Gå til innhold

Tragisk at høyre håver inn stemmer. Forskjellsnorge blir bare værre.. hvorfor stemte du høyre?

marsvin

Anbefalte innlegg

gjest:) skrev (På 16.9.2023 den 10.52):

Du vet at mange barn leker seg frem til både å kunne regne, skrive og andre nyttige ferdigheter når de velger selv også eller? 

Ekspander  

Når de velger selv?

Er det forklaringen din på hvorfor norske elever er på så dårlig nivå og at lese- og mattenivået er blitt verre over flere år? Fordi det ikke er nok lek på skolen?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ops2 skrev (På 14.9.2023 den 7.28):

Folk kan ikke bli fattigere når venstresida styrer Norge. Så enkelt er det, faktisk.

(PS: Den siste setningen til Mimir er ironisk, i tilfelle dere ikke skjønner det)

Da en ansatt varslet om at et selskap hadde overfakturert kommunen, fikk hun beskjed om å holde munn.

Ordføreren i Bodø skylder på 'høyrepopulisme', samtidig som de har brukt enormt med skattepenger på alt som har å gjøre med 'Europeisk kulturhovedstad'-saken. Og brukte 700 000 på en fotograf som tok nakenbilder, som ble klipt i stykker. De brukte 200 000 kroner på en fest for å feire ny logo. De sendte en delegasjon til Japan.

Og samtidig kuttet de i enormt i helse og omsorgs-budsjettet. Og økte eiendomsskatten noe vanvittig, så mye at boliger ble tvangssolgt. Kanskje de som får boligen sin begjært tvangssolgt på grunn av dyr eiendomsskatt ikke synes det er så morsomt å se på at politikere spiser opp sjokolade til 10 000 kroner. Folk ser det de gjør.

Dette er politikere som skal redde forskjells- Norge fra fattigdom?

Ikke at jeg tror Høyre er noe bedre, men de er ikke så sterke hyklere som venstresiden. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/populisme-som-unnskyldning-igjen/o/5-95-1327798

Ekspander  

Jeg leste også dette. Ante ikke Bodø-politikerne drev med dette.

Så er det selvfølgelig Trump og Putin sin skyld at Ap gjør det dårlig før, på selve og etter valget.:hoho:

Så er det Støre som skal drive ned må denne ''etterforskningen'' på hvorfor ting gikk så galt.

Spørsmålet er - kan ledelsen til Ap virkelig identifisere problemet når de selv er en del av problemet?

Men hysj, la oss ikke gjøre noe som kan styrke Ap igjen. La dem seile sin egen sjø og drukne i utredninger og utvalg.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (På 12.9.2023 den 6.47):

Det er ikke Arbeiderpartiet som har skyld i inflasjonen, økte matpriser, høyere rente og krigen i Ukraina. Alt dette hadde jo skjedd under Høyre også. Forskjellene hadde vært like store om ikke større.

Ekspander  

Men AP definerer dårlig hvem rikingene er. Dette med at man skal øke arb.giveravgift for mennesker som tjener 750 000+ var det som ble dråpen for min del. 
det er kok av eksempler på hvordan man utnytter unge nyutdannede innen akademia med korte vikariater. Med dette her får man som forsker aldri fast jobb….

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (På 11.9.2023 den 21.15):

Antagelig ønsker ikke folk enda mer utgifter nå. For eksempel eiendomsskatt.

Ekspander  

I mange kommuner var det nettopp Høyre og FrP som innførte eiendomsskatt.  Deriblant i min kommune.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (På 17.9.2023 den 12.56):

Jeg leste også dette. Ante ikke Bodø-politikerne drev med dette.

Så er det selvfølgelig Trump og Putin sin skyld at Ap gjør det dårlig før, på selve og etter valget.:hoho:

Så er det Støre som skal drive ned må denne ''etterforskningen'' på hvorfor ting gikk så galt.

Spørsmålet er - kan ledelsen til Ap virkelig identifisere problemet når de selv er en del av problemet?

Men hysj, la oss ikke gjøre noe som kan styrke Ap igjen. La dem seile sin egen sjø og drukne i utredninger og utvalg.

Ekspander  

Nåja.  Er det ikke Høyre som nå må drive med utredninger, forklaringer og bortforklaringer?  Ernas pressetalsmann Fossen har det travelt for tida.  Den såkalte "etterforskningen" av regjeringen, blir visst vesentlig utvidet etter Ernas ektemanns aksjehandler.  Du skal se "etterforskningen" utvides til å omfatte også de Blå-blå i deres 8 år i regjering.  

Så hysj - la Høyre svi i sitt eget fett!  :)

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte ikke Høyre.  Hadde jeg gjort det, ville jeg nå følt mer lurt.  I følge de siste nyhetene ser det ut til at Erna visste om mannens omfattende aksjehandel i 10 dager før valget.  Hvorfor tidde hun?  

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amossa skrev (På 18.9.2023 den 9.22):

I mange kommuner var det nettopp Høyre og FrP som innførte eiendomsskatt.  Deriblant i min kommune.  

Ekspander  

Hvilken kommune?

Skjønner om du ikke vil svare grunnet gjengjennelsesrisiko, altså. 

Endret av Kokeplate
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (På 18.9.2023 den 9.31):

Jeg stemte ikke Høyre.  Hadde jeg gjort det, ville jeg nå følt mer lurt.  I følge de siste nyhetene ser det ut til at Erna visste om mannens omfattende aksjehandel i 10 dager før valget.  Hvorfor tidde hun?  

Ekspander  

I lokalvalg stemmer man på lokale saker og kandidater, hva politikerne foretar seg nasjonalt har ingen betydning for velgerne som stemte Høyre i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokeplate skrev (På 18.9.2023 den 10.56):

Hvilken kommune?

Skjønner om du ikke vil svare grunnet gjengjennelsesrisiko, altså. 

Ekspander  

Svarer gjerne, for min kommune er bare èn av flere.  Høyre styrer 35 kommuner, og 19 av dem har eiendomsskatt.  10 av dem økte til og med eiendomsskatten det siste året.  I de 16 kommunene som ikke har eiendomsskatt på bolig- og fritidseiendom, er de fleste styrt av AP.  Se fakta fra faktisk.no og SSB.

Kan man egentlig stole på Høyre om eiendomsskatten da?  

https://www.faktisk.no/artikler/jx862/nei-de-fleste-kommuner-uten-eiendomsskatt-er-ikke-hoyre-styrte

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (På 18.9.2023 den 15.55):

Svarer gjerne, for min kommune er bare èn av flere.  Høyre styrer 35 kommuner, og 19 av dem har eiendomsskatt.  10 av dem økte til og med eiendomsskatten det siste året.  I de 16 kommunene som ikke har eiendomsskatt på bolig- og fritidseiendom, er de fleste styrt av AP.  Se fakta fra faktisk.no og SSB.

https://www.faktisk.no/artikler/jx862/nei-de-fleste-kommuner-uten-eiendomsskatt-er-ikke-hoyre-styrte

Ekspander  

Høyre er imot eiendomsskatt og ønsker å avvikle den. Høyre har en lavere andel kommuner med eiendomsskatt enn AP og SP. At Ap har flere antall kommuner uten eiendomsskatt skyldes ene og alene at de også styrer flere kommuner totalt.

Endret av GP950mAh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (På 18.9.2023 den 15.55):

Ekspander  

Var det Høyre og Frp som var flertallet som stemte for eiendomsskatten i din kommune?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokeplate skrev (På 18.9.2023 den 17.53):

Var det Høyre og Frp som var flertallet som stemte for eiendomsskatten i din kommune?

Ekspander  

Om du leser lenken jeg la ut fra faktisk.no vil du se at en rekke kommuner styrt av partier som er i mot eiendomsskatt likevel opprettholder den, og faktisk øker den.  Husker en FrP-ordfører uttalte på NRK at kommunen hadde ikke råd til annet.  

I partilederdebatten ble Erna kjørt på nettopp eiendomsskatten.  Programlederens spørsmål var om velgerne kunne risikere innføring eller økt eiendomsskatt hvis Høyre fikk makten.  

Som kjent kan det være langt mellom teori og praksis.  Spesielt i politikken.  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (På 18.9.2023 den 18.08):

Om du leser lenken jeg la ut fra faktisk.no vil du se at en rekke kommuner styrt av partier som er i mot eiendomsskatt likevel opprettholder den, og faktisk øker den.  Husker en FrP-ordfører uttalte på NRK at kommunen hadde ikke råd til annet.  

I partilederdebatten ble Erna kjørt på nettopp eiendomsskatten.  Programlederens spørsmål var om velgerne kunne risikere innføring eller økt eiendomsskatt hvis Høyre fikk makten.  

Som kjent kan det være langt mellom teori og praksis.  Spesielt i politikken.  

Ekspander  

Påstanden var at Høyre og Frp innførte den. Da holder det ikke å komme med at de opprettholder den.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

marsvin skrev (På 11.9.2023 den 21.13):

Det er en tragedie at Høyre er på topp i et land med så mange som sliter økonomisk nå. På tide for de rike igjen å græbbe til seg og la de fattige i stikken som sultne tapere i verdens rikeste land. hvorfor har DU stemt på dette partiet, og hva positivt vil det føre med seg ? 

Ekspander  

Det er viktig å stemme så imperialist-nazipartiet Rødt får så lite innflytelse som mulig. Stemmer man på partier på venstresiden så risikerer man at imperialist-nazistene får makt. Det er fullstendig uakseptabelt.

Hvis vi lar slike partier få makt så forsvinner demokratiet og det blir ikke noe igjen å fordele uansett.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (På 19.9.2023 den 12.04):

Det er viktig å stemme så imperialist-nazipartiet Rødt får så lite innflytelse som mulig. Stemmer man på partier på venstresiden så risikerer man at imperialist-nazistene får makt. Det er fullstendig uakseptabelt.

Hvis vi lar slike partier få makt så forsvinner demokratiet og det blir ikke noe igjen å fordele uansett.

Ekspander  

Man kan kalle Rødt mye, men "nazi"?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  GP950mAh skrev (På 11.9.2023 den 22.05):

De som sliter vil få det enda verre med rødgrønt styre, da økes de kommunale avgiftene, eiendomsskatten økes eller innføres og pengene sløses bort fremfor å komme folk flest og sliterne til gode. 

Ekspander  

Hvilken eiendom skal de som sliter betale eiendomsskatt på? Det her må jo være et Erna sitat 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk stemmer ofte på høyresiden fordi de tror de vet bedre enn lærerne, sykepleierne og andre som faktisk står i de ulike situasjonene. Hadde folk hatt peiling så hadde de jo stemt på det samme som de nevnte yrkesgruppene.

I Finland vil selv ikke de borgerlige ha privatskoler fordi de mener ser ikke fungerer. Så kan man spørre seg hvem som har best skole. Norge eller Finland? Norske lærere er også klare på hva de mener. Diskusjonen om hvorvidt vi bør privatisere deler av helsevesenet eller ikke er også bare tull. Snakk med sykepleiere og hør på deres erfaring.

Jeg leser folk si de stemmer borgerlig fordi det er næringsvennlig, men det er også bare tull. Forskningen viser at dyre boligpriser i byene for småbarnsfamilier reduserer verdiskapningen. Hva vil høyre gjøre? Jo, bygge enda færre familieboliger og heller ha flere ettroms... altså her viser de jo tydelig hva de synes om næringslivet... Tenk om folk flest kunne forholdt seg til forskning og folk med faktisk erfaring. Da hadde Norge vært et mye bedre sted.

Endret av Majer
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgekarjol skrev (På 19.9.2023 den 12.10):

Man kan kalle Rødt mye, men "nazi"?

Ekspander  

Når de støtter nazistimperialiststaten Russland, hva er de da?

De hater også Israel og jøder, som kjent.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (På 19.9.2023 den 17.29):

Folk stemmer ofte på høyresiden fordi de tror de vet bedre enn lærerne, sykepleierne og andre som faktisk står i de ulike situasjonene. Hadde folk hatt peiling så hadde de jo stemt på det samme som de nevnte yrkesgruppene.

I Finland vil selv ikke de borgerlige ha privatskoler fordi de mener ser ikke fungerer. Så kan man spørre seg hvem som har best skole. Norge eller Finland? Norske lærere er også klare på hva de mener. Diskusjonen om hvorvidt vi bør privatisere deler av helsevesenet eller ikke er også bare tull. Snakk med sykepleiere og hør på deres erfaring.

Jeg leser folk si de stemmer borgerlig fordi det er næringsvennlig, men det er også bare tull. Forskningen viser at dyre boligpriser i byene for småbarnsfamilier reduserer verdiskapningen. Hva vil høyre gjøre? Jo, bygge enda færre familieboliger og heller ha flere ettroms... altså her viser de jo tydelig hva de synes om næringslivet... Tenk om folk flest kunne forholdt seg til forskning og folk med faktisk erfaring. Da hadde Norge vært et mye bedre sted.

Ekspander  

Her lister du strengt tatt kun opp grunner til å stemme høyreorientert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...