AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #21 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg regner meg at du ikke har lån på boligen på grunn av forsikringen av barnefar nr 1. han har ingen rett til å bruke det mot deg. Jeg har villa krevd barnebidrag så får han se hvordan ting går. For meg så virker han dum. Rett og slett. Anonymkode: 2b1c6...6fe Det stemmer at det er pga forsikringen hans jeg ikke har boliglån ja og derfor synes jeg det er ekstra ille at det brukes mot meg. Skulle mye heller hatt boliglån og at han levde. Meget mulig det er ting han kun sier for å provosere og såre. Det er hovedsakelig jeg som har valgt å avslutte forholdet vårt, så hele det her oppleves litt som hevn mot meg. Men det går jo mest utover barnet dessverre. Anonymkode: 91c82...34f 6 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #22 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og barnefar har gått fra hverandre, vi har et felles barn på 5 år og jeg har to på 11 og 13 fra før av som bor hos meg 100%. Han skal nå flytte tilbake til Bergen der han er fra (vi bor på Østlandet) og han mener han skal ha samvær annenhver helg med barnet og vi skal fly frem og tilbake med barnet. Kan han kreve dette? Og må jeg isåfall dekke halve kostnadene slik han påstår? Det blir jo en kjempe belastning for alle, barnet, mine andre barn og meg selv. Og ikke minst den økonomiske belastningen oppi det hele. Anonymkode: 91c82...34f Han kan ikke kreve det nei, og FVK samt andre instanser ville aldri anbefalt dette. Anonymkode: 6bfc6...078 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #23 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han har god råd ja, men forventer jo at jeg skal betale halvparten også. Så belager seg vel også på det. Jeg har ikke lån på huset mitt, noe som stadig har blitt brukt mot meg etter vi har gjort det slutt. Han mener han bør slippe å betale bidrag siden jeg ikke utgifter til huslån, jeg bor «gratis», jeg bør betale slik han se barnet når han flytter++ Som om man ikke har nok utgifter uansett med 3 barn i hus, bil, strømprisene og alt som er nå. Jeg håper fanilievernkontoret kan snakke litt fornuft til han, å drive å reise så mye kan umulig være bra for et lite barn. Anonymkode: 91c82...34f Nå som du er alene med tre barn så er det en stor sannsynlighet for at du får innvilget lån fra Husbanken. Jeg ville kontakten dem å hørt. Anonymkode: 6bfc6...078 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #24 Del Skrevet 13. september 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nå som du er alene med tre barn så er det en stor sannsynlighet for at du får innvilget lån fra Husbanken. Jeg ville kontakten dem å hørt. Anonymkode: 6bfc6...078 Så hun skal ta opp lån for å dekke helt urimelige flykostnader? Hæ? Ville bare sagt at det er uaktuelt, en 5 åring skal ikke flyes hit og dit flere ganger i måneden. Anonymkode: bb101...865 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #25 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det finnes veldig mange barn som er vokst opp med skilte foreldre som bor I SAMME BY, og som syns det er jævli stress å bytte hus annenhver uke. Han mener oppriktig at ungen skal orke å bruke annenhver helg på reising med fly ?? Tror ikke han forstår hvordan det kan være for et barn Anonymkode: be1bb...612 Nei han forstår virkelig ikke hvordan det påvirker et barn, verken det at pappa skal flytte vekk eller dette med reisingen. Han ser kun seg selv oppi det hele dessverre, det er stakkars han det er synd i.. Og det er jo kun en kort flytur mener han, glemmer helt at det tar nesten 2 timer inn til gardermoen, så innsjekk, påstigning, avstigning, hente bagasje+++ Og alt skal skje fredags ettermiddag etter jobb og barnehage. Kan garantere at ungen er drittlei etter andre eller tredje gang. Anonymkode: 91c82...34f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 13. september 2023 #26 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er det ille? Men nå er ikke det tilfellet her uansett, faren til de eldste døde i en arbeidsulykke da de var 1 og 2 år gamle. Anonymkode: 91c82...34f Når dette er tilfelle, lurer jeg på hvorfor de to eldre ikke skal være med på samværet. Mannen må ha fungert som far for de om han er nogen lunde oppegående. Er de spurt om de vil ha samvær? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #27 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han kan kreve samvær, og at reiseutgifter dekkes forholdsmessig ut fra inntekt. Han er selv ansvarlig for å hente og bringe. Anonymkode: 1fd2e...4db I min kommune er det iallefall ulovligt å flytte vekk i fra fylket. Jeg skulle trodd dette er ulovligt iallefall. Det er lovpålagt at 50/50 skal bo i samme fylke nærme nok til å kjøre bil iallefall Anonymkode: 68075...80d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #28 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har ikke time før i slutten av oktober, var tydeligvis mye pågang og lang ventetid. Vi har allerede ventet en stund. Er sånt sett ingen hast med timen da han allerede er flyttet ut i leilighet i byen vi bor i, men dette med å flytte til Bergen og «truslene» med fly, betaling osv ble kastet på meg utav det blå føler jeg. Men jeg vet også at han har villet flytte hjem lenge, trodde bare aldri han ville flytte fra sitt eget barn. Anonymkode: 91c82...34f Er ikke fristen på tre uker når man skal ha samværsmekling? Altså, fra du bestiller time skal det ikke gå mer enn maks tre uker innen dere får time? Det er det her, i en nabokommune til Bergen. Anonymkode: c8166...747 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #29 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå som du er alene med tre barn så er det en stor sannsynlighet for at du får innvilget lån fra Husbanken. Jeg ville kontakten dem å hørt. Anonymkode: 6bfc6...078 Hva snakker du om? Jeg eier et hus som er 100% nedbetalt, trenger ikke huslån. Tror du må lese ting på nytt. Anonymkode: 91c82...34f 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #30 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han har god råd ja, men forventer jo at jeg skal betale halvparten også. Så belager seg vel også på det. Jeg har ikke lån på huset mitt, noe som stadig har blitt brukt mot meg etter vi har gjort det slutt. Han mener han bør slippe å betale bidrag siden jeg ikke utgifter til huslån, jeg bor «gratis», jeg bør betale slik han se barnet når han flytter++ Som om man ikke har nok utgifter uansett med 3 barn i hus, bil, strømprisene og alt som er nå. Jeg håper fanilievernkontoret kan snakke litt fornuft til han, å drive å reise så mye kan umulig være bra for et lite barn. Anonymkode: 91c82...34f Åh, han er av den sorten. Barnebidrag er noe som fastsettes etter deres inntekt og situasjon. Det trenger han ikke tenke på for nav gjør jobben med å fastsette og å sende krav. Det koster en engangssum og det er det vel verd. Velg aldri privat avtale. Vil han overtale deg så er du garantert en dårlig avtale. Det blir selvsagt ikke til at han slipper bidrag. Familiekontor vil selvsagt ikke råde til tur retur Bergen annenhver helg. Rådet blir en og annen helg kanskje, men helst ferier. Dvs at dere må gjøre avtaler om feriene. Om han har halve eller mer. Han har vel ikke ubegrenset med feriedager så det blir sikkert halve hver ferie. Anonymkode: 44b50...798 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #31 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I min kommune er det iallefall ulovligt å flytte vekk i fra fylket. Jeg skulle trodd dette er ulovligt iallefall. Det er lovpålagt at 50/50 skal bo i samme fylke nærme nok til å kjøre bil iallefall Anonymkode: 68075...80d Kommuner kan ikke lage sånne regler. Og her er det uansett ikke snakk om 50/50. Anonymkode: 0cf8d...283 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #32 Del Skrevet 13. september 2023 Samvær skal være til Barnets beste. Hyppige lange reiser er ikke det. Ta det på familievernkontoret som mange sier. Samvær må legges opp etter barnets behov. Når han flytter langt unna et såpass lite barn sier det seg selv at han ikke vil se det så ofte. Anonymkode: c02bf...f4a 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #33 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kommuner kan ikke lage sånne regler. Og her er det uansett ikke snakk om 50/50. Anonymkode: 0cf8d...283 Hvis det ikke er snakk om 60/50 så skal ikke hun betale halvparten. Skulle hun ha betalt bensin for strekningen han hadde henta dem med bil? Nei?! Derfor skal han da måtte betale reisen til barna selv Anonymkode: 68075...80d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #34 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis det ikke er snakk om 60/50 så skal ikke hun betale halvparten. Skulle hun ha betalt bensin for strekningen han hadde henta dem med bil? Nei?! Derfor skal han da måtte betale reisen til barna selv Anonymkode: 68075...80d Jo, reisekostnader ved samvær skal deles i forhold til inntekt. Anonymkode: 0cf8d...283 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #35 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis det ikke er snakk om 60/50 så skal ikke hun betale halvparten. Skulle hun ha betalt bensin for strekningen han hadde henta dem med bil? Nei?! Derfor skal han da måtte betale reisen til barna selv Anonymkode: 68075...80d Utgifter ifm samvær skal deles i samme brøk som barnebidraget. Anonymkode: 96846...e96 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #36 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo, reisekostnader ved samvær skal deles i forhold til inntekt. Anonymkode: 0cf8d...283 Har aldri hørt om noen som betaler halve bensinprisen til far. Anonymkode: 68075...80d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #37 Del Skrevet 13. september 2023 Jeg hadde flyttet etter for å være jævlig. Anonymkode: 40c6d...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #38 Del Skrevet 13. september 2023 Tantebarnet mitt tok fly til pappaen sin, men det var 4 ganger i året. Og da var han der lenge om gangen istedenfor. Barnefar bodde også hos noen i byen til barnet når han hadde samvær. En ordning som en eldre dame ga tilbud om, tror det var via bv. Da slapp barnet å reise. Anonymkode: 94a8f...7fa 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #39 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det stemmer at det er pga forsikringen hans jeg ikke har boliglån ja og derfor synes jeg det er ekstra ille at det brukes mot meg. Skulle mye heller hatt boliglån og at han levde. Meget mulig det er ting han kun sier for å provosere og såre. Det er hovedsakelig jeg som har valgt å avslutte forholdet vårt, så hele det her oppleves litt som hevn mot meg. Men det går jo mest utover barnet dessverre. Anonymkode: 91c82...34f ❤️ Han sier det bare for å provosere og ta igjen på deg, tenker jeg. Høyt utdannet mann vet bedre enn som så. Dine leveutgifter er totalt irrelevant for størrelsen på bidraget. Det er ingen diskusjon en gang. Reglene er soleklare på at det er foreldrenes inntekt/inntektsevne og samværsprosent (reelt samvær) som bestemmer bidraget. Hvordan du har ordnet deg og din økonomi ellers er kun opp til deg. Det har han ingenting med. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei han forstår virkelig ikke hvordan det påvirker et barn, verken det at pappa skal flytte vekk eller dette med reisingen. Han ser kun seg selv oppi det hele dessverre, det er stakkars han det er synd i.. Og det er jo kun en kort flytur mener han, glemmer helt at det tar nesten 2 timer inn til gardermoen, så innsjekk, påstigning, avstigning, hente bagasje+++ Og alt skal skje fredags ettermiddag etter jobb og barnehage. Kan garantere at ungen er drittlei etter andre eller tredje gang. Anonymkode: 91c82...34f Hvor mange timer vil dette ta? Når kan barnet realistisk sett være framme i Bergen, og hjemme i fars eventuelle hus…? Hente i barnehagen 16.30. Spise litt, hente bagasje? Avgang hjemmefra 17.00. På Gardemoen ca 19.00. Gjennom innsjekk, sikkerhetskontroll, boarding, da er klokka fort nærmere 20.00. En tilmed flytid, så lander Bergen ca 21.00. Hente bagasje, bil/drosje. Hjem til far tidligst ca 21.30, antakelig nærmere 22.00. Det går jo ikke. Alt for strevsomt for en liten en. Og alt for sent å komme fram 😕 Overhode ikke realistisk. Far bør komme til Østlandet og ha samvær med barnet der. Anonymkode: 17c7c...2be 11 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #40 Del Skrevet 13. september 2023 Ta kontakt med en advokat, så du får gode råd om hva du kan gjøre når eksen er av den hevngjerrige typen Anonymkode: 9ab58...71d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå