AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #1 Del Skrevet 14. september 2023 Hei! P-pille brettet er nesten tom, og jeg og samboer har besluttet at det er vel vår tur å prøve å bli gravid. Av erfaring, tok det lang tid før man fikk vanlig syklus igjen etter p-piller? Har brukt loette i 10 år nå, og husker når jeg hadde mensen at det var såpass store smerter uansett smertestillende inntak at det førte til hverdagslig funksjonssvikt på de verste dagene. I ettertid har jeg lest meg opp, og er nervøs for potensielt endemetriose og vanskeligheter for å bli gravid. Er det flere som har ganske kjipe mensensmerter men likevel klarte å bli gravid innen 1 år? Er 27 år, og i teorien skal ikke være vanskeligheter, men det gnager i bakhode spesielt med familiehistorie på kvinnesiden der flere har fertilitetsproblemer. Anonymkode: 55268...585 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #2 Del Skrevet 15. september 2023 Vel, jeg er 27. Fikk syklus tilbake med en gang, men ble ikke gravid for det. Fortsatt ikke gravid etter snart ett år med prøving. Jeg har PCOS tydeligvis selv om jeg ikke har noen av de typiske symptomene som økt behåring eller overvekt. Men statistisk sett er det jo ikke slik at de fleste sliter med å bli gravid Og det finnes hjelp som medikamenter og etterhvert IVF. Vi skal i gang med letrozol nå for eksempel. Anonymkode: 0cb11...971 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #3 Del Skrevet 15. september 2023 Sluttet med p piller helt i begynnelsen av august i år. Har da gått på p piller i ca 10 år av litt diverse merker, siste merket er yasmin som jeg har brukt i rundt 3 år. Fikk eggløsning ganske nøyaktig 14 dager etter p pille slutt med positiv eggløsningstest. Har ingen erfaringer med endemetriose å dele. Håper syklusen kommer raskt tilbake,men har lest om flere som kan bruke litt tid på å få normal syklus igjen. Anonymkode: 556a9...a29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #4 Del Skrevet 16. september 2023 Er 28, sluttet med Yasmin p-piller midt i brettet og hadde regelmessig syklus med en gang etter bortfallsblødningen. Ble gravid innen 3 mnd. Har vært gravid en gang tidligere også og ble gravid innen 3 mnd da og. Anonymkode: 54f1f...64a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #5 Del Skrevet 17. september 2023 Jeg hadde så sterke menssmerter som du beskriver før svangerskapene, og hadde problemer med å bli gravid med første barn. Vi prøvde i to år før vi fikk første barn vha. IVF. Mens nr. to ble til uplanlagt og uten hjelp med en gang jeg fikk syklusen tilbake etter første fødsel. Vi fikk diagnosen uforklarlig infertilitet, men jeg er ikke ordentlig utredet for endometriose (bare ultralyd, ikke laparoskopi), og jeg mistenker at jeg har det i mild grad. En gynekolog sa også til meg at det kunne være forklaringen på at jeg ble raskt gravid etter første svangerskap, da endometriose midlertidig forbedres i et svangerskap. Imidlertid er det flere kvinner i familien min som er plaget med svært sterke menssmerter, og det er ingen av de andre som har hatt fertilitetsproblemer. Anonymkode: 30eb8...44a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #6 Del Skrevet 17. september 2023 TS her Takk for at dere deler erfaringer, setter pris på det. Det er godt å høre at det har gått bra til noen, og andre tok det tid men at det ordnet seg eller finnes løsninger. Er p-pilleslutt om rundt 1 uke, og tenker å ta det som det kommer. Tenker å benytte av syklus-app og bli kjent med kroppen, og evt gå til innkjøp av eggløsningstest(er). Skal gjøre noen tiltak med evt fastlege eller privat hvis det går rundt ett år med prøving og spesielt hvis mestruasjonssmerter er mistenlig smertefult/uutholdelig. Skal oppdatere hvordan ting går, er også spent - og tenker på om alt går bra er det positiv overasskelse. 🥰 Har hatt "babyfever" i nesten to år, og lest meg opp pinling mye litteratur av praktiske, øknomiske og det pedagogiske rundt graviditet, baby og småbarnsperiode. Føler meg helt klar, men også spent! Blir en stor glede om det går realtivt kjapt/under ett år. Men tror jeg er klar for å finne løsninger og ha is i magen om det skal kreve tid. Anonymkode: 55268...585 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå