Gå til innhold

Føtter, som er harde!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fatter ikke hva det kan være, men mine føtter blir av og til harde. Tenker da mest på leggene. Normalt sett kan man liksom "disse" litt med kjøttet på baksiden av leggen, når man slapper helt av med foten. Men til tider så er mine knall harde. Som oftes er de bra igjen til morgene.

Er ikke sikkert jeg har bra blodomløp i føttene kanskje, velger jeg å tro. Viss så er sant, er dette farlig, hva kan skje i værste tilfellet? Ja, jeg skal til lege med dette problemet, men tar det sammen med et annet ærend i slutten av januar.

Er det noen her som har vært borte i noe liknende?

Jeg har også til tider "flyføtter", dere vet sånn som man kan få når man sitter lenge stille med føttene rett ned. Men det går rimelig raskt over! Kan sko som er for store være en årsak???

Setter pris på tips og høre erfaringer!!

Male33

Videoannonse
Annonse
Gjest Rødtoppen
Skrevet

Øh... Harde legger er jo som regel kramper i musklene, som ofte kommer av nedsatt blodsirkulasjon eller lav blodprosent. Dette kan enkelt måles hos lege med en doppler, dvs ultralyd av pulsåren i foten med en samtidig blodtrykksregistrering på samme sted. Eller kanskje du bare har skikkelig store leggmuskler?? ;)

Ang. "flyføtter" så kommer jo som regel hovne bein av at du f.eks. sitter mye stille med de nedover, som f.eks. på fly...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...