juve5 Skrevet 11. september 2023 #1 Del Skrevet 11. september 2023 (endret) Jeg er 24 år gammel og fødte ei datter for tre måneder siden. Det har vært kjempe tøft og hun er nok en baby man ville kalt «krevende», likevel så elsker jeg henne så utrolig høyt. Når jeg ble gravid slet jeg helt enormt med kvalme og kastet opp flere ganger til dagen. I 6 måneder. På jobb måtte jeg gå på bakrommet å spy mens kunder hørte på. Det var grusomt og tanken om abort streifet flere ganger. likevel, her er jeg med ei nydelig datter. Og jeg kan virkelig ikke se for meg livet uten henne. Det er en så utrolig utakknemlig jobb å ha henne, men de få vakre øyeblikkene vi har kan ikke veies. det har gått opp for meg hvor mye jeg hater abort. Media bildet bombarderer med abort historier nå som valg dagene er her og jeg klarer ikke annet enn å gråte og gråte og gråte over alle babyene som blir abortert. Det kunne vært min egen datter. Hun jeg elsker så høyt. Og jeg blir helt gråtkvalt av tanken på disse aborterte fostrene som kunne blitt født, ønsket og elsket. Istedenfor blir de og dems fremtid skylt ned i en faktisk dass. Hatet og uønsket. Tenk om det var deg, eller meg. En mor som hater deg overalt på jord og vil gjøre hva som helst for å skylle deg ned i do. Tenk om vi oppførte oss slik mot dem som vil begå selvmord. Hvorfor prøver vi å redde de som vil drepe seg sjøl, men de som ikke har fått retten til å fortelle om de ønsker å leve eller ikke, de skyller vi ned i do? hilsen gråtkvalt ung førstegangs mor edit: ser jeg kommuniserte litt dårlig i innlegget mitt, noen som har lest innlegget som at jeg hater andre mødre. Det gjør jeg IKKE. Fjernet setningen for å minske forvirring. Endret 11. september 2023 av juve5 2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg anon01 Skrevet 11. september 2023 Populært innlegg #2 Del Skrevet 11. september 2023 Så om jeg blir voldtatt må jeg bære frem ett barn som ikke er ønsket, bare fordi du hater abort? Skyller heller ett foster ned i do, enn å bære frem ett barn jeg aldri ville ha. Tenk å bli født, uønsket, og uelsket. Bare fordi DU faktisk ville ha barn, så betyr det ikke at alle andre gjør det. Du har tydeligvis gode muligheter, det er ikke alle som har det. 72 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg PepsiMinus Skrevet 11. september 2023 Populært innlegg #3 Del Skrevet 11. september 2023 Fosteret vet ikke. Du kan hate abort så mye du vil, men noen trenger å ta det valget. Bekymre deg heller over alle babyer og barn som blir voldtatt, torturert og misbrukt. De skulle nok heller vært abortert. 56 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juve5 Skrevet 11. september 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 11. september 2023 anon01 skrev (3 minutter siden): Så om jeg blir voldtatt må jeg bære frem ett barn som ikke er ønsket, bare fordi du hater abort? Skyller heller ett foster ned i do, enn å bære frem ett barn jeg aldri ville ha. Tenk å bli født, uønsket, og uelsket. Bare fordi DU faktisk ville ha barn, så betyr det ikke at alle andre gjør det. Du har tydeligvis gode muligheter, det er ikke alle som har det. Hvorfor må du hate barnet selv om du ble voldtatt? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juve5 Skrevet 11. september 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 11. september 2023 PepsiMinus skrev (Akkurat nå): Fosteret vet ikke. Du kan hate abort så mye du vil, men noen trenger å ta det valget. Bekymre deg heller over alle babyer og barn som blir voldtatt, torturert og misbrukt. De skulle nok heller vært abortert. Hvorfor skulle de barna blitt abortert? Er det ikke heller gjerningsmannen som skulle blitt tatt før ugjerningen skjer? Hva er da i det hele tatt vitsen med et lovverk. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg navnet Skrevet 11. september 2023 Populært innlegg #6 Del Skrevet 11. september 2023 juve5 skrev (7 minutter siden): og jeg klarer ikke annet enn å gråte og gråte og gråte over alle babyene som blir abortert Dette er en ganske følelsesbasert reaksjon på en diskusjon vi alltid har hatt i samfunnet. Kvinner har mistet barn på den ene eller andre måten gjennom hele linja. Om du vil kaste styringsretten til alle dine medsøstre under bussen fordi DU trives med ditt barn, så tror jeg ærlig talt at du trenger noe terapi eller bare å tenke litt gjennom ting. Er det hormonene dine som tar helt av nå i småbarnsperioden eller noe? Å sitte å ønske død over andre kvinner (for tro meg, bli abort ulovlig så tilsvarer det døde kvinner) fordi du har et urasjonelt følelsesforhold til andres fostre er ikke normalt. 60 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PepsiMinus Skrevet 11. september 2023 #7 Del Skrevet 11. september 2023 juve5 skrev (2 minutter siden): Hvorfor skulle de barna blitt abortert? Er det ikke heller gjerningsmannen som skulle blitt tatt før ugjerningen skjer? Hva er da i det hele tatt vitsen med et lovverk. Sant det. Gjerningspersonen burde ha blitt abortert, da hadde man unngått det. 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fire24 Skrevet 11. september 2023 #8 Del Skrevet 11. september 2023 Ikke ta store livsvalg mens du er så hormonell og irrasjonell som det du er første året etter fødsel. Og jeg tar uttalelser fra nye mødre med en bøtte salt fordi det er så sykt mye rart som kommer ut. 35 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 11. september 2023 #9 Del Skrevet 11. september 2023 Barn bør være ønskede! Et foster merker svært lite. Et barn som opplever å være uønsket er det derimot mye mye mer synd på. 32 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
«H» Skrevet 11. september 2023 #10 Del Skrevet 11. september 2023 Helt greit at du hater det, jeg lever fremdeles godt med at jeg ikke ble mor i en alder av 16 år. Hadde valgt det om igjen dersom jeg sto i den situasjonen igjen. Som 22+ ville jeg nok beholdt. 17 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet 11. september 2023 #11 Del Skrevet 11. september 2023 Tror du bør oppsøke hjelp, det der er ikke normalt. 23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kratt_ Skrevet 11. september 2023 #12 Del Skrevet 11. september 2023 Ikke tenk så mye du. Kos deg med baby så går det så bra atte. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heip Skrevet 11. september 2023 #13 Del Skrevet 11. september 2023 Aborttallene er høye nå, og jeg tror ikke mange jenter og damer forstår hva de gjør! Synet på abort har blitt iskaldt. 1 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SITC Skrevet 11. september 2023 #14 Del Skrevet 11. september 2023 juve5 skrev (12 minutter siden): det har gått opp for meg hvor mye jeg hater abort. Så ikke ta abort da. Jeg er enda glad for at jeg ikke ble mor i en alder av 17 år. juve5 skrev (13 minutter siden): Hvorfor prøver vi å redde de som vil drepe seg sjøl, men de som ikke har fått retten til å fortelle om de ønsker å leve eller ikke, de skyller vi ned i do? Embryoer er som parasitter å regne, de er helt avhengig av en annens kropp. Hvorfor skal da denne celleklumpen bestemme over en annens kropp? De aller fleste som tar abort, gjør dette før uke 12. Det utgjør ingen forskjell for embryoet. Å ikke bli født er ikke noe den kommer til å merke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SITC Skrevet 11. september 2023 #15 Del Skrevet 11. september 2023 Heip skrev (Akkurat nå): Aborttallene er høye nå, og jeg tror ikke mange jenter og damer forstår hva de gjør! Synet på abort har blitt iskaldt. De vet nok utmerket godt hva de gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bie-damen Skrevet 11. september 2023 #16 Del Skrevet 11. september 2023 Jeg synes også abort er utrolig trist. Selvfølgelig er det nødvendig noen ganger der barnet ikke er levedyktig, mors helse er i fare eller hun er gravid etter voldtekt. Men ellers er det bare trist.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 11. september 2023 #17 Del Skrevet 11. september 2023 juve5 skrev (18 minutter siden): Jeg er 24 år gammel og fødte ei datter for tre måneder siden. Det har vært kjempe tøft og hun er nok en baby man ville kalt «krevende», likevel så elsker jeg henne så utrolig høyt. Når jeg ble gravid slet jeg helt enormt med kvalme og kastet opp flere ganger til dagen. I 6 måneder. På jobb måtte jeg gå på bakrommet å spy mens kunder hørte på. Det var grusomt og tanken om abort streifet flere ganger. likevel, her er jeg med ei nydelig datter. Og jeg kan virkelig ikke se for meg livet uten henne. Det er en så utrolig utakknemlig jobb å ha henne, men de få vakre øyeblikkene vi har kan ikke veies. det har gått opp for meg hvor mye jeg hater abort. Media bildet bombarderer med abort historier nå som valg dagene er her og jeg klarer ikke annet enn å gråte og gråte og gråte over alle babyene som blir abortert. Det kunne vært min egen datter. Hun jeg elsker så høyt. Og jeg blir helt gråtkvalt av tanken på disse aborterte fostrene som kunne blitt født, ønsket og elsket. Istedenfor blir de og dems fremtid skylt ned i en faktisk dass. Hatet og uønsket. Tenk om det var deg, eller meg. En mor som hater deg overalt på jord og vil gjøre hva som helst for å skylle deg ned i do. For du ødelegger fremtiden, ditt dritt foster. Tenk om vi oppførte oss slik mot dem som vil begå selvmord. Hvorfor prøver vi å redde de som vil drepe seg sjøl, men de som ikke har fått retten til å fortelle om de ønsker å leve eller ikke, de skyller vi ned i do? hilsen gråtkvalt ung førstegangs mor Så du synes det er bedre at et uønsket barn skal måtte bli født og så måtte vokse opp med en mor som "hater deg over alt på jord"...? 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 11. september 2023 #18 Del Skrevet 11. september 2023 Bie-damen skrev (1 minutt siden): Jeg synes også abort er utrolig trist. Selvfølgelig er det nødvendig noen ganger der barnet ikke er levedyktig, mors helse er i fare eller hun er gravid etter voldtekt. Men ellers er det bare trist.. Barn som blir født uønsket inn i denne verden er mye tristere! 26 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 11. september 2023 #19 Del Skrevet 11. september 2023 juve5 skrev (17 minutter siden): Hvorfor skulle de barna blitt abortert? Er det ikke heller gjerningsmannen som skulle blitt tatt før ugjerningen skjer? Hva er da i det hele tatt vitsen med et lovverk. Skulle blitt tatt før ugjerningen skjer? Og hvordan ser du for deg at det skal foregå? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bie-damen Skrevet 11. september 2023 #20 Del Skrevet 11. september 2023 SITC skrev (6 minutter siden): Så ikke ta abort da. Jeg er enda glad for at jeg ikke ble mor i en alder av 17 år. Embryoer er som parasitter å regne, de er helt avhengig av en annens kropp. Hvorfor skal da denne celleklumpen bestemme over en annens kropp? De aller fleste som tar abort, gjør dette før uke 12. Det utgjør ingen forskjell for embryoet. Å ikke bli født er ikke noe den kommer til å merke. Nervesystemet er fullt utviklet hos mange aborterte foster. De vil da kjenne smerte fullt ut. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå