Gå til innhold

Hva hadde du gjort hvis en mann stoppet bilen din og slo deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan jo låse døren på bilen hvis du er redd noen kommer inn å slår deg? 
Det var fast prosedyre på beryktede og skikkelig lugubre steder i USA. Har aldri hørt om det i Oslo/Asker. Bor der selv

Anonymkode: 022e9...b61

Jeg har selv opplevd det i USA, blitt pekt på med pistol. Da satt jeg på med noen andre og var livredd. Ekstremt mye fyllekjøring og rus der borte. Men jeg syns menn i Oslo-området er ekstremt aggressive i trafikken, jeg ser det daglig. Er redd de skal kjøre meg ned i gangfelt, de virker så sinte. Og hun ene venninna mi tør ikke kjøre bil i det hele tatt etter hun fikk ørefik av en gærning. Hvorfor er de så sinte? Når jeg en sjelden gang kjører er jeg ekstremt tålmodig. Viser ikke fingeren til folk. 

Anonymkode: 7e905...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fjugur skrev (3 minutter siden):

Jeg håper dette ble anmeldt, dette er IKKE vanlig oppførsel og det er ingen grunn til å være redd for å kjøre bil av den grunn.

Det ble det, og hun ene tør ikke kjøre bil noe mer. Så den drittsekken ødela livet hennes. Og ga meg enda mer angst enn jeg har fra før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye enklere om du går til behandling for dine angstproblemer, Ts, for her gjør du ikke en fjær om til ti høner, men ti elefanter...

Jeg har opplevd en som tydelig var ruset og aggressiv som kom mot bilen. Satt på med en kompis. Kompisen låste dørene. Vi stoppet, mannen slo i panseret, kompisen min lot som om han ville snakke med ham slik at han kom opp på siden av bilden. Da kjørte vi. I mellomtiden hadde kompisen min allered fått politiet på tråden og informert om mannen, og en patrulje dro ut og hentet ham inn. Selv om jeg hadde vært alene hadde jeg sørget for å gjøre omtrent det samme - låse dørene, ringe politiet, kjøre videre om det ble en åpning for det.

Jeg er overhodet ikke redd for å oppleve noe lignende igjen.

Anonymkode: 62293...432

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det ble det, og hun ene tør ikke kjøre bil noe mer. Så den drittsekken ødela livet hennes. Og ga meg enda mer angst enn jeg har fra før. 

Nei, drittsekken ødela ikke livet hennes. Hun kunne søkt profesjonell hjelp til å bearbeide det hun opplevde og tatt et valg om å ikke la én persons dårlige oppførsel ved ett tilfelle få lov til å kontrollere resten av hennes liv, for da har hun frivillig gitt ham kontroll over hennes liv.

Terapi - søk hjelp for egen angst!

Anonymkode: 62293...432

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Se forklaring lenger ned. Han ene banket på venninna mi sitt vindu og var først rolig. Så dro han fram en flaske og dælja til henne, dette var på Storo-senteret en hektisk lørdag. Hun stod selv i kø og ventet på ledig parkeringsplass. Jeg har sett anmeldelsen så vet det er sant. Hva er galt med sånne menn? Og hvorfor kan de ikke ta et kurs i sinnemestring istedet for å slå? 

Han kjeftemannen som min mann så var i Storokrysset! Konkluderer derfor med at problemet er lokalt her på Storo :) (Folk kjører også sykt aggressivt i Storokrysset synes jeg)

Men TS du kan jo ikke få angst for å kjøre pga dette det er jo veldig spesielt at du kjenner 2 som har opplevd noe så uvanlig, jeg kjenner ingen som har blitt angrepet på den måten og har ikke blitt det selv heller og jeg bor i Oslo og kjører mye her. 

Anonymkode: be801...1d6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor ikke i Mexico City, og har aldri tenkt tanken. Sånn generelt pleier jeg å ta igjen om noen angriper meg.
Om jeg har våpen i bilen? Ja, alltid, men det er ikke foran i bilen, ikke lett tilgjengelig. Det er ikke til å avlive folk med. Ikke egentlig 🙄 Det er i tilfelle jeg må avlive dyr.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Dette har skjedd flere jeg kjenner, og jeg tør ikke kjøre bil pga det. Han ene slo til venninna mi med en flaske, pga det var kø og han mente hun var treig. Men hun var jo i kø selv. Hun ble veldig perpleks og anmeldte mannen, men det ble dsv henlagt. En annen jeg kjenner fikk høre at hun kjørte for sakte (hun fulgte fartsgrensa) og ble kalt en dum fitte og fikk en ørefik. Og folk lurer på hvorfor jeg ikke tør å kjøre bil?! Dere damer som kjører bil, har dere med noen form for våpen/selvforsvar? 

Jeg er livredd heterofile menn, så sinte og aggressive i trafikken :( 

Du må jobbe med engsteligheten. Det er ikke normalt å bekymre seg over dette. Og det er ikke stedet som har høyest sannsynlighet for å oppleve vold. 

Anonymkode: 5dce1...77a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spesielt god sjåfør her, hater egentlig å kjøre bil men har tross det kjørt daglig i 25 år. Aldri opplevd noe i nærheten. 
Å gå rundt å være redd for slikt og heterofile menn-altså… tror du ikke homser og kvinner kan bli aggressive i trafikken 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Dette har skjedd flere jeg kjenner, og jeg tør ikke kjøre bil pga det. Han ene slo til venninna mi med en flaske, pga det var kø og han mente hun var treig. Men hun var jo i kø selv. Hun ble veldig perpleks og anmeldte mannen, men det ble dsv henlagt. En annen jeg kjenner fikk høre at hun kjørte for sakte (hun fulgte fartsgrensa) og ble kalt en dum fitte og fikk en ørefik. Og folk lurer på hvorfor jeg ikke tør å kjøre bil?! Dere damer som kjører bil, har dere med noen form for våpen/selvforsvar? 

Etnisk norske menn??

Anonymkode: 7f764...afc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Etnisk norske menn??

Som om aggresjon har en kultur 🙈 Ta'rei sammen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det ikke hvite, heterofile cis-menn som er slemmingene i disse Internett-historiene da?

Anonymkode: 680ae...9d6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hva hvis noen slår i panseret på bilen da? Det skjer det og.. 

Men da slår de ikke meg, som er spørsmålet til TS. Man kan ikke forhindre at folk slår i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andro skrev (8 minutter siden):

Forbausende ofte har den det. Det må være lov å spørre.

TS: Jeg har hatt lappen i 20 år, er selv passe hissig i trafikken og har likevel ALDRI opplevd noe sånt. Og jeg bor et sted med masse gærninger som kjører som svin.

Anonymkode: 439c6...90d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (10 minutter siden):

Selvfølgelig er de fleste kulturer mer aggressive enn den nordiske. Bare se hva som har skjedd med Sverige...

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har de kommet inn i bilen,

kjør som vanlig og hold dørene låste 

Anonymkode: 89cad...c1f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig er de fleste kulturer mer aggressive enn den nordiske. Bare se hva som har skjedd med Sverige...

Pøh. Jeg er oppvokst på den norske bygda, hvor de sloss med sagkjeder og organiserte seg på bygdefestene.
Rosengård skremmer ikke meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (10 minutter siden):

Vel nå er det jo sånn menn fra enkelte kulturer er aggresive, spesielt i trafikken og spesielt mot kvinnelige sjåfører.

Jeg har kjører veldig mye bil og de gangene jeg har opplevd den type aggresjon så har det alltid vært innvandrere, det værste er at det er snakk om yrkessjåfører som f.eks taxi eller budbilsjåfører.

Anonymkode: f2938...ac4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt bil i 15 år. Opplevd dette en gang.. Jeg gjorde en dum feil. Tok en for liten luke og var litt for tøff. Bilen bak måtte bremse, men ikke bråbremse. En feilberegning og var litt tøff. Denne mannen klikket! Lå på tuta, blinket med langlysene. Kjørte opp på siden min, viste finger og viste tegn til at jeg skulle kjøre inn til siden. Det var flere andre bak han som reagerte og ringte politiet... kjørte inn til siden etterhvert og da stoppet han, kom ut og begynte å dra i døren, og hamre i bilen. Hadde jeg åpnet hadde jeg nok fått ett slag og kanskke verre. Han var helt rabiat. Veldig skremmende.. 

Anonymkode: 5fbdb...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (48 minutter siden):

Bor ikke i Mexico City, og har aldri tenkt tanken. Sånn generelt pleier jeg å ta igjen om noen angriper meg.
Om jeg har våpen i bilen? Ja, alltid, men det er ikke foran i bilen, ikke lett tilgjengelig. Det er ikke til å avlive folk med. Ikke egentlig 🙄 Det er i tilfelle jeg må avlive dyr.

Andro skrev (28 minutter siden):

Oh the irony...🤣

Anonymkode: f2938...ac4

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...