Frisk Frosk Skrevet 5. oktober 2023 #1341 Del Skrevet 5. oktober 2023 Anonio skrev (7 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvor mange regelbrudd som skal til før Erna stilles for riksrett. Hun dikter jo opp diverse helt uten bevis, sier ting som "vi vurderte at jeg var habil", mens SMK sier noe helt annet og at man finner null spor etter denne korrespondansen. Her må man begynne å sette inn litt hardere språk fra folk som faktisk kan straffe Erna. Hadde menigmann gjort dette hadde Økokrim vært på banen sporenstreks. Jeg satt akkurat og tenkte på det samme. Jeg ser ingen annen utgang i denne saken. Solberg må stilles for riksrett, pga. habilitetsbrudd, brudd på forvaltningsloven og arkivloven, mulig medvirkning til innsidehandel (her her jo både Hydro og Wallenius Wilhelmsen aktuelle). Økokrim eller politiet bør også gå for etterforskning av Høyre, for måten toppledelsen i Høyre har valgt å levere falske "fullstendige" tidslinjer, være med på å fjerne avgjørende informasjon fra Finnes' aksjelister, utalelser fra både Henrik Asheim og Cato Husabø Fossen, samt andre i Høyre-ledelsen som har bidratt til en eller flere av disse faktorene (f.eks. Lars Øy, Jenny Clemet von Tetzschner og ev. andre). Valgpåvirkning er ulovlig når man holder tilbake informasjon som velgerne har rett på å vite og informasjonen vites å kunne endre valgresultatet. Om ikke både Økokrim og Riksrevisjonen er på disse sakene og gjør en gravende og upartisk etterforskning av habile personer (!), så vil folkets tiltro også til dem svekkes dramatisk. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 5. oktober 2023 #1342 Del Skrevet 5. oktober 2023 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l3yd3G/lovbruddene-paa-smk-solbergs-regjering-skrotet-forslag-om-straff 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 5. oktober 2023 #1343 Del Skrevet 5. oktober 2023 (endret) Finnes skal levere listene sine i morgen, spent på hva de viser. I kveld handler Debatten om Erna; Kl 21:20. Endret 5. oktober 2023 av Lawyam 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 5. oktober 2023 #1344 Del Skrevet 5. oktober 2023 Mer og mer sjokkerende kommer fram rundt Erna. Det er såpass mye snusk og tvilsomheter at nyhetene drukner i hverandre. Jeg klarer ikke følge med. Det er tretthetsskapende. Skal jeg diskutere Erna med noen så sliter jeg å finne argumenter for å avsette henne fordi det er så mange av dem. Og alle er like solide. Heldigvis trenger jeg ikke det, for det er ingen som forsvarer henne der ute lenger. Ikke av de jeg har møtt. Alle vil ha henne vekk. Saken Erna har sånn sett samlet folket. Men likevel så sitter Erna som støpt i stolen, og Høyre står på for å forsvare henne. Er jo helt absurd. Erna og Høyre holder på å spolere ettermælet sitt. Det er stort sett kun det de holder på med nå. For det er praktisk sett ikke mulig for Erna å komme tilbake igjen. Heldigvis har meningsmålingene også begynt å si sitt. Spørsmålet er vel mer hva som feller henne tilslutt, og når det skjer. Og om det virkelig er nødvendig å fjerne henne med tvang. Hvis så, så står hennes politiske karriere som en stor parantes bak hele skandalen om henne. Dette kunne hun ha spart seg for med å gå av direkte for 3 uker siden. For hver dag som går mens Erna sitter som en trassig unge i Høyrestolen så ripes politikeren Erna mer og mer opp. Det er nesten trist skue. Men det blir fort slik når stolthet og ære settes på spill med folk som hever seg over folket, institusjonene og demokratiet. Jeg trodde oppriktig ikke at Erna egentlig var en slik person. Før denne saken. 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 5. oktober 2023 #1345 Del Skrevet 5. oktober 2023 Debatten på nrk var interessant i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 5. oktober 2023 #1346 Del Skrevet 5. oktober 2023 Adobyen skrev (8 minutter siden): Debatten på nrk var interessant i kveld. Familien Solberg, Fines, har sittet i statsministerboligen og veddet på børsen at økonomien i Norge skal bli dårligere. Litt som at kaptein og førstestyrmannen på Titanic vedder på at de skal treffe isfjell. Det er illojal. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sfr Skrevet 5. oktober 2023 #1347 Del Skrevet 5. oktober 2023 (endret) Adobyen skrev (21 minutter siden): Debatten på nrk var interessant i kveld. Meget. Fredrik Solvang som prøvde å redde sitt eget skinn etter forrige ukes elendige sending.. Til og med Eva Joly var invitert, til hun plutselig ble borte…. Må si dette begynner å bli komisk🤡 Endret 5. oktober 2023 av Sfr 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gugglo Skrevet 5. oktober 2023 #1348 Del Skrevet 5. oktober 2023 Sfr skrev (12 minutter siden): Meget. Fredrik Solvang som prøvde å redde sitt eget skinn etter forrige ukes elendige sending.. Til og med Eva Joly var invitert, til hun plutselig ble borte…. Må si dette begynner å bli komisk🤡 Ingenting vondt om han, men synes han virket litt forsmådd ja. Han burde ha lot være å kommentere hva andre medier har sagt om hans intervju med Erna. Det var ikke hans beste øyeblikk akkurat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 5. oktober 2023 #1349 Del Skrevet 5. oktober 2023 Nettavisen kommenterer Debatten og Høyres tomme plass i studio https://www.nettavisen.no/nyheter/solvang-kom-med-syrlig-stikk-til-hoyre-i-debatten/s/5-95-1375087 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gugglo Skrevet 6. oktober 2023 #1350 Del Skrevet 6. oktober 2023 https://www.nordnorskdebatt.no/forakten-for-folk-flest/o/5-124-267694 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 6. oktober 2023 #1351 Del Skrevet 6. oktober 2023 Sfr skrev (10 timer siden): Meget. Fredrik Solvang som prøvde å redde sitt eget skinn etter forrige ukes elendige sending.. Til og med Eva Joly var invitert, til hun plutselig ble borte…. Må si dette begynner å bli komisk🤡 Jeg reagerte og på hvordan han behandlet Joly. Avbrøt henne og lot henne bare snakke en kort stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 6. oktober 2023 #1352 Del Skrevet 6. oktober 2023 Majer skrev (1 time siden): Jeg reagerte og på hvordan han behandlet Joly. Avbrøt henne og lot henne bare snakke en kort stund. Jeg småreagerte også, men så har de bare tilmålt tid og bildene forsvant Hva beskjeder de får på øret vet vi heller ikke. Hun fikk sagt det som burde sies. Det var flere der som skulle snakke også. Skal egentlig ikke klage på Debatten i går. Det viktigste kom frem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 6. oktober 2023 #1353 Del Skrevet 6. oktober 2023 Debatten i går var grei nok den, og den handlet da ikke om Frederik Solvangs private forhold til Høyre og Erna, men heller debattantenes meninger og debatt. Joly, sammen med Per Christian Foss, burde blitt satt på disse sakene med full autoritet. Da hadde man fått på plass lobbyregister og lov mot aksjekjøp for politikere fortere enn fy. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 6. oktober 2023 #1354 Del Skrevet 6. oktober 2023 Historisk sett er dagen i dag dagen hvor Erna Solberg ville vunnet masse god PR ved å kritisere statsbudsjettet til sittende regjering. Så fort hun nærmer seg en mikrofon i dag vil hun derimot måtte svare for sin egen inhabilitet, ansvarsfraskrivelse og Sindres aksjeliste som kommer ut i kveld. Om Høyre ikke forstår hvor mye de taper på dette så skjønner jeg ingenting. De får ikke snakket politikk på en av årets viktigste politiske dager fordi deres leder er rammet av katastrofal nepotisme, ansvarsløshet og egenpåført skade, og nekter å ta ordentlig ansvar. 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 6. oktober 2023 #1355 Del Skrevet 6. oktober 2023 https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/nar-gar-erna/o/5-95-1375802 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 6. oktober 2023 #1356 Del Skrevet 6. oktober 2023 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/69RLbz/seher-aydar-i-roedt-om-ernas-fremtid-ikke-egnet-til-aa-vaere-statsminister 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 6. oktober 2023 #1357 Del Skrevet 6. oktober 2023 (endret) https://borsen.dagbladet.no/nyheter/frigir-ny-informasjon/80306433 Da er listen levert Stortinget. Endret 6. oktober 2023 av Lawyam Rettet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 6. oktober 2023 #1358 Del Skrevet 6. oktober 2023 Lawyam skrev (2 timer siden): https://borsen.dagbladet.no/nyheter/frigir-ny-informasjon/80306433 Da er listen levert Stortinget. Fra din link: https://borsen.dagbladet.no/nyheter/frigir-ny-informasjon/80306433 "Sindre Finnes har delt ny aksjeliste: - Klar til å bidra mer hvis det er behov, sier advokaten." Dette er jo en tydelig, om enn indirekte, innrømmelse av at de vet det de har levert fra seg fremdeles ikke er fullstendig. Erna Solberg og Sindre Finnes burde blitt gjort personlig ansvarlig for alle de ekstrakostnadene de har kostet landet siste fem uker ved å trenere publisering av nødvendig informasjon - og alle advokater og rådgivere o.a. som har bidratt til det burde også bli straffet for det. Slik Finnes, Solberg og Høyre og advokater, pressetalsmenn/spinndoktorer og rådgivere har trenert informasjon hele veien er det ingen grunn til at Stortinget bør tro på at det som nå er kommet frem er alt. Eneste som kan finne ut av sannheten om alt er en offisiell etterforskning, og det er det eneste som er bra nok for folket, og bør være det eneste som er bra nok også for Stortinget og alle representanter der. Etterforskning bør være flerdelt - Finnes, Solberg, Høyres toppledelse og andre som har hjulpet Finnes og Solberg i denne saken. 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gugglo Skrevet 6. oktober 2023 #1359 Del Skrevet 6. oktober 2023 Spesielt. Sitat: Brandstad påpeker at måten Finnes og Skjelbred har valgt å presentere aksjehandlene på virker langt mer arbeidskrevende enn nødvendig. – Jeg ville jo ikke tatt meg bryet med å ta over hundre skjermbilder av excelarket, lagt dem i en Powerpoint-fil og konvertert det til en PDF – som ikke er søkbar – før jeg delte det med Stortinget, sier Brandstad. https://e24.no/norsk-oekonomi/i/P4JrqR/reagerer-paa-ny-aksjeliste-fra-finnes-det-fremstaar-bare-suspekt 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
- Brian Skrevet 6. oktober 2023 #1360 Del Skrevet 6. oktober 2023 Frisk Frosk skrev (1 time siden): Fra din link: https://borsen.dagbladet.no/nyheter/frigir-ny-informasjon/80306433 "Sindre Finnes har delt ny aksjeliste: - Klar til å bidra mer hvis det er behov, sier advokaten." Dette er jo en tydelig, om enn indirekte, innrømmelse av at de vet det de har levert fra seg fremdeles ikke er fullstendig. Erna Solberg og Sindre Finnes burde blitt gjort personlig ansvarlig for alle de ekstrakostnadene de har kostet landet siste fem uker ved å trenere publisering av nødvendig informasjon - og alle advokater og rådgivere o.a. som har bidratt til det burde også bli straffet for det. Slik Finnes, Solberg og Høyre og advokater, pressetalsmenn/spinndoktorer og rådgivere har trenert informasjon hele veien er det ingen grunn til at Stortinget bør tro på at det som nå er kommet frem er alt. Eneste som kan finne ut av sannheten om alt er en offisiell etterforskning, og det er det eneste som er bra nok for folket, og bør være det eneste som er bra nok også for Stortinget og alle representanter der. Etterforskning bør være flerdelt - Finnes, Solberg, Høyres toppledelse og andre som har hjulpet Finnes og Solberg i denne saken. I lys av denne saken begynner Høyre å få like stor troverdighet som Sid Fernwilter og Pirayaklubben: 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå