arvidhansen Skrevet 12. september 2023 #141 Del Skrevet 12. september 2023 Sofakona skrev (1 minutt siden): He he...I hvem verden...eventyr historien 🤣🤣🤣 du tror mannfolk hadde "respekt" for kvinner...og ikke voldtok og gjorde sol de ville.. ja..var nok mange trofaste par med baby he he Det var veldig uvanlig at kvinner fikk barn utenfor ekteskap før. De eksemplene du skriver om er sjeldne tilfeller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 12. september 2023 #142 Del Skrevet 12. september 2023 Rosalilje84 skrev (1 minutt siden): Jeg anbefaler at alle kvinner som føder uønskede barn, leverer dem på trappa hos @Topsi - da kan hun ha en stor, lykkelig familie med 80 barn. Vinn-vinn. Jeg hadde selvsagt sørget for at de var trygge, før de havnet i armene på de tusenvis som står i kø for å adoptere. Jeg forstår forøvrig ikke hvorfor du ikke er interessert i en seriøs diskusjon.av og til har du gode innlegg. Og så ødelegger du det med sånne tulleinnlegg som handler om å prate tull om de som er uenig med deg istedetfor å diskutere hva saken faktisk handler om . Synd, for du kan ha gode innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 12. september 2023 #143 Del Skrevet 12. september 2023 arvidhansen skrev (Akkurat nå): Det var veldig uvanlig at kvinner fikk barn utenfor ekteskap før. De eksemplene du skriver om er sjeldne tilfeller. Vel....de tok kanskje ikke abort...men de drepte de, satt de ut i skogen, solgte de etc...bedre der kanskje..bli venner med noe ulver og lære og kjenne skogen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arvidhansen Skrevet 12. september 2023 #144 Del Skrevet 12. september 2023 Rosalilje84 skrev (2 minutter siden): https://www.apollon.uio.no/artikler/2006/rendalen.html Det der er bare tull. Du må ikke tro på alt som står på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 12. september 2023 #145 Del Skrevet 12. september 2023 Sofakona skrev (2 minutter siden): Jo men jeg har da faktisk forebygget..men ble gravid...da kan jeg ta abort..for prevensjon gjorde ikke det den skulle...dermed tar jeg ikke et liv...jeg retter opp en feil Selvsagt tar du et liv. At prevensjonen sviktet førte til at et liv oppstod. Et foster som er et resultat av prevensjonssvikt er ikke mindre levende enn et foster som ikke er det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 12. september 2023 #146 Del Skrevet 12. september 2023 Topsi skrev (Akkurat nå): Jeg hadde selvsagt sørget for at de var trygge, før de havnet i armene på de tusenvis som står i kø for å adoptere. Jeg forstår forøvrig ikke hvorfor du ikke er interessert i en seriøs diskusjon.av og til har du gode innlegg. Og så ødelegger du det med sånne tulleinnlegg som handler om å prate tull om de som er uenig med deg istedetfor å diskutere hva saken faktisk handler om . Synd, for du kan ha gode innlegg Det står ikke tusenvis i kø for å adoptere. Vi har ikke engang nok fosterhjem. Jeg klarer for øvrig ikke å diskuterer med noen som kaller meg drapsmann. Da har du selv lagt listen for "rimelighetsnivået" i diskusjonen, gitt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 12. september 2023 #147 Del Skrevet 12. september 2023 Topsi skrev (1 minutt siden): Jeg hadde selvsagt sørget for at de var trygge, før de havnet i armene på de tusenvis som står i kø for å adoptere. Jeg forstår forøvrig ikke hvorfor du ikke er interessert i en seriøs diskusjon.av og til har du gode innlegg. Og så ødelegger du det med sånne tulleinnlegg som handler om å prate tull om de som er uenig med deg istedetfor å diskutere hva saken faktisk handler om . Synd, for du kan ha gode innlegg Problemet er om du er 1 moder Theresa...så hjelper ikke det...det står barn i kø for å finne familie...det kan ta år i bli godkjent som fosterforeldre etc.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 12. september 2023 #148 Del Skrevet 12. september 2023 arvidhansen skrev (Akkurat nå): Det der er bare tull. Du må ikke tro på alt som står på nettet. Ergo er det du skriver, også noe tull, siden det står på nettet? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 12. september 2023 #149 Del Skrevet 12. september 2023 (endret) Rosalilje84 skrev (4 minutter siden): Det står ikke tusenvis i kø for å adoptere. Vi har ikke engang nok fosterhjem. Jeg klarer for øvrig ikke å diskuterer med noen som kaller meg drapsmann. Da har du selv lagt listen for "rimelighetsnivået" i diskusjonen, gitt. Jeg har aldri kalt deg drapsmann, jeg har sagt at abort er drap. Hvis du ikke klarer å diskutere saklig med folk som mener et foster er et menneske blr du kanskje holde deg unna abortdiskusjoner? At jeg direkte er greit nok, når motparten bruker ord som. Celleklumper og parasitter må en det Endret 12. september 2023 av Topsi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 12. september 2023 #150 Del Skrevet 12. september 2023 Sofakona skrev (2 minutter siden): Problemet er om du er 1 moder Theresa...så hjelper ikke det...det står barn i kø for å finne familie...det kan ta år i bli godkjent som fosterforeldre etc.... Ja, men per idag, selv om det er mangel på fosterforeldre, er set ikke mangel på ventende adoptivforeldre. Og i de fleste situasjoner kan man gjøre tiltak for å sørge for at et uønsket svangerskap blir et uplanlagt men ikke uønsket svangerskap, f eks bedre økonomiske tiltak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 12. september 2023 #151 Del Skrevet 12. september 2023 Topsi skrev (2 minutter siden): Jeg har aldri kalt deg drapsmann, jeg har sagt at abort er drap. Hvis du ikke klarer å diskutere saklig med folk som mener et foster er et menneske blr dunkanskje holde deg unna abortdiskusjoner? Men om vi dreper et barn...er vi da ikke drapsmannen? 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arvidhansen Skrevet 12. september 2023 #152 Del Skrevet 12. september 2023 Sofakona skrev (3 minutter siden): Vel....de tok kanskje ikke abort...men de drepte de, satt de ut i skogen, solgte de etc...bedre der kanskje..bli venner med noe ulver og lære og kjenne skogen Jeg tror de fleste greide å la være å ha sex. Unntakene du skriver om er ubetydelige i den store smmenheng. Det er bare i dag vi skal gjøre slikt til normen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 12. september 2023 #153 Del Skrevet 12. september 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): Men om vi dreper et barn...er vi da ikke drapsmannen? For å være helt ærlig så ser ikke jeg på kvinner som drapspersoner, jeg håper og tror de fleste som tar abort ikke ser på fosteret som et fullverdig menneske. Mitt syn på abortleger derimot, ja der vil jeg bruke ordet drapsmann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 12. september 2023 #154 Del Skrevet 12. september 2023 Topsi skrev (Akkurat nå): Ja, men per idag, selv om det er mangel på fosterforeldre, er set ikke mangel på ventende adoptivforeldre. Og i de fleste situasjoner kan man gjøre tiltak for å sørge for at et uønsket svangerskap blir et uplanlagt men ikke uønsket svangerskap, f eks bedre økonomiske tiltak. Ha ha...ja...du ser jo renter og hvor mange sliter økonomisk idag...la oss bringe flere barn inn i fattigdom...er jo bare å skaffe seg en ny jobb med god lønn ikke samt... Du ser hvor mange barnefamilier som sliter økonomisk idag...og du mener de skal ikke ta abort om p piller eller kondom sprakk? Og få er barn til som gjør at de kanskje vil sulte...og ikke kunne gi barna det de trenger....for resten av familien et jo ikke viktig da...mye viktigere å føde et barn til...inn i fattigdom 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 12. september 2023 #155 Del Skrevet 12. september 2023 arvidhansen skrev (2 minutter siden): Jeg tror de fleste greide å la være å ha sex. Unntakene du skriver om er ubetydelige i den store smmenheng. Det er bare i dag vi skal gjøre slikt til normen. Du har ikke sex? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 12. september 2023 #156 Del Skrevet 12. september 2023 Topsi skrev (5 minutter siden): Jeg har aldri kalt deg drapsmann, jeg har sagt at abort er drap. Hvis du ikke klarer å diskutere saklig med folk som mener et foster er et menneske blr du kanskje holde deg unna abortdiskusjoner? At jeg direkte er greit nok, når motparten bruker ord som. Celleklumper og parasitter må en det Jeg har tatt abort tidligere. Ifølge deg har jeg begått et drap. De som begår drap, er drapsmenn. Det hjelper ikke for deg å prøve å ro nå, altså. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 12. september 2023 #157 Del Skrevet 12. september 2023 Rosalilje84 skrev (Akkurat nå): Jeg har tatt abort tidligere. Ifølge deg har jeg begått et drap. De som begår drap, er drapsmenn. Det hjelper ikke for deg å prøve å ro nå, altså. Jeg ror ikke, du får se innlegget mitt til Sofakona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 12. september 2023 #158 Del Skrevet 12. september 2023 Topsi skrev (3 minutter siden): Ja, men per idag, selv om det er mangel på fosterforeldre, er set ikke mangel på ventende adoptivforeldre. Og i de fleste situasjoner kan man gjøre tiltak for å sørge for at et uønsket svangerskap blir et uplanlagt men ikke uønsket svangerskap, f eks bedre økonomiske tiltak. Hvor er statistikken på alle som venter på å adoptere barn født med alkoholabstinenser, misdannelser, kromosomfeil, barn som er mishandlet av egne mødre osv? HVOR er statistikken din? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elooon Skrevet 12. september 2023 #159 Del Skrevet 12. september 2023 Rosalilje84 skrev (1 time siden): Og hvis man tenker på barnets beste opp i dette - det er ikke til barnets beste å vokse opp i et hjem med vold, alkoholisme, narkotikamisbruk eller seksuelt misbruk. Det er ikke til barnets beste å vokse opp med en forelder som ikke til ha dette barnet, som misliker det sterkt og ikke klarer å skjule det. Det er ikke til barnets beste at barnet blir kasteball i barnevernssystemet i årevis, særlig nå som vi mangler flere hundre fosterhjem. Helt riktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 12. september 2023 #160 Del Skrevet 12. september 2023 Topsi skrev (2 minutter siden): For å være helt ærlig så ser ikke jeg på kvinner som drapspersoner, jeg håper og tror de fleste som tar abort ikke ser på fosteret som et fullverdig menneske. Mitt syn på abortleger derimot, ja der vil jeg bruke ordet drapsmann Jeg har aldri vært hos noen abortLEGE. Tok hjemmeabort i uke 6. Ingen lege involvert. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå