Sharjovich Skrevet 11. september 2023 #41 Del Skrevet 11. september 2023 Stemte Høyre med stolthet. Få vekk de udugelige. Få vekk tulle partiet MDG. Dreper næringslivet i landet. Håper valget om 2 år også gir oss en ny regjering. Nok er nok. 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Festlig Skrevet 11. september 2023 #42 Del Skrevet 11. september 2023 Fordi jeg bor i et fylke ved kysten der vi har mye industri og et blomstrende nærlingsliv. Vi ønsker å ta vare på arbeidsplassene våre og at næringslivet får muligheter til å være stabile arbeidsgivere. Derfor er FrP og Høyre sterke i vårt distrikt 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 11. september 2023 #43 Del Skrevet 11. september 2023 GP950mAh skrev (33 minutter siden): De som sliter vil få det enda verre med rødgrønt styre, da økes de kommunale avgiftene, eiendomsskatten økes eller innføres og pengene sløses bort fremfor å komme folk flest og sliterne til gode. Mens barnehager, skoler og sykehjem blir overtatt av kommunene som gir dårligere kvalitet enn de private tilbyderne. Stemte Høyre for å få bedre offentlige tjenester, stanse innføring av eiendomsskatt og økningen av kommunale avgifter vi har fått med rødgrønt styre de siste fire årene. De rike merker lite til skifte i norske kommuner, skatte og avgiftspolitikken er det først og fremst Stortinget som har ansvar for. Økningen av kommunale avgifter skyldes vanstyre fra både borgerlig og sosialistisk side i mangfoldige tiår. Vann og avløpsnettet i mange kommuner er ikke gjort nevneverdig med, og det koster å rehabilitere. Loven sier at dette skal betales av brukerne, så politikerne Jan ikke velge om de vil sette de opp eller ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GP950mAh Skrevet 11. september 2023 #44 Del Skrevet 11. september 2023 CAPS LOCK skrev (24 minutter siden): Det er en sammenheng mellom inntekter og utgifter. Man kan ikke få bedre offentlige tjenester samtidig som skattene reduseres, for skattene er måten de offentlige tjenestene finansieres Man kan må bedre tjenester uten eiendomsskatt og økte avgifter gjennom å la private drive som ofte gir bedre kvaltiet til en lavere kostnad. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GP950mAh Skrevet 11. september 2023 #45 Del Skrevet 11. september 2023 elskermenn skrev (22 minutter siden): Skaden er allerede gjort av de blå:)))) Skaden ved å redusere innvandringen og stramme inn asylpolitikken? De rødgrønne liberaliserte etter at SV krevde det i forhandlingene da de rødgrønne overtok i 2005. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskermenn Skrevet 11. september 2023 #46 Del Skrevet 11. september 2023 GP950mAh skrev (Akkurat nå): Skaden ved å redusere innvandringen og stramme inn asylpolitikken? De rødgrønne liberaliserte etter at SV krevde det i forhandlingene da de rødgrønne overtok i 2005. Masse innvandring etter 2013. De gjorde lite for å stoppe det og de maxet ut med bomstasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgekarjol Skrevet 11. september 2023 #47 Del Skrevet 11. september 2023 34 minutter siden, CAPS LOCK said: Lavere skatteinntekter gir færre arbeidsplasser i det offentlige Nåja, det er ikke umulig at lavere skattesatser og/eller endring av hva som skattlegges faktisk vil gi økte skatteinntekter. Ellers er det litt rart at Norge har to ganger så mange offentlige ansatte som Sverige i forhold til innbyggertallet, og tre ganger så mange som Finland. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 11. september 2023 #48 Del Skrevet 11. september 2023 Stemte høyre pga behovet for et godt,sterkt og variert økonomisk bærekraftig næringsliv som faktisk finansierer den hodeløse utdeling vi driver med via nav. Næringslivet dvs summen av alle små og mellomstore private bedrifter som bidrar til skatte og avgiftskroner samt å skape arbeidsplasser og innovasjon er selve nerven i en økonomi. Derfor stemte jeg Høyre. 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GP950mAh Skrevet 11. september 2023 #49 Del Skrevet 11. september 2023 (endret) elskermenn skrev (30 minutter siden): Masse innvandring etter 2013. De gjorde lite for å stoppe det og de maxet ut med bomstasjoner De strammet inn etter flyktningkrisen i 2015, siden hadde vi svært lavt antall asylsøkere frem til krigen i Ukraina brøt ut. Bompengene andelen reduserte de i regjering. Endret 11. september 2023 av GP950mAh 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskermenn Skrevet 11. september 2023 #50 Del Skrevet 11. september 2023 GP950mAh skrev (Akkurat nå): De strammet inn etter flyktningkrisen i 2015, siden hadde vi svært lavt antall asylsøkere frem til krigen i Ukraina brøt ut. De kom mange inn i 2015. Og nå: https://x.com/djuric_zlatko/status/1700527901722951797?s=46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grete111 Skrevet 11. september 2023 #51 Del Skrevet 11. september 2023 Trøndere1 skrev (38 minutter siden): Stemte høyre pga behovet for et godt,sterkt og variert økonomisk bærekraftig næringsliv som faktisk finansierer den hodeløse utdeling vi driver med via nav. Næringslivet dvs summen av alle små og mellomstore private bedrifter som bidrar til skatte og avgiftskroner samt å skape arbeidsplasser og innovasjon er selve nerven i en økonomi. Derfor stemte jeg Høyre. Hvem er det du mener får penger av Nav som ikke fortjener det? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Intervence Skrevet 12. september 2023 #52 Del Skrevet 12. september 2023 (endret) Stemte ikke hovedsaklig på grunn av pendlerboligsaken og inhabilitetsaken. Uskyldige mennesker som blir satt i fengsel fordi NAV feiltolker EØS-reglene med vilje, og må sitte sammen med drapsmenn og voldtektsmenn for å ha "lurt" til seg 200,000,- (ingen muligheter for å betale det tilbake) selv om NAV selv rådet og anbefalte personer om å reise til utlandet, men på grunn av rådgivere har feiltolket reglene ulikt så blir enkelte personer satt i fengsel uskyldig. Fordi alle nordmenn skal kunne alle reglene. Selv om rådgiverne til NAV feiltolker de samme reglene som nordmenn skal kunne? Så blir våre folkevalgte politikere bare gitt en smekk på fingern. Slipper unna fengsel og alt når de lurer til seg med vilje flere hundre tusenvis av kroner spesielt med tanke på pendlerboligsaken og inhabilitetsaken. Dette her er de samme folka som lager lovene og reglene! I verste fall så får man sparken (dersom man er politiker). Politikerne våre derimot kan få muligheten til å betale tilbake alt for å slippe unna straff. Mer gjennomsyret korrupt politisk system skal man lenge lete etter. Det skal mye til for at jeg får tilbake tillit hos våre folkevalgte politikere. Endret 12. september 2023 av Intervence 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 12. september 2023 #53 Del Skrevet 12. september 2023 Jeg stemte høyre fordi jeg er fornøyd med politikken som de allerede driver i min kommune. Det appellerer til meg og min familie på en bra måte, men jeg er ikke enig i alt de står for. Det finnes saker der jeg er mer enig med feks AP. Uansett jevnt ovenfor så endte det derfor opp på høyre. Når det gjelder fylke, så hadde jeg egentlig liten formening, så jeg stemte bare høyre siden 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GP950mAh Skrevet 12. september 2023 #54 Del Skrevet 12. september 2023 elskermenn skrev (50 minutter siden): De kom mange inn i 2015. Og nå: https://x.com/djuric_zlatko/status/1700527901722951797?s=46 Som følge av flyktningkrisen, etter det ble det vedtatt et flyktningsforlikt mellom partiene på stortinget som strammet inn som gjorde at antall asylsøkere falt kraftig og forble lavt frem til krigen i Ukraina brøt ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 12. september 2023 #55 Del Skrevet 12. september 2023 CatPerson123 skrev (8 timer siden): Er ikke rik, men synes det er bra at hvis man har jobbet hardt for pengene så beholder man en god del. Dette er egentlig en ekstremt naiv måte å se verden på. Man blir ikke rik av å jobbe hardt men å jobbe smart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MayorSantos Skrevet 12. september 2023 #56 Del Skrevet 12. september 2023 esk skrev (9 timer siden): Jeg stemte FrP fordi de har den beste politikken i kommunen i mine øyne, og flertallet i kommunen er visst enige. De er blant annet imot vindmøller og eiendomsskatt her, som er to viktige saker for meg. Hadde nok ikke stemt det samme ved et stortingsvalg, men i lokalpolitikken er det litt annerledes. Aldri stemt blått før, men i år måtte det bli sånn. Jeg fatter ikke hvordan man kan være i mot eiendomskatt Hus for 12 mill her, betaler ca 825kr i mnd i eiendomsskatt 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 12. september 2023 #57 Del Skrevet 12. september 2023 marsvin skrev (9 timer siden): Det er en tragedie at Høyre er på topp i et land med så mange som sliter økonomisk nå. På tide for de rike igjen å græbbe til seg og la de fattige i stikken som sultne tapere i verdens rikeste land. hvorfor har DU stemt på dette partiet, og hva positivt vil det føre med seg ? Jeg har ikke stemt Høyre, men forstår veldig godt de som gjorde det. Forskjellene har økt veldig under denne regjeringen, de fattige er blitt enda fattigere og alle har fått det verre. Denne regjeringen har vist at de ikke kan styre landet trygt i en krise som de delvis har skapt selv, så folk snur dem ryggen og går til partiet og lederen som fikk oss gjennom en annen krise på en ganske brukbar måte. Skal vi snakke om de rike, så er det jammen på tide at de får det lettere å opprette og opprettholde arbeidsplassene i Norge. Ikke alle kan jobbe i det offentlige. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjelpestikker Skrevet 12. september 2023 #58 Del Skrevet 12. september 2023 Høyre er ikke for de rike, men AP (her i Oslo) er i hvert fall stort sett for innvandrere. De skaper en syklus av å rekruttere innvandrere samt opprettholde innvandringen til storbyen. Mange av APs klassiske arbeiderklassevelgere er i ferd med å forsvinne, og de jobber hardt med en utskiftning av velgerbasen. Derfor vil de heller aldri begrense innvandringen, eller sende dem til andre byer. Jeg har en ganske vanlig jobb, men mannen min er selvstendig næringsdrivende og høyresiden er de eneste som ser noen verdi i at ikke alle jobber i det offentlige. Jeg er også mektig lei av å betale eiendomsskatt. Dette er først og fremst ideologisk forankret for min del. Jeg har spart lenge for å kjøpe meg min egen bolig, jeg betaler skatt av inntekten min, betalte dokumentavgift til myndighetene da jeg kjøpte, og denne skatten de legger på toppen for retten til å bo i en selveierleilighet jeg eier, er helt vanvittig. Vi trenger også bil, og de rødgrønne jobber hardt for å drive personbilen fullstendig ut av Oslo. Jeg er også helt uenig i hvordan de rødgrønne har styrt byen de siste årene. MDG har ikke noe forhold til økonomi, og det hjelper da heller ikke at RJ har vært nikkedukke for dem i alle disse årene. Når folk opplever at skattenivået er høyt og de i tillegg er dypt uenig i hvordan disse pengene brukes, skaper du en enorm frustrasjon. 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 12. september 2023 #59 Del Skrevet 12. september 2023 Tullprat, forskjellene har aldri vært mer synlige en nå under rødgrønn regjering. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 12. september 2023 #60 Del Skrevet 12. september 2023 esk skrev (9 timer siden): Jeg stemte FrP fordi de har den beste politikken i kommunen i mine øyne, og flertallet i kommunen er visst enige. De er blant annet imot vindmøller og eiendomsskatt her, som er to viktige saker for meg. Hadde nok ikke stemt det samme ved et stortingsvalg, men i lokalpolitikken er det litt annerledes. Aldri stemt blått før, men i år måtte det bli sånn. Riktig. Dette er kommunevalg og man må først og fremst se hva partiene vil og kjemper for lokalt. I din kommune som i mange andre har Frp gjort det bra fordi de tilbyr det folk trenger lokalt. Her gjorde Frp det også ganske bra og økte oppslutning fra før, men de hadde også mange saker som treffer riktig og gir mening for folk. Nå har jeg snakket litt med andre på jobben og venner og ser at mange har stemt helt annerledes lokalt enn det de stemmer nasjonalt. Alle oppgir konkrete saker lokalt som er viktigst for dem. En venninne stemte SV lokalt, men stemmer H nasjonalt. En annen venninne stemte Frp lokalt, men stemmer SV nasjonalt. En kollega på jobben stemte MDG for 2 år siden, men i år ble det Frp fordi det var riktig lokalt, ifølge ham. Jeg synes det er bra at folk ikke stemmer automatisk etter partiboka, men faktisk setter seg inn i hva partiene vil lokalt og hvem som kjemper for interessene deres lokalt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå