Gå til innhold

Velkommen til en generasjon som stirrer dypt inn i egen navle, helt uten å skjemmes.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja dette er ikke tiden for å være forståelsesfulle og rause med hverandre.. 

Anonymkode: 00bc4...ef5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke dette var noen god kronikk.

Det er ikke antydning til ulike perspektiver eller drøfting. "Alle lytter til influensere, alle networker i stedet for å ha venner, alle bruker dyre hudkremer".

Vel... nei.

Heldigvis er hun bare 22 år, en alder der man kanskje fremdeles ofte er påståelig i sine meninger. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er det egentlige poenget er oss født i perioden 1975-1990 som har skapt og er foreldre til denne generasjonen. Det er ikke til å komme forbi at det er vi som har lært de å ha større fokus på seg selv, enn på fellesskapet. Stikk i strid med den oppdragelsen vi fikk selv. 

Anonymkode: 6e633...c2b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det gjør de eldre å, bare se på valgresultatene..

Anonymkode: 8fb43...e58

På hvilken måte?

Anonymkode: 561b9...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det som er det egentlige poenget er oss født i perioden 1975-1990 som har skapt og er foreldre til denne generasjonen. Det er ikke til å komme forbi at det er vi som har lært de å ha større fokus på seg selv, enn på fellesskapet. Stikk i strid med den oppdragelsen vi fikk selv. 

Helt ening, men dette skal vi aldri snakke om.

Anonymkode: bc2b6...394

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt ening, men dette skal vi aldri snakke om.

Det er nettopp det. Den generasjonen som nå er ungdom eller unge voksne får mye pes, men de er ikke blitt slik uten at oppdragelsen de fikk i oppveksten har ledet de i den retningen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er nettopp det. Den generasjonen som nå er ungdom eller unge voksne får mye pes, men de er ikke blitt slik uten at oppdragelsen de fikk i oppveksten har ledet de i den retningen. 

Stemmer 100%. Og de som kritiserer mest er akkurat de som la til rette for hele elendigheten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette var en bra kronikk. En del treffer ikke og en del var satt litt på spissen, men det er ofte slik kronikker er. 

Poengene er uansett tydelige og solide, og illustrerer en stadig voksende problemstilling. 

Men jeg tror nok ingen vil ta seg til dette, og tror ingen vil gjøre noe med dette. Problemet har kommet for å gro videre. Så får vi se om 20 år hvordan dette har endt. Noe sier meg at det ikke vil ende bra. 

Psykisk uhelse, teknologisering foran sosialisering og ensomhet vil bli verre. 

Generasjon prestasjon møter generasjon meg, meg, meg på midten.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Stemmer 100%. Og de som kritiserer mest er akkurat de som la til rette for hele elendigheten.

Skal vi bla slik tilbake i alle generasjoner da? Mine foreldre får skylde på sine, besteforeldre får skylde på mine oldeforeldre og slik kan fortsette i det uendelige. Hvis ingen tar ansvar HER OG NÅ og faktisk prøver å endre egne ego holdninger uten skyldfordeling. Uansett alder.
Å vise medmenneskelighet og godhet til andre har blitt en sjeldenhet, men det finnes! Vi er ikke fortapt inn i en grusomt kald og egosentrisk verden. Det er et valg mange tar, men vi er ikke nødt til å gå den veien som en gjeng hodeløse høns. Vi har alle et ansvar. Vi kan være gode forbilder og rollemodeller. Vi kan prøve så godt vi kan å være gode kompasser for de som føler seg fortapt. Det er så enkelt at det handler om godhet. Se andre. 

Anonymkode: e16e7...dd9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skal vi bla slik tilbake i alle generasjoner da? Mine foreldre får skylde på sine, besteforeldre får skylde på mine oldeforeldre og slik kan fortsette i det uendelige. Hvis ingen tar ansvar HER OG NÅ og faktisk prøver å endre egne ego holdninger uten skyldfordeling. Uansett alder.
Å vise medmenneskelighet og godhet til andre har blitt en sjeldenhet, men det finnes! Vi er ikke fortapt inn i en grusomt kald og egosentrisk verden. Det er et valg mange tar, men vi er ikke nødt til å gå den veien som en gjeng hodeløse høns. Vi har alle et ansvar. Vi kan være gode forbilder og rollemodeller. Vi kan prøve så godt vi kan å være gode kompasser for de som føler seg fortapt. Det er så enkelt at det handler om godhet. Se andre. 

Anonymkode: e16e7...dd9

Alle generasjoner har ansvar for den neste mtp verdier og tilrettelegging. Vår generasjon har feilet massivt ved å la dagens unge bli snowflakes og styrt av hjernedøde influensere.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det gjør de eldre å, bare se på valgresultatene..

Anonymkode: 8fb43...e58

Hva har valgresultatet med saken å gjøre? Og hva har valgresultatet med kun de eldre å gjøre..?

Anonymkode: d0097...015

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kronikken treffer spikern'n på hodet 100 ganger. Jeg har vært på diverse debattfora siden sent 90-tallet og aldri har det vært så mye snakk om traumer, triggere og terapi. Det er ødeleggende for de med reelle problemer at såpass mange tydeligvis søker anerkjennelse og identitet ved å blåse opp helt normale, menneskelige reaksjoner til psykisk problematikk.

I tillegg er det mange som flyr rundt som en begreps-sensor og skal korrigere andre for lettbent språkbruk fordi ømme tær tråkkes på når man tillater seg å bruke ord som "deppa" eller "traumatisert" som forsterkende ord for å poengtere et poeng selv om man ikke har diagnoser. Gud forby at noen tråkker innenfor deres domene. Offermentaliteten er stor blant disse.

Jeg er faktisk drittlei folk som pynter seg med diagnoser og konstruerer hele sin identitet rundt det. Det undergraver troverdigheten til de med reelle problemer. Og ja, jeg har et par venner med psykiske problemer. Men heldigvis har de en egen personlighet utover sykdommen, og den blir ikke brukt som verken unnskyldninger eller påskudd for å korrigere andres oppførsel.

Anonymkode: 66706...4e3

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.9.2023 den 23.02):

I fremtiden er det ingen som bryr seg. 

https://www.nrk.no/ytring/meg_-meg_-meg-1.16517015

Anonymkode: d144d...134

Dere er klar over at absolutt alle problemer i verden i dag, kan føres tilbake til dere HELVETES boomere?

Anonymkode: 4b1ee...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere er klar over at absolutt alle problemer i verden i dag, kan føres tilbake til dere HELVETES boomere?

Det var da voldsomt med raseri

Anonymkode: d144d...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan vet du at TS er en boomer? 
Det er mer en jeg klarer å lese ut av en anonymkode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så vidt jeg har forstått så er boomerne generasjonen som er født 1946-1964. Vi er besteforeldre til dagens ungdommer. Hvordan kan vi være skyld i "absolutt alle problemer i verden i dag". Har du den minste idè om hvor enkle forhold vi vokste opp under ?

Anonymkode: 4ce7e...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...