Fame Skrevet 27. oktober 2023 #101 Del Skrevet 27. oktober 2023 nei, det har jeg ingen grunn til å tenke Holder meg til vitenskapen. Den er mye mer fornuftig og faktisk bevist Men en form for dommedag vil nå komme. Om ca 5 milliarder år når sola går tom for hydrogen og blir omgjort til en rød kjempe. Men innen den tid har enten menneskeheten dødd ut eller funnet en annen planet å bosette seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #102 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Med mindre man følger vitenskapen som har bevist Guds eksistens da. Men det gjør vel ikke ateister. Anonymkode: 22c7f...6cf Dette igjen 🙄 De fleste, både religiøse og ateister, forstår forskjellen på vitenskap og "tro". Hadde en eller annen gud blitt vitenskapelig dokumetert, hadde det ikke lenger vært en "tro". Og ikke minst hadde det vært en sensasjon som alle i verden hadde visst om. Anonymkode: 6063a...c06 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 27. oktober 2023 #103 Del Skrevet 27. oktober 2023 Hvor mange guder finnes det? Flere tusen. Ateister tror bare på en gud mindre enn deg. Hva om du tror på feil gud? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 27. oktober 2023 #104 Del Skrevet 27. oktober 2023 Jeg har ingen spesiell tro, men jeg synes det er merkelig at noen kan være skråsikre på at noe ikke eksisterer. Blir litt som at en gjennomsnittlig 4 klassing skal gå i gang med doktorgrad i matte og selv tror han skal klare det- han har jo ikke peiling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #105 Del Skrevet 27. oktober 2023 Ser ikke poenget med å skjule meg bak religion. Anonymkode: 701e3...209 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #106 Del Skrevet 27. oktober 2023 Det er ingen bekymring ettersom jeg er en ateist. Jeg har null tro på at det finnes en usynlig psykopat. Psykopater har altfor høye tanker om seg selv til å gjemme seg bort. Anonymkode: 12405...346 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #107 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 2.30): Altså, hva hvis dere tar feil? Dere blir ikke mye høye i hatten da. Når dagen kommer. Anonymkode: 07a94...b19 Det er sannsynligvis tusenvis av forskjellige himmeler og helveter knyttet til tusenvis av forskjellige guder og religioner. Skal jeg tenke "hva om...?" om alle disse? Det er ikke nok timer i et helt liv å forsøke og nøste opp i hvilken gud og religion som virker mest sannsynlig. Personlig fokuserer jeg på å leve et godt, moralsk liv med mye glede, og om en gud sender meg til helvete fordi det er totalt umulig å undersøke alle disse religionene i søken etter den "rette", så kan jeg bruke evigheten i helvete med å godte meg over at jeg og alle jeg kjenner er langt mer moralsk enn en slik gud. Ts, tenker du aldri "hva om..." om alle disse tusenvis av andre religionene? Anonymkode: a2243...716 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #108 Del Skrevet 27. oktober 2023 Majer skrev (8 minutter siden): Jeg har ingen spesiell tro, men jeg synes det er merkelig at noen kan være skråsikre på at noe ikke eksisterer. Blir litt som at en gjennomsnittlig 4 klassing skal gå i gang med doktorgrad i matte og selv tror han skal klare det- han har jo ikke peiling. Hva godt kommer av å tro på noe som det ikke finnes beviser for? Du kan ikke være 100% sikker på at julenissen ikke er ekte, men blir du spurt om du tror han er ekte, så svarer du vel nei? Du tar vel ikke for alvor og skriver brev og setter ut grøt sånn i tilfelle han finnes, siden du ikke kan være skråsikker på at han ikke er ekte? Anonymkode: a2243...716 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 27. oktober 2023 #109 Del Skrevet 27. oktober 2023 Så gudstro er en slags forsikringsordning? Det visste jeg ikke 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #110 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 2.30): Altså, hva hvis dere tar feil? Dere blir ikke mye høye i hatten da. Når dagen kommer. Anonymkode: 07a94...b19 Tenker du noengang «hva hvis»? Du tror jo tross alt bare på en eneste Gud mer enn enhver ateist? Og vi mennesker har funnet opp tusenvis av guder. Hva hvis en helt tilfeldig av de andre gudene eksisterer heller enn den du valgte deg? Hva hvis alle gudene eksisterer, og du har valgt den med dårligst ordning for det hinsidige? For å være dønn ærlig, ts? Hvis den gud beskrevet i bibelen eksisterer slik den er beskrevet i bibelen? Da er den en ond jævel. Og jeg kommer ikke til å angre på at jeg ikke tilba det som i skriftlig form er beskrevet som ren ondskap. Drap, voldtekter, folkemord? Kult imaginært vesen du har valgt deg.. Anonymkode: 7c722...9ba 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #111 Del Skrevet 27. oktober 2023 Aldri - hilsen døende. Anonymkode: acb5c...561 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Refreng Skrevet 27. oktober 2023 #112 Del Skrevet 27. oktober 2023 Jeg kan bare leve livet etter det jeg er i stand til å oppfatte og forstå. Dersom jeg gjør feil fordi jeg har tatt feil, misforstått eller gått glipp av noe- så er det ikke så mye jeg kan gjøre med det. Dersom jeg hele livet leste at 2 + 2 er 5, men så finner ut som 90-åring at 2 + 2 = 4, så er det ikke noe jeg kan gjøre med det. Jeg kan endre meg etter den nye informasjonen, men jeg kan ikke klandre meg selv for at jeg trodde 2 + 2 = 5 som alle andre trodde, som jeg tenkte var logisk basert på min egen forståelse osv Jeg har gjort dumme ting som ungdom, som de fleste andre, men jeg ser på det som naturlig resultat av at jeg var den jeg var da, med en begrenset forståelse og evne til refleksjon som ungdommer er kjent for. Er ikke noe jeg kan gjøre med det, annet enn å lære av det. Om Gud eksisterer og er misfornøyd, så burde han skapt meg smart nok til å forstå at han eksisterer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Menelaos Skrevet 27. oktober 2023 #113 Del Skrevet 27. oktober 2023 (endret) Om det faktisk skulle finnes en Gud (noe jeg tviler sterkt på at det gjør) så er det ingen grunn til at det skal være den kristne gud, det kan like godt være en av Gudene i Hinduismen, det kan like godt være en av de mytologiske Gudene man ikke tror på lenger. Det kan like godt være at det er mange forskjellige Guder som at det er en Gud. Det er ingen grunn til å tro at det er akkurat den Guden du tror på som er den ekte. Om man tenker logisk, så er det langt mer sannsynlig at det ikke finnes noen Gud. Endret 27. oktober 2023 av Menelaos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 27. oktober 2023 #114 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 2.30): Altså, hva hvis dere tar feil? Dere blir ikke mye høye i hatten da. Når dagen kommer. Anonymkode: 07a94...b19 Hvis det viser seg at de kristne har rett og verden faktisk blir styrt av en ond psykopat? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #115 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker du noengang «hva hvis»? Du tror jo tross alt bare på en eneste Gud mer enn enhver ateist? Og vi mennesker har funnet opp tusenvis av guder. Hva hvis en helt tilfeldig av de andre gudene eksisterer heller enn den du valgte deg? Hva hvis alle gudene eksisterer, og du har valgt den med dårligst ordning for det hinsidige? For å være dønn ærlig, ts? Hvis den gud beskrevet i bibelen eksisterer slik den er beskrevet i bibelen? Da er den en ond jævel. Og jeg kommer ikke til å angre på at jeg ikke tilba det som i skriftlig form er beskrevet som ren ondskap. Drap, voldtekter, folkemord? Kult imaginært vesen du har valgt deg.. Anonymkode: 7c722...9ba Bare det at den kristne guden skapte et helvete og sender mennesker dit for EVIG TORTUR fordi de ikke tror uten bevis, er et helt vilt. Vi sender ikke barna ned i kjelleren for å bli torturert om de ikke følger reglene våre, og om noen gjør det, blir de stengt inne for å beskytte resten av samfunnet. Vi vet at den slags atferd er ondskap, men gud, en såkalt perfekt, god skapning, har vi langt lavere forventninger til. Kom det inn bevis at den kristne gud eksisterer, hadde jeg aldri i livet tilbedt han, men kjempet mot ham som den onde diktatoren han er. Anonymkode: a2243...716 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 27. oktober 2023 #116 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 2.30): Altså, hva hvis dere tar feil? Dere blir ikke mye høye i hatten da. Når dagen kommer. Anonymkode: 07a94...b19 Nei. Men har det noe å si? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 27. oktober 2023 #117 Del Skrevet 27. oktober 2023 Nei, på samme måte som jeg ikke tenker "hva viss" om julenissen, Loch Ness monstre, astrologi, synske eller spøkelser. Jeg har aldri tenkt på meg selv som hedning, men det var litt kult å smake på det ordet som identifikasjon! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #118 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 2.30): Altså, hva hvis dere tar feil? Dere blir ikke mye høye i hatten da. Når dagen kommer. Anonymkode: 07a94...b19 Jeg lurer på det samme angående kristne. Tenker dere aldri, hva hvis dere tar feil? Og en annen trosretning har rett? Islam, jødedom? Da blir dere ikke mye høye i hatten når dagen kommer... Anonymkode: 4bf80...ef5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 27. oktober 2023 #119 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg lurer på det samme angående kristne. Tenker dere aldri, hva hvis dere tar feil? Og en annen trosretning har rett? Islam, jødedom? Da blir dere ikke mye høye i hatten når dagen kommer... Anonymkode: 4bf80...ef5 De som har tatt mot Jesus og har fått den Hellige Ånd behøver ikke å spørre seg lenger om det. Du kan få mennesker å tvile så lenge de ikke er helt overbevist, og det kan de bare bli etter å ha hørt evangeliet om Jesus og tror på HAM. De må gjerne lese Bibelen og tro at det er Gud som har skrevet sine meninger på hver side når det er historier som forteller om menneskehetens uforstand og ondskap gjennom tidene og ender opp med hva som skjer når Jesus, som ble profetert om gjennom hele Bibelen kom, og hvor en ser gjennom Han hvordan Gud er og hva Gud vil. Hvordan menneskene så tar imot dette og behandler det forteller resten av Bibelen om... De har ikke nådd full forstand, de lever tross alt blant andre og gamle overbevisning henger igjen, men det er nå så at det er en utvikling i kristenlivet til folk og hva en trodde i går er ikke nødvendigvis hva en tror idag. Det er fordi at jo mer tid du tilbringer med Jesus jo mer vil Han fortelle deg og forklare deg; om Bibelen, om seg, om Gud, om deg, om livet...ved hjelp av den Hellige Ånd. Det er ikke den Ånden mennesker flest har, det er en du får når du tror på Ham ikke på deg, at du skal tro du tror nok eller ikke tror, men kun det ene; på Han; så gjør Han resten. Kristendomslære er tross alt læren om en gave vi fikk fra Gud for 2000 år siden. Hva enn du tror eller ikke tror; du har bare ikke tatt i mot den gaven du fikk tilbud om og du prøvet faktisk her å ta den bort og stjele den fra de som har tatt i mot den (noe du aldri klarer) og så prøver du å hindre noen å ta i mot den. Det er ganske frekt, spesielt med tanke på hva de da kan takke nei til. Hva du enn sier; du kan ikke forandre på hva Gud allerede HAR gjort for 2000 år siden. Jesus kom til jorden for å ta straffen for alle synder og sykdommer og alt vondt på seg selv så vi skulle slippe straffen for det og da Han var ferdig med redningsaksjonen så reiste Gud Ham opp fra de døde og har satt Han på sin høyre side. Da Jesus døde ble forhenget til tempelet; det aller Helligste revet - før den tid kunne ingen få tilgang til Gud, det fikk vi full tilgang til da syndene ble tatt bort. Du forstår det ikke, men det er ikke vår fortjeneste at det skjedde; det var Hans - og det er kun en måte å bli reddet på og det er å tro at vi nå har full tilgang til Guds hjelp; Han hjelper oss ikke pga oss, men tro det eller ei; Han hjelper oss pga at Jesus har betalt for det ved å ofre seg selv for oss og Han gir oss ALT vi ber om; fordi VI vet at det var DET Jesus betalte for at vi skulle få - etter avtale med Gud på forhånd. Det Han betalte for at vi skulle få om vi trodde på Han - det får vi og har vi. Vi ber bare Gud om å gi oss det Han avtale med Jesus om å gi oss hvis Jesus betalte for det, og det er ikke slik at vi behøver å tvile på om at Gud løy for Jesus... 'Alt vi ber om i Hans navn; når vi vet vi har fått det; skal vi få det' og det er for Jesus sin skyld. 'Jeg tilgir syndene deres for Hans navns skyld'.... Vi tar ikke feil! Vi har ingenting å bekymre oss over fordi det er en som kom for 2000 år siden og gav oss svaret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #120 Del Skrevet 27. oktober 2023 Lawyam skrev (3 minutter siden): De som har tatt mot Jesus og har fått den Hellige Ånd behøver ikke å spørre seg lenger om det. Du kan få mennesker å tvile så lenge de ikke er helt overbevist, og det kan de bare bli etter å ha hørt evangeliet om Jesus og tror på HAM. De må gjerne lese Bibelen og tro at det er Gud som har skrevet sine meninger på hver side når det er historier som forteller om menneskehetens uforstand og ondskap gjennom tidene og ender opp med hva som skjer når Jesus, som ble profetert om gjennom hele Bibelen kom, og hvor en ser gjennom Han hvordan Gud er og hva Gud vil. Hvordan menneskene så tar imot dette og behandler det forteller resten av Bibelen om... De har ikke nådd full forstand, de lever tross alt blant andre og gamle overbevisning henger igjen, men det er nå så at det er en utvikling i kristenlivet til folk og hva en trodde i går er ikke nødvendigvis hva en tror idag. Det er fordi at jo mer tid du tilbringer med Jesus jo mer vil Han fortelle deg og forklare deg; om Bibelen, om seg, om Gud, om deg, om livet...ved hjelp av den Hellige Ånd. Det er ikke den Ånden mennesker flest har, det er en du får når du tror på Ham ikke på deg, at du skal tro du tror nok eller ikke tror, men kun det ene; på Han; så gjør Han resten. Kristendomslære er tross alt læren om en gave vi fikk fra Gud for 2000 år siden. Hva enn du tror eller ikke tror; du har bare ikke tatt i mot den gaven du fikk tilbud om og du prøvet faktisk her å ta den bort og stjele den fra de som har tatt i mot den (noe du aldri klarer) og så prøver du å hindre noen å ta i mot den. Det er ganske frekt, spesielt med tanke på hva de da kan takke nei til. Hva du enn sier; du kan ikke forandre på hva Gud allerede HAR gjort for 2000 år siden. Jesus kom til jorden for å ta straffen for alle synder og sykdommer og alt vondt på seg selv så vi skulle slippe straffen for det og da Han var ferdig med redningsaksjonen så reiste Gud Ham opp fra de døde og har satt Han på sin høyre side. Da Jesus døde ble forhenget til tempelet; det aller Helligste revet - før den tid kunne ingen få tilgang til Gud, det fikk vi full tilgang til da syndene ble tatt bort. Du forstår det ikke, men det er ikke vår fortjeneste at det skjedde; det var Hans - og det er kun en måte å bli reddet på og det er å tro at vi nå har full tilgang til Guds hjelp; Han hjelper oss ikke pga oss, men tro det eller ei; Han hjelper oss pga at Jesus har betalt for det ved å ofre seg selv for oss og Han gir oss ALT vi ber om; fordi VI vet at det var DET Jesus betalte for at vi skulle få - etter avtale med Gud på forhånd. Det Han betalte for at vi skulle få om vi trodde på Han - det får vi og har vi. Vi ber bare Gud om å gi oss det Han avtale med Jesus om å gi oss hvis Jesus betalte for det, og det er ikke slik at vi behøver å tvile på om at Gud løy for Jesus... 'Alt vi ber om i Hans navn; når vi vet vi har fått det; skal vi få det' og det er for Jesus sin skyld. 'Jeg tilgir syndene deres for Hans navns skyld'.... Vi tar ikke feil! Vi har ingenting å bekymre oss over fordi det er en som kom for 2000 år siden og gav oss svaret! Man kan ikke la være å bli fasinert av den ufattelige arrogansen til kristne. Anonymkode: 91d7e...01a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå