Gå til innhold

Hvorfor stjeler folk, når det står i Bibelen at det ikke er lov?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan forstå de som er virkelig fattige, og desperat etter mat. Skal ikke se bort fra at jeg hadde stjålet mat selv om jeg var sulten nok. 

Men andre ting, klær, biler, penger? Hvorfor? Det er jo ikke greit i følge De 10 Bud, det står klart i Bibelen. 

Anonymkode: b0713...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kan forstå de som er virkelig fattige, og desperat etter mat. Skal ikke se bort fra at jeg hadde stjålet mat selv om jeg var sulten nok. 

Men andre ting, klær, biler, penger? Hvorfor? Det er jo ikke greit i følge De 10 Bud, det står klart i Bibelen. 

det er ikke greit i loven heller. Tror folk flest gir blanke i hva som står i bibelen da...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bryter de 10 bud før eller siden, ikke fordi de står i bibelen men fordi vi er alle mennesker - altså feilbare. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekinn@ skrev (Akkurat nå):

Alle bryter de 10 bud før eller siden, ikke fordi de står i bibelen men fordi vi er alle mennesker - altså feilbare. 

Men det er ikke greit. Jeg har aldri stjålet noe. Ikke en tyggis en gang. For det står i Bibelen at dette ikke er lov, det har jeg fått høre siden jeg var bitteliten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men det er ikke greit. Jeg har aldri stjålet noe. Ikke en tyggis en gang. For det står i Bibelen at dette ikke er lov, det har jeg fått høre siden jeg var bitteliten. 

Sannsynligheten er stor for at du fremdeles er bitteliten, uavhengig av hva alderen tilsier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

jeg lærte ogdå at det var galt å stjele, men fordi det stod i loven at det ikke er lov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekinn@ skrev (16 minutter siden):

Ikke meg 😊 😇

Anonymkode: 264b9...2df

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke meg 😊 😇

Jeg vil gjerne være flue på veggen når du skal gjenta og påstå dette for St. Peter ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke meg 😊 😇

Samme her! Fordi Herrens veier er uransakelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekinn@ skrev (6 timer siden):

Jeg vil gjerne være flue på veggen når du skal gjenta og påstå dette for St. Peter ;) 

Ja, stjele gleden, roen, søvn osv til noen er også tyveri. Det går ikke bare på materielle ting. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kjenner vel noen få som virkelig tror på det som står i Bibelen. Men så lenge man respekterer at andre har en annen tro, være seg reinkarnasjon eller at man tror at man havner i en annen dimensjon, er ateist osv, har jeg ingen problemer med hva andre tror. Men greit å huske på at veldig mange har en annen virkelighetsoppfatning og tro enn deg. Jeg lever etter helt andre moralske regler enn de ti bud, men det er mye bra i de ti bud også. Men steining, pedofili og slaveri, som og forekommer i Bibelen, ikke min greie. 

Anonymkode: e4d9f...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kjenner vel noen få som virkelig tror på det som står i Bibelen. Men så lenge man respekterer at andre har en annen tro, være seg reinkarnasjon eller at man tror at man havner i en annen dimensjon, er ateist osv, har jeg ingen problemer med hva andre tror. Men greit å huske på at veldig mange har en annen virkelighetsoppfatning og tro enn deg. Jeg lever etter helt andre moralske regler enn de ti bud, men det er mye bra i de ti bud også. Men steining, pedofili og slaveri, som og forekommer i Bibelen, ikke min greie. 

Finnes steining, pedofili og slaveri er bare i Bibelen...?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (15 minutter siden):

Finnes steining, pedofili og slaveri er bare i Bibelen...?

Mulig i Koranen også. Og sikkert i en hel del andre religiøse tekster. Jeg støtter ingen religioner som har slike tekster. Men i hovedinnlegget ditt du Bibelen, så da nevnte jeg hva jeg mislikte med den. Mye fine tekster og historier i Bibelen også. Men det veier ikke opp for at Gud støttet opp om endel de fleste tar avstand fra idag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Mulig i Koranen også. Og sikkert i en hel del andre religiøse tekster. Jeg støtter ingen religioner som har slike tekster. Men i hovedinnlegget ditt du Bibelen, så da nevnte jeg hva jeg mislikte med den. Mye fine tekster og historier i Bibelen også. Men det veier ikke opp for at Gud støttet opp om endel de fleste tar avstand fra idag. 

Ja, for det finnes kun eksempler på det i Bibelen, Koranen og i religiøse tekster...og derfor er det ikke noe du tror på....for da støtter jo Gud oppunder det...? Leser du ikke aviser eller hører nyheter heller..? Det står jo om det der også og også i vanlige historiebøker.

Hva med det at du tror på reinkarnasjon; tror du bare på at tidligere liv var i tider hvor slikt ikke fantes da? Eller er din virkelighet kun en virkelighet som består i å leve i en dimensjon hvor ingenting vondt finnes? 

Endret av Lawyam
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 20.43):

De msom driver med slikt er stort sett ateister som benekter Gud og vitenskapen og ikke bryr seg. De vil få sin dom til slutt.

Anonymkode: fef7c...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 20.43):

Vi forholder oss til norges lover.Svært få har lest bibelen.

Anonymkode: 5472a...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 20.47):

Du har aldri gått et minutt tidligere fra jobb eller solgt noe til overpris feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...