbmail der det ramler inn mellom 100-200 mail til alle døgnets tider. 

I tillegg så har man snapchat, messenger og Facebook (samtlige varsler er avskrudd) med vennegrupper, familiegrupper osv. 

Jeg har gitt beskjed til familie og venner at om det er noe viktig så får de ringe meg eller sende en melding. Jeg orker ikke å følge med på alt. 

Anonymkode: f6745...34e

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke ofte jeg ser henne. Er mest sønn med sin sønn som kommer en gang i blant. 
Ja jeg tenker det samme. Det hadde ikke kostet henne mye og bare åpne meld for og vise litt interesse. Trenger ikke svare. 

Du svarte bare den ene personen som var enig med deg 😄

Hun har vel nok annet å tenke på og nok andre folk å kommunisere med da. Kanskje er hun som min mann som sjekker Facebook messenger en gang i måneden. Kanskje prøver hun å kutte ned på skjermtid generelt.

Med mindre du trenger faktiske svar fra henne på praktiske ting så kan du ikke tvinge folk til å delta i gruppechatter (og trenger du svar på noe viktig så ta kontakt direkte med din sønn). Be heller sønnen din om dere kan møtes alle sammen neste gang, altså sønn, svigerdatter og barnebarn, dersom du ønsker et bedre forhold til henne. Eller tenk over hvordan du også viser interesse for henne.

Anonymkode: 2bd14...637

• Liker 2
Skrevet

Hvis det bare deles pjatt kan jeg forstå at enkelte ikke gidder.

Anonymkode: a22a3...872

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...