AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #1 Del Skrevet 16. september 2023 Jeg kan forstå de som er virkelig fattige, og desperat etter mat. Skal ikke se bort fra at jeg hadde stjålet mat selv om jeg var sulten nok. Men andre ting, klær, biler, penger? Hvorfor? Det er jo ikke greit i følge De 10 Bud, det står klart i Bibelen. Anonymkode: b0713...fb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 16. september 2023 #2 Del Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan forstå de som er virkelig fattige, og desperat etter mat. Skal ikke se bort fra at jeg hadde stjålet mat selv om jeg var sulten nok. Men andre ting, klær, biler, penger? Hvorfor? Det er jo ikke greit i følge De 10 Bud, det står klart i Bibelen. Anonymkode: b0713...fb1 det er ikke greit i loven heller. Tror folk flest gir blanke i hva som står i bibelen da... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nekinn@ Skrevet 16. september 2023 #3 Del Skrevet 16. september 2023 Alle bryter de 10 bud før eller siden, ikke fordi de står i bibelen men fordi vi er alle mennesker - altså feilbare. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #4 Del Skrevet 16. september 2023 Nekinn@ skrev (Akkurat nå): Alle bryter de 10 bud før eller siden, ikke fordi de står i bibelen men fordi vi er alle mennesker - altså feilbare. Men det er ikke greit. Jeg har aldri stjålet noe. Ikke en tyggis en gang. For det står i Bibelen at dette ikke er lov, det har jeg fått høre siden jeg var bitteliten. Anonymkode: b0713...fb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #5 Del Skrevet 16. september 2023 Er vel noen som gir blaffen i bibelen og de 10 bud. Anonymkode: 540da...be9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nekinn@ Skrevet 16. september 2023 #6 Del Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men det er ikke greit. Jeg har aldri stjålet noe. Ikke en tyggis en gang. For det står i Bibelen at dette ikke er lov, det har jeg fått høre siden jeg var bitteliten. Anonymkode: b0713...fb1 Sannsynligheten er stor for at du fremdeles er bitteliten, uavhengig av hva alderen tilsier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 16. september 2023 #7 Del Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men det er ikke greit. Jeg har aldri stjålet noe. Ikke en tyggis en gang. For det står i Bibelen at dette ikke er lov, det har jeg fått høre siden jeg var bitteliten. Anonymkode: b0713...fb1 jeg lærte ogdå at det var galt å stjele, men fordi det stod i loven at det ikke er lov Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #8 Del Skrevet 16. september 2023 Nekinn@ skrev (16 minutter siden): Alle bryter de 10 bud før eller siden, ikke fordi de står i bibelen men fordi vi er alle mennesker - altså feilbare. Ikke meg 😊 😇 Anonymkode: 264b9...2df 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nekinn@ Skrevet 16. september 2023 #9 Del Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke meg 😊 😇 Anonymkode: 264b9...2df Jeg vil gjerne være flue på veggen når du skal gjenta og påstå dette for St. Peter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #10 Del Skrevet 16. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke meg 😊 😇 Anonymkode: 264b9...2df Samme her! Fordi Herrens veier er uransakelige. Anonymkode: b0713...fb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #11 Del Skrevet 17. september 2023 De fleste bryr seg katta om bibelen. Anonymkode: 371b4...bc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 17. september 2023 #12 Del Skrevet 17. september 2023 Nekinn@ skrev (6 timer siden): Jeg vil gjerne være flue på veggen når du skal gjenta og påstå dette for St. Peter Ja, stjele gleden, roen, søvn osv til noen er også tyveri. Det går ikke bare på materielle ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #13 Del Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg kan forstå de som er virkelig fattige, og desperat etter mat. Skal ikke se bort fra at jeg hadde stjålet mat selv om jeg var sulten nok. Men andre ting, klær, biler, penger? Hvorfor? Det er jo ikke greit i følge De 10 Bud, det står klart i Bibelen. Anonymkode: b0713...fb1 Kjenner vel noen få som virkelig tror på det som står i Bibelen. Men så lenge man respekterer at andre har en annen tro, være seg reinkarnasjon eller at man tror at man havner i en annen dimensjon, er ateist osv, har jeg ingen problemer med hva andre tror. Men greit å huske på at veldig mange har en annen virkelighetsoppfatning og tro enn deg. Jeg lever etter helt andre moralske regler enn de ti bud, men det er mye bra i de ti bud også. Men steining, pedofili og slaveri, som og forekommer i Bibelen, ikke min greie. Anonymkode: e4d9f...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 17. september 2023 #14 Del Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kjenner vel noen få som virkelig tror på det som står i Bibelen. Men så lenge man respekterer at andre har en annen tro, være seg reinkarnasjon eller at man tror at man havner i en annen dimensjon, er ateist osv, har jeg ingen problemer med hva andre tror. Men greit å huske på at veldig mange har en annen virkelighetsoppfatning og tro enn deg. Jeg lever etter helt andre moralske regler enn de ti bud, men det er mye bra i de ti bud også. Men steining, pedofili og slaveri, som og forekommer i Bibelen, ikke min greie. Anonymkode: e4d9f...e93 Finnes steining, pedofili og slaveri er bare i Bibelen...? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #15 Del Skrevet 17. september 2023 Lawyam skrev (15 minutter siden): Finnes steining, pedofili og slaveri er bare i Bibelen...? Mulig i Koranen også. Og sikkert i en hel del andre religiøse tekster. Jeg støtter ingen religioner som har slike tekster. Men i hovedinnlegget ditt du Bibelen, så da nevnte jeg hva jeg mislikte med den. Mye fine tekster og historier i Bibelen også. Men det veier ikke opp for at Gud støttet opp om endel de fleste tar avstand fra idag. Anonymkode: e4d9f...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 17. september 2023 #16 Del Skrevet 17. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Mulig i Koranen også. Og sikkert i en hel del andre religiøse tekster. Jeg støtter ingen religioner som har slike tekster. Men i hovedinnlegget ditt du Bibelen, så da nevnte jeg hva jeg mislikte med den. Mye fine tekster og historier i Bibelen også. Men det veier ikke opp for at Gud støttet opp om endel de fleste tar avstand fra idag. Anonymkode: e4d9f...e93 Ja, for det finnes kun eksempler på det i Bibelen, Koranen og i religiøse tekster...og derfor er det ikke noe du tror på....for da støtter jo Gud oppunder det...? Leser du ikke aviser eller hører nyheter heller..? Det står jo om det der også og også i vanlige historiebøker. Hva med det at du tror på reinkarnasjon; tror du bare på at tidligere liv var i tider hvor slikt ikke fantes da? Eller er din virkelighet kun en virkelighet som består i å leve i en dimensjon hvor ingenting vondt finnes? Endret 17. september 2023 av Lawyam 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #17 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 20.43): Jeg kan forstå de som er virkelig fattige, og desperat etter mat. Skal ikke se bort fra at jeg hadde stjålet mat selv om jeg var sulten nok. Men andre ting, klær, biler, penger? Hvorfor? Det er jo ikke greit i følge De 10 Bud, det står klart i Bibelen. Anonymkode: b0713...fb1 De msom driver med slikt er stort sett ateister som benekter Gud og vitenskapen og ikke bryr seg. De vil få sin dom til slutt. Anonymkode: fef7c...6f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #18 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 20.43): Jeg kan forstå de som er virkelig fattige, og desperat etter mat. Skal ikke se bort fra at jeg hadde stjålet mat selv om jeg var sulten nok. Men andre ting, klær, biler, penger? Hvorfor? Det er jo ikke greit i følge De 10 Bud, det står klart i Bibelen. Anonymkode: b0713...fb1 Vi forholder oss til norges lover.Svært få har lest bibelen. Anonymkode: 5472a...5d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 29. september 2023 #19 Del Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 20.47): Men det er ikke greit. Jeg har aldri stjålet noe. Ikke en tyggis en gang. For det står i Bibelen at dette ikke er lov, det har jeg fått høre siden jeg var bitteliten. Anonymkode: b0713...fb1 Du har aldri gått et minutt tidligere fra jobb eller solgt noe til overpris feks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå