AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #1 Del Skrevet 10. september 2023 Hei @Roci Nå har jeg brukt disse to øyekremene i 2 mnd. Den gelen bruker jeg på dagen og den med retinol på natta. Likte ikke den gelen så godt under sminken. Når jeg påfører sminken så smuldrer den opp og ødelegger sminken. Så jeg har prøvd retinol kremen på dagen også og den funker bra under sminke. Lurer på om den kan brukes på dagtida også? Er ikke så mye i sola Anonymkode: c3293...27f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 10. september 2023 #2 Del Skrevet 10. september 2023 Hei, hvilken øyekrem var det igjen? Den med retinol, altså? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #3 Del Skrevet 10. september 2023 Roci skrev (40 minutter siden): Hei, hvilken øyekrem var det igjen? Den med retinol, altså? Uff glemte å legge ved bilder. Snakker om disse to Anonymkode: c3293...27f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 11. september 2023 #4 Del Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Uff glemte å legge ved bilder. Snakker om disse to Anonymkode: c3293...27f Det er anbefalt å bruke retinol på kveldstid, så hvis du ønsker å bruke den på dagtid, ville jeg nok ha brukt solbeskyttelse i tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #5 Del Skrevet 11. september 2023 Roci skrev (7 timer siden): Det er anbefalt å bruke retinol på kveldstid, så hvis du ønsker å bruke den på dagtid, ville jeg nok ha brukt solbeskyttelse i tillegg Ok 😀 Men vet du om en annen type øyekrem mot fine linjer? Som ikke smuldrer opp når man skal ta på sminke Anonymkode: c3293...27f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #6 Del Skrevet 11. september 2023 Roci skrev (12 timer siden): Det er anbefalt å bruke retinol på kveldstid, så hvis du ønsker å bruke den på dagtid, ville jeg nok ha brukt solbeskyttelse i tillegg Det hjelper ikke å bruke solkrem når lys gjør at retinol bryter ned og ikke fungerer optimalt. Anonymkode: 1535a...ab2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 12. september 2023 #7 Del Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det hjelper ikke å bruke solkrem når lys gjør at retinol bryter ned og ikke fungerer optimalt. Anonymkode: 1535a...ab2 Har sjekket litt rundt, og ser at flere hudleger mener at man fint kan bruke retinol på dagtid (også), så lenge man ikke oppholder seg i direkte sollys og bruker høy solfaktor. Men jeg er enig med deg i at effektiviteten av retinol antakelig svekkes noe, også fordi det er om natten huden fornyer seg og best nyttiggjør seg aktive ingredienser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 12. september 2023 #8 Del Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ok 😀 Men vet du om en annen type øyekrem mot fine linjer? Som ikke smuldrer opp når man skal ta på sminke Anonymkode: c3293...27f Jeg husker ikke helt om jeg nevnte det tidligere, men det er egentlig ingen kremer, serum etc. som kan fjerne fine linjer rundt øynene (og ellers). Retinol kan redusere dem noe på sikt, men ellers er det snakk om tilstrekkelig fukt for å gjøre de mindre synlige. Ettersom den gel'en fra PTR smuldrer, så kan det hende du har en tørrere hudtype og derfor trenger en litt fetere øyekrem. Det kan også skyldes at du bruker en oljebasert foundation/concealer, mens gel'en er vannbasert. Selv bruker jeg bare øyekrem fra CeraVe, som jeg synes gir godt med fukt, den inneholder også niacinamide, som er en ganske kraftig antioksidant. En annen øyekrem som får mye bra omtale, er Kiehl's Creamy Eye Treatment With Avocado. Den nye produktserien til No 7, Future Renew, er basert på peptider og skal også være veldig bra. Murad Resurgence Renewing Eye Cream inneholder både retinol, peptider og mykjørende og fuktighetsgivende ingredienser, og kan brukes både morgen og kveld. Den er betraktelig dyrere enn de andre, men du kan jo vurdere den på sikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå