Gå til innhold

Erna Solberg gift med daytrader

keops

Anbefalte innlegg

Kokeplate skrev (Akkurat nå):

Nei, det er en liten nasjonal sak blåst it av proporsjoner. 

Selv om det hadde vært en stor nasjonal sak hadde det fortsatt vært Høyre og Ernas sak, all den tid hun ikke sitter i posisjon.

Er klar over at du mener det. Men du kan gjenta deg selv så mye du vil, det endrer ikke det faktum at det er en av de største politiske skandalene i nyere tid, med en kronisk inhabil statsminister gjennom 8 år. En sak som rammer det norske demokratiet både innad og utad. Da er det ikke bare Høyre og Erna det går på.
Det er ingenting smått ved dette, selv om du har latt deg sjarmere av Høyres bagatelliseringskampanje.

Utover det er tråden full av gode og dokumenterte motsvar til deg om påstanden din, der du likevel bare fortsetter med det samme, så jeg gidder ikke utbrodere denne diskusjonen mer. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bombasi skrev (Akkurat nå):

Er klar over at du mener det. Men du kan gjenta deg selv så mye du vil, det endrer ikke det faktum at det er en av de største politiske skandalene i nyere tid, med en kronisk inhabil statsminister gjennom 8 år. En sak som rammer det norske demokratiet både innad og utad. Da er det ikke bare Høyre og Erna det går på.
Det er ingenting smått ved dette, selv om du har latt deg sjarmere av Høyres bagatelliseringskampanje.

Utover det er tråden full av gode og dokumenterte motsvar til deg om påstanden din, der du likevel bare fortsetter med det samme, så jeg gidder ikke utbrodere denne diskusjonen mer. 

Det blir ikke noe annet enn en bagatell av at media forteller deg at det er en stor sak.

Det største i saken er strengt tatt hvor dårlig trader Finnes er. Om man er i stand til å se objektivt på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Kokeplate said:

Det blir ikke noe annet enn en bagatell av at media forteller deg at det er en stor sak.

Det største i saken er strengt tatt hvor dårlig trader Finnes er. Om man er i stand til å se objektivt på det.

Som flere har skrevet er ikke det det største i denne saken.

Det største i denne saken er at Erna Solberg har vært inhabil i to perioder, selv om hun ble advart fra flere kanter har hun latet som hun ikke visste noe om Sindres handler. Sindre har i tillegg drevet helt klar lobbyvirksomhet mot hennes regjering og statsråder, som bryter både med regler, lover og moral. Det nest største er at hun har nektet å gjennomføre aksjeregisteret for Norske selskaper, og at hun har drevet nærmest promotering for selskap som Sindre har investert i selv om SMK har advart henne mot dette.

Du nekter stadig for å ta inn over deg hva som har skjedd her. Kanskje om Jonas hadde gjort det, så hadde høyres fans skjønt alvoret. Høyres velgere går rett inn i solnedgangen hånd i hånd med en politisk elite som har egne regler for seg, og andre regler for andre. Man kan jo tenke seg hvorfor nettopp Erna fikk nedstemt lobbyregister i stortinget, det er ikke så vanskelig. Det var sikkert noe Sindre påvirket henne til å gjøre.

Boris Johnson, Viktor Orban og Benjamin Netanyahu hadde vært solt av Erna. Hun er jo et prakteksemplar på en som skor seg selv på folks dumhet.

Endret av Anonio
  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen i tråden ønsker stadig å få fokuset bort fra det denne saken faktisk handler om - hvordan tidligere statsminister Erna Solberg var "kronisk inhabil", som @Bombasi skrev.

Måten Erna Solberg, Høyre, Sindre Finnes og deres nettverk har håndtert denne saken på er like viktig som Solbergs inhabilitet. For disse har valgt å holde tilbake informasjon før valget, de har valgt å lyve om fakta, de har valgt å gi ut lister hvor de har brukt mye tid på å fjerne avgjørende informasjon, løyet mer og kommet med nye, ufullstendige lister. De har hostet opp støtte fra hele sitt nettverk, og selv leder i Norsk Industri har løyet om hva Finnes' jobb har innebåret av oppgaver, og Finnes sitt navn er skjule i lobbyvirksomhet rettet mot Stortingen fra Norsk Industri.

Før noe fakta var på bordet gikk milliardærer ut og forsvarte Solberg og sa at de hadde full tillit til henne, også som fremtidig statsminister - bare det i seg selv viste hvordan nettverket til Solberg, Finnes og Høyre opererer. Helt uten å vite fakta i saken erklærte de, som har mest å tjene på at Solberg får mer makt igjen, tillit til henne. Men vi ser også at selv disse milliardærene nå har ligget mye lavere, etterhvert som det har kommet frem så mange uakseptable fakta, at selv ikke milliardærklubben kan greie å forsvare Solbergs handlinger.

Demokratiet er skadet, tilliten til demokratiet smuldrer. Men "stjerna" Erna nekter å gi seg. Hver gang hun har uttalt seg har det blitt feil, hun er blitt tatt i uriktige uttalelser, løgner, hun bagatelliserer saker som fagfolk samlet er enige om er svært alvorlige og også skadelige for demokratiet. Så nå har "stjerna Erna" heller valgt å bli "tause Birgitte Erna", fordi hennes retoriske evner som hun før har surfet over alle problemer på, de er bare nå med på å grave grøften hun og ektemannen, Høyre ligger i dypere og dypere. Og Solberg, hun har lagt seg med hele sin tyngde på demokratiet også, helt uten ansvarsfølelse for at hun på den måten risikerer å drukne demokratiet i egen egoisme, eget maktbehov, og eget nettverks ønsker.

Norges anseelse også i utlandet faller, og det er tvilsomt om vi vil toppe listen over ekte demokratier etter denne saken, om ikke Erna Solberg blir stilt til ansvar, også rettslig, for sine handlinger - som også innebærer å ha unnlatt å følge Stortingets pålegg i 7 år... en unnlatelse som gjorde det mulig for Finnes å fortsette som han gjorde. Så enormt mye disse har gjort for å skjule fakta i saken og trenert den, så har jeg svært vanskelig for å tro at den ulovlige unnlatelsen var tilfeldig.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (32 minutter siden):

Som flere har skrevet er ikke det det største i denne saken.

Det største i denne saken er at Erna Solberg har vært inhabil i to perioder, selv om hun ble advart fra flere kanter har hun latet som hun ikke visste noe om Sindres handler. Sindre har i tillegg drevet helt klar lobbyvirksomhet mot hennes regjering og statsråder, som bryter både med regler, lover og moral. Det nest største er at hun har nektet å gjennomføre aksjeregisteret for Norske selskaper, og at hun har drevet nærmest promotering for selskap som Sindre har investert i selv om SMK har advart henne mot dette.

Du nekter stadig for å ta inn over deg hva som har skjedd her. Kanskje om Jonas hadde gjort det, så hadde høyres fans skjønt alvoret. Høyres velgere går rett inn i solnedgangen hånd i hånd med en politisk elite som har egne regler for seg, og andre regler for andre. Man kan jo tenke seg hvorfor nettopp Erna fikk nedstemt lobbyregister i stortinget, det er ikke så vanskelig. Det var sikkert noe Sindre påvirket henne til å gjøre.

Boris Johnson, Viktor Orban og Benjamin Netanyahu hadde vært solt av Erna. Hun er jo et prakteksemplar på en som skor seg selv på folks dumhet.

Jeg er fullt over at det har skjedd noe bagatellmessig. Media prøver å få dette til å fremstå som noe annet og dumme folk biter villig på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kokeplate said:

Jeg er fullt over at det har skjedd noe bagatellmessig. Media prøver å få dette til å fremstå som noe annet og dumme folk biter villig på. 

Cato, er det deg?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kokeplate skrev (4 timer siden):

Du mener alle fagfolk, alle professorer i juss og andre relevante fagfelt som har uttalt seg om alvoret i denne saken, alle er dumme folk?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (Akkurat nå):

Du mener alle fagfolk, alle professorer i juss og andre relevante fagfelt som har uttalt seg om alvoret i denne saken, alle er dumme folk?

Alle som biter på mediakjøret som opphøyner denne saken til å være annet enn en ubetydelig bagatell er dumme folk. Hadde de ikke vært dumme folk ville de ikle gjort dumme ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokeplate skrev (30 minutter siden):

Alle som biter på mediakjøret som opphøyner denne saken til å være annet enn en ubetydelig bagatell er dumme folk. Hadde de ikke vært dumme folk ville de ikle gjort dumme ting.

Jeg lurer litt på om du noensinne har lagt et puslespill? Vet du at hvis brikkene legges sammen så dannes det et bilde eller ser du bare haugen av brikker og tenker at det blir for mye for deg å sortere..

Endret av Lawyam
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (2 minutter siden):

Jeg lurer litt på om du noensinne har lagt et puslespill? Vet du at hvis brikkene legges sammen så dannes det et bilde eller ser du bare haugen av brikker og tenker at det blir for mye for deg...

Jeg tviler i allefall ikke på at du sliter med et puslespill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokeplate skrev (2 minutter siden):

Jeg tviler i allefall ikke på at du sliter med et puslespill.

Bildet som har dannet seg etter at hver brikke har blitt lagt frem kan aldri bli til et fint bilde

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (Akkurat nå):

Bildet som har dannet seg etter at hver brikke har blitt lagt frem kan aldri bli til et fint bilde

Nei, ingenting kan få det til å se ut som Sindre Finnes er god på aksjehandel. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokeplate skrev (16 minutter siden):

Nei, ingenting kan få det til å se ut som Sindre Finnes er god på aksjehandel. 

Det dannes et bilde av SF også, men nå er det ikke det bildet vi er mest opptatt å få frem da siden det ikke handler om å finne ut hvor god han er på aksjehandel. Det er ikke akkurat DET det skrives om - og det er ikke det Erna og Høyre eller andre bekymrer seg over; om Sindre er flink med aksjer...

Endret av Lawyam
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, Kokeplate said:

troll.jpeg

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Kokeplate du holder hvertfall liv i denne tråden. Det skal du ha. Og det du sier viser hvor få gode argumenter det er for å støtte Erna, i denne saken. 

Endret av FruR
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (2 timer siden):

Jøss. Enda et eksempel. Sindre er alt annet enn den snille og søte husfaren som tok vare på Erna og hjem mens hun gjorde den viktige jobben, som jeg trodde han var.

Dette er en mann som har bedrevet politisk avansert lobbyvirksomhet for sine interesser gjennom hele sitt nettverk, som konen har bygd opp for han, og på tross for samfunnets interesser. 

Og det verste er... han har gjort det "åpenlyst" på en ganske så uredd og arrogant måte. I grenseland respektløs med tanke på den svært lave posisjonen han egentlig hadde. For i politikken var han en no-body, men oppførte seg som en innflytelsesrik og viktig mann som liksom hadde kunnskap om det meste.

Jeg sitter igjen med spørsmålet: "hvem er det han tror han er?", og det spørsmålet er på motsatt side av personlighetsskalaen enn den snille husfaren jeg innbilte meg. 

Og igjen, ikke få meg til å tro at Erna ikke visste noe om dette. At Sindre liksom skal ha hatt kontakt med "alt" og "alle" i hennes verden for å påvirke, helt uten at Erna hadde fått dette med seg. 

Dette har Erna visst, og hun har bevisst latt det skure og gå der hun hadde ansvar for det. Likevel er det Sindres feil. 🙃

Alle skulle ha hatt en Sindre å skylde på i livet sitt. Så fint vi alle kunne fått det da!

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (2 timer siden):

Jøss. Enda et eksempel. Sindre er alt annet enn den snille og søte husfaren som tok vare på Erna og hjem mens hun gjorde den viktige jobben, som jeg trodde han var.

Dette er en mann som har bedrevet politisk avansert lobbyvirksomhet for sine interesser gjennom hele sitt nettverk, som konen har bygd opp for han, og på tross for samfunnets interesser. 

Og det verste er... han har gjort det "åpenlyst" på en ganske så uredd og arrogant måte. I grenseland respektløs med tanke på den svært lave posisjonen han egentlig hadde. For i politikken var han en no-body, men oppførte seg som en innflytelsesrik og viktig mann som liksom hadde kunnskap om det meste.

Jeg sitter igjen med spørsmålet: "hvem er det han tror han er?", og det spørsmålet er på motsatt side av personlighetsskalaen enn den snille husfaren jeg innbilte meg. 

Og igjen, ikke få meg til å tro at Erna ikke visste noe om dette. At Sindre liksom skal ha hatt kontakt med "alt" og "alle" i hennes verden for å påvirke, helt uten at Erna hadde fått dette med seg. 

Dette har Erna visst, og hun har bevisst latt det skure og gå der hun hadde ansvar for det. Likevel er det Sindres feil. 🙃

Alle skulle ha hatt en Sindre å skylde på i livet sitt. Så fint vi alle kunne fått det da!

Jeg tror ikke et sekund at Erna bare har visst, men at de har stått i ledtog og planlagt ting sammen. Dette er et par med felles interesser, som har jobbet sammen mot felles mål, men som har latet som.  Når det er så mye arroganse igjen etter alle avsløringer som har vært, og hun ennå ikke har jekket seg ned tør jeg ikke engang tenke på hvor høyt det nivået har ligget på før og hva har man i slike tilfeller gjort seg skyldig i? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...