Rosa Dartle Skrevet 16. oktober 2023 #121 Del Skrevet 16. oktober 2023 Har dere sjekket om det er noen fine navn i slekta, eventuelt varianter av disse? Hva het oldeforeldre og tippoldeforeldre? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #122 Del Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 11.9.2023 den 1.04): Jeg og mannen har en del mannlige søskenbarn på begge sider. Og flere søskenbarn som har fått guttebarn som selvfølgelig har tatt flere av navnealternativene. Problemet er at vi har kontakt med slekta, så vi møter jo på dem. Toppvalget akkurat nå er Theodor. Ikke fordi det er det vi mest vil ha, men fordi det er ledig. Vi likte Thomas, men det har jeg både på fars og mors side, så det går ikke. Vi er blant de yngste av søskenbarna så navn som er på mote nå er for det meste ledige. Frister heller ikke så mye med et "motenavn". Jeg har passert termin, så føler det begynner å haste med navn. Er det noen som har laget lister med navn de liker til gutt? Anonymkode: 1227b...394 Hva med å kombinere Thomas med et til og gjerne skrive det Tomas istedet? Anonymkode: 4141e...012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #123 Del Skrevet 16. oktober 2023 Vidkun. Eller Arnt. Eller enda bedre, Arnt-Vidkun! Da snakker vi navn med schwung! Anonymkode: 20f92...8bf 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gamer Skrevet 16. oktober 2023 #124 Del Skrevet 16. oktober 2023 Hva med navnet Seven? Ja, tallet 7. 😂🙃😂😂🙃 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #125 Del Skrevet 16. oktober 2023 Tjostolv er uvanlig. Anonymkode: 771b1...dcf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gamer Skrevet 16. oktober 2023 #126 Del Skrevet 16. oktober 2023 Fjotolf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 16. oktober 2023 #127 Del Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 11.9.2023 den 1.04): Jeg og mannen har en del mannlige søskenbarn på begge sider. Og flere søskenbarn som har fått guttebarn som selvfølgelig har tatt flere av navnealternativene. Problemet er at vi har kontakt med slekta, så vi møter jo på dem. Toppvalget akkurat nå er Theodor. Ikke fordi det er det vi mest vil ha, men fordi det er ledig. Vi likte Thomas, men det har jeg både på fars og mors side, så det går ikke. Vi er blant de yngste av søskenbarna så navn som er på mote nå er for det meste ledige. Frister heller ikke så mye med et "motenavn". Jeg har passert termin, så føler det begynner å haste med navn. Er det noen som har laget lister med navn de liker til gutt? Anonymkode: 1227b...394 Så dumt at navnene dere liker finnes i nær familie allerede. Jeg ser både Theodor og Thomas starter med T og har Th. Altså de ligner på hverandre. Hva med Tobias, Trym, Terje, Trygve, Tor? Bare noen med T jeg kom på. Av dem liker jeg Tobias best Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #128 Del Skrevet 16. oktober 2023 Eller noen av disse US og IUS navnene.. Martinius, Marelius, Marinius, Petrokleus, Ellers er det jo mange andre gamle navn som Birger, Lyder, Leonhard, Olai, Severin, Syvert, Sivert, Zacharias, Tollev, Eilif, Otelius.. Ellers er det jo navn som Hallstein, Torkild, Peder, Tostein, Robert, Rubert, Ruben, Torgeir, Roger, Jørgen, Jesper, Bård, Anders, Andreas, Askild, Espen, Erlend, Einar, Steven, Stephen, Steffen, Sindre, Sondre, Fredrik, Frederik, Philip, Ole, Arnstein, Morgan, Morten, Didrik osv.. Anonymkode: 4141e...012 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amistad Skrevet 16. oktober 2023 #129 Del Skrevet 16. oktober 2023 Du kan ikke bruke navn på barnet ditt du helst vil ha fordi andre i familien har samme navn? what? Sånn første mann til møll aprinsippet? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #130 Del Skrevet 16. oktober 2023 Min liste: Brage Eirik Håkon Magnus Sigurd Sigve Torleif Ruben Jonathan Ask Ludvig Tobias Anonymkode: 284fd...87c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #131 Del Skrevet 16. oktober 2023 Ta en sunnmørsvri på det og sett sammen fullstendig umake navn og få ting som Jogeir eller Arnljot Anonymkode: ffcc5...afc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #132 Del Skrevet 16. oktober 2023 Navnet Aron og Elion er veldig fine og moderne 🙂 Anonymkode: 299b4...1a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #133 Del Skrevet 16. oktober 2023 Agne Ask Edwin Eilev Einar Eirik (eller Erik) Hugo Jone Ludwig (eller med v) Matheo (likner litt på Theodor) Ragnar Remi Sjur Søren (yep, kjenner ein kar med det navnet. f så tøft) Tørres Torgeir Anonymkode: d8c56...071 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #134 Del Skrevet 17. oktober 2023 Trøstogbære skrev (På 11.9.2023 den 1.32): Du må ikke ha navn med en gang. Min samboers bror fikk navn mens de ventet på å gå ned kirkegulvet på dåpsdagen. Og en kollega av han gav navn først etter at ungen ble 6 mnd 😅 Bruk det navnet dere liker og gi f i om andre har det samme. Man "får" ikke navnet i kirken under dåpen. Navnet får man når det meldes til Folkeregisteret. Anonymkode: 2d149...a1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #135 Del Skrevet 17. oktober 2023 Alle navn er opptatt! Enten får dere være kreative eller ta et dere liker. Anonymkode: 683ea...0fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 17. oktober 2023 #136 Del Skrevet 17. oktober 2023 Har ikke barnet blitt navngitt enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøstogbære Skrevet 17. oktober 2023 #137 Del Skrevet 17. oktober 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Man "får" ikke navnet i kirken under dåpen. Navnet får man når det meldes til Folkeregisteret. Anonymkode: 2d149...a1e Hvis du ikke forstod hva jeg mente er er det nesten ikke verdt å forklare men jeg gjør det likevell. Ungen hadde ikke noe navn da de møtte opp i kirka. Navnet ble først bestemt på dåpsdagen. De valgte navnet mens de ventet på presten. De hadde ikke tatt noen avgjørelse på hvilket navn de ville ha på ungen før de kom til kirka. Er det noe av disse forklaringen som er lettere for deg å forstå? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 17. oktober 2023 #138 Del Skrevet 17. oktober 2023 Cornelius 🥰❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå