Gå til innhold

Finner ikke navn til gutten vår 😩 Alle vi liker er opptatt. Noen forslag til fine guttenavn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 12.9.2023 den 18.34):

Julian.

Anonymkode: a521a...0f0

Uff, det er så lite pent😅

Anonymkode: f61f5...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor, Njord, Birk, Loke, Varg, Ask, Viljar er fine guttenamn. Har bare jenter, så fikk aldri brukt noen av dem. 🙂

Anonymkode: b81a2...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lette litt bakover i slekta da vi ventet barn (men fikk ikke gutt da).

Navn jeg tenkte at jeg skulle "smake" mer på om det ble aktuelt var:

Wilhelm

Karsten

Ludvig

Fredrik

Sindre

Aksel

Ellers lurte vi på Oliver, Henrik, Jakob, Viktor, Magnus og Kasper. Prøvde å tenke på at navnet også skal passe til en voksen, ikke bare et barn. Theodor er litt en sånn type navn for meg (men det er min subjektive mening, og navnet i seg selv er fint!) som kanskje passer best på barn.

Anonymkode: 2bc97...0f5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.9.2023 den 1.04):

Jeg og mannen har en del mannlige søskenbarn på begge sider. Og flere søskenbarn som har fått guttebarn som selvfølgelig har tatt flere av navnealternativene. 

Problemet er at vi har kontakt med slekta, så vi møter jo på dem. 

Toppvalget akkurat nå er Theodor. Ikke fordi det er det vi mest vil ha, men fordi det er ledig. 

Vi likte Thomas, men det har jeg både på fars og mors side, så det går ikke. 

Vi er blant de yngste av søskenbarna så navn som er på mote nå er for det meste ledige. Frister heller ikke så mye med et "motenavn".

Jeg har passert termin, så føler det begynner å haste med navn. Er det noen som har laget lister med navn de liker til gutt?

Anonymkode: 1227b...394

Eirik 

Anonymkode: 0e3df...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lorentz, Levi, Alvin, Roar, Robert, Brage, Anton, Gard, Jesper, Melvin, Sigvart synes jeg er veldig fine guttenavn. Ikke de nest vanlige heller tror jeg. Skal du ha ett navn som også kan brukes internasjonalt? Isåfall er jo Levi veldig fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.9.2023 den 1.04):

Jeg og mannen har en del mannlige søskenbarn på begge sider. Og flere søskenbarn som har fått guttebarn som selvfølgelig har tatt flere av navnealternativene. 

Problemet er at vi har kontakt med slekta, så vi møter jo på dem. 

Toppvalget akkurat nå er Theodor. Ikke fordi det er det vi mest vil ha, men fordi det er ledig. 

Vi likte Thomas, men det har jeg både på fars og mors side, så det går ikke. 

Vi er blant de yngste av søskenbarna så navn som er på mote nå er for det meste ledige. Frister heller ikke så mye med et "motenavn".

Jeg har passert termin, så føler det begynner å haste med navn. Er det noen som har laget lister med navn de liker til gutt?

Anonymkode: 1227b...394

Vanskelig når man er mange i slekta, om man ikke kan bruke navn om igjen. Vanskelig å forslå navn til deg, når man ikke vet hva slekta heter. Vår sønn heter Ole + et navn til, han har også en fetter som heter Ole + et annet annet navn i tillegg. Det er like navn, men ikke like allikevel. 

Jeg liker Anders, Vegard, Axel, Iver, Haakon, Sivert, Kristian, Kristoffer, Steffen, Even. Heine. 

Anonymkode: cc435...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det jeg oppfatter som typisk norske navn: Ola, Ole, Jens, Andreas, Anders, Iver, Eirik, Magnus, Einar, Brage, Birk, Snorre, Erlend. Av mer internasjonale: Martin, Filip, Edvard, Albert.

Anonymkode: fa94d...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oliver. Det heter sønnen min. Absolutt alle kommenterer det navnet, sier det er så fint. Anbefaler virkelig å ha en Oliver!  

Anonymkode: 3bc3b...5e9

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.9.2023 den 1.47):

Jeg vet ikke hvilke navn som er trendy men synes Gylve og Tarjei eller Torje er fine navn. 

Anonymkode: 3f2ff...6b7

Gylve? Det har jeg aldri hørt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 3 uker senere...

Sigfried, Osvald, Johann, Georg, Konrad, Margido, Even, Endre. 

hehe 

Anonymkode: a4475...e55

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ali, Mohammed, Rahman, Abdullah, Osman, Mustafa, Said og Nils Håvard er populære navn om dagen. Kanskje vurdere en av disse?

Anonymkode: c52a1...4ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...