Gå til innhold

Lansering av iPhone 15 klokken 19 i dag

Fountaine

Anbefalte innlegg

Ænema skrev (1 minutt siden):

Nei, men de kommet med nye ideer som flipp og brette telefoner. iPhone har jo ikke gjort noe spennende på leeenge

Det var når iphone X kom at de gjorde en stor oppgradering. Etter det har det bare vært små oppgraderinger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fountaine skrev (Akkurat nå):

Det var når iphone X kom at de gjorde en stor oppgradering. Etter det har det bare vært små oppgraderinger.

Enig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (6 minutter siden):

Er det så mye bedre oppgraderinger på de andre telefonene? F.eks Samsung?

Usikker, er ikke så kjent med android - men som Ænema sier, de har litt nye ideer og oppleves som mer innovative og nyskapende. Dessuten er Samsung mulig å få på tilbud inni mellom. Vet at Samsung har rabattavtale med forsikrigsselskapet mitt blant annet, så der er det jo tusenlapper å spare. 

Og så er jeg generelt lei av apple sitt ecosystem. Det er mye mer begrenset enn android så vidt jeg forstår. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

powerpuffen skrev (1 minutt siden):

Usikker, er ikke så kjent med android - men som Ænema sier, de har litt nye ideer og oppleves som mer innovative og nyskapende. Dessuten er Samsung mulig å få på tilbud inni mellom. Vet at Samsung har rabattavtale med forsikrigsselskapet mitt blant annet, så der er det jo tusenlapper å spare. 

Og så er jeg generelt lei av apple sitt ecosystem. Det er mye mer begrenset enn android så vidt jeg forstår. 

Android telefoner mister fortere verdien og blir fortere trege og ubrukelige etter noen år. iPhone holder seg mye bedre og er like raske år etter år. Men på Android er man ikke like låst som på iPhone, man kan customize mye mer så det er smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (3 minutter siden):

Android telefoner mister fortere verdien og blir fortere trege og ubrukelige etter noen år. iPhone holder seg mye bedre og er like raske år etter år. Men på Android er man ikke like låst som på iPhone, man kan customize mye mer så det er smak og behag.

Jeg fikk en iphone 13 gjennom jobb for 1 år siden, og den har allerede vært på reparasjon grunnet ikke-fungerende wifi - men min forrige iphone xs holdt seg godt ja, hadde ingen problemer før batteriet var i ferd med å ta kveld. Xs kjøpte jeg da den ble lansert og den ble kassert i fjor. Så den holdt i mange år.

Endret av powerpuffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forandringene fra modellene før er jo minimal på Iphone 15. Ser også for meg at den nye action knappen på siden kommer til å bli et mareritt for de som har mobilen i lomma. USB C er selvsagt OK, men slik jeg har forstått det, er det bare Pro versjonen som tillater høyere overføringshastigheter. (Så foretrekker jeg faktisk Lightning på mobil. Den er lettere å rengjøre og mer robust etter min mening.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orbis skrev (4 timer siden):

Får levering 22 fra Apple

Ser det er DHL de bruker til å levere. Må man være hjemme eller kan de legge den i postkassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben gir meg ny telefon på slutten av året, men ikke bestemt meg for hvilken enda.

Anonymkode: 8b17b...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (21 minutter siden):

Ser det er DHL de bruker til å levere. Må man være hjemme eller kan de legge den i postkassen?

Aner ikke. De gangene jeg har fått levering av DHL fra Apple har jeg lagt inn jobben som leveringsadresse og fått det dit. Den en gangen (husker ikke om det gjaldt den andre også) ringte sjåføren på formiddagen for å bekrefte adressen og gi med ca klokkeslett han kom. Hvis de fremdeles gjør det så er det vel en smak sak og avtale hva de skal gjøre

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil IOS 17 kjøres ut med varsling til alle iphoner? Har en iphone 8 som ikke passer til IOS 17 og vil helst unngå å få alle disse varslene om installasjon. Lurer på om de fortsatt vil komme når den ikke passer til telefonen.

Anonymkode: f08d2...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vil IOS 17 kjøres ut med varsling til alle iphoner? Har en iphone 8 som ikke passer til IOS 17 og vil helst unngå å få alle disse varslene om installasjon. Lurer på om de fortsatt vil komme når den ikke passer til telefonen.

Nei. Kan du ikke installere oppdateringen vil du ikke varsles om den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (3 minutter siden):

Nei. Kan du ikke installere oppdateringen vil du ikke varsles om den.

Ok, Det var bra 🙂 Takk for svar 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Minitroll skrev (1 time siden):

Er det umulig å få tak i pro Max nå? 

Ja . 4-5 ukers ventetid.

Endret av Fountaine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange som kjøper applesupport/forsikring når de kjøper telefonen eller er ikke det noe vits hvis man har innboforsikring som dekker ting vedr mobil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (På 22.9.2023 den 19.27):

Noen som fikk i dag? Jeg får min på mandag.

Grattis. Det er mandag 🙂 Fornøyd med mobilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...