AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #41 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hva er det i meg som blokkerer meg fra å ta meg selv i nakken og gjøre det jeg vil og må med helse og økonomi? Anonymkode: 42cb6...58e Ok, nå er jeg muligens helt på viddene her. Jeg begynner kanskje å bli sliten... For greia er at jeg får opp en masse bilder av saker, men som jeg ikke tør å stole på. Men jeg får bare skrive ned det jeg får opp, og så får du heller si at dette stemte overhodet ikke, også får vi le av det 😅 Og så kan jeg heller komme tilbake når jeg er litt mer klar i hodet. Jeg får opp at du har gått gjennom noe stort, en situasjon du har måttet beseire og jobbe deg selv ut fra (samlivsbrudd?). Dette krevde masse av deg, både mens du var i denne situasjonen og etterpå har det vært veldig tunge tak og en ubalanse i fordelingen av ansvar og byrder i din disfavør. Det å forlate denne situasjonen har krevd utrolig mye av deg, selv om det var for det beste at det gikk slik. Det er litt som en seier for deg at du gjorde dette. Men i stedet for å la støvet legge seg, så vil du videre og videre, og dette er rett og slett for høye krav du har til deg selv akkurat nå. Ting tar tid. Du kan ikke fikse alt med en gang. Anonymkode: 2f86a...012 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #42 Del Skrevet 20. september 2023 Jeg er sliten nå! Får se om jeg vender tilbake til tråden senere. Setter som sagt pris på tilbakemeldinger fra dere jeg legger kort på, slik at jeg kan forbedre meg i dette. TS Anonymkode: 2f86a...012 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #43 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg får opp at det er noe du unngår og overser som kan løse opp i angsten, og det handler om å ta noen grep på det rent fysiske. Det du trenger er å tilrettelegge for muligheten til å være alene. Kanskje er du alltid omringa av andre mennesker, eller så handler dette om at du sørger for andres ve og vel før din egen. Om du aktivt oppsøker det å være alene, vil du kunne få en klarhet i et litt kaotisk indre. Noe inni deg kaller på oppmerksomhet, men så lenge du ikke gir deg selv muligheten til å være alene med det, så fortsetter det å skape problemer inni deg. Flere av kortene indikerer at du rett og slett tar litt dårlig vare på deg selv. Anonymkode: 2f86a...012 Tusen takk😊 Jeg har faktisk vært veldig mye alene i mange år, pga fysiske hindringer/smerter, og hvor familie og venner har hatt egne utfordringer og dermed ikke hatt tid/overskudd til å sees noe særlig. Jobber bare deltid pga helse, så har hatt mye hjemme alene- tid i mange år. Har jobbet mye med meg selv disse årene, og lært mye om meg selv, men det indre stresset vil ikke gi slipp. Du har rett i at jeg er en person som ser andre, og i utgangspunktet jobber for andres ve og vel, men de siste årene har jeg ikke hatt så mye overskudd til å jobbe med andre enn meg selv. Men lurer fortsatt på hvorfor jeg ikke kan gi slipp på det indre stresset, jeg vet ikke hva det er jeg ikke ser🤔 Anonymkode: 81428...89d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #44 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tusen takk😊 Jeg har faktisk vært veldig mye alene i mange år, pga fysiske hindringer/smerter, og hvor familie og venner har hatt egne utfordringer og dermed ikke hatt tid/overskudd til å sees noe særlig. Jobber bare deltid pga helse, så har hatt mye hjemme alene- tid i mange år. Har jobbet mye med meg selv disse årene, og lært mye om meg selv, men det indre stresset vil ikke gi slipp. Du har rett i at jeg er en person som ser andre, og i utgangspunktet jobber for andres ve og vel, men de siste årene har jeg ikke hatt så mye overskudd til å jobbe med andre enn meg selv. Men lurer fortsatt på hvorfor jeg ikke kan gi slipp på det indre stresset, jeg vet ikke hva det er jeg ikke ser🤔 Anonymkode: 81428...89d Ja, da var det jo snudd helt på hodet i forhold til hva jeg tenkte. Kanskje kortene heller prøvde å fortelle at det er den isolasjonen og ensomheten du må ta tak i og snu litt på? For mye tid for å gruble og være alene er jo heller ikke bra. Anonymkode: 2f86a...012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #45 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, da var det jo snudd helt på hodet i forhold til hva jeg tenkte. Kanskje kortene heller prøvde å fortelle at det er den isolasjonen og ensomheten du må ta tak i og snu litt på? For mye tid for å gruble og være alene er jo heller ikke bra. Anonymkode: 2f86a...012 Ja det er vanskelig å vite hva kortene kan ha ment. Tidligere i livet hadde jeg veldig mye på plakaten, og hadde aldri tid til alenetid og reflektering. Derav kom gradvis stresset og fysiske smerter. Sånn sett kan kortene ha hatt rett, men dette er over 15 år siden nå. Og etter årevis med refleksjon og alenetid, og jobbing med meg selv, sitter fortsatt smerter og indre stress hardt. Jeg prøver å jobbe meg ut av ensomheten nå, med å være mer sosial, men det øker smertene mine når dagene får mer innhold. Må nok finne en balanse der etter hvert. Men skulle så ønske jeg fant hovedårsaken til at det har blitt sånn, kanskje kroppen da hadde fått det bedre både fysisk og mentalt😊 Anonymkode: 81428...89d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #46 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ok, nå er jeg muligens helt på viddene her. Jeg begynner kanskje å bli sliten... For greia er at jeg får opp en masse bilder av saker, men som jeg ikke tør å stole på. Men jeg får bare skrive ned det jeg får opp, og så får du heller si at dette stemte overhodet ikke, også får vi le av det 😅 Og så kan jeg heller komme tilbake når jeg er litt mer klar i hodet. Jeg får opp at du har gått gjennom noe stort, en situasjon du har måttet beseire og jobbe deg selv ut fra (samlivsbrudd?). Dette krevde masse av deg, både mens du var i denne situasjonen og etterpå har det vært veldig tunge tak og en ubalanse i fordelingen av ansvar og byrder i din disfavør. Det å forlate denne situasjonen har krevd utrolig mye av deg, selv om det var for det beste at det gikk slik. Det er litt som en seier for deg at du gjorde dette. Men i stedet for å la støvet legge seg, så vil du videre og videre, og dette er rett og slett for høye krav du har til deg selv akkurat nå. Ting tar tid. Du kan ikke fikse alt med en gang. Anonymkode: 2f86a...012 Det stemmer bra det du skriver. Å ikke ha krefter til å løfte meg selv opp er noe jeg lever med og finner ikke ny energi noe sted, for det fortsetter bare å renne ut av livet mitt. Kjenner for å sove et helt år, men det går jo ikke. Livet krever. Takk. Anonymkode: 42cb6...58e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå