Gå til innhold

Menn som får panikk/mister interessen når man viser interesse tilbake

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Overskriften sier vel det meste. Dette ser ut til å være et gjentakende fenomen blant mennene jeg tiltrekker meg, enten det er på Tinder eller i virkeligheten. I starten er de ofte veldig på og viser tydelig interesse. Når jeg så begynner å bli interessert tilbake og gir uttrykk for det er det som om de får fullstendig panikk og mister all interesse. Flere som opplever dette? Hva er greia?

Har selv mine tanker om hva som ligger bak slik oppførsel, men hadde vært interessant å høre synspunkter fra andre.

Anonymkode: 33488...03e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har unnvikende tilknytning og forpliktelsesangst. De blir et stort gjesp når man blir eldre og ønsker noe seriøst og stabilt. Vært borti et par slike og felles for dem alle er at de har null refleksjonsevne og ser ikke at de kunne trengt terapi, er noe galt med alle andre enn dem selv. Har selv unnvikende tilknytning og litt skrekk for forhold men jeg jobber beinhardt med meg selv og vet at jeg er problemet  

Anonymkode: 91f07...342

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Overskriften sier vel det meste. Dette ser ut til å være et gjentakende fenomen blant mennene jeg tiltrekker meg, enten det er på Tinder eller i virkeligheten. I starten er de ofte veldig på og viser tydelig interesse. Når jeg så begynner å bli interessert tilbake og gir uttrykk for det er det som om de får fullstendig panikk og mister all interesse. Flere som opplever dette? Hva er greia?

Har selv mine tanker om hva som ligger bak slik oppførsel, men hadde vært interessant å høre synspunkter fra andre.

Samme her, litt godt å høre vi er flere, noen ganger har jeg lurt på om jeg er så dum at jeg har forestilt meg at de er interessert, for de går jo fra interessert til helt totalt uinteressert og later som ingenting.. 

Anonymkode: 88259...d4b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg sendte en melding til en mann etter første Tinderdate. Sendte meldingen 3 timer etter første date. Skrev at det hadde vært hyggelig å møtes igjen. Da svarte han at han måtte prøve å finne ut hva han søkte, men vi kunne holde kontakten, altså. 🤦🏼‍♀️ Han hadde skrevet i profilen at han var «Easy going». Han var i slutten av 40-åra. 

Anonymkode: 54e09...374

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Husker jeg sendte en melding til en mann etter første Tinderdate. Sendte meldingen 3 timer etter første date. Skrev at det hadde vært hyggelig å møtes igjen. Da svarte han at han måtte prøve å finne ut hva han søkte, men vi kunne holde kontakten, altså. 🤦🏼‍♀️ Han hadde skrevet i profilen at han var «Easy going». Han var i slutten av 40-åra. 

Min erfaring med folk som beskriver seg på den måten og lignende er at de er helt motsatt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min erfaring med folk som beskriver seg på den måten og lignende er at de er helt motsatt.. 

At de ikke er avslappet til alt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva er greia?

De er ikke ute etter en partner, men etter den boosten det gir å få bekreftelse. Da er de forsynt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikkje om du vil ha svar av en mann på 45, men det høres vel ut som om han kanskje bare vil ha seg noe, og ikke dialog.  Det er for mange menn der ute som gjør livet vanskelig for oss som prøver å være seriøse. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

At de ikke er avslappet til alt? 

Ja.. generellt folk som beskriver seg slik andre burde beskrive en, feks snill, omtenksom, easy going, generøs osv, det er jo egenskaper andre ser i en.

Min eks hatet krangler og drama, har aldri opplevd så mye som nettopp det fra ham... 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellmannover190 skrev (2 minutter siden):

Veit ikkje om du vil ha svar av en mann på 45, men det høres vel ut som om han kanskje bare vil ha seg noe, og ikke dialog.  Det er for mange menn der ute som gjør livet vanskelig for oss som prøver å være seriøse. 

Absolutt interessant med svar fra menn på 40+, da de fleste mennene jeg opplever dette fra nettopp er i den alderen (selv er jeg i midten av 30-årene). Jeg synes denne oppførselen er spesielt merkelig blant menn i denne alderen, da man skulle tro at de var ferdig med å «rase fra seg» og var klar for noe seriøst? 🤷🏻‍♀️

ts

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja.. generellt folk som beskriver seg slik andre burde beskrive en, feks snill, omtenksom, easy going, generøs osv, det er jo egenskaper andre ser i en.

Min eks hatet krangler og drama, har aldri opplevd så mye som nettopp det fra ham... 

Nøyaktig samme erfaring her.

ts

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nøyaktig samme erfaring her.

ts

Uff! Føler med deg.

Verste er de som omtaler seg som snille gutter, kan nesten se besøksforbudet bli skrevet ut et sted der i fremtiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Absolutt interessant med svar fra menn på 40+, da de fleste mennene jeg opplever dette fra nettopp er i den alderen (selv er jeg i midten av 30-årene). Jeg synes denne oppførselen er spesielt merkelig blant menn i denne alderen, da man skulle tro at de var ferdig med å «rase fra seg» og var klar for noe seriøst? 🤷🏻‍♀️

ts

Samme her, samme alder på oss og mennene jeg møter og.. rart at det er de i den alderen ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at mennene har psykiske lidelse? DET er det første dere går til når han ikke gjengjelder interessen? Herregud 

Det kan jo være så enkelt at han ikke føler viben og samtidig merker at du er mer interessert en ham.... 

Anonymkode: b0c0c...516

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

ts

Jeg kjenner ikke alle menn dette gjelder for, men kan vel anta at det er en blanding av folk med urealistiske forventninger til damer og dating, en del rebound og ubrukelege menn. 
Det å føle på å "rase fra seg" kan vel være tegn på tapt ungdomstid, men da bør man vel helst flagge dette.
Jeg har kamerater på min alder som fortsatt mener at jenter skal være helst under 29 og være enkle å få til sengs. Lurer veldig på hvorfor de er single...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fjellmannover190 skrev (1 minutt siden):

Jeg kjenner ikke alle menn dette gjelder for, men kan vel anta at det er en blanding av folk med urealistiske forventninger til damer og dating, en del rebound og ubrukelege menn. 
Det å føle på å "rase fra seg" kan vel være tegn på tapt ungdomstid, men da bør man vel helst flagge dette.
Jeg har kamerater på min alder som fortsatt mener at jenter skal være helst under 29 og være enkle å få til sengs. Lurer veldig på hvorfor de er single...

Jeg ble skikkelig skuffet sist, er selv 35, ble kjent med en fyr i 40 årene via felles hobby jeg startet på. Han ble sånn hjelper for meg der og vi lo og tulla, holdt blikket, tok på hverandre, og flørta som juling. Så ba jeg ham på kaffe og han ble helt rar. Dette er fyren som sa "nei det hadde vært helt krise, du må bli her med meg" og blunka når jeg frustrert sa at jeg trodde kanskje ikke jeg fikk til denne hobbyen. Etter det har han bare høflig vært grei, og jeg skjønner ingenting. Skulle nesten tro jeg hadde forestilt meg alt, men jeg er sikker på vi hadde kjemi altså.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på enkelte tinderprofiler at de oppgir referanser ved forespørsler, den synes jeg er fin:)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp har vært borti flere av de. Den verste kom også tilbake 2 ganger og det samme skjedde igjen. Alt var bra til jeg viste interesse tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes denne oppførselen er spesielt merkelig blant menn i denne alderen, da man skulle tro at de var ferdig med å «rase fra seg» og var klar for noe seriøst? 🤷🏻‍♀️

ts

Da tar du grundig feil.

Anonymkode: 38dc3...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...