Gå til innhold

Abid Raja gir ut bok - og søstera og kona. Holder det nå?

Hareena

Anbefalte innlegg

Jeg leste Abid Rajas bok «Min skyld» med stor interesse og fikk veldig respekt for ham som menneske. Året etter gir søstera ut bok og året deretter, i år, gir kona hans, Nadia Ansar også ut bok. Altså Raja, Rajas søster og Rajas kone gir ut hver sin bok i løpet av tre år. Hva er dette for noe? Krise i Norges største forlag? God kommersiell teft i slekta? Eller er de viktige stemmer fra et miljø med for sterk sosial kontroll? Selv synes jeg det holder nå, hva mener dere?

Endret av Hareena
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener at de fortsetter å gi ut «litteratur» takket være folk som deg, som faktisk kjøper slikt vrøvl 😜

Anonymkode: c8e87...fe4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høre både Raja og søster sin historie om sin oppvekst i det miljøet de er oppvokst i synes jeg er interessant. Og kona nå kommer ut med hvordan det var å leve med Raja mens han ble mer og mer preget av sin kultur er noe jeg vil finne interessant. 

Første skikkelige innblikk i hvordan det var pg vokse opp med den bakgrunnen i den tiden de gjorde.

Anonymkode: 8d26d...fe4

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det alltid bra å publisere bøker. Neste i rekka blir vel en bok av nevøen. Synes det bare er fint. 

Men ikke alle bøker trenger å omtales i riksmediene. Det er mediene som skyld i overeksponeringen. Det er bare fint at bøkene skrives, publiseres og er tilgjengelig for kommende generasjoner.  

Anonymkode: d2460...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg mener at de fortsetter å gi ut «litteratur» takket være folk som deg, som faktisk kjøper slikt vrøvl 😜

Du viser i såfall til at du ikke har lest de. For vrøvl vil jeg ikke kalle  arnemishandling for eksempel.

Anonymkode: 8d26d...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor i min tekst står det har jeg har brukt en eneste krone på disse bøkene? Du er kanskje ukjent med konseptet bibliotek(app). 

Endret av Hareena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er da ingen som tvinger deg til å kjøpe eller lese disse bøkene.

Noen syntes det er interessant, andre syntes det er mye. 

Jeg tenker at det blir gitt ut altfor mye kokebøker, men kunne aldri falt meg inn å lage en tråd om det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har et unit norsk-pakistansk perspektiv. De er villig til å utlevere for å forbedre. Det er kult etter min mening. 

Jeg har hørt diverse intervjuer med dem alle og det holdt egentlig. Men jeg har hatt med det norsk-pakistanske miljøet å gjøre som skoleelev i mange år og synes bøkene er viktig (Generelt hyggelig folk, misforstå meg rett)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temaene de skriver om og perspektivet de har, er viktig og riktig å få ut, gjerne i bokform. Jeg håper neste bok er mer velskrevet enn det som har kommet hittil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nadia Andsar er jo superinteressant. Hun er psykolog itillegg til å ha vært midt oppe i det Abid og søsteren har vært igjennom. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...