Gjest Bertine Skrevet 22. januar 2006 #21 Skrevet 22. januar 2006 (endret) Rosin: poenget var vel å gjøre litt narr av bortskjemte, rike vestkant gutter Derfor ny golf, fordi de får de nyeste bilene av sine rike foreldre. Forøvrig syns jeg det var synd at ikke lotto vant i år, jeg ler godt hver gang jeg ser den skjønne gamle dama. Publikum gispet jo når den ikke kom videre... Endret 22. januar 2006 av Bertine
Skravla Skrevet 22. januar 2006 #22 Skrevet 22. januar 2006 Personlig så digger jeg rema1000 reklame - vil du værra med med hjæm i kveld.... Men ble også overrasket over hvor mange av disse reklameinnslagene jeg aldri har sett - inklusive vinneren.
suzie Skrevet 22. januar 2006 #23 Skrevet 22. januar 2006 Fikk ikke sett showet, men har sett vinnerfilmen - og liker den kjempegodt. Kan ikke huske å ha sett tilsvarende reklame før... ?? Og.... det er mye mer gørr å se sportsfolk hedre seg selv... eneste som er spennende i de showene er pauseinnslagene. Reklamefilmer har man jo i stor grad et forhold til, i forhold til skiløpere man aldri har hørt om... (Og det jeg mener her er selvfølgelig at ikke alle er interessert i det samme - ikke nødvendigvis TV2 som lurer folk til å se reklame...)
Gjest TomKrus Skrevet 22. januar 2006 #24 Skrevet 22. januar 2006 Det faktum at en kåring av beste reklame regnes som underholdning er verre tegn i tiden.
Shea Skrevet 22. januar 2006 #25 Skrevet 22. januar 2006 Yippi Jeg fikk ikke sett Gullfisken i går da jeg var borte. Kjempebra at Aker reklamen vant. En skikkelig bra reklame synes jeg. Å lage reklame er ikke noe lett jobb og jeg tror at dem som har laget denne filmen har lagt mye arbeid ned i den.
Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2006 #26 Skrevet 22. januar 2006 Volkswagen reklamen er bra, men det er en grunnleggende feil i den. De unge burde kjørt den gamle bilen, for i virkelighetens verden er det stort sett bare de voksne som har råd til en ny Golf. ← Jeg er ikke enig, for da hadde et stort poeng i reklamen forsvunnet. Nemlig at de unge kan like noe som er gammelt også. Det faktum at en kåring av beste reklame regnes som underholdning er verre tegn i tiden. ← Nei ikke i det hele tatt. Hvorfor er det så mye verre om man kårer en reklame enn en annen film?
Gjest Bellatrix Skrevet 22. januar 2006 #27 Skrevet 22. januar 2006 Nei ikke i det hele tatt. Hvorfor er det så mye verre om man kårer en reklame enn en annen film? ← Det lurer jeg også på. Og hva med alle musikk-kåringene?
Gjest TomKrus Skrevet 22. januar 2006 #28 Skrevet 22. januar 2006 Det lurer jeg også på. Og hva med alle musikk-kåringene? ← her er det snakk om kåringer av reklamen til musikkplata, ikke selve plata. Hva er det neste? Kåringer over de beste kåringer?
Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2006 #29 Skrevet 22. januar 2006 her er det snakk om kåringer av reklamen til musikkplata, ikke selve plata. Hva er det neste? Kåringer over de beste kåringer? ← Det finnes sikkert allerede! Uansett så er det jo ingen tvil om at veldig mye av dette styres av kommersielle krefter. Og det tror jeg de aller fleste som ser på slike ting er klar over også.
monja Skrevet 22. januar 2006 #30 Skrevet 22. januar 2006 Synes Aker var en verdig vinner jeg. Flott reklame.....
Lassie Skrevet 22. januar 2006 #31 Skrevet 22. januar 2006 Ville helst at Rema sin skulle vinne, jeg, liker den best. Aker reklamen hadde jeg ikke sett før engang... Men musikken på den var jo fengende, men jeg synes ikke det var såå bra.
Gjest gjest1 Skrevet 22. januar 2006 #32 Skrevet 22. januar 2006 Jeg synes filmen i seg selv er fin, som en musikkvideo på en måte - men jeg har faktisk aldri sett den før! og jeg ser mye på tv, så hvor i helvete kommer den fra? At det er så forferdelig å lage show hvor man kårer beste reklame skjønner jeg ikke. Det er et fag. Og det er kreative mennesker som jobber med sånt - hvorfor skal de ikke få konkurrere? Aner jeg en smule åndssnobberi her?
Anglofil Skrevet 22. januar 2006 #33 Skrevet 22. januar 2006 Synes Aker-reklamen var knallbra, jeg! Det hadde den vært uansett hvem som betalte for den. ← Helt enig. En verdig vinner i mine øyne. Mvh Yvonne
Linselus Skrevet 22. januar 2006 #34 Skrevet 22. januar 2006 Liker også Aker-reklamen *gooo Aker* Syns det er en spennende trend i tiden at man reklamerer for rekruttering og merkevarebygging like så mye som å selge et produkt.
Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2006 #35 Skrevet 22. januar 2006 Jeg synes filmen i seg selv er fin, som en musikkvideo på en måte - men jeg har faktisk aldri sett den før! og jeg ser mye på tv, så hvor i helvete kommer den fra? At det er så forferdelig å lage show hvor man kårer beste reklame skjønner jeg ikke. Det er et fag. Og det er kreative mennesker som jobber med sånt - hvorfor skal de ikke få konkurrere? Aner jeg en smule åndssnobberi her? ← Den gikk ikke så lenge, kun i august tror jeg. Og ikke så ofte heller. Men så var den jo tre minutter lang også! Enig i dette med åndssnobberi her. Eller skal vi kalle det janteloven igjen?
fniseline Skrevet 22. januar 2006 #36 Skrevet 22. januar 2006 (endret) Slettet Endret 22. januar 2006 av fniseline
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2006 #37 Skrevet 22. januar 2006 Det faktum at en kåring av beste reklame regnes som underholdning er verre tegn i tiden. ← Hvorfor det? Reklame er et fag, og det er et faktum at det er konkurranse innen dette faget. Det er næringslivet dette og konkurranse er der allerede. Hvorfor ikke vise den på TV så interesserte kan få se? Reklame er et kreativt fagfelt som er en kombinasjon av mange ting: trender, historie, nåtid, fremtid, målgrupper, psykologi, økonomi, samfunnsfag, kommunikasjon, musikk, fotografi, estetikk, treffsikkerhet, m.m. Et utsagn som du kom med her viser jo bare at dette ikke er et fag for deg. Du mangler jo totalt innsikt.
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2006 #38 Skrevet 22. januar 2006 ja... interessant diskusjon... jobber i bransjen jeg da... Sitter å sliter med å finne inspirasjon til et manus til noen filmsnutter... sukke... liksom at det ikke er noe kreativt liksom? -Den reklamen fra Aker er ganske nyskapende og liksom litt mot alle vedtatte konvensjoner, altså: det skal liksom ikke virke så veldig å bruke massemarkedsføring for annet enn "løp-og-kjøp"... Så hva slags inntrykk av Aker sitter dere igjen med etter å ha sett den reklamen? Reklamen måtte være sinnsykt dyr å kjøre på TV dessuten, innmari lang, så ikke rart at den ikke gikk så lenge. Synes at Remareklamen var morsom jeg da, konvensjonell bruk av negative assosiasjoner (jazz-sleasy typen) og positive ("vil du værra med mæ hjæm..." typen) som gjør at reklamen blir husket og søte og flinke skuespillere... hihi... Lottoreklamen er gjennomført og søt... også klassisk spill av negative og positive assosiasjoner da... men den søteste reklamen ifjor da! åååå--- please..... kom inspirasjon kom..... hilsen Line ← Hvis du jobber i reklamebransjen...vel, du høres ikke speislet analytisk eller treffsikker ut...hvis det er slik de andre i bransjen er kunne jeg nok ha gjort en bedre jobb selv.
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2006 #39 Skrevet 22. januar 2006 Jeg er ikke enig, for da hadde et stort poeng i reklamen forsvunnet. Nemlig at de unge kan like noe som er gammelt også. Nei ikke i det hele tatt. Hvorfor er det så mye verre om man kårer en reklame enn en annen film? ← Poenget med "Love is in the air"-reklamen er vel snarere at bilmerket duger den gang som da til samme formål: nemlig å kline i bilen. Nei da...men poenget er jo at nye generasjoner mennesker i ny generasjon bil - samme gode funksjon med i ny innpakning. Dette illustreres med musikken, fordi "Love is in the air" i original versjon duger den dag i dag, remixet og samplet anno 2006. Her ser vi at musikkens funksjon er avgjørende i reklamen.
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2006 #40 Skrevet 22. januar 2006 Rosin: poenget var vel å gjøre litt narr av bortskjemte, rike vestkant gutter Derfor ny golf, fordi de får de nyeste bilene av sine rike foreldre. Forøvrig syns jeg det var synd at ikke lotto vant i år, jeg ler godt hver gang jeg ser den skjønne gamle dama. Publikum gispet jo når den ikke kom videre... ← Poenget har ikke noe med rike vestkant gutter å gjøre nei..poenget ligger selvsagt i bilen- dengang da og hver gang i dag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå