Gå til innhold

Matheodor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi venter en liten gutt og sliter med å finne navn. De fleste navna jeg liker liker ikke faren, og omvendt. De to navnene som ligner mest på navnelista vår er Matheo og Theodor, og vi lurer på å rett og slett slå de sammen. Så kanskje Theo blir kallenavn til daglig. Blir det for voldsomt? 

Anonymkode: faef7...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Vi venter en liten gutt og sliter med å finne navn. De fleste navna jeg liker liker ikke faren, og omvendt. De to navnene som ligner mest på navnelista vår er Matheo og Theodor, og vi lurer på å rett og slett slå de sammen. Så kanskje Theo blir kallenavn til daglig. Blir det for voldsomt? 

Grusomt!🥴

Anonymkode: 276d8...27f

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spør.. Helt ærlig, ikke pent. Synes Theodor er mye penere da 

Anonymkode: 80de2...449

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert:  Kjære vene...barnet skal ha dette navnet et helt liv. Det finnes så mange flotte, lette og uvanlige navn,
så hvorfor stirre seg blind på dette tunge monsteret?

Hva slags etternavn får barnet og hva blir hele resultatet sammen? 
(neida, forventer ikke å få etternavnet her, men helheten betyr en del :) ) 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, hva betyr Ma- i navnet? Navn bør helst ha en betydning, ikke bare være "tilfeldige" lyder. Selv om det til nød kan gå.

Forresten, det heter Matteus, Mattias, Mathias, Mats el. på norsk, hvorfor er Matheo så populært i det siste? "Tilfeldig" at så mange foreldre liker det samtidig 🤔.... neppe. Her må man være obs. og unngå påvirkning fra andre.

Anonymkode: 5ccf2...742

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du spørr, så nei. Skjønner meg ikke på den navnemoten som har vert siste årene, hvor en skal endre på normale navn for å gjøre det spesielt og eget. Ikke ett slikt navn jeg har sett/hørt som er fint! Og i forhold til ditt navn, så er det slik det føles. "Hvorfor er "ma" med, hvorfor ikke bare Theodor? Er vel enda noen foreldre som skal være spesielle". 

Anonymkode: d61a6...0bc

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

:skratte::dåne:

Er dere edru egentlig når dere snakker om navn? 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nei, ikke vil ungen din så vondt!

Jeg er så glad for at tradisjonelle navn er på full fart tilbake, for nå går det rundt en rekke barn med ikke-navn ingen får med seg, og så blir de bare forkortet til noe annet uansett.

Finn et helt annet navn dere begge kan enes om. Dere skal være foreldre sammen og samarbeide, da må dere kanskje begge inngå kompromiss i tiår fremover.

Se på slektstreet til begge to, plukk et navn som går igjen på begges slektstre.

Anonymkode: 2e031...062

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å slå de sammen høres ikke bra ut. Tenk på barnets beste! Det er han som må leve med navnet. Ikke bra å bli sammenlignet med en som dreper okser for moro skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tror jeg ikke du får godkjent, det er ikke lov å gi barn navn som er titler eller til forveksling lik - og det vil jeg si dette er… men du kan jo søke og se? 

Anonymkode: 0c337...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (På 13.9.2023 den 14.41):

Det høres ut som "matador". Ikke bra, stakkars gutt.

Anonymkode: c79cf...6b5

Det var det første jeg tenkte også.

Velg et av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...