Gå til innhold

Erna Solberg gift med daytrader

keops

Anbefalte innlegg

MorTil2 skrev (23 minutter siden):

Tajik presterte å kalle det en "presseskandale" når Aftenposten prøvde å få svar omkring pendlerboligen (hun mente hun ble tvunget til å gå på akkord med egen sikkerhet) og Ropstad mente at det var regelverket sin skyld at han kunne ha et "gutterom" hos foreldrene (fordi om han, som alle andre, ble veldig lei seg for å ha gjort noe lite greit). Så det er ikke som om de øvrige politikerne har stått skolerett og tatt ansvar de heller.

Jeg synes jaget mot Erna Solberg er helt vanvittig . Kanskje nettopp fordi hun har vært en slik vellykket politiker? Nå kan hun endelig "taes"?

Ja, hun burde ha sjekket både selvangivelser, feller bankkontoer og gått tettere på ektefellen ifh til hans økonomiske disposisjoner. Og ja, vi andre kan tillate oss å være etterpåklok. En statsminister skal være klok der og da. Men helt alvorlig - hvor mange ganger er det ok å stille de samme spørsmålene, komme med de samme ufine bemerkningene og de samme ugne karakteristikkene?

Jeg synes det er nok nå. 

Så hva? Tarjik har hatt sin runde og hva hadde hun med DETTE å gjøre; mener du å si at Erna lærte av henne eller at hun er medsammensvoren og derfor må skylde på Tarjik? Sakene mot de du nevnte er ferdigbehandlet de.

Vi andre? JEG har ikke valgt Erna så jeg må ikke være etterklok. Er det ikke nettopp Erna som påberoper seg etterklokskap? I den grad at den eneste forsikringen hun kan gi oss er at Sindre vil få barnevakt...

Endret av Lawyam
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Noen velger å tviholde på og leve i myter heller enn å forholde seg til sannheten, når sannheten ikke stemmer overens med deres egne fordommer...

Rett og slett lage et narrativ som passer inn i den konspiratoriske virkeligheten de tviholder på..må jo være spennende også.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorTil2 skrev (31 minutter siden):

Tajik presterte å kalle det en "presseskandale" når Aftenposten prøvde å få svar omkring pendlerboligen (hun mente hun ble tvunget til å gå på akkord med egen sikkerhet) og Ropstad mente at det var regelverket sin skyld at han kunne ha et "gutterom" hos foreldrene (fordi om han, som alle andre, ble veldig lei seg for å ha gjort noe lite greit). Så det er ikke som om de øvrige politikerne har stått skolerett og tatt ansvar de heller.

Jeg synes jaget mot Erna Solberg er helt vanvittig . Kanskje nettopp fordi hun har vært en slik vellykket politiker? Nå kan hun endelig "taes"?

Ja, hun burde ha sjekket både selvangivelser, feller bankkontoer og gått tettere på ektefellen ifh til hans økonomiske disposisjoner. Og ja, vi andre kan tillate oss å være etterpåklok. En statsminister skal være klok der og da. Men helt alvorlig - hvor mange ganger er det ok å stille de samme spørsmålene, komme med de samme ufine bemerkningene og de samme ugne karakteristikkene?

Jeg synes det er nok nå. 

Det du syntes er nettopp en av strategiene til medierådgiverne,  Erna og Sindre omgir seg med, flytte fokus fra sakens realiteter, og over på følelser av sympati.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (27 minutter siden):

De fleste redaktører er vel på høyresiden?

What?? Det må være dagens 😅

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (15 minutter siden):

Neida, dagens nyheter handler om Erna og Høyre - det gjør denne tråden også.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (48 minutter siden):

Nettavisen er vel den 'avisen' som er mest på høyresiden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Erna bør gå på lik linje som Huitfeldt og Brenna. Har synes det helt fra start for alle tre. AP finner sikkert noen andre av  yrkespolitikerne/broilerne men hvem skal Høyre få som leder som ikke allerede har svin på skogen. Søreide og Bru faller bort i så måte med kameraderi og pendlersak. Så er det Asheim som jeg ikke har fulgt nøye med på men som enkelte er kritiske til.

Endret av Justlooking
Trykkfeil
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (3 minutter siden):

Jeg synes Erna bør gå på lik linje som Huitfeldt og Brenna. Har synes det helt fra start for alle tre. AP finner sikkert noen andre av  yrkespolitikerne/broilerne men hvem skal Høyre få som leder som ikke allerede har svin på skogen. Søreide og Bru faller bort i så måte med kameraderi og pendlersak. Så er det Asheim som jeg ikke har fulgt nøye med på men som enkelte er kritiske til.

Søreide er det beste alternativet av de tre du nevnte. Hun er sympatisk og flink.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (9 minutter siden):

Søreide er det beste alternativet av de tre du nevnte. Hun er sympatisk og flink.

Dessverre finnes det utallige eksempler på kameraderi der så mange synes at hun ikke er egnet …  https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/avslorer-kameraderi-mellom-partifeller-i-ud-vil-neppe-fa-noen-konsekvenser/o/5-95-248654

Forøvrig er Norge på bunnen av verdensrankingen av politikere uten utdannelse https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/76OGVK/paa-verdensbunnen-i-utdanningsnivaa-en-styrke-for-demokratiet

Men Søreide er jurist tror jeg - men vet ikke om hun har yrkeserfaring. 

Endret av Justlooking
Tillegg
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (34 minutter siden):

Dette stemmer norske journalister og redaktører (m24.no) Høyre er det mest populære partiet blant redaktører. Jeg er lei av at man hele tiden argumenterer med at journalister er venstrevridde. Det er redaktørene som bestemmer. Hva har det å si om en sportsjournalist stemmer SV? Folk på høyresiden kan og bli journalister om de ønsker det.

Endret av Majer
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (2 timer siden):

Det kan godt være. Det er få redaktører og veldig mange journalister. Journalister stemmer venstrevridd og har gjort det lenge. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Justlooking skrev (2 timer siden):

Søreide er oppvokst på Strømmen og i Tromsø. Hun har studiekompetanse fra Tromsdalen videregående skole fra 1995, juridisk embedseksamen fra Universitetet i Tromsø fra 2007 og informasjonskurs fra Forsvarets høgskole fra 2010. Søreide hadde fast helge- og feriejobb som butikkmedarbeider 1990–2000, og var programleder i Metropol TV i 2001 og trainee i Advokatfirmaet Grette sommeren 2002.[2][3][4]

Endret av Lawyam
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (3 timer siden):

Det kan godt være. Det er få redaktører og veldig mange journalister. Journalister stemmer venstrevridd og har gjort det lenge. 

Blant journalister er der flere som stemmer høyre enn ap. Høyre er det nest største partiet blant journalister i 2023.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Justlooking skrev (5 timer siden):

Dessverre finnes det utallige eksempler på kameraderi der så mange synes at hun ikke er egnet …  https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/avslorer-kameraderi-mellom-partifeller-i-ud-vil-neppe-fa-noen-konsekvenser/o/5-95-248654

Forøvrig er Norge på bunnen av verdensrankingen av politikere uten utdannelse https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/76OGVK/paa-verdensbunnen-i-utdanningsnivaa-en-styrke-for-demokratiet

Den kronikken av Øystein Steiro sr, i Nettavisen er veldig god - og dessverre akkurat like relevant i dag som den var i 2021.

Det tyder vel på at heller ikke Søreide bør bli Høyres neste leder. Det begynner å bli tynt på toppene i Høyre nå...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (21 minutter siden):

Hun sier det jo selv; i hektiske tider tar hun ingen vanskelige avgjørelser; så er det så rart hun ikke valgte å velge å sjekke om hun var inhabil i statsministerperioden da?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Den kronikken av Øystein Steiro sr, i Nettavisen er veldig god - og dessverre akkurat like relevant i dag som den var i 2021.

Det tyder vel på at heller ikke Søreide bør bli Høyres neste leder. Det begynner å bli tynt på toppene i Høyre nå...

Jeg er glad for at dette ikke kom frem mens Kåre Willoch var i live. Han ville vært fortvilet over hvordan Høyre har utviklet seg og ikke kjent seg igjen i hvordan partiet er nå.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...