Gå til innhold

Erna Solberg gift med daytrader

keops

Anbefalte innlegg

I følge Dagens Næringsliv kan det å bytte ut Anniken Huitfelt i tillegg til ektemannens aksjehandel handle om at Støre ønsker en utenriksminister som er mer selvstendig slik at han som statsminister kan fokusere mer på AP-ledelse og vinne velgere. At Støre ønsker Bart Eide som utenriksminister fordi  Barth Eide har mer erfaring med utenrikspolitikk enn Huitfelt.

Likevel kan det se ut som om Støre mener han er nødt til å skifte utenriksminister. Noe av forklaringen kan man finne i Kjetil B. Alstadheims nye bok «Jonas og krigen». Her følger Aftenpostens politiske redaktør Støre tett mens han håndterer pandemi, strømkrise og Ukraina-krigen. I boken blir det tydelig hvor mye utenrikspolitisk innsats som kreves i denne krisetiden for å ivareta Norges nasjonale interesser, og hvor mye arbeid og tid Støre selv har måttet legge i det. Dette har nok gått ut over Støres ledelse av Ap og hans posisjon hos norske velgere. Han er veldig lite til stede.

https://www.dn.no/uten-filter/politikk/store-regjeringen/anniken-huitfeldt/kabaler-kannibaler-og-kapasiteter/2-1-1534698

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, SVK said:

I følge Dagens Næringsliv kan det å bytte ut Anniken Huitfelt i tillegg til ektemannens aksjehandel handle om at Støre ønsker en utenriksminister som er mer selvstendig slik at han som statsminister kan fokusere mer på AP-ledelse og vinne velgere. At Støre ønsker Bart Eide som utenriksminister fordi  Barth Eide har mer erfaring med utenrikspolitikk enn Huitfelt.

Likevel kan det se ut som om Støre mener han er nødt til å skifte utenriksminister. Noe av forklaringen kan man finne i Kjetil B. Alstadheims nye bok «Jonas og krigen». Her følger Aftenpostens politiske redaktør Støre tett mens han håndterer pandemi, strømkrise og Ukraina-krigen. I boken blir det tydelig hvor mye utenrikspolitisk innsats som kreves i denne krisetiden for å ivareta Norges nasjonale interesser, og hvor mye arbeid og tid Støre selv har måttet legge i det. Dette har nok gått ut over Støres ledelse av Ap og hans posisjon hos norske velgere. Han er veldig lite til stede.

https://www.dn.no/uten-filter/politikk/store-regjeringen/anniken-huitfeldt/kabaler-kannibaler-og-kapasiteter/2-1-1534698

Edit: Sår også i artikkelen at Barth Eide er EU-tilhegner, mens Anniken er mer lunken. HUn stemte nei ved sist EU-valg og vil ikke i dag si hvor hun står i EU-diskusjonen. 

Det som ikke står i artikkelen og som kanskje også er en mulighet er at Støre er såpass glad i utenrikspolitikk og overbevist om at han vet best at han ikke lar Anniken få være selvstendig. Som sagt står ikke noe om det i artikkelen. I tillegg er ikke jeg noe politiksk ekspert. Men det finnes jo ledere som ikke klarer å la vær å detalstyre og som ikke klarer å stole på at de under seg gjør jobben de er satt til.  Støre var jo også en som trolig likte utenriksministerjobben godt. Og den Amerikanske ambassaden skrev at Støre er en som tror han er smartere enn de fleste. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/store-er-overlegen-og-arrogant/12900159/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne_Toholt
Kokeplate skrev (1 time siden):

Jeg håper av prinsipp det fortsetter, selv om jeg gjerne ville sett et mer høyreorientert Høyre.

Siste nytt: Erna har gått!

image.thumb.png.8c73a07174c002540ee35e800017685f.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokeplate skrev (På 12.10.2023 den 15.25):

Jeg har fulgt med i saken.

Årsaken er at den ikke er alvorlig. 

Det er og blir storm i et vannglass, selv om noen som ønsker å "ta" Solberg mener det annerledes. For det er utelukkende målet. Og det er jo forsåvidt en bra ting, da kan forhåpentligvis Høyre med ny ledelse bli litt mer høyreorientert.

Nå må du rett og slett kutte ut her. Enten må du ta ting til deg eller så er det ikke noen vits i at du er her. Du lytter ikke- minner meg om en viss tidligere amerikansk president. Lov et lov. Punktum.

Endret av Majer
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/4owv3R/dn-oekokrim-kunngjoer-finnes-beslutning-tidligst-i-november

Jeg håper inderlig at Økokrim har sikret seg slik at de ikke har latt muligheter for å ev. ta ut siktelse for det som nettopp ble foreldet er gått fra dem, og at de etterforsker saken selv om de ikke vil gå ut med det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Carabilla skrev (23 minutter siden):

Hadde aldri tilgitt mannen min om han tok opp millionlån og tradet aksjer som satte min karriere i fare.

Hva har du med at andre tar opp lån? Det er jo deres lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokeplate skrev (33 minutter siden):

Hva har du med at andre tar opp lån? Det er jo deres lån.

Jeg sa at JEG aldri hadde tilgitt mannen min om han tok opp 1 million i lån bak min rygg og satt min karriere i fare.

De har felles økonomi og det han har gjort har skapt store problemer for Erna, hun vil aldri kunne bli statsminister igjen.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (4 timer siden):

Jeg sa at JEG aldri hadde tilgitt mannen min om han tok opp 1 million i lån bak min rygg og satt min karriere i fare.

De har felles økonomi og det han har gjort har skapt store problemer for Erna, hun vil aldri kunne bli statsminister igjen.

Og jeg spurte spesifikt om lånet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Trubadur said:

Skal AP gå etter Erna nå da? Siden de kvitter seg med Huitfeldt. 

For et spill. 

Ja, de ofrer Anniken for å ta Erna. Lurer på hvordan Støre kommer til å begrunne dette, det er ikke lenge siden han hadde full tillit til Huitfeldt.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgekarjol skrev (3 minutter siden):

Ja, de ofrer Anniken for å ta Erna. Lurer på hvordan Støre kommer til å begrunne dette, det er ikke lenge siden han hadde full tillit til Huitfeldt.

Jeg blir bare oppgitt. For et skittent spill. 
Håper folk husker fomlingen til statsministeren og hvordan dette foregikk ved neste valg. 

AP får aldri min stemme igjen (ikke viktig for dem, men for meg er det viktig!)  av litt andre grunner. Denne saken er med på gi AP enda en spiker i kista for min del. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kokeplate skrev (5 timer siden):

Og jeg spurte spesifikt om lånet.

Da svarer jeg konkret på.det. Jeg hadde aldri tilgitt mannen min om han tok opp 1 million i lån bak min rygg. Kunne aldri stolt på han igjen. Har man felles økonomi, så.er det viktig å kommunisere om økonomi og så store investeringer. 

Spesielt viktig om det kunne få konsekvenser for min karriere. 

Det er min menig. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/9z4gLW/slik-handlet-sindre-finnes-rundt-problemsakene-til-solberg?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Jeg orket ikke lese dette skikkelig. Skumleste litt. Er det noen som har lest det? Mitt inntrykk er at Finnes ikke hadde nok insideinformasjon eller at han ikke klarte å utnytte det. Han klarte ikke å  berike seg i særlig grad. Derfor tenker jeg at saken ikke er forferdelig stygg mot Norge, men verre mot kona.

Det lukter  litt spillegalskap.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som at Støre sparker Huitfeldt nå, slik at det også settes ytterligere press på Ernas avgang som partileder og statsministerkandidat.

Slik vil han styrke sin egen posisjon til å vinne valget om to år.

Håper det norske folk velger HELT nytt blod inn på løvebakken 🙏

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, I Grosny said:

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/9z4gLW/slik-handlet-sindre-finnes-rundt-problemsakene-til-solberg?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Jeg orket ikke lese dette skikkelig. Skumleste litt. Er det noen som har lest det? Mitt inntrykk er at Finnes ikke hadde nok insideinformasjon eller at han ikke klarte å utnytte det. Han klarte ikke å  berike seg i særlig grad. Derfor tenker jeg at saken ikke er forferdelig stygg mot Norge, men verre mot kona.

Det helper jo ikke om Sindre kun skal ha innsidehandlet litt. Sindre trenger kun å ha innsidehandlet 1 gang av de mange tusen gangene han handlet aksjer for at han og Erna har brutt loven.  Deler av problemet er også at det er enormt vanskelig å bevise innsidehandel. Så selv om Sindre ikke vil bli dømt så betyr ikke det at han ikke har begått innsidehandel. 

Om dette er en form form for spillegalskap så øker det vel også sjansen for at Sindre har begått innsidehandel? En som er spillegal vil vel slite med å ikke innsidehandle om han har fått innsideinformasjon?

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (4 timer siden):

Lest. Inntrykket mitt er ikke spillgalskap,. Tror på inside og at Erna har visst mer enn hva hun vil innrømme. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (1 minutt siden):

Lest. Inntrykket mitt er ikke spillgalskap,. Tror på inside og at Erna har visst mer enn hva hun vil innrømme

Kanskje, men det er typisk norsk å se en helt annen vei når man aner ugler i mosen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (2 minutter siden):

Kanskje, men det er typisk norsk å se en helt annen vei når man aner ugler i mosen.

Helt sikkert, men det er ikke en unnskyldning som holder for en statsminister. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...