AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #1 Del Skrevet 16. september 2023 Hvis DU hvis hvem som helst. omvender seg fra all synd, blir døpt og ber om gaven til å helbrede så gir han det, for det er et løfte. Helbredelse og mirakler er helt normalt i mangen baptistmenigheter og pinsemenigheter. Det finnes bare en vei og det er den smale vei. Kirker som ikke tror på voksendåp dåpen av den hellige ånd og at alle kan gjør mirakler gjennom jesus tror ikke på den sanne gospelen.dem går den brede veien som bibelen sier leder til døden. Disse kirkene er tomme overfladiske og religiøse hyklere som ikke tror på full omvendelse og guds supernaturlige krefter. Bibelen sier at satan er hersker over denne verden inkludert synagogene altså nådagens kirker. Jesus kommanderte oss å omvende oss ,bli døpt som store barn voksne, og bli døpt av den hellige ånd. Han sa ingen vil komme guds rike vedmindre man gjør dette! Ingen plass i bibelen blir spedbarn døpt. Det er ikke noe di tidligste kirkene gjorde. Det er noe katolismen begynte med som smittet over til andre falske kirker. Satan lurer dem fleste såkalte kristne. Jesus sa det er få som kommer til guds rike. Jesus sa at bare dem som følger han kommer til guds rike. For å følge han må man gjøre hans kommander. Han kommanderte sine disipler å gjør displer av andre å utføre miraklef som et bevis på at han enda lever. Jeg oppfordrer alle som leser dette som sliter med søvnparalyse og andre natt terror, demoniske angrep til å si dette for å styrke deres tro på jesus. For jesus navn har makt over all ondskap. Så si dette. Jeg tar autoritet og kommanderer alle onde ånder vekk i jesus navn. Eller bare rop jesus kristus når du blir angrepet! Så skal du se et personligt bevis når du trenger det mest. Fordi når man sier i jesus kristus navn åpner man døren i den spirituelle verden for jesus å gjøre det for deg, fordi det er han som gjør alt vi ber om i jesus kristus navn. Og da skal du huske at jesus kristus har makt over alt ond han lever enda han sto opp fra døden. Han hersket over døden og gidde oss gaven å herske over den med han. Noen sier at bibelen er korrupt.... ok? Dette er en løgn en vandrehistorie i fra satan og et argument muslimer har brukt mye tatt ut av sin egen ræv. Tenk på dette, for å endre verdens mest solgte bok rundt om i hele verden må man ha samlet alle bøkene rundt omkring i verden å brent dem... inkludert di eldste bøkene for å få dette til. I verdens eldste bibler står det akkurat det samme som i den nye king james versionen verdens mest populære bjbel. Bare på forksjellige språk. Ja det er forskjellige ord men alle ord har flere uttalelser som betyr akkurat det samme. Det finnes mangen måter å si et ord på se i ordboka. Så for at alle ord i bibelen skal være likt selv om det er forskjellige ord så må ordene ha samme betydning uansett uttalelse lg språk, Så enkelt er det. Så dette betyr at den eldste bibelen som er funnet har akkurat samme ord betydning i den bibelen som i den nye king james versionen. Dette er fakta, verdens eldste bibel fjnnet heter dødehavsrullene som er på et museum som har bevist dette. Samt andre veldig gamle bibeler. Så da er denne vandrehistorien er debunka for mangen mangen år siden. Anonymkode: 84fd3...7ab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 17. september 2023 #2 Del Skrevet 17. september 2023 Ja, det står jo tydelig i Bibelen at den troende skal legge hendene på syke og så SKAL de bli friske. Vi skal be i Jesu navn. Vi har fått autoritet gjennom Hans navn. Så har Han også sagt at vi HAR fått ALT vi ber om og det er det vi er bedt om å tro; at det Han sier er SANT. Vi har f.eks fått helbredelse, vi må bare tro på DET. Vi fikk det gjennom det Jesus gjorde på korset; Han tok bort alt som følger synd og synden. Det er ikke det vi lærer. Det hoppes over i kirken. Vi er lært opp til å tigge Gud om å bli helbredet og håpe på at Han vil. Alle snakker så fint om at Gud kan og at de tror på det, men de er ikke like sikre på om hva Hans vilje er. Det står hva Hans vilje er; og når vi vet at Hans vilje er at alle skal være friske f.eks; gikk Han ikke og helbredet alle som kom til Han? Sa Han nei, tja, noen ganger? Han sa; JEG VIL. Han sa også at Han ikke gjorde NOE annet enn det Han fikk beskjed om fra Gud, mao Gud vil! Når det står at Han sier at vi skal legge hendene på syke og at de da skal bli friske; er ikke det da tydelig at Han vil at flest mulig skal helbredes - og at Han vil? Ellers ville Han vel ikke sagt noe om det. Ikke et sted står det at vi skal be og håpe på at Gud vil? Gud har gjort alt ferdig Han, Jesus sa alt var fullført, og at nå gikk Han til Gud, skulle sende den Hellige Ånd til den som ber og Han gav oss fullmakt til å bruke Hans navn til å gjøre det som er Hans vilje Det er noen som gjør det og folk blir helbredet, men flesteparten gjør som alle og ber og ber Gud gjøre noe Han allerede Har gjort/gitt oss og ingenting skjer pga det. Noen ganger legger vi for godt merke til symptomene og tvilen kommer og vi tror egentlig ikke på at det er skjedd noe, eller at noe skal skje, men det eneste vi er bedt om å tro er at Han kan og VIL og holder løftene. Vi har et valg, vi kan tro på alle som forteller oss at Gud kanskje ikke VIL eller symptomene som vises sier, eller så kan vi velge å tro på Gud og Guds sønn ord som sier; tro! Det er en liten stemme som hvisker; har Gud virkelig sagt det (ref.slangen i 1.mosebok og hva som skjedde da Eva begynte å ta Guds ord for sannhet), den stemmen er det på tide å slutte å lytte til for den heter tvil og tvil gir ikke resultater. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 17. september 2023 #3 Del Skrevet 17. september 2023 11 hours ago, Lawyam said: Ja, det står jo tydelig i Bibelen at den troende skal legge hendene på syke og så SKAL de bli friske. Vi skal be i Jesu navn. Vi har fått autoritet gjennom Hans navn. Så har Han også sagt at vi HAR fått ALT vi ber om og det er det vi er bedt om å tro; at det Han sier er SANT. Vi har f.eks fått helbredelse, vi må bare tro på DET. Vi fikk det gjennom det Jesus gjorde på korset; Han tok bort alt som følger synd og synden. Det er ikke det vi lærer. Det hoppes over i kirken. Vi er lært opp til å tigge Gud om å bli helbredet og håpe på at Han vil. Alle snakker så fint om at Gud kan og at de tror på det, men de er ikke like sikre på om hva Hans vilje er. Det står hva Hans vilje er; og når vi vet at Hans vilje er at alle skal være friske f.eks; gikk Han ikke og helbredet alle som kom til Han? Sa Han nei, tja, noen ganger? Han sa; JEG VIL. Han sa også at Han ikke gjorde NOE annet enn det Han fikk beskjed om fra Gud, mao Gud vil! Når det står at Han sier at vi skal legge hendene på syke og at de da skal bli friske; er ikke det da tydelig at Han vil at flest mulig skal helbredes - og at Han vil? Ellers ville Han vel ikke sagt noe om det. Ikke et sted står det at vi skal be og håpe på at Gud vil? Gud har gjort alt ferdig Han, Jesus sa alt var fullført, og at nå gikk Han til Gud, skulle sende den Hellige Ånd til den som ber og Han gav oss fullmakt til å bruke Hans navn til å gjøre det som er Hans vilje Det er noen som gjør det og folk blir helbredet, men flesteparten gjør som alle og ber og ber Gud gjøre noe Han allerede Har gjort/gitt oss og ingenting skjer pga det. Noen ganger legger vi for godt merke til symptomene og tvilen kommer og vi tror egentlig ikke på at det er skjedd noe, eller at noe skal skje, men det eneste vi er bedt om å tro er at Han kan og VIL og holder løftene. Vi har et valg, vi kan tro på alle som forteller oss at Gud kanskje ikke VIL eller symptomene som vises sier, eller så kan vi velge å tro på Gud og Guds sønn ord som sier; tro! Det er en liten stemme som hvisker; har Gud virkelig sagt det (ref.slangen i 1.mosebok og hva som skjedde da Eva begynte å ta Guds ord for sannhet), den stemmen er det på tide å slutte å lytte til for den heter tvil og tvil gir ikke resultater. Har du helbredet noen i Jesu navn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #4 Del Skrevet 17. september 2023 Åjaa, hvorfor døde min kristne og uendelig snille og gode onkel av kreft til tross for at han var sterkt troende og hadde mange troende venner, pinsepastorer osv. som var innom og ba for han hver eneste dag? Jeg bare lurer Anonymkode: 915de...f8c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 17. september 2023 #5 Del Skrevet 17. september 2023 (endret) linsejesus skrev (1 time siden): Har du helbredet noen i Jesu navn? Jeg har bedt for syke, ja, men JEG er ikke den som står for helbredelser, jeg er bare en kanal. Endret 17. september 2023 av Lawyam 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 17. september 2023 #6 Del Skrevet 17. september 2023 Imponert over at det i det hele tatt fremdeles finnes noen som tror på Gud. Det skal dere ha, dere holder koken! 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 17. september 2023 #7 Del Skrevet 17. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Åjaa, hvorfor døde min kristne og uendelig snille og gode onkel av kreft til tross for at han var sterkt troende og hadde mange troende venner, pinsepastorer osv. som var innom og ba for han hver eneste dag? Jeg bare lurer Anonymkode: 915de...f8c Vi må tro når vi ber; bare stole på AT det skjer.. Av og til tviler vi, det er naturlig å ikke klare å føle seg sikker alltid at det skjer. Endret 17. september 2023 av Lawyam 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 17. september 2023 #8 Del Skrevet 17. september 2023 7 minutter siden, Lawyam said: Ja, dvs jeg ber. Det er ikke MEG. Hva har folk blitt helbredet fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #9 Del Skrevet 17. september 2023 Lawyam skrev (4 minutter siden): Vi må tro når vi ber; bare stole på AT det skjer.. Av og til tviler vi, det er naturlig å ikke klare å føle seg sikker alltid at det skjer. Du mener altså at pastoren og halve pinsemenigheten hans ikke trodde? Dere troende har alltid så underlige argumenter. Anonymkode: 915de...f8c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 17. september 2023 #10 Del Skrevet 17. september 2023 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker said: Åjaa, hvorfor døde min kristne og uendelig snille og gode onkel av kreft til tross for at han var sterkt troende og hadde mange troende venner, pinsepastorer osv. som var innom og ba for han hver eneste dag? Jeg bare lurer Anonymkode: 915de...f8c Fordi det ikke var Guds vilje likevel. Fordi folk ikke ba lenge nok. Fordi ingen av dem som ba hadde sterk nok tro. Fordi vi vet ganske enkelt ikke og Guds veier er uransakelige. Osv. Jeg er ikke ute etter å "ta" kristne eller andre som tror, men akkurat dette med helbredelse irriterer meg, fordi det er den delen av doktrinen som mest åpenbart ganske enkelt ikke stemmer. Folk blir ikke helbredet. Ja, noen får litt mindre skallebank og sånne ting etter forbønn, men kreft? Amputerte lemmer? Blinde som får synet igjen? Aldri. Det skjer bare i vandrehistorier, når det ifølge de troende burde skje daglig. Når kartet og terrenget stemmer så lite overens, er det i beste fall naivt, i verste fall uærlig, å snakke som om dette er noe som faktisk skjer i praksis. Endret 17. september 2023 av linsejesus 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 17. september 2023 #11 Del Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du mener altså at pastoren og halve pinsemenigheten hans ikke trodde? Dere troende har alltid så underlige argumenter. Anonymkode: 915de...f8c Jo, de trodde nok, men det er ofte et element av tvil, spesielt ved alvorlig sykdom hvor det er lett å se det som et stort problem fra et menneskelig ståsted så da kan det i enkelte tilfeller bli slik at det er mer en tro på Gud kan og man håper. Vii ER litt mye vant med å se før vi tror, vet du og det er det som er litt vanskelig å få snudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #12 Del Skrevet 17. september 2023 linsejesus skrev (4 minutter siden): Fordi det ikke var Guds vilje likevel. Fordi folk ikke ba lenge nok. Fordi ingen av dem som ba hadde sterk nok tro. Fordi vi vet ganske enkelt ikke og Guds veier er uransakelige. Osv. Jeg er ikke ute etter å "ta" kristne eller andre som tror, men akkurat dette med helbredelse irriterer meg, fordi det er den delen av doktrinen som mest åpenbart ganske enkelt ikke stemmer. Folk blir ikke helbredet. Ja, noen får litt mindre skallebank og sånne ting etter forbønn, men kreft? Amputerte lemmer? Blinde som får synet igjen? Aldri. Det skjer bare i vandrehistorier, når det ifølge de troende burde skje daglig. Når kartet og terrenget stemmer så lite overens, er det i beste fall naivt, i verste fall uærlig, å snakke som om dette er noe som faktisk skjer i praksis. Ja, det er ikke annet enn en kollektiv vrangforestilling. Helt merkelig å være vitne til, men de klamrer seg alltid til de syltynne stråene sine av noen argumenter. Anonymkode: 915de...f8c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #13 Del Skrevet 17. september 2023 Lawyam skrev (Akkurat nå): Jo, de trodde nok, men det er ofte et element av tvil, spesielt ved alvorlig sykdom hvor det er lett å se det som et stort problem fra et menneskelig ståsted så da kan det i enkelte tilfeller bli slik at det er mer en tro på Gud kan og man håper. Vii ER litt mye vant med å se før vi tror, vet du og det er det som er litt vanskelig å få snudd. Det er vanskelig for meg å skjønne hvem som kan være mer troende enn den gjengen der. At ikke engang de fikk viljen sin av din gud viser jo at de aller færreste, om noen i det hele tatt, blir hørt av gud. Anonymkode: 915de...f8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 17. september 2023 #14 Del Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vanskelig for meg å skjønne hvem som kan være mer troende enn den gjengen der. At ikke engang de fikk viljen sin av din gud viser jo at de aller færreste, om noen i det hele tatt, blir hørt av gud. Anonymkode: 915de...f8c Jeg tror nok at de ee troende og at de har opplevd at de de har bedt for har blitt helbredet flere ganger, men som jeg nevnte skjer det ikke alltid og det er ikke fordi de ikke er troende. men selv en troende har øyeblikk hvor tvil sniker innpå, ikke at den troende da tviler på at Gud kan, for det vet alle troende, men den sikkerheten om at 'Gud helbreder dette' som jeg ber om NÅ, tar det som en selvfølge slik Han har lovet settes på pause. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #15 Del Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er vanskelig for meg å skjønne hvem som kan være mer troende enn den gjengen der. At ikke engang de fikk viljen sin av din gud viser jo at de aller færreste, om noen i det hele tatt, blir hørt av gud. Anonymkode: 915de...f8c Det er meningen at vi skal gjøremguds vilje. Ikke å få våres vilje. Det betyr å ta opp våres kors å følge jesus. Å ofre oss som han for et berde liv i guds riket. Det er utroligt hvor mangen kristne som ikke forstår dette. Anonymkode: 84fd3...7ab 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #16 Del Skrevet 17. september 2023 linsejesus skrev (6 timer siden): Fordi det ikke var Guds vilje likevel. Fordi folk ikke ba lenge nok. Fordi ingen av dem som ba hadde sterk nok tro. Fordi vi vet ganske enkelt ikke og Guds veier er uransakelige. Osv. Jeg er ikke ute etter å "ta" kristne eller andre som tror, men akkurat dette med helbredelse irriterer meg, fordi det er den delen av doktrinen som mest åpenbart ganske enkelt ikke stemmer. Folk blir ikke helbredet. Ja, noen får litt mindre skallebank og sånne ting etter forbønn, men kreft? Amputerte lemmer? Blinde som får synet igjen? Aldri. Det skjer bare i vandrehistorier, når det ifølge de troende burde skje daglig. Når kartet og terrenget stemmer så lite overens, er det i beste fall naivt, i verste fall uærlig, å snakke som om dette er noe som faktisk skjer i praksis. Vel det er millioner av vitner rundt om i verden. Det er mangen kirker dette er normalt. Folk tror ikke før dem ser det selv. Jeg har sett en lam man som var lam fra livet og ned i 8 år gå igjenn samme dag i lancaster la. Hele kirken så det og der var slikt normalt! Anonymkode: 84fd3...7ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #17 Del Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er meningen at vi skal gjøremguds vilje. Ikke å få våres vilje. Det betyr å ta opp våres kors å følge jesus. Å ofre oss som han for et berde liv i guds riket. Det er utroligt hvor mangen kristne som ikke forstår dette. Anonymkode: 84fd3...7ab Så du mener at pinsepastoren og menigheten hans ikke var klar over dette? For en merkelig antagelse, det gir ingen mening. Anonymkode: 915de...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #18 Del Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vel det er millioner av vitner rundt om i verden. Det er mangen kirker dette er normalt. Folk tror ikke før dem ser det selv. Jeg har sett en lam man som var lam fra livet og ned i 8 år gå igjenn samme dag i lancaster la. Hele kirken så det og der var slikt normalt! Anonymkode: 84fd3...7ab Tanken om at det bare var juks og fanteri streifet deg ikke? De kan jo huke inn hvem som helst og betale en liten slant for at de skal late som de er lamme, for så å reise seg fra stolen etter bønn. Du vet at kirke og religion er big business i USA sant? Anonymkode: 915de...f8c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #19 Del Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du mener altså at pastoren og halve pinsemenigheten hans ikke trodde? Dere troende har alltid så underlige argumenter. Anonymkode: 915de...f8c Definisjonen av tro er ikke en tanke eller følelse men noe man gjør! Hvis man tror tar man det første steget selv. Det er den virkelige orbok definisjon av tro som mangen ikke vet. Hvis man tror på at din far tar deg imot når du hopper fra soafen så gjør du det! Det er beviset på tro. Folk i kirka tror falskt dette er ikke tro. Dette er bare håp som er en følelse tanke. Og fører til ingenting. Anonymkode: 84fd3...7ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #20 Del Skrevet 17. september 2023 Men han gir deg ikke evnen til å lese korrektur før du poster.........? Anonymkode: 688f7...fe9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå