AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #41 Del Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har faktisk sett litt på det området for det er jo nydelig der! Hvor bor/har du bodd der, og hvilke steder kan du anbefale? TS Anonymkode: 69ab6...566 I Mo i Rana bygges det ny, større flyplass nå. 1 time i bil så er du ved kysten, 1 time med bil andre veien så er du på Harry-handel i Sverige - og har masse fjell og natur mellom der. 20 min fra sentrum kan du velge å bo i mindre bygder/tettsteder som har egne små sentrum med butikk, apotek, kafe. Eller bo mer sentrumsnært. Alle bydelene rundt sentrum har egne bydelssentrum med matbutikk. Aldri lengre enn 5-10 min fra bysentrum i bil. Hovedsetet til Nordland teater. Flott og aktivt bibliotek. Flere godt etablerte festivaler gjennom året. Litt smeltedigel, samfunnet er vant med nyinnflyttere, helt siden jernverkstiden. Nå kommer det også stadig flere internasjonale tilflyttere pga spennende virksomheter/jobb. Alternativt Bodø, eller nærområder til Bodø i Salten. Kanskje ute ved Saltstraumen? Utrolig fint der, og har eget lite sentrum med det du trenger, men nært Bodø by og flyplassen der. Direkteruter fra Bodø til Oslo, veldig lettvint by å reise fra. Her er også nytt kulturhus, større studentby, veldig mye flott natur, nær sagt uansett hvor du velger å bo. Anonymkode: 781b8...158 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #42 Del Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nja, for barnefamilier er det vel.. ikke alltid det beste stedet. Mye narkotika i omløp blant ungdom har jeg skjønt..mer enn i Ålesund. Anonymkode: 1cedb...c41 Akkurat det tror jeg kommer an på hvem du snakker med. Men når Ts skriver at hun ikke har familie å ta hensyn til, så utgår vel ditt argument uansett, vil jeg tro. Anonymkode: c8eb2...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #43 Del Skrevet 12. september 2023 Stjørdal eller Trondheim Anonymkode: 7eb21...157 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #44 Del Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Nja, for barnefamilier er det vel.. ikke alltid det beste stedet. Mye narkotika i omløp blant ungdom har jeg skjønt..mer enn i Ålesund. Anonymkode: 1cedb...c41 Og jålete dialekt i Molde, da de er litt høye på seg selv Anonymkode: edff0...5bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #45 Del Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (På 11.9.2023 den 15.19): Hamar eller gjøvik. Evnt lena på toten. Det meste i nærheten, og en liten kjøretur til gjøvik. Under to timer til gardermoen. Kapp er enda tettere gjøvik. Har hilst på folk der, og opplever de som åpne og morsomne. Der har de også sommershowet urbane totniger som går hele sommeren. Kapp og lena er småsteder . Anonymkode: 2ac81...675 Takk for forslag og ja det er kjempefint der. Jeg har bodd i Østre Toten noen år tidligere. Men det er litt kronglete i forhold til Gardermoen hvis en reiser med offentlig transport dessverre. Så da er Hamar/Brumunddal på andre siden av Mjøsa litt enklere. Som det er nå i hvert fall. TS Anonymkode: 69ab6...566 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #46 Del Skrevet 13. september 2023 Hva med Egersund? Er det noen her som bor eller har bodd der og kan si litt mer? TS Anonymkode: 69ab6...566 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #47 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (På 11.9.2023 den 14.38): Nei jeg har ikke sittet å bladd i gamle nyheter.. det er et stort område, hvorfor så lite hyggelig mener du? Risør er vel litt "kunstnerby" med marked osv., det eneste negative jeg har fått med meg var at de har begynt å få aldrende befolkning. De skulle startet et mentor/student-workshops osv. Så hadde de fått utnyttet de eldre hjernene, øynene og hendene. Jeg hadde lyst til å dra dit for å bli inspirert jeg. 🙂 Husket jeg så lenge på Åmli og Vegårshei, tanken var å pendle. (Jeg flyttet et annet sted til slutt) Anonymkode: 1cedb...c41 Tvedestrand, Risør o.l er veldig "lukket" i forhold til innflyttere. Det er VELDIG vanskelig å få innpass i miljø der. Hvordan endte du med å flytte hen, eller er du fortsatt i tenkeboksen? Anonymkode: d7fe9...629 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #48 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (På 11.9.2023 den 21.30): Førde har ikke noe særlig til natur å skryte av. Kaldt og mørkt om vinteren..Generelt stygg arkitektur. Anonymkode: 8c5b3...2c0 Førde har mye fin natur! Om du kjører noen minutter, så er jølster helt nydelig også. Når var du i Førde sist? De har fått mye fin arkitektur i det siste Anonymkode: 7e039...928 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #49 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (På 11.9.2023 den 7.33): Fra Lillesand til Sandefjord satt jeg å så på. Jeg synes det kunne vært fint med Tvedestrand og Risør, da er neste Kragerø. Forlater "bibelbeltet" men er fortsatt i den fine naturen. Og enkel vei til flere store byer. Ville sjekket ut hvilke bygder som har godt rykte. I Trøndelag tror jeg Selbu f.eks kunne vært et godt valg for meg. Bygder med endel utenlandske turister kan også sikkert være ok, da er det bevegelse i miljøet. Anonymkode: 1cedb...c41 Selbu er et skikkelig redneck-sted. Nært Stjørdal med Værnes flyplass. Men langt nok unna til at det føles isolert, og langt til shopping og grei kollektivtrafikk, hvis det er viktig. Kunne aldri tenkt meg å bo der. Da er det bedre fra Stjørdal og nordover mot Steinkjer. Frosta, Inderøy, Levanger osv. Anonymkode: 7174a...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #50 Del Skrevet 26. august 2024 Jeg ville valgt en by uten bompenger og som heller ikke har planer om det. Dine kriterier om sentrumsnært og utsikt tilsier en mindre by. Jeg kommer ikke på noen norske småbyer som ikke har høyder der man kan få utsikt og kun fem-ti minutters gange til sentrum. Norge er jo et svært kupert land. Anonymkode: 86e19...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #51 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg ville valgt en by uten bompenger og som heller ikke har planer om det. Dine kriterier om sentrumsnært og utsikt tilsier en mindre by. Jeg kommer ikke på noen norske småbyer som ikke har høyder der man kan få utsikt og kun fem-ti minutters gange til sentrum. Norge er jo et svært kupert land. Anonymkode: 86e19...b63 I Larvik og Sandefjord kan man bo sentralt med utsikt. Anonymkode: d7fe9...629 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #52 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (På 11.9.2023 den 7.45): Både Tvedestrand, Risør og Kragerø er lite hyggelige for innflyttere. Risør har hatt en del utfordringer knyttet til andre ting også, det ser du om du sjekker gamle nyheter. Lillesand har bedre rykte, men der har jeg ikke bodd. Anonymkode: 50a63...26b Grimstad har mest mangfold. Anonymkode: d19f3...937 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #53 Del Skrevet 27. august 2024 Rosendal i Hardanger /Kvinnherad. Fantastisk natur, med vakre fjell, fosser og sjø. Hardangerekspressen (båt/ Rødne) fra kaien i sentrum tar deg rett til Flesland eller Bergen. En behagelig tur. Går også buss til Flesland/Bergen, men da tar det over to timer. Stedet har matbutikker, noen andre småbutikker, restaurant, gartneri, apotek, hotell, Baroniet. En del turister i sesongen som kommer med båt eller cruiseskip. Bor der ikke selv, men har vært der mye. Naturen der og rundt om er balsam for sjelen. Anonymkode: 17106...422 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 30. august 2024 #54 Del Skrevet 30. august 2024 Har du vurdert Helgelandskysten? Fantastisk natur og nærhet til både fjell og hav, om det har betydning. Ny storflyplass i Mo i Rana skal stå ferdig om drøye 2 år, og i mellomtiden er det tett mellom de mindre flyplassene, og grei reisevei til Bodø, som har en større flyplass. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2024 #55 Del Skrevet 31. august 2024 AnonymBruker skrev (På 27.8.2024 den 14.28): Rosendal i Hardanger /Kvinnherad. Fantastisk natur, med vakre fjell, fosser og sjø. Hardangerekspressen (båt/ Rødne) fra kaien i sentrum tar deg rett til Flesland eller Bergen. En behagelig tur. Går også buss til Flesland/Bergen, men da tar det over to timer. Stedet har matbutikker, noen andre småbutikker, restaurant, gartneri, apotek, hotell, Baroniet. En del turister i sesongen som kommer med båt eller cruiseskip. Bor der ikke selv, men har vært der mye. Naturen der og rundt om er balsam for sjelen. Anonymkode: 17106...422 Går det an å ta båt til Flesland? Det ante jeg ikke. Hvor er båtstoppet? Anonymkode: bbd8b...05d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #56 Del Skrevet 6. september 2024 Nesodden Nøtterøy Tønsberg Røros Stavanger Nesøya Anonymkode: fb02d...3c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #57 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (På 11.9.2023 den 14.52): Jeg syns Ålesund er en utrolig fin by, og kunne tenke meg å flytte dit en gang, så min mening er naturligvis påvirket av det. Vakker arkitektur, nærhet til natur: fjell og hav, gode shoppingmuligheter og greit med kulturliv. Syns absolutt det er en by å sjekke ut dersom du ikke lar deg skremme av vestlandsværet. Anonymkode: a6b9d...77a Er enig at byen er pen. Men det er dessverre ikke så hyggelig å flytte dit. Jeg flyttet til Ålesund som ung for å jobbe, og opplevde det som veldig vanskelig å komme innpå folk. De var var lite interessert i å komme i kontakt med folk utenfra, med mindre de var dritings på byn. Ellers var det stort sett stirring fordi man ikke hørte til der liksom. Så byen er pen, men som innflytter kan det være vanskelig. Anonymkode: 8f000...b23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #58 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 17.38): Førde har mye fin natur! Om du kjører noen minutter, så er jølster helt nydelig også. Når var du i Førde sist? De har fått mye fin arkitektur i det siste Anonymkode: 7e039...928 Førde ha definitivt forbedret seg. Men 40 minutter utover mot kysten Ligger Dale. Akkurat disse dager står den lille bygda på hodet, da det er teaterfestival der, hele bygda er engasjert. En vakket bygd som har nærhet til fjord og fjell. I sentrum får en kjøpt det en trenger til det daglige flyplass og størrehanelsted er i førde 40 minutter unna. Anonymkode: 30b04...15f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #59 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (På 31.8.2024 den 9.47): Går det an å ta båt til Flesland? Det ante jeg ikke. Hvor er båtstoppet? Anonymkode: bbd8b...05d Flesland kai ligger 10 minutter unna flyplassen, går shuttlebuss som korresponderer med båtanløp. Anonymkode: 17106...422 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #60 Del Skrevet 9. september 2024 Vadsø er en fin by med utrolig fin utsikt. Godt kulturliv, mye muligheter for friluftsliv, ikke håpløse boligpriser og gåavstand til alt (inkl flyplass om man er ekstra ivrig) Anonymkode: 4f6cb...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå