Gå til innhold

Utslett av makeup mekka sminke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har opplevd noe jeg syns er rart. Kjøpte meg sminke fra makeup mekka for første gang for å prøve de ut. Og når jeg skal ha på foundation bruker jeg alltid å putte litt på baksiden av hånden også tar jeg opp derifra med den beauty blendern. Men nå etter noen dager har jeg merket at jeg har fått et tørt og sårt utslett på hånden min, akkurat der hvor jeg alltid putter foundation. Ingen andre steder på hendene mine ser eller føles sånn ut. 

Begynte å lure på om jeg er allergisk til noe i sminken, men så tenkte jeg at jeg har jo ikke opplevd noe lignende i ansiktet/halsen hvor jeg har sminken på? Der har jeg ingen reaksjon slik som den på hånden min. Hvorfor skjer det tro?🤔

Anonymkode: 76eee...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vasker jo alltid hendene mine etterpå også slik at jeg vasker jo raskt vekk den foundationen som jeg får på hånda mens jeg sminker meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, merkelig. Er jo i ansiktet man pleier å reagere om man reagerer på noe. Men har du veldig tørre hender? Eksem på hendene? Da kan jo det være grunnen. Hvilken foundation prøvde du? Jeg har ikke prøvd så mange foundations derfra. Kun 2-3 stk, syns ingen av dem passet meg noe særlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (6 minutter siden):

Hmm, merkelig. Er jo i ansiktet man pleier å reagere om man reagerer på noe. Men har du veldig tørre hender? Eksem på hendene? Da kan jo det være grunnen. Hvilken foundation prøvde du? Jeg har ikke prøvd så mange foundations derfra. Kun 2-3 stk, syns ingen av dem passet meg noe særlig. 

Prøvde den soft dewy foundation, den var veldig god syns jeg. Også prøvde jeg en sånn cc- krem. Den var ganske grei, holdt bra gjennom dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Prøvde den soft dewy foundation, den var veldig god syns jeg. Også prøvde jeg en sånn cc- krem. Den var ganske grei, holdt bra gjennom dagen. 

Cc-kremen har jeg faktisk 😊 Syns den er for glødende på meg, men med en mattende primer under og et matt pudder over blir den ganske bra. Med fuktgivende primer som jeg vanligvis bruker så jeg ut som en discokule selv om jeg ikke har spesielt fet hud. Fargen er ikke perfekt da, syns det er vanskelig å velge farge hos makeupmekka siden fargene på nettsiden ser helt annerledes ut i virkeligheten. Pleier å treffe på fargen i andre merker selv om jeg kjøper det meste av sminken min på nett. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk listen over ingredienser, og vær forberedt på et sjokk. Du kan liksågodt smøre gift på huden...

Anonymkode: b46dd...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sjekk listen over ingredienser, og vær forberedt på et sjokk. Du kan liksågodt smøre gift på huden...

Har du noen eksempler på hva makeup mekka sminke inneholder som man bør styre unna? Jeg er ikke så god på slike greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Herregud alt er jo gift for enkelte av de på forumet her. Det der naturlige pisset gir jo grobunn for mugg og bakterier. Huden og håret mitt forbedret seg drastisk da jeg kom meg ut av den "crunchy" kosmetikkfasen min. 

TS - for å sjekke om det potensielt er ting du kan reagere på kan du lime ingredienselisten inn HER. Hvis det lyser rødt eller orange er det økt sjanse for at det kan trigge reaksjoner i huden. Men man kan reagere på alt, uansett hvor fornøyd andre er med produktet. Vurdert å patch teste foundation på andre hånden, på samme plass, og se om du får samme reaksjon? Har du vasket beautyblenderen?

Nå er det også mange som reagerer på sesongskiftet. Jeg er knusktørr i hvert fall. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

? Som hva da konkret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...