Paneera Skrevet 12. september 2023 #181 Del Skrevet 12. september 2023 Kvinne87Rogaland skrev (På 11.9.2023 den 12.05): Du sier du er glad i datteren din? Jeg er sykt glad i sønnen min, og hadde nok ikke klart å tatt abort selv. Likevel er jeg 100% for abort. Hadde abort vært ulovlig, ville tusenvis av barn blitt født som uønsket og uelsket, til uegnede foreldre. Hva skjer med disse barna? Ofte får de en dårlig barndom - de blir enten mobbere eller mobbeofre. De vokser opp til å bli kriminelle, rusmisbrukere eller NAV-klienter og selvmordskandidater. Du kommer til å se det selv når datteren din begynner på skolen. De som er mobbere og småkriminelle allerede da har foreldre som er ressurssvake. Dersom abort blir ulovlig, er det mest sannsynlig de ressurssvake som får en skokk med barn de ikke har kapasitet til å følge opp. Våre barn blir mobbet mer. Frastjålet mer. Mer utsatt for overgrep og voldtekt. Det blir mer gjengkriminalitet og rus. Gatene blir utrygge. Vi som er ressurssterke og prøver å gi barna våre en god oppvekst må holde oss inne. Verden blir et farlig og trist sted. Så jeg spør deg: vil du VIRKELIG være imot abort? Men det er jo nettopp ofte de ressurssvake som IKKE tar abort. Er jo plenty av dem som fortsetter å føde barn selv om barnevernet har tatt de 1,2,3 første. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
navnet Skrevet 12. september 2023 #182 Del Skrevet 12. september 2023 Samfunnsengasjert skrev (1 minutt siden): Men det er jo nettopp ofte de ressurssvake som IKKE tar abort. Er jo plenty av dem som fortsetter å føde barn selv om barnevernet har tatt de 1,2,3 første. Er nok noen, men mange av de andre tar abort. Så selv om noen velger å fortsette i et uheldig spor så kan vi ikke avfeie argumentet med at dette er normen, dermed er abort ubrukelig. Vi vet jo, statistikken er jo der, på hva som skjer dersom abort blir ulovlig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 12. september 2023 #183 Del Skrevet 12. september 2023 Sofakona skrev (21 timer siden): Se i usa nå....dere er flere og flere steder du ikke har lov å ta abort...så dermed har flere jenter og damer død ..en jente på 10 måtte bli mamma eter blitt voldtatt av sin far..for det var ikke lov å ta abort.... så kanskje vi skal ikke være så stygg mot de som tar abort og være heldig at vi kan dette i Norge Grusomt 😭 Har du link til aktuell nyhetssak? Så klart burde hun fått tatt abort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 12. september 2023 #184 Del Skrevet 12. september 2023 Til ts: Du har fremdeles ikke svart på spørsmålet om hva vi skal gjøre med alle de uønskede barna. Du har ingen forslag...? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 12. september 2023 #185 Del Skrevet 12. september 2023 Samfunnsengasjert skrev (1 minutt siden): Grusomt 😭 Har du link til aktuell nyhetssak? Så klart burde hun fått tatt abort https://framtida.no/2022/07/04/10-aring-vart-nekta-abort-i-heimstaten-sin-etter-voldtekt https://www.google.com/amp/s/www.nbcnews.com/news/amp/rcna35431 https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/global-development/2022/jan/26/poland-death-of-woman-refused-abortion 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
navnet Skrevet 12. september 2023 #186 Del Skrevet 12. september 2023 Topsi skrev (13 minutter siden): La meg gjøre det absolutt klart, jeg ser ikke på kvinner som har tatt abort som dårligere mennesker enn meg selv eller andre. Men. Jeg mener valget de tok ikke burde vært lovlig, at samfunnet ikke har rett til å frata en gruppe mennesker retten til livet. Oppriktig spørsmål, hvorfor flytter du ikke? Countries in which abortion is completely illegal/prohibited*: Andorra Haiti Malta Republic of the Congo Aruba Honduras Mauritania San Marino Curaçao (territory) Iraq Nicaragua Senegal Dominican Republic Jamaica Palau Sierra Leone Laos Palestine Suriname Tonga El Salvador Madagascar Philippines Er bare å dra, så kan du hjelpe så mange gravide kvinner som trengs, for trust me, det er mange i disse landene. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arvidhansen Skrevet 12. september 2023 #187 Del Skrevet 12. september 2023 navnet skrev (7 minutter siden): "Biologisk sett"- argumenter godtas kun av meg med gode kilder. Ellers så kan jo hvem som helst komme med hva som helst. Biologisk sett så blir mennesker (som en av de få artene på jorden) født med SVÆRT få instinkter. Biologisk sett blir trumfet av samfunnet vi lever i idag. Hvorfor vet vi nøyaktig hvilket gen som er årsaken til mannlig hårtap, men vi klarer ikke finne ut hvorfor 1/3 av kvinner som er gravide er kvalme ?? Mennesket er ikke en av få arter som har få instinkter. Vi har svært mange. Størstedelen av virkelighetsforståelsen vår blir knadd i ubevisste deler av hjernen vår. Om du virkelig tenker over hvorfor du vil og gjør det og det. Så vil du se det selv. Det er vanskelig å få tak på hvorfor, men det er mulig. De spesialiserte delene av hjernen vår er eksperter på sitt felt, men ikke alltid like enkelt å forstå. Om enkelte deler av hjernen blir ødelagt kan ofte andre deler ta på seg denne oppgaven, men sjeldent like bra. Disse delene av hjernen er som musklene våre, det bare skjer. Det er instinkt. Det er ikke rart at menn bryr seg mer om kvinner. Fordi de trenger dem til å skape neste generasjon. Så viktig er det at det er skrevet i biologien. Kvinner er ikke på samme måte, de bryr seg faktisk mindre om menn enn kvinner. Dette er hvor feminismen kommer fra. Det er ingen kultur som stanger i mot biologien. Det er en stor ulempe for samfunnet, for da blir det færre par og barn i inngruppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 12. september 2023 #188 Del Skrevet 12. september 2023 navnet skrev (Akkurat nå): Oppriktig spørsmål, hvorfor flytter du ikke? Countries in which abortion is completely illegal/prohibited*: Andorra Haiti Malta Republic of the Congo Aruba Honduras Mauritania San Marino Curaçao (territory) Iraq Nicaragua Senegal Dominican Republic Jamaica Palau Sierra Leone Laos Palestine Suriname Tonga El Salvador Madagascar Philippines Er bare å dra, så kan du hjelpe så mange gravide kvinner som trengs, for trust me, det er mange i disse landene. Hvorfor skal jeg flytte når jeg kan bruke fritiden min på å si fra at det ikke er greit at NORGE fratar en hel gruppe mennesker retten til liv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 12. september 2023 #189 Del Skrevet 12. september 2023 Samfunnsengasjert skrev (15 minutter siden): Er du sikker på det? Tror du ikke at du likevel ville elsket og ønsket barnet når du først fikk det i armene dine og så det vokse opp? For meg tok det litt tid før disse følelsene kom. Jeg var dødssliten etter vonde veer. Jeg hadde ingen følelser da barnet ble lagt oppå meg. Disse følelsene kom senere. Jeg var bare glad at jeg hadde fått ut barnet. Det er ikke slik som i gamle, amerikanske filmer at du elsker barnet med en gang det kommer ut. Etter fødselen er tankene og følelsene i alle retninger. Hormonene er spinnville og ting må sette seg litt. 1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
navnet Skrevet 12. september 2023 #190 Del Skrevet 12. september 2023 arvidhansen skrev (1 minutt siden): Det er ikke rart at menn bryr seg mer om kvinner. Fordi de trenger dem til å skape neste generasjon. Så viktig er det at det er skrevet i biologien https://www.vg.no/spesial/2016/partnerdrapene/ Jeg vet ikke as. Om menn bryr seg så mye om kvinner, hvorfor er dere statistisk sett de som dreper kvinner? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
navnet Skrevet 12. september 2023 #191 Del Skrevet 12. september 2023 Topsi skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal jeg flytte når jeg kan bruke fritiden min på å si fra at det ikke er greit at NORGE fratar en hel gruppe mennesker retten til liv? Fordi det er kvinner der som trenger hjelpen din ? Små fostre og barn som trenger hjelpen din ? I Norge så er det du som savner noe som ikke er, du kan faktisk dra å redde like viktige reele ekte babyer andre steder. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arvidhansen Skrevet 12. september 2023 #192 Del Skrevet 12. september 2023 (endret) navnet skrev (2 minutter siden): https://www.vg.no/spesial/2016/partnerdrapene/ Jeg vet ikke as. Om menn bryr seg så mye om kvinner, hvorfor er dere statistisk sett de som dreper kvinner? Det der er helt irrelevant. Skjønner ikke hvorfor du alltid trekker inn de små prosentene og unntakstilfellene. Du ser slike ting jeg skriver om på samfunnsnivå, ikke i unntakstilfellene. Endret 12. september 2023 av arvidhansen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 12. september 2023 #193 Del Skrevet 12. september 2023 Rosalilje84 skrev (6 timer siden): Si det til dem som tar selvmord på grunn av store traumer i oppveksten, du. Jeg ble født inn i omsorgssvikt og rus, og ble også utsatt for incest. Har tidligere forsøkt å ende livet mitt, men er nå glad for at jeg lever. Alle som har hatt en vond barndom ønsker ikke at de aldri var født. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 12. september 2023 #194 Del Skrevet 12. september 2023 navnet skrev (Akkurat nå): Fordi det er kvinner der som trenger hjelpen din ? Små fostre og barn som trenger hjelpen din ? I Norge så er det du som savner noe som ikke er, du kan faktisk dra å redde like viktige reele ekte babyer andre steder. Jeg kan gjøre mye met ved å jobbe her pg gi øko omisk støtte til de som jobber for barn og kvinner i andre land, dessuten så tror jeg at våre stemmer trengs i Norge. Vi har tapt ablrtkampen. Men stemmene våre kan sørge for at abort aldri blir stuerent hos alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
navnet Skrevet 12. september 2023 #195 Del Skrevet 12. september 2023 arvidhansen skrev (1 minutt siden): navnet skrev (3 minutter siden): Det der er helt irrelevant. Skjønner ikke hvorfor du alltid trekker inn de små prosentene og unntakstilfellene. Du ser slike ting jeg skriver om på samfunnsnivå, ikke i unntakstilfellene. Jeg ser ikke det du ser, på samfunnsnivå. Hvorfor er kvinnehelse nedprioritert ? hvorfor er smertelindring blant kvinner nedprioritert? Hvorfor er alle verktøy, møbler, kjøretøy og mobiler designet for menn ? hvorfor dreper menn kvinner? Hvorfor fikk ikke kvinner studere? Hvorfor ble kvinner holdt fanger som fødselsmaskiner? Hvorfor er empiriske data samlet basert på menn? Biologi-teorien din snakker ikke sammen med samfunnet vi lever i, hverken i Norge, eller verden. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arvidhansen Skrevet 12. september 2023 #196 Del Skrevet 12. september 2023 Sofakona skrev (20 minutter siden): He he..ok..du er klar over at vi bor i Norge? Og det står også på nett at jorden er flat .... Det norske samfunnet er helt likt det amerikanske. Særlig kvinnekulturen, fordi de får inn de samme ideene gjennom filmer, serier og mediene. Så jeg tror ganske sikkert at minst 1/2 menn som ikke er i forhold ikke har sex blant dem under 30 år. Blant dem over 30 utenfor parforhold tipper jeg det er nærmere 75%. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 12. september 2023 #197 Del Skrevet 12. september 2023 Topsi skrev (13 minutter siden): Jeg kan gjøre mye met ved å jobbe her pg gi øko omisk støtte til de som jobber for barn og kvinner i andre land, dessuten så tror jeg at våre stemmer trengs i Norge. Vi har tapt ablrtkampen. Men stemmene våre kan sørge for at abort aldri blir stuerent hos alle Ingen bryr seg om dine dømmende holdninger. Helt seriøst. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 12. september 2023 #198 Del Skrevet 12. september 2023 Topsi skrev (20 minutter siden): Hvorfor skal jeg flytte når jeg kan bruke fritiden min på å si fra at det ikke er greit at NORGE fratar en hel gruppe mennesker retten til liv? Fordi Norge har kommet lengre i utviklingen enn disse landene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 12. september 2023 #199 Del Skrevet 12. september 2023 Topsi skrev (16 minutter siden): Jeg kan gjøre mye met ved å jobbe her pg gi øko omisk støtte til de som jobber for barn og kvinner i andre land, dessuten så tror jeg at våre stemmer trengs i Norge. Vi har tapt ablrtkampen. Men stemmene våre kan sørge for at abort aldri blir stuerent hos alle Så du mener vi skal bli som usa? Måtte dra over til Finland eller Sverige for å ta abort? Om min mor kjører meg til abort senter eller sykehus skal hun kunne deres i fengsel? Eller at foster må dø før du kan ta abort.. eller at kvinnen kan dø.. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 12. september 2023 #200 Del Skrevet 12. september 2023 (endret) Rosalilje84 skrev (30 minutter siden): Ingen bryr seg om dine dømmende holdninger. Helt seriøst. Du kan fortsette å kalle meg dømmende, etter mitt syn er du den mest dømmende i denne debatten her inne, både fordi du diskuterer person, og fordi du mener barn som er mishandlet burde ikke få lov å bli født Og om ingen er interessert i mine mennger, det kan du si, men det provoserer åpenbart folk at noen mener fosteret er et menneske. Da har jeg oppnådd mitt, abort skal aldri bli akseptert uten at noen sier fra slik at det å mene abort skal være lov uten noen motforestillinger blir ihvertfall litt ubehagelig å bli argumentert mot. Og det har jeg ihvertfall oppnådd utfra dine innlegg å dømme Endret 12. september 2023 av Topsi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå