AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #1 Del Skrevet 10. september 2023 Hei, Jeg ser etter et digitalt piano og jeg er nybegynner. Samtidig ønsker jeg å kjøpe et som jeg kan ha etterhvert som jeg utvikler meg. Ønsker egentlig å bruke 5000 kr Det jeg ser etter spesifikt er - 88 tangenter - Vektede tangenter - Lyd som fra piano Jeg lurer på om noen har erfaring med dette? https://www.gear4music.no/no/Keyboard-and-pianoer/Roland-FP-10-Digitalt-Piano-med-Stativ-Krakk-og-Hodetelefoner-Svart/2UZ1?_gl=1*1wwrlqm*_up*MQ..*_ga*MTc4NjUwMDExMS4xNjk0MzcwODcx*_ga_6DXFD73TYZ*MTY5NDM3MDg3MS4xLjEuMTY5NDM3MDk1Ny4wLjAuMA.. Eller https://www.gear4music.no/no/Keyboard-and-pianoer/Roland-GoPiano-88-tangenters-Digitalt-Piano-med-Stativ-Krakk-og-Hodetelefoner/3ESA?_gl=1*1fvb3nb*_up*MQ..*_ga*MTc4NjUwMDExMS4xNjk0MzcwODcx*_ga_6DXFD73TYZ*MTY5NDM3MDg3MS4xLjEuMTY5NDM3MDk1Ny4wLjAuMA.. Eller https://www.gear4music.no/no/Keyboard-and-pianoer/SDP-2-Scenepiano-fra-Gear4music-and-Fullstendig-Pakke/1F81?_gl=1*1qhm4cz*_up*MQ..*_ga*MTc4NjUwMDExMS4xNjk0MzcwODcx*_ga_6DXFD73TYZ*MTY5NDM3MDg3MS4xLjEuMTY5NDM3MDk1Ny4wLjAuMA.. I tillegg om noen har noen andre anbefalinger eller kriterier som jeg bør tenke på Takk på forhånd. Anonymkode: 7a9c2...456 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #2 Del Skrevet 10. september 2023 Av de tre alternativene du nevner, ville jeg ikke ha valgt nr. 3, da Gear4music ikke akkurat er kjent for den beste kvaliteten på billigproduktene sine, nr. 2 er altfor lett til å ha vektede tangenter (vekten er kun 7 kilo; Roland FP 10 veier til sammenligning litt over 12 kilo), mens det første alternativet er et greit nybegynnerpiano, samtidig som tilleggsutstyret man får i slike alt-i-ett-pakker er det billigste av det billige. Angående pianoets vekt, har jeg nevnt dette i denne kommentaren: Sitat Vekten spiller også en rolle - vil man ha et digitalt piano med vektede tangenter som er behagelige å spille på, må man regne med at det veier minst 11-12 kilo; selv om pianoene med en vekt under dette kommer med vakre beskrivelser om vektede tangenter, er det i praksis snakk om lette plasttangenter som gir lite motstand når man trykker på dem. En annen mulighet er å kjøpe piano og stativ hver for seg, og hvis man vil spare noen kroner, kan man kjøpe pianokrakk på bruktmarkedet, eller forsøke med en vanlig stol til å begynne med, og se hvordan det fungerer. Øretelefoner regner jeg med at du har fra før av. Man kan også vurdere Yamaha P-45 som et alternativ til Roland FP 10 - de er i omtrent samme prisklasse, og begge fungerer fint for folk som begynner å spille: Ellers har jeg tatt opp både kjøp av utstyr og andre ting i tangenttråden, så hvis det er noe mer du eventuelt lurer på, kan denne tråden kanskje være til hjelp. Uansett lykke til med musikken og pianospillingen; en engasjerende og lærerik hobby som man kan ha mye glede og nytte av. - Brian Anonymkode: 32c30...5ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #3 Del Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Av de tre alternativene du nevner, ville jeg ikke ha valgt nr. 3, da Gear4music ikke akkurat er kjent for den beste kvaliteten på billigproduktene sine, nr. 2 er altfor lett til å ha vektede tangenter (vekten er kun 7 kilo; Roland FP 10 veier til sammenligning litt over 12 kilo), mens det første alternativet er et greit nybegynnerpiano, samtidig som tilleggsutstyret man får i slike alt-i-ett-pakker er det billigste av det billige. Angående pianoets vekt, har jeg nevnt dette i denne kommentaren: En annen mulighet er å kjøpe piano og stativ hver for seg, og hvis man vil spare noen kroner, kan man kjøpe pianokrakk på bruktmarkedet, eller forsøke med en vanlig stol til å begynne med, og se hvordan det fungerer. Øretelefoner regner jeg med at du har fra før av. Man kan også vurdere Yamaha P-45 som et alternativ til Roland FP 10 - de er i omtrent samme prisklasse, og begge fungerer fint for folk som begynner å spille: Ellers har jeg tatt opp både kjøp av utstyr og andre ting i tangenttråden, så hvis det er noe mer du eventuelt lurer på, kan denne tråden kanskje være til hjelp. Uansett lykke til med musikken og pianospillingen; en engasjerende og lærerik hobby som man kan ha mye glede og nytte av. - Brian Anonymkode: 32c30...5ef Man kan også gjøre gode kjøp i bruktmarkedet om man vet hva man er ute etter - akkurat denne annonsen er det noen som har reservert, men vil gjette på at dette er et godt kjøp selv om pianoet må hentes; Kawai digitalt piano inkludert stativ og krakk: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=318947532 - Brian Anonymkode: 32c30...5ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 11. september 2023 #4 Del Skrevet 11. september 2023 Oslo pianoskole foreslår Yamaha sin p-serie som billig-piano for sine elever. Yamaha P-45B: Yamaha sin P-serie er velkjent, og er et populært valg ved kjøp av første piano. P-45 er den billigste varianten i denne serien, og dermed også den med minst funksjoner. Hvis du ønsker den gjeveste utgaven i P-serien kan du gå for Yamaha P-515B. PRIS for P-45B: 5.129kr Vi har et Roland, det kostet vel 10-11 tusen da vi kjøpte det, ble anbefalt av læreren. Fungerer veldig bra til mine to pianister som ikke har noe plan om å bli fulltidsmusikere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #5 Del Skrevet 11. september 2023 solsolsol skrev (16 minutter siden): Oslo pianoskole foreslår Yamaha sin p-serie som billig-piano for sine elever. Yamaha P-45B: Yamaha sin P-serie er velkjent, og er et populært valg ved kjøp av første piano. P-45 er den billigste varianten i denne serien, og dermed også den med minst funksjoner. Hvis du ønsker den gjeveste utgaven i P-serien kan du gå for Yamaha P-515B. PRIS for P-45B: 5.129kr Vi har et Roland, det kostet vel 10-11 tusen da vi kjøpte det, ble anbefalt av læreren. Fungerer veldig bra til mine to pianister som ikke har noe plan om å bli fulltidsmusikere. Hvis man har mulighet til det, kunne man prøvespille både Roland og Yamaha da det spørs hvilken fingertykkelse man har; noen foretrekker Roland, andre foretrekker Yamaha. Pianoet som er omtalt i sitatet - Yamaha P-515 - har jeg selv, og det er et glimrende instrument med tangenter av tre (P-45 har plasttangenter), men har dessverre steget mye i pris på grunn av svak kronekurs; jeg betalte litt over 13.000 i begynnelsen av 2020, nå får man det ikke til under 19.000. - Brian Anonymkode: 32c30...5ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 11. september 2023 #6 Del Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis man har mulighet til det, kunne man prøvespille både Roland og Yamaha da det spørs hvilken fingertykkelse man har; noen foretrekker Roland, andre foretrekker Yamaha. Pianoet som er omtalt i sitatet - Yamaha P-515 - har jeg selv, og det er et glimrende instrument med tangenter av tre (P-45 har plasttangenter), men har dessverre steget mye i pris på grunn av svak kronekurs; jeg betalte litt over 13.000 i begynnelsen av 2020, nå får man det ikke til under 19.000. - Brian Anonymkode: 32c30...5ef Whaaat?? Det var dyrt 😬 Vi har forresten også kjøpt dyre instrumenter på lokal butikk, men barnegitar og sånt for å sjekke om det er noe ungene kommer til å like har vi kjøpt på gear4music. Har fin erfaring med butikken, er bare greit å kunne prøve fysisk om det er dyrt 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #7 Del Skrevet 11. september 2023 22 hours ago, AnonymBruker said: Av de tre alternativene du nevner, ville jeg ikke ha valgt nr. 3, da Gear4music ikke akkurat er kjent for den beste kvaliteten på billigproduktene sine, nr. 2 er altfor lett til å ha vektede tangenter (vekten er kun 7 kilo; Roland FP 10 veier til sammenligning litt over 12 kilo), mens det første alternativet er et greit nybegynnerpiano, samtidig som tilleggsutstyret man får i slike alt-i-ett-pakker er det billigste av det billige. Angående pianoets vekt, har jeg nevnt dette i denne kommentaren: En annen mulighet er å kjøpe piano og stativ hver for seg, og hvis man vil spare noen kroner, kan man kjøpe pianokrakk på bruktmarkedet, eller forsøke med en vanlig stol til å begynne med, og se hvordan det fungerer. Øretelefoner regner jeg med at du har fra før av. Man kan også vurdere Yamaha P-45 som et alternativ til Roland FP 10 - de er i omtrent samme prisklasse, og begge fungerer fint for folk som begynner å spille: Ellers har jeg tatt opp både kjøp av utstyr og andre ting i tangenttråden, så hvis det er noe mer du eventuelt lurer på, kan denne tråden kanskje være til hjelp. Uansett lykke til med musikken og pianospillingen; en engasjerende og lærerik hobby som man kan ha mye glede og nytte av. - Brian Anonymkode: 32c30...5ef Det var mye nyttig informasjon, spesielt det med vekten av selve det digitale pianoet det skal jeg ta med meg! pluss det med å sjekke finn for hva de kan tilby for tiden. Vurderer faktisk å kjøpe kun selve pianoet for heller kjøpe stativ og andre tilbehør senere. Kan alltids bruke egen krakk, høretelefoner etc! Tusen takk ☺️ Anonymkode: 7a9c2...456 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #8 Del Skrevet 11. september 2023 9 hours ago, solsolsol said: Oslo pianoskole foreslår Yamaha sin p-serie som billig-piano for sine elever. Yamaha P-45B: Yamaha sin P-serie er velkjent, og er et populært valg ved kjøp av første piano. P-45 er den billigste varianten i denne serien, og dermed også den med minst funksjoner. Hvis du ønsker den gjeveste utgaven i P-serien kan du gå for Yamaha P-515B. PRIS for P-45B: 5.129kr Vi har et Roland, det kostet vel 10-11 tusen da vi kjøpte det, ble anbefalt av læreren. Fungerer veldig bra til mine to pianister som ikke har noe plan om å bli fulltidsmusikere. Aah takk ☺️ De prisene var ganske greie ja. Ser at det yamaha p45-B veier 11 kg ca så det er fint! 10 tusen tror jeg blir litt i mye nå, men glad for å høre at det fungerer bra ☺️🎈 Anonymkode: 7a9c2...456 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #9 Del Skrevet 29. september 2023 Hadde det typ nest billigste med 88 vektede tangenter fra Gear4music før og jeg var kjempefornøyd! Solgte det til en venn som er minst like fornøyd, det har nå vært i bruk flere ganger i uka i flere år, aldri problemer, høres bra ut og godt å spille på. Anonymkode: 0118b...b1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå