Gå til innhold

Jeg hater abort

juve5

Anbefalte innlegg

Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Du nevnte MINE foreldre. Slutt å ro. 

Nå tror jeg du bare tuller. Men forklarer alikevel. Jeg skrev at det er forferdelig å bestemme at mennesker har det bedre ved å ikke bli født. Du svarte: si det til en som har tatt selvmord. Jeg svarte: er det bedre å si: så dumt at moren din ikke tok abort. Hvordan kan det være ment til deg, du lever! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heip skrev (8 minutter siden):

Nå tror jeg du bare tuller. Men forklarer alikevel. Jeg skrev at det er forferdelig å bestemme at mennesker har det bedre ved å ikke bli født. Du svarte: si det til en som har tatt selvmord. Jeg svarte: er det bedre å si: så dumt at moren din ikke tok abort. Hvordan kan det være ment til deg, du lever! 

Hvis man mener at den man henvender seg til burde ha tatt selvmord, så skriver man akkurat slik du gjorde. Igjen, les det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (15 minutter siden):

Hvis man mener at den man henvender seg til burde ha tatt selvmord, så skriver man akkurat slik du gjorde. Igjen, les det du skriver.

Du skrev om dem som tar selvmord, så det var de jeg svarte om. Jeg spurte om det er bedre å fortelle de at moren burde tatt abort? Fordi det er det dere mener. Men du misforsto meg, det er greit, men ta nå imot forklaringen.. selvmord er forferdelig tragisk men har ikke så mye med denne saken å gjøre

Endret av Heip
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (5 timer siden):

Jeg er enig, jeg anser abort som drap, og er ikke interessert i å dømme den enkelte kvinne. Men jeg mener samfunnet ikke har rett til å tillate at mennesker fratas all rett til å leve.

Jeg ser poenget ditt, men jeg ser og at abort alltid vil forekomme og derfor ønsker jeg at det skal være tryggest mulig.  Kanskje jeg blir dømt for det på min dødsdag men det får jeg stå i

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (5 timer siden):

For det første...jeg kan ikke være frem 1 barn til...men jeg får ikke sterilisere meg...men vi bruker kondom og p ring..men skulle jeg blitt gravid tar jeg abort. Abort er sp mange grunner..ikke bare voldtekt.. babyen kan ikke være levedyktig... svangerskap utenfor livmoren...fare for mors liv...etc...eller mener du at dette også ikke burde ta abort? 

Eneste som står og tar imot babyen når den er født er sykehuset og kanskje barnevernet....men det står ikke noe familie og venter da er er stor kø og det er mange barn som trenger hjelp..mot flere fosterfamilier..

Men...selv om du har 2 barn og imot abort..da er du fosterfamilie????

Jeg har mer enn 2 barn og har hatt flere fosterbarn. Nå er jeg ikke imot abort for andre enn meg selv da det ikke er min jobb å dømme

Endret av Fru Uperfekt
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (9 timer siden):

Jeg ser verdien av dyr,.det er derfor jeg hjelper dem, men de er ikke det samme som et menneske.

Men jeg spør deg, bortsett fra å diskutere her inne, hva gjør DU for å hjelpe Dyr og mennesker? 

på tide DU svarer for en gangs skyld 

Ikke meg du spør, men i tillegg til å være aktiv i flere organisasjoner, så kjemper jeg hardt for at kvinner skal få bestemme over egen kropp, og ikke tvinges til å gjennomføre ett svært uønsket svangerskap. 
For meg er det at kvinner skal få bestemme over egen kropp en viktig del av det å hjelpe mennesker. 
Vi gjennomfører ikke tvangssterilisering, og jeg mener absolutt at vi ikke skal gjennomføre tvangssvangerskap. 
Så for meg er nettopp retten til selvbestemt abort en svært viktig sak for å hjelpe kvinner. 
Og jeg mener at dersom vi skal innføre tvangsgjennomføring av svangerskap, så må vi også begynne få "babyluker" hvor folk kan legge fra seg disse uønskede barna uten spørsmål. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet helt ærlig ikke hvor "humansk og moralsk" jeg klarer å kalle noen abortmotstandere i denne tråden her. Det virker for fanatisk og unyansert. I ett øyeblikk snakker man om at "alt liv er hellig, og det sekundet det er to celler sammen er det likestilt med et menneske" og i neste øyeblikk så fordømmer man kvinner og leger. Så fylt av hat maskert bak "humanistisk kjærlighet". Sure jan. 

Det er vanskelig å være menneske, og livet er ikke så vakkert å rosenrødt som man skulle tro. Å i det sekundet man fordømmer andre for lovlige valg man tar så blir man likestilt med hjernevaskede religiøse fanatikere i mitt hode. Alt for å dømme andre, mens "moralen" blir en kjepp man prøver å slå andre med. 

Jeg skal love deg at det er mange grunner til at kvinner tar abort, og jeg klarer ikke å forstå at det er vanskelig å forstå at selv om dere sammenligner et foster med en 10åring med fotballtrening og drømmer, så gjør ikke andre det. For meg er et egg et egg og ikke en kylling. Et frø er et frø og ikke et tre. ("det er et menneske" er argumentet som går igjen og igjen, men det er det for deg, og ikke for andre.) 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Topsi said:

Kjønnsceller er aldri noe mer enn en kjønnscelle og kan aldri i seg selv utvikle seg til et menneske. Dette er grunnleggende

Javel? Hva er forskjellen? Får sædcellen umiddelbart følelser når den kommer seg til egget? Er det egget som er denne babyen? Om egget er babyen, da har kvinner drept mange barn iløpet av livet 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er slik at man mener at når egg og sæd har smeltet sammen, og celledeling har begynt, at dette da er «et liv». Om man skal forby abort av denne celleklumpen (for på dette stadiet så er det virkelig mer en celleklump enn noe annet). Så må man jo også forby kobberspiral. Kobberspiral kan fungere som en slags «abort» metode, da den kan hindre denne «celleklumpen» fra å feste seg, og det blir dermed skylt ut av kroppen sammen med mensen. Et potensielt liv som da forsvinner ned i toalettet.

Hvor går grensa mellom å forby abort og det å forby prevensjonsmiddel.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Topsi said:

Men jeg spør deg, bortsett fra å diskutere her inne, hva gjør DU for å hjelpe Dyr og mennesker? 

på tide DU svarer for en gangs skyld 

Svarer selv om det ikke er meg du spør. 

Vært fosterhjem/beredskapshjem/adoptivhjem for dyr i nød. Barn har jeg for dårlig helse til å ta meg av, det ville vært uetisk av meg. Hadde uansett ikke blitt godkjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

n_97 skrev (1 time siden):

Svarer selv om det ikke er meg du spør. 

Vært fosterhjem/beredskapshjem/adoptivhjem for dyr i nød. Barn har jeg for dårlig helse til å ta meg av, det ville vært uetisk av meg. Hadde uansett ikke blitt godkjent. 

Jeg mener ikke å insinuerer at folk som er for abort ikke gjør noe, jeg jobber frivillig på flere plan sammen med folk som er for abort. Jeg ble bare lei av at kun jeg måtte svare for meg. Jeg fikk så et godt svar av denne personen, som jeg er glad for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (11 timer siden):

Jeg mener ikke å insinuerer at folk som er for abort ikke gjør noe, jeg jobber frivillig på flere plan sammen med folk som er for abort. Jeg ble bare lei av at kun jeg måtte svare for meg. Jeg fikk så et godt svar av denne personen, som jeg er glad for. 

Av drapskvinnen, mener du? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilgang på abort er ikke bare bra for kvinners autonomi, men også samfunnet generelt. Vil du ta regninga for tusenvis av barn som livet ut må gå til psykolog/psykiater og blir uføretrygda pga. traumene de opplevde fordi de hadde totalt uegnede foreldre? Helsevesenet vårt er allerede sprengt. Det er billigere å terminere et svangerskap kontra å tvinge kvinner til å bli mødre når de ikke vil eller ikke kan.

... og du som er så oppegående og revolusjonær emosjonelt sett burde vite at hormonene løper løpsk kort tid etter man har født. Ta deg en chillpill. Om et år er du sikkert mindre hysterisk og ensporet i holdningene dine. 

Endret av Kullsyrevann
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...