Gå til innhold

Erna Solberg gift med daytrader

keops

Anbefalte innlegg

Koskos skrev (3 timer siden):

Jeg savner forbilder å se opp til på en konstruktiv måte, de som har mye integritet, godhet& som virkelig ønsker å gjøre en forskjell i verden.

Jeg tror mange har så mye imot politikken (enten riktig eller uriktig, mange vet ikke engang hva MDG faktisk mener eller har i partiprogrammet sitt, men hører bare på all kritikken og latterliggjøringen), at de ikke ser det, men Une Bastholm er definitivt en slik politiker. ❤️

jordy skrev (45 minutter siden):

Skjønner heller ikke og jeg synes hun er en elendig politiker, er sikker på at det må finnes en bedre utenriksminister i AP enn dette naive fjolset. 

Alle skriver at Erna har kastet Sindre under bussen, men har hun egentlig det? Om vi tror på henne i at hun var fullstendig uvitende om omfanget så vil jeg påstå at det er Sindre som kastet henne under bussen, og hadde mediene trodd på henne så ville de vel ha skrevet at Erna stiller Sindre til ansvar etter å ha kastet henne under bussen. Mitt inntrykk av dette er at nesten ingen tror på henne..

..og når de da legger frem noen halvferdige og ubrukelige lister på toppen av det hele så viser det bare hvor upålitelige de er. Du står midt i en tillitskrise og presterer altså å legge frem lister som ikke er verd papiret de er skrevet på. Det vitner om en arroganse av en annen verden og jeg kan ikke se hvordan de skal greie å redde henne, har fremdeles en ørliten tro på det norske stemmekveget...så dumme kan vi vel ikke være? 

Håper inderlig du har rett 😬🙏

68 % mener hun må gå av i siste måling i Fredrikstad blad. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Handful skrev (20 minutter siden):

68 % mener hun må gå av i siste måling i Fredrikstad blad. 

Takk! Da har det snudd seg litt. Det var 38% da jeg stemte før i dag.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Majer said:

Det er faktisk veldig relevant.

Like lite relevant som at Arbeiderpartiet gikk inn for revolusjon ala Russland for 100 år siden.

9 hours ago, Majer said:

Man ser jo tydelig hvordan politikerne i Høyre flokker sammen om lederen sin. 

På samme måte som politikerne i Arbeiderpartiet flokker seg om Huitfeldt.

Begge burde gå.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgekarjol skrev (2 minutter siden):

Like lite relevant som at Arbeiderpartiet gikk inn for revolusjon ala Russland for 100 år siden.

100 år siden? 1923? Gjorde de det? 1923 er et markant år i Arbeiderpartiets historie. Hva skjedde i 1923?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgekarjol skrev (6 minutter siden):

Begge burde gå.

Jeg er enig i at begge burde gå. Men Huitfeldt skylder i det minste ikke på mannen sin.

Samfunnet var et helt annet i 1923. Det rettferdiggjør omfordeling, men ikke fravær av demokrati.

Endret av Majer
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode poeng fra Hanne Skartveit.

Sitat:

Som statsminister tålte hun de underligste utfall og utspill fra sine statsråder. Brukte oljepenger til å smøre samarbeidet med andre partier. Satte abortloven i spill for å få KrF med seg i regjering. Og føyet seg for Kina for å få Norge ut av fryseboksen vi befant oss i etter at regimekritikeren Liu Xiaobo i 2010 fikk Nobels fredspris.
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/nQj2B5/hoeyre-leder-erna-solberg-kjemper-for-sitt-politiske-liv

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det jeg ikke forstår?

Sinnes handler for hele 112 millioner i løpet av noen år. Sitter igjen med 1.8 mill på konto, hvorav 1.1 ikke ble oppdaget av Erna.

Han kjøper og selger og kvitter seg med beholdningen hvert år før jul så ikke aksjebeholdningen skal vise, men hvis han skal starte på nytt neste år så kan han jo ikke ha gått i null og ved å handle for store beløp hvert årmå han jo også ha hatt store beløp liggende som kona må ha sett...??? Hvis ikke hadde han vel ikke kunne kjøpt så mye aksjer?

Vi vet jo hva han tjener så å handle for ca 10 mill hvert år når han tjener under 1 mill...?

Endret av Lawyam
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gugglo skrev (38 minutter siden):

Gode poeng fra Hanne Skartveit.

Sitat:

Som statsminister tålte hun de underligste utfall og utspill fra sine statsråder. Brukte oljepenger til å smøre samarbeidet med andre partier. Satte abortloven i spill for å få KrF med seg i regjering. Og føyet seg for Kina for å få Norge ut av fryseboksen vi befant oss i etter at regimekritikeren Liu Xiaobo i 2010 fikk Nobels fredspris.
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/nQj2B5/hoeyre-leder-erna-solberg-kjemper-for-sitt-politiske-liv

Veldig god kommentar. Hun har nok mye rett i at Høyre tviholder på henne av frykt i hva som skjer etter henne. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat:

– Det er svært få i partiet som tør å si høyt at hun ikke kommer til å overleve denne skandalen. Flere høyrepolitikere i Nord-Norge sier det anonymt til meg, men de tør ikke si det høyt. De vet at Erna aldri glemmer det hvis de vender ryggen til henne, sier Fjellheim.

Han mener at aksjeskandalen rokker ved tilliten til det norske demokratiet. Avstanden mellom vanlige folk og den politiske eliten har økt på drastisk vis, påstår han.

– Dersom hun blir sittende, vil terskelen for å trekke seg dessuten bli mye høyere, sier Fjellheim.

https://www.nettavisen.no/nyheter/ny-teori-om-solberg-derfor-trekker-hun-seg-ikke-na/s/5-95-1347296

Endret av Gugglo
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgekarjol skrev (1 time siden):

Begge burde gå.

Jeg syns det er ganske stor forskjell her. Både i omfang og håndtering.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gugglo skrev (49 minutter siden):

Sitat:

– Det er svært få i partiet som tør å si høyt at hun ikke kommer til å overleve denne skandalen. Flere høyrepolitikere i Nord-Norge sier det anonymt til meg, men de tør ikke si det høyt. De vet at Erna aldri glemmer det hvis de vender ryggen til henne, sier Fjellheim.

Han mener at aksjeskandalen rokker ved tilliten til det norske demokratiet. Avstanden mellom vanlige folk og den politiske eliten har økt på drastisk vis, påstår han.

– Dersom hun blir sittende, vil terskelen for å trekke seg dessuten bli mye høyere, sier Fjellheim.

https://www.nettavisen.no/nyheter/ny-teori-om-solberg-derfor-trekker-hun-seg-ikke-na/s/5-95-1347296

Dette her! Det kan vi ikke ha noe av. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (20 minutter siden):

Ja, mens AH har gitt fullstendige opplysninger og hverken hun eller AP har satset på å spille på følelser og spill (heller full åpenhet) har Høyre og Erna gjort maksimalt ut av at Erna er en kvinne som er sveket av sin mann for å vinne sympati og støtte og gjør maks for å skjule opplysninger. 

Endret av Lawyam
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ltfutt skrev (30 minutter siden):

For meg er det sakene identiske, same shit different wrapping... Det kan ikke være slik at om du bare gjør litt av det ulovlige så er det ok, det må være enten eller. 

Greier de ikke å ha oversikt og holde orden på privatøkonomien så må de holdes langt unna styring av landet. Ingen må heller komme å fortelle meg at AP ikke har et enormt maktapparat som settes i sving når saker som disse ENDELIG kommer frem i lyset, de har prestert å dysse ned Brenna og Huitfeldt problemet på en beundringsverdig måte. De er også ofte ute og måler "temperaturen" på folks oppfatning om Hadia Tajik i forsøk på å gjøre henne spiselig igjen.. Hun dukker nok opp igjen snart og det er ikke der hun hører hjemme, nemlig i et fengsel. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (39 minutter siden):

Ja, mens AH har gitt fullstendige opplysninger og hverken hun eller AP har satset på å spille på følelser og spill (heller full åpenhet) har Høyre og Erna gjort maksimalt ut av at Erna er en kvinne som er sveket av sin mann for å vinne sympati og støtte og gjør maks for å skjule opplysninger. 

Jeg blir kvalm av det systemet og apparatet som settes inn for å manipulere folket vedrørende sistnevnte. 

Jeg kjenner jeg blir kvalm av politikere av det. Mistet troen på de. Enn å være så heselig at de lurer folk på denne måten. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samfunnsdebatt skrev (1 minutt siden):

Jeg blir kvalm av det systemet og apparatet som settes inn for å manipulere folket vedrørende sistnevnte. 

Jeg kjenner jeg blir kvalm av politikere av det. Mistet troen på de. Enn å være så heselig at de lurer folk på denne måten. 

Men hvordan kan folk la seg lure av det? Jeg forstår det ikke. Det er jo tårene som utgjør forskjellen her; ingen som synes synd på AH selv om hun sikkert har grått en skvett hun også. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordy skrev (15 minutter siden):

For meg er det sakene identiske, same shit different wrapping

Selv om saken er lik er det stor forskjell på alvorlighetsgraden. Hvis du kjører 10kmh for fort så mister du ikke lappen. Kjører du 100 kmh for fort så mister du lappen og havner i fengsel. Jeg syns også en straffer Huitfeldt for å faktisk være ærlig her. Erna har fortsatt ikke klart å være ærlig. Jeg har vanskelig for å se at disse to sakene er "same shit". 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (10 minutter siden):

Selv om saken er lik er det stor forskjell på alvorlighetsgraden. Hvis du kjører 10kmh for fort så mister du ikke lappen. Kjører du 100 kmh for fort så mister du lappen og havner i fengsel. Jeg syns også en straffer Huitfeldt for å faktisk være ærlig her. Erna har fortsatt ikke klart å være ærlig. Jeg har vanskelig for å se at disse to sakene er "same shit". 

Begge damene sitter i tunge posisjoner samtidig som gubbene deres spekulerer i aksjer og begge påstår at de ikke hadde peiling på hva som foregikk i privatøkonomien, det er same shit. Enten må det være i orden eller ikke, med alt hva det innebærer. For meg fremstår det alvorlig at mannen til Huitfeldt spekulerte i Kongsberg aksjer rett før vedtaket om mer våpen til Ukraina, solgte seg ut rett før innføring av lakseskatt osv. Om man er ærlig endrer ingenting, dette har skjedd og det er uakseptabelt. "Strafferabatten" for Huitfeldts ærlighet får eventuellt være et bedre ettermæle, men det fritar henne ikke fra ansvaret hun burde ha tatt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordy skrev (8 minutter siden):

"Strafferabatten" for Huitfeldts ærlighet får eventuellt være et bedre ettermæle, men det fritar henne ikke fra ansvaret hun burde ha tatt.

Hun tok vel ansvar og la frem saken så fort hun fattet mistanke. Erna tok først "ansvar" etter valget, og etter å ha blitt konfrontert av media. Nå er ikke Huitfeldt 100% freda hun heller. Hva som skjer videre er jeg ikke kjent med.

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...