Gå til innhold

Erna Solberg gift med daytrader

keops

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

*blueberry* skrev (35 minutter siden):

Jeg er helt enig. Det er merkelig at så mektige mennesker ikke viser noen form for skepsis eller kritisk sans før de går ut med offentlig støtte. 

Hvis rikingene har tjent på dette, så vil de jo gjerne beholde sin hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

badevakta skrev (2 timer siden):

Synes det er suspekt stille fra mange partier og personer rundt dette med aksjehandel. Såpass stille at jeg mistenker at dette er den neste «pendlerbolig» eller «reiseregning» saken. Her jobbes det på bakrommet.

Hvor mange flere har tradet aksjer selv, eller har ektefeller som har gjort det? 

Og ikke minst - hvem har tradet lakseaksjer før og etter at grunnrenteskatten ble lagt frem? Her håper jeg media fortsetter å grave og ser hvilke navn som dukket opp. 

Det vi har sett til nå er bare toppen av isfjellet. 

Erna blir nok dessverre nødt til å velge mellom sin mann og sin politiske karriere. Jeg kan ikke se at hun har noe annet valg. 

Her tror jeg du treffer uhyggelig riktig..

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (2 minutter siden):

Hvis rikingene har tjent på dette, så vil de jo gjerne beholde sin hjelper.

Ja, men ekkelt for folk flest er det jo. Håper hun snart forstår at hun må trekke seg og at Høyre som parti krever det. 

Endret av *blueberry*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble for en stund siden sagt at det ville koste 13 milliarder å løfte folk ut av fattigdom, men det ville jo være helt fullstendig umulig. Da ville både det ene og det andre skje og det måtte jo alle forstå.  Jeg tror ingen er uskyldige i den urettferdighet som rammer de svakeste i befolkningen og vil ikke peke på noen. Jeg registrerer bare at det er store forskjeller på hvordan folket behandles. Jeg kan ikke glemme den gangen Erna ble intervjuet og svarte ganske likegyldig at « men hadde de råd til det før heller?» Husker ikke ordrett, men forakten var tydelig.

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (Akkurat nå):

Det ble for en stund siden sagt at det ville koste 13 milliarder å løfte folk ut av fattigdom, men det ville jo være helt fullstendig umulig. Da ville både det ene skje og det måtte jo alle forstå.  Jeg tror ingen er uskyldige i den urettferdighet som rammer de svakeste i befolkningen og vil ikke peke på noen. Jeg registrerer bare at det er store forskjeller på hvordan folket behandles. Jeg kan ikke glemme den gangen Erna ble intervjuet og svarte ganske likegyldig at « men hadde de råd til det før heller?» Husker ikke ordrett, men forakten var tydelig.

Jeg glemmer heller ikke DEN iskalde kommentaren.

• Liker 9
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lawyam skrev (3 minutter siden):

Og det er ikke bare den. Noen eksempler «de var vel fattige før og?», «Jeg klarer å betale tannlegeregningen, og det klarer mange andre også», «Jeg har alltid gått på jobb og jeg har hatt mange menstruasjonsperioder»… m.f. Og ikke minst «vi har verdens beste fødetilbud» til hun som mistet sønnen sin pga kapasitet på UNN. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 12
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (9 minutter siden):

Derfor er jeg ganske likegyldig til krokodilletårene hennes.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (1 time siden):

Det ble for en stund siden sagt at det ville koste 13 milliarder å løfte folk ut av fattigdom, men det ville jo være helt fullstendig umulig. Da ville både det ene og det andre skje og det måtte jo alle forstå.  Jeg tror ingen er uskyldige i den urettferdighet som rammer de svakeste i befolkningen og vil ikke peke på noen. Jeg registrerer bare at det er store forskjeller på hvordan folket behandles. Jeg kan ikke glemme den gangen Erna ble intervjuet og svarte ganske likegyldig at « men hadde de råd til det før heller?» Husker ikke ordrett, men forakten var tydelig.

Det vil også koste 13 milliarder med diverse vindkraftprosjekter, så jeg på Debatten forrige torsdag. 

Dét derimot går visst helt fint, både i følge forrige og dagens regjering. 

Endret av iliah
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solbergs regjering innførte karensår for folk som mottok AAP. De som kjenner konsekvensen av dette vet hvilken kynisme som råder. 
Det de fikk til var en ordning der syke folk havnet på sosialstønad med de konsekvensene det gir. De forsikringsordningene folk evt hadde falt bort fordi de kun løper parallelt med et AAP/ufør vedtak. Hus må selges fordi man ikke har mulighet til å ha et lån. Bil er det ikke mulig å ha i drift. 
Dette ene året de absolutt måtte legge inn ga katastrofale konsekvenser for de det rammet.  

• Liker 6
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (2 timer siden):

De siste 2 årene så har Høyre i opposisjon kjørt ut valgkampen "det skal alltid lønne seg å jobbe" mot stønadsmottakere som syke, eldre og arbeidsledige. 

Problemet er jo at det har alltid lønt seg å jobbe. Det er jo selve fundamentet i velferdssystemet. Og Høyre kom ikke med ett eneste positivt insentiv i form av bonus/bedre betalt for å klare å jobbe. Tvert om. Hele politikken har dreid seg om at det skal straffe seg å være syk, pensjonist og arbeidsledig. Stønadsmottakere skal gjennom flere krav, mister retten på AAP etter en viss tid, dokumentasjonsplikten har blitt større, tvilen har kommet enda mindre tilgode, G'en reguleres dårlig og ironisk nok så blir du økonomisk hardere straffet jo mer du tjener på stønad nå enn før. 

I tillegg har frikortbeløpet økt dramatisk, stønadsordninger kuttet, kompensasjoner fjernet, rett til fri helsehjelp (for enkelte grupper) fjernet OSV. slik at gruppene får enda mindre og må betale mer.

For her skal ikke folk belønnes for å jobbe, men det skal straffe seg å være på stønad.

Rike med mye skal motiveres av mer, syke og fattige med lite eller ingenting skal motiveres av mindre. Sistnevnte gruppe har insentiver som press, utgifter, reduserte inntekter og krav.

Og denne sausen stemmer folk på? 

Poenget med dette er at skandalene gir politikken og holdningene til Erna og Høyre et nytt perspektiv. Det å sette den politiske tankegangen opp mot skandalene så ser man maktsykhet, egoisme og manglende empati og forståelse, og man forstår bedre hvorfor selvberikelsen skjer og selvinnsikten er fraværende. Meg, mitt, våre og vårt betyr så mye mer enn folk og fe.
"Sannhet og tillit? Pytt pytt, deal with it, for her sitter jeg. Og jeg er større enn folket."

Endret av Bombasi
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg tror alle kan se at hun [Erna] ikke har gjort noe feil, men at det er hennes ektemann", sier nestleder i Høyre Henrik Asheim til TV2 Nyhetskanalen i dag. 

Hvordan tror han at alle kan se det ?? Fordi Erna liksom selv sa det??
Og hvor er kommentaren om ansvaret til Erna i saken ??

"Tilliten til Erna er urokkelig", fortsatter Asheim med. 

Altså ærlig talt. Her er det liksom ingen mellomting. Høyre, Asheim og co eier ikke selvinnsikt.

Det er så sprøtt som du kan få det. Nesten som om at det er vår feil at tilliten til Erna er fraværende.

Jeg savner forresten en kommentar fra vår statsminister Jonas G. Støre. Dette er ikke bare en Høyre-sak, dette er en politiker- og demokratisak. At vår statsminister da møter opp og viser sitt åsyn burde være et minimum. Men han har vi ikke sett NOE til siden saken kom opp.

Endret av Bombasi
  • Liker 5
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombasi skrev (7 minutter siden):

"Jeg tror alle kan se at hun [Erna] ikke har gjort noe feil, men at det er hennes ektemann", sier nestleder i Høyre Henrik Asheim til TV2 Nyhetskanalen i dag. 

Altså ærlig talt. Her er det liksom ingen mellomting. Høyre, Asheim og co eier ikke selvinnsikt.

Det er så sprøtt som du kan få det. Nesten som om at det er vår feil at tilliten til Erna er fraværende.

Jeg savner forresten en kommentar fra vår statsminister Jonas G. Støre. Dette er ikke bare en Høyre-sak, dette er en politiker- og demokratisak. At vår statsminister da møter opp og viser sitt åsyn burde være et minimum. Men han har vi ikke sett NOE til siden saken kom opp.

Støre hadde nok kommet om han kunne. De er på FN toppmøte denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (4 minutter siden):

Støre hadde nok kommet om han kunne. De er på FN toppmøte denne uka.

Han trenger ikke komme. Men en uttalelse gjennom Skype, telefon eller en pressemelding er meget enkelt å få til. Det er ingen unnskyldning for en statsminister å være helt klink taus når demokratiet blir rammet av tidenes skandale i moderne tid.

Endret av Bombasi
  • Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter overhodet ikke SF eller ES. Men lurer på hvordan dette kom frem? Det er iflg en som tidligere ble fengslet for innsidehandel veldig vanlig, og at han ble ‘tatt’ som en av veldig få. Uansett mener jeg at makt korrumperer, og at det virker som det gjelder svært mange som ikke ‘trenger’ penger.Bare å se på pendlerboliger, reiseregninger og mye annet som er basert på tillit.  Jobbet i en bank en gang, og der handlet de som bare det, helt til plutselig en fant ut at de ikke fulgte reglene om å varsle om kjøp/salg av aksjer. Og jeg ‘mitt dumme naut’ hadde fulgt reglene og rapportert hele veien. De andre tjente mange ganger mer enn meg og endel hadde vel tilgang til info, noe jeg i min avdeling aldri hadde.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og hvem er det som ikke har et viss innsyn inn i økonomien til partneren sin? Har ikke de vært gift siden Berlinmuren falt?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kullsyrevann skrev (2 minutter siden):

Emilie Enger Mehl har ikke helt rent mehl i posen hun heller... 

Jeg har møtt henne (på et foredrag). Hun virker veldig ærlig og oppriktig. Ikke hyggelig på en slik sleip måte som en del politikere er, men høflig og oppriktig og ærlig. Det er mitt subjektive inntrykk av henne. Selvfølgelig kan hun være uærlig. Men jeg har ikke inntrykk av at hun er det.

Hva er det du mener hun er uærlig om?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (19 minutter siden):

Dette viser jo hvor frakoblet flere politikere er fra virkeligheten.

Nå vet jeg ikke om dette gjelder Asheim, men som det har blitt skrevet om tidligere, så mangler flere politikere reell jobberfaring, og har dermet lite begrep og forståelse av arbeidslivet, tillit, og konsekvenser av å bryte denne. Det virker til å ha utformet seg en egen elite som ikke skal forholde seg til samme lover og regler som resten av befolkningen. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...