Gå til innhold

Finner ikke navn til gutten vår 😩 Alle vi liker er opptatt. Noen forslag til fine guttenavn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 9/11/2023 at 1:04 AM, AnonymBruker said:

Vi likte Thomas, men det har jeg både på fars og mors side, så det går ikke. 

Nå er det jo nettopp fordi det er i familen allerede at man bruker navnet. Thomas er flott, vil dere være originale dropper dere h- en ;) Mvh Tomas 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Benjamin

Jonathan

Lucas

Martinus 

Imre

Eik

Dexter

Victor

Brage

Matheo

Leo

Sebastian 

Elliot 

Anonymkode: 55515...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

For meg er ikke dette navn engang, bortsett fra Edvin. Ser ut som du har ramsa opp navn på elektronikkprodukter... 

Anonymkode: 5c03c...dd5

Du får si det til Kristjansson. 

Anonymkode: f645c...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor kan dere ikke bruke Theodor? Hvor nære i familie er det? Jeg tenker at man kan unngå samme navn som foreldre og søsken til barnet, men ellers er det bare fint å oppkalle eller bruke navn som aldere er i slekten. Vi har kalt opp barnet vårt etter min bestemor. Skulle vi få gutt var planen å bruke mellomnavnet til barnefar :) 

Anonymkode: 55515...b90

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Toralv

Mats

Gard

Even

Oskar

Magnus

Johan

Sivert

Tord

Sigvald

Torgeir

Anonymkode: 7c276...634

Gir deg ok for Magnus. Resten er snork. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Johan er veldig fint! 
ellers liker jeg godt Askil, Vemund, Sigurd og Truls. 

Jeg er enig med flere her. Gå for et navn dere liker uavhengig av om noen i slekten heter det samme. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, TrixieLeeMiller said:

ellers liker jeg godt Askil, Vemund, Sigurd og Truls. 

ÆÆÆÆH!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edwin

Alvin

Hvis du virkelig liker et navn kjempegodt kan du hvis du vil bare spørre de som har brukt det før deg. Det går jo ann å kombinere det ene navnet med et annet navn og så blir det ikke helt likt. Jeg har et søskenbarn som også har kalt datteren dems Olivia (etter oss), og når jeg fikk vite det syns jeg bare det var så koselig, og jeg ble nesten litt stolt faktisk hehe😄😄liksom at det var fler som syns det navnet var nydelig!

Jeg trodde jo før at alle ble sure hvis man valgte samme navn, derfor tok vi ikke samme navn som noen vi kjenner. Og jeg trodde også jeg selv ville få samme reaksjon når noen brukte samme navn som oss. Men istedet ble jeg skikkelig glad og syns det var veldig fint! Skal sies at vi er veldig mange søskenbarn og vi er ikke de mest close pga alder etc. Jeg ville kanskje syntes det var litt rart hvis det var mitt nærmeste søskenbarn eller søsken av meg som tok samme navn på sine barn, ellers egentlig ikke tenker jeg☺️Hvis man er de som er «»»sist»»» med å få barn, eller uansett, kan man jo ikke ta hensyn til at alle andre navn er tatt. Det vil alltid være noen med samme navn.

Vet ikke hvor mange som ville reagert som meg men. Jeg ble nesten overrasket over min egen reaksjon og, men ja. Det er lov å spørre og, om du tenker det er Okey for deg.

Vi valgte forretsen navn til et av våre barn etter 1/2 år og fikk sånn påminnelse i posten om at nå måtte vi velge navn hehe😄Men dere har jo 1/2 år. Og dere kommer til å finne ut av det😊Det var guttenavn vi syntes var mest vanskelig og. Jeg så på navn fra mange andre land og, i Europa, men og Australia, og Hawaii!

Mange bra tips over her, let og du vil finne 🌸

Anonymkode: 05a5b...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville egentlig ha et navn med vokalending (pga etternavnet) og hadde denne lista:

Brage

Gaute

Snorre

Tage

Are

Ådne

Torje

Heine

Vel den planen gikk i dass, og endte opp med Marius som jeg synes er nydelig! Det navnet var jo veldig vanlig da jeg var ung, men på sønnens skole er de ikke mange som heter det nå.  Ellers synes jeg Torjus er veldig fint!

Om det ikke er folk dere treffer så veldig ofte ville jeg ikke brydd meg som mye. Men om det er noe du stresser over så går det jo an å lufte slik som en venninne gjorde med meg da min datters navn ikke var så veldig vanlig på den tiden: «Jeg synes ……. er et så nydelig navn, synes du det gjør noe om vi kaller datteren vår det samme?». Jeg synes det var fint at hun spurte, selv om det ikke var nødvendig. Men hun har sagt at hun slappet mer av med navnevalget siden hun ga med en headsup først, så det kan jo være en mulighet for dere også. Lykke til med valget😊

Anonymkode: 39559...574

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns Kevin er det fineste guttenavnet. Hadde jeg fått en gutt så hadde det garantert blitt en Kevin. Så syns jeg Liam er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mikkel 🥰

Anonymkode: f2433...0ad

Det er kun to ting som kan skje hvis du kaller sønnen din for Mikkel. Han ender opp med et utseende som en av disse.

image.thumb.png.c80278bf7d252ef42434d3f27fbdd281.png

Anonymkode: e306b...9c8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 9/11/2023 at 1:04 AM, AnonymBruker said:

Jeg og mannen har en del mannlige søskenbarn på begge sider. Og flere søskenbarn som har fått guttebarn som selvfølgelig har tatt flere av navnealternativene. 

Problemet er at vi har kontakt med slekta, så vi møter jo på dem. 

Toppvalget akkurat nå er Theodor. Ikke fordi det er det vi mest vil ha, men fordi det er ledig. 

Vi likte Thomas, men det har jeg både på fars og mors side, så det går ikke. 

Vi er blant de yngste av søskenbarna så navn som er på mote nå er for det meste ledige. Frister heller ikke så mye med et "motenavn".

Jeg har passert termin, så føler det begynner å haste med navn. Er det noen som har laget lister med navn de liker til gutt?

Anonymkode: 1227b...394

Simon da. Eller Johannes. Eller Paul, eller Markus, Lukas, eller Matheus….. Hvis det at dere liker Thomas betyr at dere ønsker dere et bibelsk navn? 
du skriver lite om hvilke navneskilt du liker. Vanskelig å hjelpe deg 

Anonymkode: ab90e...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn for klassiske polske guttenavn, så har du et navn som temmelig sikkert skiller seg ut, og får tungen til å krølle seg.

Szczepan, Mieczysław, Radzimierz, Krzysztof, Przemysław, Wawrztniec og Zbigniew er gode alternativer, og hvis man i tillegg bruker dem som mellomnavn slik at man får navnet ...

Szczepan Mieczysław Radzimierz Krzysztof Przemysław Wawrztniec

... har du et fint navn som garantert er unikt i Norge.

Anonymkode: f0a08...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...