Gå til innhold

Tenker dere ateister og hedninger aldri "Hva hvis..." ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 1.10.2023 den 6.25):

Men allikevel er han der.. Selv om det ikke går an å forstå. 

Anonymkode: e659c...e8b

Hæ? 🤔

Anonymkode: 6063a...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 2.30):

Altså, hva hvis dere tar feil?

Dere blir ikke mye høye i hatten da. Når dagen kommer.

Anonymkode: 07a94...b19

Hva hvis DU tar feil? 

Jeg tror personene i bibelen og Koranen har levd, men at ting som i dag er fullt forståelig ble dengang tolket til å være guddommelig. Folk var overtroiske, lite opplyst og hadde liten forstand. 

Anonymkode: 6010e...598

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trusselen om et helvete er litt av et åk å gi sine barn forresten. Ikke særlig snilt. 

Anonymkode: 6010e...598

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tenker absolutt aldri på det. Mistet all tro og tvil når min far døde foran øynene på meg i sykehussengen. Hans siste pust vil jeg alltid bære med meg, og i de øyeblikkene skjønte jeg med 100% sikkerhet at det er absolutt ingenting etter døden, og at man blir fjernet fra eksistensen. Fins ingen sjel (noe jeg trodde på før).

Anonymkode: a3526...762

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan vel tenke «hva om», de religiøse også. Hva om de tror på feil gud(er), da er det rett til h. 

Jeg vil gjerne tro på noe som er sant, ikke det som er mest behagelig å tro. 

mennesker er dyr, og klarer fint å være onde helt uten hjelp fra noe overnaturlig. Er vel ingen dyr som gjør mer dritt enn mennesker. 

Anonymkode: fb51c...b79

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig klarer jeg ikke la være å tro. Hadde jeg ikke trodd på Gud og et liv etter døden, og kun leve, ferdig, bom ned i jorda, så hadde jeg nok vært helt på kjøret og avsluttet alt for lenge siden. 

Gud holder meg i live, og jeg vil stå på for barna mine og at de skal ha et fint liv, jeg vil gjerne få noe ut av livet, gjøre noe givende og gi det videre til mine barn. Verden er vakker og kaotisk.. Vi trenger Gud. ❤️

Anonymkode: b5753...cda

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Personlig klarer jeg ikke la være å tro. Hadde jeg ikke trodd på Gud og et liv etter døden, og kun leve, ferdig, bom ned i jorda, så hadde jeg nok vært helt på kjøret og avsluttet alt for lenge siden. 

Gud holder meg i live, og jeg vil stå på for barna mine og at de skal ha et fint liv, jeg vil gjerne få noe ut av livet, gjøre noe givende og gi det videre til mine barn. Verden er vakker og kaotisk.. Vi trenger Gud. ❤️

Jeg skjønner at du tror du trenger troen.. Men jeg kan love deg at det er absoultt ikke slik for oss som ikke tror.

Og tror du virkelig om du bare "tror" fordi du tror du trenger det, ikke fordi du faktisk er overbevist om at det ee reelt?

Jeg ksn ikke klare å tro på noe, med mindre jeg finner bevisene for det overbevisende og solide. Det ville jo vært selvbedrag 🤔

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er opptatt av at det som gir mening for meg ikke nødvendigvis  gir menining for andre, og når dy sier at du er opptatt av at det er et liv etter døden som mitiverer deg til å ta vare på deg selv, livet ditt og dine, bruker jeg de samme argumentene for å gjøre det samme. Jeg tenker at det jeg vet er at jeg er her nå, og jeg motiveres av at jeg ikke vet hva som skjer etterpå, slik at jeg gjør det beste jeg kan nå. Jeg får bekreftelse underveis når jeg er god mot meg selv og andre, så jeg gjør ikke gode handlinger fordi det eventuelt kan føre til at jeg får evig liv (som jeg ikke er hypp på)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Nei. «Vi» trenger ingen Gud for å holde oss i live og sørge for et godt liv for barna våre. Du gjør kanskje det. Ikke «vi».

Endret av sicario
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det går  ikke an å liksom-tro for sikkerhets skyld. Uansett så høres ikke den bibelske guden så hyggelig ut akkurat så jeg har ikke så lyst på evig liv sammen med ham. Gjør heller det beste ut av livet dere har nå. 

Anonymkode: be88c...4f0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 2.30):

Altså, hva hvis dere tar feil?

Dere blir ikke mye høye i hatten da. Når dagen kommer.

Anonymkode: 07a94...b19

Nei,tenker aldri slik. Rett og slett fordi religion strider mot all fornuft. Skjønner overhodet ikke hvordan folk greier å tro på oppspinn, myter og sagn.

Anonymkode: 0a126...4fa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 3.08):

Litt fra Oskar Dirlewagners liv:

Kan man benekte at det finnes ondskap når man leser ting som dette ...?

Anonymkode: 2f0c5...264

Så klart kan mennesker være ufattelig onde uten at det er en djevel involvert. Gud er jo heller ingen søt engel akkurat. Drepte han ikke alle Egypts førstefødte? Jeg vil si at det er ondskap. Ikke at jeg tror noe på disse eventyrene, men bare for å vise at det henger jo ikke på greip i det hele tatt. Guden dere tror på utførte jo ekstremt slemme handlinger men så vil han at menneskene skal være snille? 

Anonymkode: be88c...4f0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Angry Man

Hvis jeg dør og gud spawner foran meg så blir det en hyggelig overaskelse, ikke noe jeg forventet men definitivt hyggelig. 

Da vil jeg bare være "Heeeeyyyy man/girl, fuck i didnt expect this but its really nice to see you" ;) 

Og jeg vil bli slupper inn perleporten fordi jeg har levd et anstendig moralskt liv. De som tror at Gud bare slipper inn folk som "tror" på han må være sprøyte gale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke, da det ikke er noen grunn til å tro at det finnes noen gud. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menelaos

Man kan jo stille det samme spørsmålet til kristne

tenker dere kristne aldri, hva om hinduistene har rett, hva vist ateistene har rett?

Men nei jeg tenker ikke det. 

Endret av Menelaos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 24.10.2023 den 18.30):

Selvfølgelig ikke, da det ikke er noen grunn til å tro at det finnes noen gud. 

Med mindre man følger vitenskapen som har bevist Guds eksistens da. Men det gjør vel ikke ateister.

Anonymkode: 22c7f...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Med mindre man følger vitenskapen som har bevist Guds eksistens da. Men det gjør vel ikke ateister.

Ingen vitenskap beviser at Gud eksisterer. All religion er tro, ikke vitenskap. 

Anonymkode: 71916...0b4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det du beviser er at du er full av løgn.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menelaos
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Du som er så Kristen, merkelig at du ikke kjenner til at Gud avskyr løgnere

Gud avskyr løgn. Det står i Bibelen, Ordspråkene 12,22. Herren avskyr den som har løgn på leppene, men viser godvilje mot dem som farer ærlig fram.

Løgnere utelukker seg selv fra Guds nærhet. Det står i Bibelen, Salmene 101,7. Men den som farer med svik, får ikke bo i mitt hus. Ingen mann som taler løgn, skal bli stående for mine øyne.

Uærlige og svikefulle mennesker har ingen plass i Guds rike. Det står i Bibelen, Åpenbaringen 22,15. Men utenfor er hundene og trollmennene og de som driver hor, drapsmennene, avgudsdyrkerne og alle som elsker løgn og taler løgn.

Endret av Menelaos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...