Gå til innhold

Bærbar PC stå på en dag?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest personlig

Bruker som regel alltid strøm på min bærbare PC, og tar aldri batteri ut. Har man strømadapter, brukes batteri ofte til å glatte ut likestrømmen, så derfor er det viktig at batteriene står i.

Ulempen med at batteri står i mens man bruker strøm, er at man forkorter levetiden til batteriene (selv om det ikke skal bety så mye om en har Li-Ion). Men jeg synes det er bedre å bytte ut batteri, enn å bytte ut ødelagte komponenter i PC'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Jøss, det med å ta ut batteriet har jeg aldri hørt om, jeg. Min laptop er forholdsvis ny (4 mnd), og jeg fikk ikke noe beskjed fra butikken om å ta ut batteriet når jeg bruker stikkontakten. (Og der den ble kjøpt pleier de å være veldig nøye på å opplyse kundene om sånt, sist jeg kjøpte mobil fikk jeg til og med en ekstra "bruksanvisning" til batteriet - hvordan lade osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andre gjester

Vel, det er jo logisk de ikke sier noe om det. For å ta det litt forenklet:

Ta ut batteri når strømadapter står i = litt lengre levetid på batteri

La batteri være i når strømadapter står i = lengre levetid for PC

Batteri er lettere og billigere enn å bytte ut PC. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår står stort sett alltid på, og batteriet er i. Slår den skjelden av om natten, kanskje en gang i uka eller noe.

Batteriet er uansett "dødt", den har ikke funka med bare batteri på flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor har alle fått ideen om å ta ut batteriet fra?!

Vil gjerne se litt dokumentasjon på dette med laptop og det å ta ut batteri.. o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mener at min laptop ikke fungerer uten batteri, til tross for strømkabel... IBMpadde jeg har.

Den lader ikke når batteriet er fullt, men det vil jo stadig lekke litt og da fyller den på igjen og igjen og igjen...

Det følger eget program med denne laptopen som gir oversikt og tips om batteriet. Står at man bør tømme det (under 3%) en gang i blant. Og litt anna dill, men ingenting om å ta ut batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troor det skal fungere uten. Jeg har også IBM-laptop og valgte å ta ut batteri, da jeg brukte strømforskyning via bilen til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar aldri ut batteriet selv om laptopen for det meste står med strømforsyning hele tiden.

Endret av vixen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...