Gå til innhold

Jeus gir autoritet til alle å helbrede

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Definisjonen av tro er ikke en tanke eller følelse men noe man gjør! Hvis man tror tar man det første steget selv. Det er den virkelige orbok definisjon av tro som mangen ikke vet. Hvis man tror på at din far tar deg imot når du hopper fra soafen så gjør du det! Det er beviset på tro. Folk i kirka tror falskt dette er ikke tro. Dette er bare håp som er en følelse tanke. Og fører til ingenting.

Anonymkode: 84fd3...7ab

Men hva er det du sier egentlig? Du svarte i hvert fall ikke på spørsmålet mitt, og det er noe som gjentar seg gang etter gang i debatt med religiøse.

Anonymkode: 915de...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du mener at pinsepastoren og menigheten hans ikke var klar over dette? For en merkelig antagelse, det gir ingen mening.

Joda dem var nok klar over det. Men dem fleste praktiserer det ikke. Man får ikke gaven til å helbrede uten å gå i tro å gjøre handlingene  som å omvende seg og følge jesus ofre seg selv. istedefor sitter dem fleste å bare sitte stille å håper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hva er det du sier egentlig? Du svarte i hvert fall ikke på spørsmålet mitt, og det er noe som gjentar seg gang etter gang i debatt med religiøse.

Jeg svarer ikke på spørsmålet ditt. Jeg forteller deg bare hva tro er sånn du forstår det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg svarer ikke på spørsmålet ditt. Jeg forteller deg bare hva tro er sånn du forstår det.

For å svare på spørsmålet mitt vil bekrefte at det du og dine kompanjonger babler om bare er reinspikka svada. Det finnes ikke noe du kan svare fordi det ikke finnes noe godt svar som går i religionens favør. Det finnes ingen gode argumenter for at gud finnes og at helbredelse gjennom gud er virkelig. Bare svada, løgn og fanteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tanken om at det bare var juks og fanteri streifet deg ikke? De kan jo huke inn hvem som helst og betale en liten slant for at de skal late som de er lamme, for så å reise seg fra stolen etter bønn. Du vet at kirke og religion er big business i USA sant?

Nei ikke juks nei. Det var mangen og alle som kom opp på scenen ble belbredet fra smerter og plager. Absolutt alle. Og dette skjer flere ganger i året ingen har noen vang komt frem og sagt at det er fake. Jeg har blitt helbredet selv fra hodepine. I jesus navn var hodepinen borte på sekundet. Og jeg er ikke overrasket. Dette er helt normalt for dem som faktisk følger det nye testamentets bud 100% 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke juks nei. Det var mangen og alle som kom opp på scenen ble belbredet fra smerter og plager. Absolutt alle. Og dette skjer flere ganger i året ingen har noen vang komt frem og sagt at det er fake. Jeg har blitt helbredet selv fra hodepine. I jesus navn var hodepinen borte på sekundet. Og jeg er ikke overrasket. Dette er helt normalt for dem som faktisk følger det nye testamentets bud 100% 

Jeg orker ikke engang. Du har bare ikke lyst å tenke litt kritisk i et lite øyeblikk, du er blendet og naiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg orker ikke engang. Du har bare ikke lyst å tenke litt kritisk i et lite øyeblikk, du er blendet og naiv.

Bevis er bevis. Synd du ikke har sett beviset selv. Man vet ikke hva som er på andre siden av døren før du opplever det selv. Og når alle rundt deg i samme rom opplever det samme er det sannhet. Simpelt og enkelt. Jeg tenker kritisk til å tro på det man ikke opplever. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig ikke slik at «ekte» kristne bare kan be, så lever de evig uavhengig av kreft, ulykker eller alderdom. Noen karismatiske menigheter lager regelrette show utav tilsynelatende mirakuløse helbredere, jaja - dem om det. Alle som lever på jorden er selvfølgelig underlagt de  fysike lover og prinsipper som råder her, «døden er prisen for livet». Å ha en personlig tro ( som selvfølgelig variere i detaljer hvor man er i verden og i tiden), kan være en fantastisk grunnmur og trygghet i livet, en indre fred og hjelp til å møte de utfordringer som kommer med verdighet og evt aksept, samtidig som man setter pris på alle livets små og store gleder. At noen mennesker har varme hender, eller sanser ting andre ikke ser - behøver ikke være overnaturlig, det kan ha en naturlig forklaring vi bare ikke har forstått enda - vi lærer fremdeles nye ting om vår forunderlige verden ❤️

Anonymkode: c25ad...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse megakirkene man ser som kenneth copeland og andre superkjente pastorer er fake og dem er korrupt dem jobber for satan. Rett å slett. Disse miraklene skjedde i en kirke på under 70 personer. Og det er i disse kirkene ekte troende er. 90% av kristendom som bare er hyklerisk religion som ikke tar opp korset og følger jesus ofrer alt er falskt dem er på vei til helvette. Det finnes bare en liten prosent kristne som faktisk følger jesus bud og mottar hans løfter i bibelen. Da mottar vi gaven av helbredelse og andre mirakler. Det er bare folk som omvender seg helt som blit hørt av gud. Det står i bibelen at gud ikke hører bønnen til syndere. Så der har dere svaret hvorfor han ikke hører dere. Ikke be og forlang å få uten å gjør ditt først å ta det første skrittet....  gud hater synd ikke menneskene men synden i dem. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bevis er bevis. Synd du ikke har sett beviset selv. Man vet ikke hva som er på andre siden av døren før du opplever det selv. Og når alle rundt deg i samme rom opplever det samme er det sannhet. Simpelt og enkelt. Jeg tenker kritisk til å tro på det man ikke opplever. 

Nei?! Bevis er ikke bevis! Det er jo helt feil. Hvordan skulle for eksempel rettsvesenet fungert om de hadde samme innstilling som deg, at bevis er bevis? Man kan ikke kalle noe et bevis før man har nok grunnlag til å bevise det, og da sier det seg selv at ting som lett faller under tvil og gjerne kan motbevises (som eksempelet med de lamme menneskene som reiser seg) ikke er skikkelige bevis. Du kan velge å lukke øyne og ører og stenge ute all tvil og tro så mye du vil på det, men det betyr fortsatt ikke at det du sier er sant om det ikke er det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som er furstrert over at gud ikke svarer deres bønn og ikke gir dere det dere trenger og vil ha. Gud svarer ikke og gir ikke før dere omvender dere og søker han oppriktigt i hjertet. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei?! Bevis er ikke bevis! Det er jo helt feil. Hvordan skulle for eksempel rettsvesenet fungert om de hadde samme innstilling som deg, at bevis er bevis? Man kan ikke kalle noe et bevis før man har nok grunnlag til å bevise det, og da sier det seg selv at ting som lett faller under tvil og gjerne kan motbevises (som eksempelet med de lamme menneskene som reiser seg) ikke er skikkelige bevis. Du kan velge å lukke øyne og ører og stenge ute all tvil og tro så mye du vil på det, men det betyr fortsatt ikke at det du sier er sant om det ikke er det.

Jeg har fått masse ekte nok bevis i mitt liv som beviser at gud eksisterer. I bibelen står det at hvis vi søker ham oppriktigt så viser han seg til oss. Utrolig Mangen har sett jesus i ekte menneske skikkelse.  Det er nok bevis for dem. Rettsvesenet du... hehe 🤭 et verdslig sinn er ren dårskap. et menneske kan ikke bevise sånt vet du. Bare jesus selv når jesus selv beviser slikt til oss da er det et bevis. Fordi det er fysisk umuligt for et menneske og helbrede uten at jesus gjør det for oss.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg har fått masse ekte nok bevis i mitt liv som beviser at gud eksisterer. I bibelen står det at hvis vi søker ham oppriktigt så viser han seg til oss. Utrolig Mangen har sett jesus i ekte menneske skikkelse.  Det er nok bevis for dem. Rettsvesenet du... hehe 🤭 et verdslig sinn er ren dårskap. et menneske kan ikke bevise sånt vet du. Bare jesus selv når jesus selv beviser slikt til oss da er det et bevis. Fordi det er fysisk umuligt for et menneske og helbrede uten at jesus gjør det for oss.

Jaja, kos deg med vrangforestillingene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Vel det er millioner av vitner rundt om i verden. Det er mangen kirker dette er normalt. Folk tror ikke før dem ser det selv. Jeg har sett en lam man som var lam fra livet og ned i 8 år gå igjenn samme dag i lancaster la. Hele kirken så det og der var slikt normalt! 

Jeg vil oppfordre deg til å gå helbredelser som dette litt etter i sømmene. Var han faktisk lam? Det burde være forholdsvis lett å få bekreftet både dette og andre mirakler. Hodepine og slikt kan lett forsvinne av seg selv, og placeboeffekten er sterk. Men hvis folk som faktisk er lamme faktisk reiser seg og har full førlighet, er det noe som vil registreres av leger og sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

linsejesus skrev (2 timer siden):

Jeg vil oppfordre deg til å gå helbredelser som dette litt etter i sømmene. Var han faktisk lam? Det burde være forholdsvis lett å få bekreftet både dette og andre mirakler. Hodepine og slikt kan lett forsvinne av seg selv, og placeboeffekten er sterk. Men hvis folk som faktisk er lamme faktisk reiser seg og har full førlighet, er det noe som vil registreres av leger og sykehus.

Ja å bare tenk deg så mangen leger som har fått sjokk og ikke forstår noen ting og ikke kan bevise noen ting.  Det er sykesøstre på sykehusene som kommer til tro ved at dem ser folk blir helbredet 100%  helt på sykehuset av jesus når dem egentlig skulle vært død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
linsejesus skrev (2 timer siden):

Hva er det profilbildet ditt er..... hva skal det bety? Mikkemus med buksa nede?🤭 den er jo litt vel drøy da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja å bare tenk deg så mangen leger som har fått sjokk og ikke forstår noen ting og ikke kan bevise noen ting.  Det er sykesøstre på sykehusene som kommer til tro ved at dem ser folk blir helbredet 100%  helt på sykehuset av jesus når dem egentlig skulle vært død.

Ja, så om du ettergår noen av disse historiene, spesielt de mest spektakulære, så må det jo både styrke troen din og kanskje til og med overbevise andre om at dette faktisk skjer. Det bør være nok å ta av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er det profilbildet ditt er..... hva skal det bety? Mikkemus med buksa nede?🤭 den er jo litt vel drøy da.

Skal ikke bety noe spesielt, bare et bilde jeg hadde liggende av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hvor mange er det da? Vis gjerne til kilder her, har ikke hørt så mye om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...