Gå til innhold

Bli frisør?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skriver her i håp om at kanskje folk i dette underforumet er mer interessert og svarer:)

Jeg er 41 år og har lyst til å skifte beite helt og bli frisør. Har fra før jobbet med helse og skole, det vil jeg ikke mer. Er ganske kreativ med tegning, håndarbeid og synes hårvask, klipp osv er gøy. Liker det at man er sosial samtidig det er praktisk jobbing og tiden går av seg selv, uten at man har ansvar for liv og død.

Hva tenker du, er det noen frisører her?

Anonymkode: 9aff8...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Ugh, tungt yrke. 

Du skal være rimelig sprek og ikke ha vondt i kroppen for å begynne med det nå.

Da jeg gikk frisørskole i 2008 var det noen i 40åra som gikk med meg. De hadde allerede sikret seg lærlingplass og jobb videre i salong hvor de kjente de som eide salongen. Jeg gikk Adam og Eva, privat. Kostet flesk, men intensivt. Hadde nok ikke hoppet i en slik utdanning nå. 

Anonymkode: 21ee2...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et tungt lavtlønnsyrke med nokså høy uføreprosent/folk som bytter beite. 

Mye skader i skuldre/armer/nakke, og tidligere mye skader fra kjemikalier (internt). Spontanaborter osv 🫠

Anonymkode: 4598c...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en søster som er frisør, trives kjempe godt med det, men hun er nå 23 år og utviklet ganske hissig kontakteksem og sliter med smerter i rygg og skuldre..  ville brukt god tid på å vurdere det hvertfall før jeg hoppet på noe sånt

Anonymkode: e993f...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...