fniseline Skrevet 22. januar 2006 #41 Skrevet 22. januar 2006 (endret) slettet Endret 22. januar 2006 av fniseline
Gjest 2324 Skrevet 22. januar 2006 #42 Skrevet 22. januar 2006 Så ikke gullfisken, fordi jeg synes det er et utrolig kjedelig program. Har heller aldri sett reklamen som vant, før jeg kikka på linken til Violetta, og jeg må bare si at jeg synes den reklamen var utrolig kjedelig. Sambo var helt enig. Lang og masete.
Gjest Fruktfat Skrevet 22. januar 2006 #43 Skrevet 22. januar 2006 Synes Aker-reklamen var knallbra, jeg! Det hadde den vært uansett hvem som betalte for den. ← enig! var helt enig i at det enten var den eller rema som skulle vinne, men hadde faktisk trodd rema skulle vinne, fordi det var aker.
Gjest TomKrus Skrevet 23. januar 2006 #44 Skrevet 23. januar 2006 Hvorfor det? Reklame er et fag, og det er et faktum at det er konkurranse innen dette faget. Det er næringslivet dette og konkurranse er der allerede. Hvorfor ikke vise den på TV så interesserte kan få se? Reklame er et kreativt fagfelt som er en kombinasjon av mange ting: trender, historie, nåtid, fremtid, målgrupper, psykologi, økonomi, samfunnsfag, kommunikasjon, musikk, fotografi, estetikk, treffsikkerhet, m.m. Et utsagn som du kom med her viser jo bare at dette ikke er et fag for deg. Du mangler jo totalt innsikt. ← *fnis* Fælt så forargret du skulle bli, da. Det finnes mange fagfelt der ute, og de fleste har ulike kåringer, og heldigvis blir ikke alle disse kåringer til tv-underholdning. Dessverre har reklamekåringer blitt til underholdning. Dette sier mye om tiden vi lever i. Det skal holde med innsikt i reklamebransjen for å forstå det. Du skal ikke trenge sosiologibakgrunn.
Gjest TomKrus Skrevet 23. januar 2006 #45 Skrevet 23. januar 2006 (endret) Det er et fag. Og det er kreative mennesker som jobber med sånt - hvorfor skal de ikke få konkurrere? Aner jeg en smule åndssnobberi her? ← Hvem har sagt at de ikke skal konkurrere? Det jeg reagerer på er at kåringen blir et underholdningsprogram. Gjerne et underholdningsprogram med reklameavbrudd. Litt mye smør på flesk for min del. Men det er nå bedre enn Holmgang. Å ikke like holmgang kan til nøds kalles åndssnobberi(aller helst fornuft). Endret 23. januar 2006 av TomKrus
Gjest Bertine Skrevet 23. januar 2006 #47 Skrevet 23. januar 2006 Poenget har ikke noe med rike vestkant gutter å gjøre nei..poenget ligger selvsagt i bilen- dengang da og hver gang i dag. ← okay, å kalle det poenget var vel litt feil. Men hvem var det som sa det med vestkant gutter?? var det ikke juryen?
Gjest Lille Solstråle Skrevet 23. januar 2006 #48 Skrevet 23. januar 2006 Joda, jeg er forsåvidt enig i at reklamen var morsom, men hvis det først skal være kåring av bra relkame, savnet jeg "Double lutefisk with a lefse on the side" Like morsom hver gang
jordbær Skrevet 25. januar 2006 #49 Skrevet 25. januar 2006 Så halvveis på gullfisken. Samboern jobber i rema på HK.. Og stemte som en gal på rema sin reklame Jeg mener det er feigt, men han mener at det er ok. Gidder ikke bry meg. MEN! Hvis alle gjør det samme i Aker, (som forøvrig har rimelig mange ansatte), så er det ikke så veldig rart at dem vinner. Verken jeg eller samboern hadde sett reklamen før.. Jeg mente ikke det var en verdig vinner.. Men samboern mente det. Likte ikke remklamen, sett bort i fra at deler av teksten går i loop i hodet mitt for tiden! Plagsomt! Hihi. Mål oppnådd!
Floja Felíz Skrevet 25. januar 2006 #50 Skrevet 25. januar 2006 Ser ikke helt problemet. Skjønner ikke folk at det faktisk er mennesker som lager disse reklamene? De er jo temmelig flinke også, mange av dem! Rene kunsten spør du meg! ← Ser ikke poenget i argumeter om at Tv2 "lurer" folk til å se reklame via et slikt program. Det er jo utrolig mye arbeid som ligger i å lage en god reklamefilm, så hvorfor skulle ikke de som driver med dette få kunne ha en pris, på lik linje med andre filmpriser? ← Enig! Reklame"kunstnere" er utrolig kreative og flinke til å treffe spikeren på hodet! De er jo kunstnere, psykologer og samfunnskritikere på samme tid, det er derfor de klarer å lage reklamer som vi husker. Syns det er en spennende trend i tiden at man reklamerer for rekruttering og merkevarebygging like så mye som å selge et produkt. ← Jeg synes også at det var en verdig vinner, og gøy at de har klart å lage en så god reklamefilm om ting som er så vanskelige å illustrere. Hver gang jeg ser den har jeg også lyst til å være medlem av teamet!
Annie Skrevet 25. januar 2006 #51 Skrevet 25. januar 2006 Jeg synes nøtteknekkern er en sinnsykt bra reklame, absolutt fortjent vinner! ← Jepp! Rett reklame vant!
Gjest Queenblue Skrevet 25. januar 2006 #52 Skrevet 25. januar 2006 Jeg synes også rett reklame vant! Jeg har knekt verre nøtter før.. synger..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå