Antiviruset Skrevet 18. september 2023 #501 Del Skrevet 18. september 2023 Bombasi skrev (10 minutter siden): Ja samme ulla hele gjengen, så hvem i alle dager skal man stole på? De som viser seg tilliten verdig! Det tar lang tid å bygge opp tillit, det tar sekunder å bryte det ned. Så da kan man bare stole på de som faktisk er tilliten verdig og viser det i praktisk handling over tid. Så kan de også falle, men slik er jo livet. Noen klarer det andre ikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 18. september 2023 #502 Del Skrevet 18. september 2023 Antiviruset skrev (7 minutter siden): Hva har hun snakket med manne om angående ting som kunne brukes av "innside informasjon". Ektefeller snakker mye sammen selv om ting som egentlig er taushetsbelagt. Hun kan ha stolt på mannen, og han kan ha misbrukt det for alt det er verdt. Nå tror jeg ikke Erna vil si noe som helst om dette, fordi hun forstår at det vil ramme også henne uansett hva som skjer. Altså vi snakker her om ting som ikke kan bevises. Uansett vil tilliten til Erna ble enormt svekket! Fordi vi aldri kan vite, og mest sannsynlig får noe svar på dette. Hun kan overleve politisk om hun skiller seg fra ektemannen etter dette sviket, men mest sannsynlig vil ikke dette hjelpe heller. Fordi tilliten blant veldig mange stemmegivere garantert er borte, om ikke er de stokk dumme. Uprofesjonelle og useriøse ektefeller snakker om sine partnere om taushetsbelagte ting. Ansvarlige, profesjonelle og seriøse personer bryter ikke taushetsplikten! Taushetsplikten gir ikke unntak for ektefeller eller gamle tanter eller mødre eller nissen... Landets Statsminister MÅ man forvente greier å ha et profesjonelt forhold til taushetsplikten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 18. september 2023 #503 Del Skrevet 18. september 2023 Frisk Frosk skrev (Akkurat nå): Uprofesjonelle og useriøse ektefeller snakker om sine partnere om taushetsbelagte ting. Ansvarlige, profesjonelle og seriøse personer bryter ikke taushetsplikten! Taushetsplikten gir ikke unntak for ektefeller eller gamle tanter eller mødre eller nissen... Landets Statsminister MÅ man forvente greier å ha et profesjonelt forhold til taushetsplikten. Helt enig! Men tror du ikke dette skjer hele tiden blant veldig mange ? Selvfølgelig kan det "anonymiseres" i de fleste tilfeller og dermed skjer ingen skade. Men når det gjelder "innside informasjon" kan det aldri det. Bare det å diskutere at Kongsberg våpenfabrikk kan ventes å få en stor kontrakt som et eksempel, kan jo aldri "anonymiseres". Snappes det opp av noen er det direkte innside informasjon. Erna kunne jo da ha et så naivt syn på sin ektemann at hun gjorde det, fordi hun stolte på han. Så får hun dette mitt i trynet i ettertid. Jeg sier ikke at det skjedde, men vi begynner jo å lure når tusseladden Sindre overgår alt av tradere i å lykkes med aksjehandelen. Mannen er en luring! På toppen av alt gjorde han mye av aksjehandelen i arbeidstiden sin for arbeidsgiver på hjemmekontor Fy pokker! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet 18. september 2023 #504 Del Skrevet 18. september 2023 Håper Erna Solberg ber om skilsmisse!!!!! En mann vi så på som en moderne ektemann. En ektemann som satte egen karriere på vent for å støtte kona, stelle hus og hjem og følge opp barna var visst ikke det likevel. Han bare måtte gjøre handlinger som han visste var uetiske og svært sannsynlig karriere-ødeleggende for sin kone. Ernas politiske karriere er over. Kjære Erna. Jeg er svært glad for at du var statsminister i 2020. Tusen takk for at du stengte ned landet 12 mars 2020. For at det ble hjemme-barnehage og skole. 12 mars 2020 visste vi ikke hvilket omfang denne pandemien ville ha. Ja, det er trist at noen eldre måtte dø alene, at det var begrensinger i begravelser og at noen sårbare barn måtte tilbringe hele dager hjemme hos sine familier - MEN jeg er overbevist om at dette var helt nødvendig for å hindre en totalkollaps i helsesektoren og en lavest mulig dødelighet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 18. september 2023 #505 Del Skrevet 18. september 2023 Bombasi skrev (9 minutter siden): Ja samme ulla hele gjengen, så hvem i alle dager skal man stole på? Ser Støre har vært ute i mediene nå med ord som "alvorlig", "må granskes" og at det skal opp til debatt på Stortinget til høsten. Èn ting skal han ha, og det er at han iallfall ikke konkluderer med tillit mot Erna slik Høyre, Asheim og Høyres Fylkesledere blindt og automatisk har gjort. Men Støre er bundet rundt å uttale seg for mye om Erna og saken, fordi det brenner jo på dass i hans egne korridorer ettersom Huitfeldt sitter der, og Støre hadde visst tillit til henne. Det skader Høyre at Høyre støtter henne, og det skader Høyre med å avsette henne fordi Høyres kandidater er tynn suppe i forhold. Uansett kan det ikke [Sindre] finnes en vei tilbake for Erna nå. Spørsmålet er om hun har skamvett nok til å innse det selv, om Høyre må avsette henne eller om det er forhold utenifra som presser henne ut. Hva svaret blir har mye å si hvorvidt jeg respekterer henne igjen eller ikke. Jeg ville blitt særs provosert og irritert om Erna blir sittende som statsministerkandidat og partileder for Høyre mot valget 2025, der politikerlivet liksom bare turer videre. Hun kan ikke bli sittende, det sier seg selv. Støre hadde full tillit til Huitfeldt og Brenna, de har alltid tillit til sine egne. De siste minst 20-30 år har det noen ganger blitt avslørt kameraderi og korrupsjon, hvordan havnet vi der at eliten er en klikk som tjener seg selv og sine venner, uansett parti? Vi ser bare toppen av isfjellet. Er det fordi de blir maktblinde og arrogante og at de ser hvor lett og enkelt det er når man er på toppen? At det er så lett å bruke andres penger og drive med tjenester/gjentjenester? Er det fordi de er yrkespolitikere og er vokst opp med en ukultur? Ikke vet jeg … 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 18. september 2023 #506 Del Skrevet 18. september 2023 Antiviruset skrev (13 minutter siden): De som viser seg tilliten verdig! Det tar lang tid å bygge opp tillit, det tar sekunder å bryte det ned. Så da kan man bare stole på de som faktisk er tilliten verdig og viser det i praktisk handling over tid. Så kan de også falle, men slik er jo livet. Noen klarer det andre ikke. Men hvem kan vi starte med? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 18. september 2023 #507 Del Skrevet 18. september 2023 Justlooking skrev (2 minutter siden): Men hvem kan vi starte med? De som faktisk er tilliten verdig! Det er jo alltid slik, man må begynne i det små og bygge det opp over tid. Om det er Erna Solberg som Statsminister eller en lærling i en bedrift. Du har uansett aldri noen garanti, noen lykkes andre ikke. De "ikke" bør du stole på de igjen ? Det er jo opp til deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 18. september 2023 #508 Del Skrevet 18. september 2023 Antiviruset skrev (2 minutter siden): De som faktisk er tilliten verdig! Det er jo alltid slik, man må begynne i det små og bygge det opp over tid. Om det er Erna Solberg som Statsminister eller en lærling i en bedrift. Du har uansett aldri noen garanti, noen lykkes andre ikke. De "ikke" bør du stole på de igjen ? Det er jo opp til deg. Akkurat nå kommer jeg ikke på noen som er tilliten verdig 😊 Har du noen eksempler eller er det rent generelt? Rent generelt er jeg enig men hvor finner vi disse på nasjonalt nivå? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 18. september 2023 #509 Del Skrevet 18. september 2023 Justlooking skrev (Akkurat nå): Akkurat nå kommer jeg ikke på noen som er tilliten verdig 😊 Har du noen eksempler eller er det rent generelt? Rent generelt er jeg enig men hvor finner vi disse på nasjonalt nivå? Ikke akkurat nå nei! Men det er jo mitt "problem". Jeg hadde sansen for Frp sin politikk en tid, så kom Siv Jensen inn og virkelig knuste all tillit ovenfor meg, svelget kameler mothårs for makten sin del, Sylvi fulgte opp akkurat det samme. Det er ikke tillit der, og det skal en solid leder til som viser det over tid før jeg overhodet vurderer det noen gang igjen. Det heter å bygge tillit og vise seg tilliten verdig. Jeg stemmer nå utenfor Stortinget på et parti uten noe makt, de kan også vise seg å svikte angående tillit, men har ikke gjort det hittil. Så vil tiden vise akkurat det. Kan ikke se noen ledere i Frp som i dag som jeg kan få tillit til over tid. For det skal ikke bare klaffe med tillit til en leder i et parti, det skal også klaffe med partiprogrammet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 18. september 2023 #510 Del Skrevet 18. september 2023 lurær skrev (42 minutter siden): Eneste lille mulighet Erna har for å bli statsministerkandidat igjen er om hun skilles fra Finnes. Sånn jeg forstår ekspertene så er det ingen som vil at en løs kanon som Finnes flytter inn i statsministerboligen igjen. Han utgjør visst en fare for rikets sikkerhet når han så lett har ført selveste statsministeren bak lyset. Så jeg ser egentlig for meg at Erna går av som leder i en av de nærmeste dagene. Jeg tror ikke hun har den sjansen? Om hun så skiller seg fra mannen vil mange anse henne som naiv og dum (eller i mitt tilfelle - full av bullshit og løgner). 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 18. september 2023 #511 Del Skrevet 18. september 2023 Bombasi skrev (49 minutter siden): … Det skader Høyre at Høyre støtter henne, og det skader Høyre med å avsette henne fordi Høyres kandidater er tynn suppe i forhold. … Dette er nok grunnen til at alle i Høyre har full tillit til henne og slår ring om henne. Erna har vært godt likt av folket (ikke vet jeg hvorfor), men ikke særlig mange andre i Høyre er det på lik linje. Ap falt stort da Støre tok over, mye fordi han ikke appellerer til folket og det er mest sannsynlig samme situasjon vi vil se i Høyre med en ny leder. For min del skulle jeg ønske nye og yngre ledere i begge partier for en oppfriskning. Gjerne noen med litt erfaring fra vanlig arbeidsliv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 18. september 2023 #512 Del Skrevet 18. september 2023 Kullsyrevann skrev (9 minutter siden): Jeg tror ikke hun har den sjansen? Om hun så skiller seg fra mannen vil mange anse henne som naiv og dum (eller i mitt tilfelle - full av bullshit og løgner). Her tar du feil! Om hun velger å skille seg fra han og viser at slik utroskap finner hun seg aldri i, har hun vist seg som sterk! Han kan ha snoket og bedratt henne på en måte som du ikke engang aner. Det handler ikke om å være naiv eller dum. Det handle om å stole på ektefellen. Men om hun velger å tilgi mannen og gi han ny tillit ? Da kan hun faktisk ikke dra Høyre inn i dette. Hennes valg, men da er hun ferdig som partileder. Elsker hun mannen og vil tilgi han ? Helt greit men hold alle velgerne utenfor akkurat det. Da er hennes politiske karriere over, og jeg skal ikke dømme henne om hun velger det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sfr Skrevet 18. september 2023 #513 Del Skrevet 18. september 2023 Hvorfor i all verden er det viktig om Ap eller Høyre har tillit til sine korrupte ledere? Hva med folket? Både Ap og Høyre fremstår mer som sekter enn politiske partier… Folk må våkne… 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 18. september 2023 #514 Del Skrevet 18. september 2023 (endret) *blueberry* skrev (57 minutter siden): Dette er nok grunnen til at alle i Høyre har full tillit til henne og slår ring om henne. Erna har vært godt likt av folket (ikke vet jeg hvorfor), men ikke særlig mange andre i Høyre er det på lik linje. Ap falt stort da Støre tok over, mye fordi han ikke appellerer til folket og det er mest sannsynlig samme situasjon vi vil se i Høyre med en ny leder. For min del skulle jeg ønske nye og yngre ledere i begge partier for en oppfriskning. Gjerne noen med litt erfaring fra vanlig arbeidsliv. Enig. Men så var ikke Støre en oppfriskning av Ap, heller tvert om. Støre var same old og verre enn det, gjorde i opposisjon Ap til å bli et støtteparti av Høyre og fremstod/fremstår arrogant og høy på pæra. At han har en "uforskammet" formue og ingen yrkeserfaring fra gulvet hjalp han heller ikke. Vi snakker tross alt om et arbeiderparti. Folk hadde han "i vranga" før han ble valgt inn som partileder. Han har stått i spissen og er alene delårsak for Ap's fall. "Alle" ser det, bortsett fra Ap selv... Jeg tenker at en oppfriskning av Høyre på mange måter kan gjøre partiet bedre. Men for å få til det så må oppfriskningen skje NÅ for å få utnyttet tiden inn mot valget. Faktisk skulle Erna gitt seg når hun gikk av som statsminister, mener jeg. Hvis Erna nå blir sittende på trass og ukene og månedene går før hun tilslutt blir tvunget ut, så kan arvtaker få det tøft! For alt vil handle om Erna i tiden som kommer, med politikken i neste rekke, og det er ikke positivt for Høyre. Henrik Asheim virker som en god oppfriskning hvis han får tid til å gro seg inn i rollen, men fordi han nå har slått ring om Erna og kommer med tullete utspill som om at folk liksom må skjønne at Erna er uskyldig, da får han også et dårlig utgangspunkt. Takket være Finnes-gate og Erna. Hele saken skader han nå og videre. Asheim har, på tross av å være en "priviligert" kar, i det minste arbeidserfaring fra gulvet. "Ung" og erfaren er han også. Tina Bru aner jeg veldig lite om. Mulig hun kan være en oppfriskning også. Bare hun ikke prøver å være en "ny Erna". Ine Søreide er ikke en oppfriskning. Hun har grodd opp i gangene i politikken og har 22 års ansiennitet, og er et prakteksempel på at åremål burde innføres slik at man unngår kameraderi og at makten sementeres hos enkeltpersoner. Men typisk nok blir hun valgt. Merk mine ord. Endret 18. september 2023 av Bombasi 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 18. september 2023 #515 Del Skrevet 18. september 2023 Bombasi skrev (1 minutt siden): Enig. Men så var ikke Støre en oppfriskning av Ap, heller tvert om. Støre var same old og verre enn det, gjorde partiet til å bli et støtteparti av Høyre og fremstod arrogant/høy på pæra. At han har en "uforskammet" formue hjalp han heller ikke. Folk hadde han "i vranga" før han ble valgt inn som partileder. Jeg tenker at en oppfriskning av Høyre på mange måter kan gjøre partiet bedre. Men for å få til det så må oppfriskningen skje NÅ for å få utnyttet tiden inn mot valget. Hvis Erna blir sittende på trass og ukene og månedene går før hun tilslutt blir tvunget ut, så kan arvtaker få det tøft! For alt vil handle om Erna i tiden som kommer, med politikken i neste rekke, og det er ikke positivt for Høyre. Henrik Asheim virker som en god oppfriskning hvis han får tid til å gro seg inn i rollen, men fordi han nå har slått ring om Erna og kommer med tullete utspill som om at folk liksom må skjønne at Erna er uskyldig, da får han også et dårlig utgangspunkt. Takket være Finnes-gate og Erna. Hele saken skader han nå og videre. Asheim har, på tross av å være en "priviligert" kar, i det minste arbeidserfaring fra gulvet. "Ung" og erfaren er han også. Tina Bru aner jeg veldig lite om. Mulig hun kan være en oppfriskning også. Bare hun ikke prøver å være en "ny Erna". Ine Søreide er ikke en oppfriskning. Hun har grodd opp i gangene i politikken, og er et prakteksempel på at åremål burde innføres slik at man unngår kameraderi og at makten sementeres hos enkeltpersoner. Men typisk nok blir hun valgt. Merk mine ord. Støre har jeg hørt var gammel Høyre-mann så Ap tapte nok mange gamle velgere da han tok lederstillingen. Det er jo mest ønskelig med en gammel «arbeider» som frontfigur for Arbeiderpartiet. De har også beveget seg sakte, men sikkert mot høyre i løpet av årene. Jeg synes egentlig ikke noen av toppene i Høyre er en oppfriskning. Det kan hende Asheim har noe erfaring fra «gulvet», men jeg synes han fremstår både arrogant og privilegert. Jeg tror du har rett i at om det blir skifte så blir det en inngrodd politiker da. Det er synd egentlig. Det som blir spennende å se er om en evt ny leder vil styre partiet på sin egen måte, eller følge den samme retningen Erna har styrt de siste 19 årene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 18. september 2023 #516 Del Skrevet 18. september 2023 Antiviruset skrev (1 time siden): Men tror du ikke dette skjer hele tiden blant veldig mange ? Jeg synes dette er problemet med alt snakket omkring denne saken. Både her, på nyhetene, i kommentarfeltene i aviser osv legges "hva alle andre gjør" til grunn. Fordi "folk flest" ikke klarer å holde tett, så antar man at det har heller ikke Erna Solberg gjort. Jeg velger å tro at hun ikke bevisst og gjennomtenkt har gitt ektefellen informasjon som han så har utnyttet til egen (og hennes) vinning. Mitt inntrykk av Erna Solberg er at hun innehar så mye integritet, at det ville hun ikke gjøre. Men at det har glippet, at hun i et hjertesukk, i et slitent øyeblikk har sagt noe hennes kyniske ektemann har valgt å utnytte, det tror jeg på. Jeg synes det blir veldig trist hvis vi nå mister en av de beste politikerne vi har pga en egoistisk drittfyr. Og jeg tror faktisk at mange av velgerne er mer i harnisk over han, enn over henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet 18. september 2023 #517 Del Skrevet 18. september 2023 Erna bør be om skillsmisse!!!! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sfr Skrevet 18. september 2023 #518 Del Skrevet 18. september 2023 shab skrev (Akkurat nå): Erna bør be om skillsmisse!!!! Dersom du ønsker å diskutere skilsmisse gå til samlivs og kjærlighetsrelasjoner… Slike kommentarer har 0 relevans for den politiske debatten dette faktisk er… 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet 18. september 2023 #519 Del Skrevet 18. september 2023 Sfr skrev (2 minutter siden): Dersom du ønsker å diskutere skilsmisse gå til samlivs og kjærlighetsrelasjoner… Slike kommentarer har 0 relevans for den politiske debatten dette faktisk er… Hvorfor det? Han er jo ene og alene skyld i at hennes politiske karriere er over? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 18. september 2023 #520 Del Skrevet 18. september 2023 (endret) Antiviruset skrev (2 timer siden): Helt enig! Men tror du ikke dette skjer hele tiden blant veldig mange ? Selvfølgelig kan det "anonymiseres" i de fleste tilfeller og dermed skjer ingen skade. Men når det gjelder "innside informasjon" kan det aldri det. Bare det å diskutere at Kongsberg våpenfabrikk kan ventes å få en stor kontrakt som et eksempel, kan jo aldri "anonymiseres". Snappes det opp av noen er det direkte innside informasjon. Erna kunne jo da ha et så naivt syn på sin ektemann at hun gjorde det, fordi hun stolte på han. Så får hun dette mitt i trynet i ettertid. Jeg sier ikke at det skjedde, men vi begynner jo å lure når tusseladden Sindre overgår alt av tradere i å lykkes med aksjehandelen. Mannen er en luring! På toppen av alt gjorde han mye av aksjehandelen i arbeidstiden sin for arbeidsgiver på hjemmekontor Fy pokker! Men overgikk han egentlig alle tradere? Overskudd på 1,8 mill på 10 år, og jeg går ut fra at de har ganske mye penger, slik at det har vært mulig å investere ganske store summer? Det var jo snakk om enkelthandler i klassen 100 000+, og de har begge to tjent mye penger. Da er ikke 1,8 millioner så mye, sånn egentlig. Tipper han kunne tjent mer penger på å bare sette pengene i et globalt indeksfond, og så glemt hele greia i 10 år. Jeg så kjapt gjennom en liste av en liten andel av investeringene hans, og sannelig var det mange tap der også. Husk også at det har vært opptur i aksjemarkedet i store deler av perioden det er snakk om. KLP AksjeNorge Indeks har hatt annualisert avkastning på 9,72% siste 10 år (og husk rentes rente-effekten). DNB Global Indeks 15,21% annualisert siste 10 år. 2 millioner som står i DNB Global Indeks i 10 år = mer enn 8 millioner (dvs 6 millioner avkastning). Med mindre regneferdighetene mine har gått helt ad undas, jeg beklager i tilfelle (2 000 000*1,15^10). Men jeg er altså ikke så veldig imponert over den avlastningen. Han må ha brukt masse penger på kurtasje også. 3600 handler * 100kr (konservativt estimat, han har jo hatt mange store handler) = 360 000 bare i kurtasje. Jeg tenker vel først og fremst at han er ikke en stor aksjehandler, dette fremstår nesten mer som spillegalskap, og han ville kanskje tjent mer penger på fond. HELT uten problemer med lover og ekteskap. Merk at dette ikke utelukker at han ikke kan ha tjent penger på innsidehandel også.) Endret 18. september 2023 av Mmmwhatever 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå