Brunhilde Skrevet 20. september 2023 #41 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 2.30): Altså, hva hvis dere tar feil? Dere blir ikke mye høye i hatten da. Når dagen kommer. Anonymkode: 07a94...b19 Hva hbis jeg ikke tar feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #42 Del Skrevet 20. september 2023 Det er absolutt ingenting som tyder på at det finnes en gud. Ikke det aller minste spor av det en gang, så det er null sjanse for at det skal vise seg at jeg får en overraskelse den dagen jeg dør. Og de gudehistoriene folk har fantasert fram i eldgamle opplyste dager er uansett ikke av den typen noen i vår moderne opplyste tid burde ha noe som helst ønske om å tilbe. Den kristne guden er jo i beste fall psykopat som driver et sinnsykt gigantisk sosialt eksperiment. Anonymkode: 4ee72...23c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 20. september 2023 #43 Del Skrevet 20. september 2023 Holder da lenge med dette ene livet, hva faen skal man finne på etter hvert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #44 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 2.44): Nei. Jeg trives best med å leve livet før døden og ikke hvis, om atte, kanskje.. Når jeg ikke deler den oppdiktede eventyret dere tror på. Jeg tror ikke, det er så enkelt og da er det heller ingenting å angre på. Å leve et liv hvor den eventyrboken skal diktere livet mitt er fullstendig bortkastet, som å leve livet sitt etter en Donald pocket, bare galninger gjør det. Anonymkode: 4e0dd...aae Du hadde angret om endte opp et mørkt sted i fangenskap i all evighet. Anonymkode: e82c4...993 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #45 Del Skrevet 20. september 2023 Helene1982 skrev (På 16.9.2023 den 2.49): Det stemmer. Vi blir like høye eller lave i hatten som alle andre om en av religionene viser seg å være den "riktige". Uansett religion, tror ikke jeg en Gud ville vært velkomstkomité for en som unner andre vondt, og som dømmer på vegne av sin Gud. Jeg har ikke svaret og er langt fra feilfri, men jeg tror ikke på at om det finnes en Gud, ville han ønsket at jeg latet som jeg tror. Jeg lever som om at livet har en tidsbegrensing, og om en Gud slipper inn folk som i motsetning til alt Jesus har gjort dømmer folk og snakker på vegne av Gud, tar jeg med glede heisen ned. Tar du med glede heisen ned et fryktelig sted i all evighet? Hvordan kan du velge det med glede? Ut å fra det du skriver kjenner du tydeligvis ikke Gud har ikke lest om hans kjærlighet har ikke et personligt forhold med han. Hadde du bare visst at det du skriver nå er ignorant feil. Hvordan kan vi ta autoritet over dem som har autoritet over oss uten konsekvenser for å i det hele tatt prøve? Folk tror dem er mektigere enn Gud vet bedre enn Gud og kan endre dems egen skjebne... Anonymkode: e82c4...993 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #46 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 2.30): Altså, hva hvis dere tar feil? Dere blir ikke mye høye i hatten da. Når dagen kommer. Anonymkode: 07a94...b19 Du som ønsker andre mennesker vondt blir gjerne ikke så høy i hatten når du havner i kjelleren. Medmenneskelighet og et oppriktig ønske andre mennesker godt handler ikke om religion, men egenskapene dine som et menneske. Anonymkode: fb343...19c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #47 Del Skrevet 20. september 2023 Tenker dere kristne aldri: "Hva hvis muslimene/buddhistene/hinduistene eller en av verdenshistoriens tusen andre religioner har rett?" Jeg har det på akkurat samme måte, bare at jeg tror på én religion mindre enn det dere gjør. Anonymkode: 9708f...701 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #48 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du som ønsker andre mennesker vondt blir gjerne ikke så høy i hatten når du havner i kjelleren. Medmenneskelighet og et oppriktig ønske andre mennesker godt handler ikke om religion, men egenskapene dine som et menneske. Anonymkode: fb343...19c Det er dette Jesus står for. Dette er ikke religion men et oppriktigt personligt forhold. Kjærlighet oppfyller hele loven. Å hjelpe alle mennesker til å med dem som hater deg. Anonymkode: e82c4...993 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #49 Del Skrevet 20. september 2023 Hvis det finnes en gud, så har han skapt meg på en måte som gjør at jeg ikke er i stand til å tro på ham uten bevis. Han har dermed skapt meg vel vitende om at jeg skal sendes til helvete. Ekte tro er ikke et valg. Selv om noen sier at det blir fred på jord dersom du tror at det finnes en Pegasus, så vil du fortsatt ikke tro på en Pegasus. Du kan si at du gjør det, men du vil ikke tro. Jeg kan heller ikke velge å tro på en gud. Jeg kunne blitt overbevist, dersom det ble lagt frem beviser, men det er det ikke gjort. Denne hypotetiske guden kunne valgt å bevise at han finnes, men velger da å ikke gjøre det selv om det sender meg til evig brensel. Hyggelig type det der. (Og dette er bare om å tro eller ikke. Den guden som beskrives i bibelen er så ond at jeg ikke hadde kunnet tilbe ham uansett) Anonymkode: b0b07...1c3 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #50 Del Skrevet 20. september 2023 Nei det tenker jeg ikke. Skulle den guden finnes så er det jo to valg. Han dreper oss som ikke trodde. Eller vi begynner å tro og alt er ok. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er dette Jesus står for. Dette er ikke religion men et oppriktigt personligt forhold. Kjærlighet oppfyller hele loven. Å hjelpe alle mennesker til å med dem som hater deg. Anonymkode: e82c4...993 Det gjør jeg fint uten en Jesus altså. Anonymkode: 8609b...f5a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #51 Del Skrevet 20. september 2023 Å tro er en gave og faktisk ikke et valg som noen kanskje mener. For at de troende ikke skal rose seg. Nå snakker jeg til kristne venner og de med et lite håp. Anonymkode: 90060...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 20. september 2023 #52 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 2.30): Altså, hva hvis dere tar feil? Dere blir ikke mye høye i hatten da. Når dagen kommer. Anonymkode: 07a94...b19 Tar feil om hva? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #53 Del Skrevet 20. september 2023 Mennesket har funnet opp 18.000 guder. Dersom det finnes en gud, så har jeg 100% sjanse for å ha trudd på feil gud, mens du har 99,994% sjanse for å ha trudd på feil gud. Jeg gidder ikke å endre hele livet mitt for å bedre sjansen min med 0,006 prosenpoeng. Anonymkode: e0814...e31 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ti T Usen Skrevet 20. september 2023 #54 Del Skrevet 20. september 2023 Ganske døll denne gud. Viser seg aldri åpenbart mens vi lever, men når vi dør, DA spretter'n frem for å dømme oss opp eller ned. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #55 Del Skrevet 20. september 2023 Nei jeg blir vel ikke særlig høy i hatten, og at det er mer mellom himmel og jord tror jeg på. Hva det er vet ikke jeg. Men jeg kan nesten ikke late som jeg tror på noen jeg ikke tror på av frykt for evig pinsel. Det er hyklerisk. Da får det bare stå til. Det er ikke så veldig kristent å godte seg over andres lidelse heller, som det virker som du gjør ts men ingen er perfekte. Anonymkode: 51584...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #56 Del Skrevet 20. september 2023 Ufattelig hvor mange som tror de vet noe her😂😂😂. Om det finnes en gud, kan han jo eksistere 1000000000000000 milliarder lysår utenfor vårt kjente univers, for alt vi vet. Anonymkode: bba79...d8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #57 Del Skrevet 20. september 2023 On 9/16/2023 at 2:30 AM, AnonymBruker said: Altså, hva hvis dere tar feil? Dere blir ikke mye høye i hatten da. Når dagen kommer. Anonymkode: 07a94...b19 Ditto. Anonymkode: d9f4b...3bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #58 Del Skrevet 20. september 2023 til dere kristne her i tråden: Hvordan kan jeg kjenne Gud? Jeg lurer oppriktig. Jeg er en av dem som mange ganger er bunnfortvilet, og desperat søker trøst og trygghet ett eller annet sted. Det får man typisk ikke fra mennesker, så jeg har noen ganger prøvd å be. Men det funker ikke. Han svarer ikke. Han lar meg ikke vite at/om han er der og hører meg. Hvordan går jeg fram? Anonymkode: d9cb3...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #59 Del Skrevet 20. september 2023 Pascals veddemål fra 1600-tallet, lol. Anonymkode: 98426...133 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 20. september 2023 #60 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 2.30): Altså, hva hvis dere tar feil? Dere blir ikke mye høye i hatten da. Når dagen kommer. Anonymkode: 07a94...b19 Og hva hvis det er de religiøse som tar feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå