AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #1 Del Skrevet 13. september 2023 Jeg og barnefar har gått fra hverandre, vi har et felles barn på 5 år og jeg har to på 11 og 13 fra før av som bor hos meg 100%. Han skal nå flytte tilbake til Bergen der han er fra (vi bor på Østlandet) og han mener han skal ha samvær annenhver helg med barnet og vi skal fly frem og tilbake med barnet. Kan han kreve dette? Og må jeg isåfall dekke halve kostnadene slik han påstår? Det blir jo en kjempe belastning for alle, barnet, mine andre barn og meg selv. Og ikke minst den økonomiske belastningen oppi det hele. Anonymkode: 91c82...34f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #2 Del Skrevet 13. september 2023 Det vil familievernkontoret aldri anbefale. Ikke minst fordi halve samværet går til reising. Si at dere diskuterer det på familievernkontoret. Dette kommer han ingen vei med Anonymkode: 57690...333 31 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #3 Del Skrevet 13. september 2023 Han kan kreve samvær, og at reiseutgifter dekkes forholdsmessig ut fra inntekt. Han er selv ansvarlig for å hente og bringe. Anonymkode: 1fd2e...4db 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #4 Del Skrevet 13. september 2023 Bestilt time på familievernkontoret enda? Om ille, send en mail og be om en time nå Anonymkode: 1cabc...e88 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #5 Del Skrevet 13. september 2023 Fikk han barn med ei som allerede hadde gått fra tidligere barnefar? Hoho.. Anonymkode: 3b0bc...519 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #6 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg og barnefar har gått fra hverandre, vi har et felles barn på 5 år og jeg har to på 11 og 13 fra før av som bor hos meg 100%. Han skal nå flytte tilbake til Bergen der han er fra (vi bor på Østlandet) og han mener han skal ha samvær annenhver helg med barnet og vi skal fly frem og tilbake med barnet. Kan han kreve dette? Og må jeg isåfall dekke halve kostnadene slik han påstår? Det blir jo en kjempe belastning for alle, barnet, mine andre barn og meg selv. Og ikke minst den økonomiske belastningen oppi det hele. Anonymkode: 91c82...34f Han begynner vel på skole neste år? Mener han at barnet skal fly til pappa fredag kveld, være der lørdag også fly tilbake til deg på søndag? Og annenhver helg? Neppe😅 Anonymkode: be1bb...612 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #7 Del Skrevet 13. september 2023 Han kan kreve samvær, selv om han flytter langt. Hvor ofte må dere bli enige om, kanskje lurt å involvere familievernkontoret. Annenhver uke høres slitsomt ut for barnet. Kostnadene fordeles etter inntekt. Anonymkode: f64ce...5ac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #8 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bestilt time på familievernkontoret enda? Om ille, send en mail og be om en time nå Anonymkode: 1cabc...e88 Vi har ikke time før i slutten av oktober, var tydeligvis mye pågang og lang ventetid. Vi har allerede ventet en stund. Er sånt sett ingen hast med timen da han allerede er flyttet ut i leilighet i byen vi bor i, men dette med å flytte til Bergen og «truslene» med fly, betaling osv ble kastet på meg utav det blå føler jeg. Men jeg vet også at han har villet flytte hjem lenge, trodde bare aldri han ville flytte fra sitt eget barn. Anonymkode: 91c82...34f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 13. september 2023 #9 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg og barnefar har gått fra hverandre, vi har et felles barn på 5 år og jeg har to på 11 og 13 fra før av som bor hos meg 100%. Han skal nå flytte tilbake til Bergen der han er fra (vi bor på Østlandet) og han mener han skal ha samvær annenhver helg med barnet og vi skal fly frem og tilbake med barnet. Kan han kreve dette? Og må jeg isåfall dekke halve kostnadene slik han påstår? Det blir jo en kjempe belastning for alle, barnet, mine andre barn og meg selv. Og ikke minst den økonomiske belastningen oppi det hele. Anonymkode: 91c82...34f Det tviler jeg på at han vil få gjennomslag for! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #10 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han kan kreve samvær, og at reiseutgifter dekkes forholdsmessig ut fra inntekt. Han er selv ansvarlig for å hente og bringe. Anonymkode: 1fd2e...4db Dette. Og samværet må dere bli enige om, ut fra hva som er best for barnet. Det er ingen automatikk i annenhver helg. Anonymkode: 0cf8d...283 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 Populært innlegg #11 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fikk han barn med ei som allerede hadde gått fra tidligere barnefar? Hoho.. Anonymkode: 3b0bc...519 Hvorfor er det ille? Men nå er ikke det tilfellet her uansett, faren til de eldste døde i en arbeidsulykke da de var 1 og 2 år gamle. Anonymkode: 91c82...34f 4 70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #12 Del Skrevet 13. september 2023 Man skal også ta hensyn til hva som er best for barnet og hva barnet ønsker. Kan hende barnet ikke orker den reisingen så veldig lenge 🫣 Merkelig tankegang av han å flytte bort fra barnet og forvente at barnet skal ta støyten for alt… Anonymkode: be1bb...612 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #13 Del Skrevet 13. september 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har ikke time før i slutten av oktober, var tydeligvis mye pågang og lang ventetid. Vi har allerede ventet en stund. Er sånt sett ingen hast med timen da han allerede er flyttet ut i leilighet i byen vi bor i, men dette med å flytte til Bergen og «truslene» med fly, betaling osv ble kastet på meg utav det blå føler jeg. Men jeg vet også at han har villet flytte hjem lenge, trodde bare aldri han ville flytte fra sitt eget barn. Anonymkode: 91c82...34f Har han veldig god råd? Jeg flyr den strekningen ofte, og betaler ofte rundt 1500 per vei for populære tider (typisk fredag ettermiddag og søndag kveld). 3000-5000 kroner i bare flyturer blir jo litt.. 50 reisedøgn i året for en 5-åring høres også rart ut Anonymkode: 57690...333 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #14 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har han veldig god råd? Jeg flyr den strekningen ofte, og betaler ofte rundt 1500 per vei for populære tider (typisk fredag ettermiddag og søndag kveld). 3000-5000 kroner i bare flyturer blir jo litt.. 50 reisedøgn i året for en 5-åring høres også rart ut Anonymkode: 57690...333 Koster 500,- ekstra for barnebillett for å ha følge når de reiser alene også 😬 Anonymkode: be1bb...612 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #15 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har han veldig god råd? Jeg flyr den strekningen ofte, og betaler ofte rundt 1500 per vei for populære tider (typisk fredag ettermiddag og søndag kveld). 3000-5000 kroner i bare flyturer blir jo litt.. 50 reisedøgn i året for en 5-åring høres også rart ut Anonymkode: 57690...333 Han har god råd ja, men forventer jo at jeg skal betale halvparten også. Så belager seg vel også på det. Jeg har ikke lån på huset mitt, noe som stadig har blitt brukt mot meg etter vi har gjort det slutt. Han mener han bør slippe å betale bidrag siden jeg ikke utgifter til huslån, jeg bor «gratis», jeg bør betale slik han se barnet når han flytter++ Som om man ikke har nok utgifter uansett med 3 barn i hus, bil, strømprisene og alt som er nå. Jeg håper fanilievernkontoret kan snakke litt fornuft til han, å drive å reise så mye kan umulig være bra for et lite barn. Anonymkode: 91c82...34f 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #16 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Man skal også ta hensyn til hva som er best for barnet og hva barnet ønsker. Kan hende barnet ikke orker den reisingen så veldig lenge 🫣 Merkelig tankegang av han å flytte bort fra barnet og forvente at barnet skal ta støyten for alt… Anonymkode: be1bb...612 Ja jeg syns også det er merkelig tankegang og utrolig egoistisk! Anonymkode: 91c82...34f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #17 Del Skrevet 13. september 2023 Avinor skriver at barn har lov å reise alene fra de er fem. Flyselskaper pleier å ha et opplegg for å passe på og kursing for flyvertinner/flyverter til barn som reiser alene. Men mye kommer så klart an på barnet. Noen kan synes det er gøy andre at det er dritskummelt. Men hvorfor kan ikke faren komme til østlandet annenhver gang? Tenker dette må man se an. Det må da være slemt å lage en plan og tviholde på den uansett hvordan barnet reagerer. Mor bør også huske at barnet kan klandre henne senere i voksen alder hvis han/hun føler hun har sabortert samvær med faren. Anonymkode: 3c31f...ff4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juniper Skrevet 13. september 2023 #18 Del Skrevet 13. september 2023 Reiseutgiftene skal deles etter samme nøkkel som bidrag. Hvis han har høg inntekt må han betale mye mer enn halvparten. Videre er en 5-åring etter min mening for liten til å fly alene selv med følge. Far må dermed betale for egen billett til Gardermoen t/r på fredag og søndag ved samvær. Kostnaden for dennekan ikke belastes deg. Det at du har gjeldsfritt hus spiller ingen rolle i denne sammenhengen, og ikke forhold deg til det om far bruker det mot deg. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #19 Del Skrevet 13. september 2023 Det finnes veldig mange barn som er vokst opp med skilte foreldre som bor I SAMME BY, og som syns det er jævli stress å bytte hus annenhver uke. Han mener oppriktig at ungen skal orke å bruke annenhver helg på reising med fly ?? Tror ikke han forstår hvordan det kan være for et barn Anonymkode: be1bb...612 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #20 Del Skrevet 13. september 2023 Jeg regner meg at du ikke har lån på boligen på grunn av forsikringen av barnefar nr 1. han har ingen rett til å bruke det mot deg. Jeg har villa krevd barnebidrag så får han se hvordan ting går. For meg så virker han dum. Rett og slett. Anonymkode: 2b1c6...6fe 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå