Gå til innhold

Overgrep og politiet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har et barn som er 14 år som har blitt utsatt for overgrep, tok kontakt med politiet og ha vært i dialog med dem og bv. De ønsker og prate med barnet og høre barnet sin side av ting, nå er problemet at barnet nekter for at det har skjedd og sier at jeg løy om det, når det var barnet selv som innrømte dette for meg. Både Politi og barnevernet sier at de kan ikke gjøre noe sak ut av en situasjon som barnet sier ikke har skjedd, jeg vet jo at dette er fordi barnet er red og ikke vil stå i dette. Er det riktige av politiet og bare avfeie dette sånn?.

Anonymkode: 74b5a...f9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet burde avhøres i tilrettelagt avhør på barnehuset. De er spesialister på å avhøre barn der, og vil jo kunne trygge barnet slik at det kanskje forteller. Be politiet redegjøre for hvorfor dette ikke er vurdert eventuelt. Barn på 14 skal ikke avhøres av en vanlig politibetjent på politistasjonen. Helt normalt at barn freaker ut og trekker alt de har sagt, men det er jo ofte fordi de blir redde for konsekvensene. Det betyr ikke at det ikke har skjedd. 

Anonymkode: 0ff76...58c

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Barnet burde avhøres i tilrettelagt avhør på barnehuset. De er spesialister på å avhøre barn der, og vil jo kunne trygge barnet slik at det kanskje forteller. Be politiet redegjøre for hvorfor dette ikke er vurdert eventuelt. Barn på 14 skal ikke avhøres av en vanlig politibetjent på politistasjonen. Helt normalt at barn freaker ut og trekker alt de har sagt, men det er jo ofte fordi de blir redde for konsekvensene. Det betyr ikke at det ikke har skjedd. 

Ja problemet er at jeg har snakket med både bv og politi og de mener at dette er noe jeg har funnet opp siden jeg ikke har god relasjon med vedkommende det gjelder. Ganske sykt.. jeg gir meg ikke fordi er ikke riktig at hun skal få seirende ut av dette, så jeg har så vidt begynt for og si det sånn 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja problemet er at jeg har snakket med både bv og politi og de mener at dette er noe jeg har funnet opp siden jeg ikke har god relasjon med vedkommende det gjelder. Ganske sykt.. jeg gir meg ikke fordi er ikke riktig at hun skal få seirende ut av dette, så jeg har så vidt begynt for og si det sånn 

Man kan ikke tvinge en 14 åring til å snakke med politiet. Og vil ikke ungdommen snakke er det ikke noe politiet får gjort. 

Men hvem er du i denne saken og hvem skal ikke få gå seirende ut av saken?

• Liker 1
Skrevet
Ulven skrev (33 minutter siden):

Man kan ikke tvinge en 14 åring til å snakke med politiet. Og vil ikke ungdommen snakke er det ikke noe politiet får gjort. 

Men hvem er du i denne saken og hvem skal ikke få gå seirende ut av saken?

Jeg er mor. Personen som har gjordt det skal ikke gå seirende ut av dette 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg forstår at du er frustrert, men du kan ikke kjøre over ungdommen din i en slik alvorlig sak. Da kan du gjøre mer skade enn nytte. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Samtidig kan du ikke kaste ditt eget barn under bussen for å få "tatt" den andre. Du må vente til ditt barn er klar, hvis ikke blir det et nytt "overgrep" Akkurat nå må det holde at du sier at du er der for barnet og vente til barnet er klar. 

Anonymkode: a4e12...2f4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sjekk om barnet har krav på bistandsadvokat, og finn gjerne en som et god på akkurat dette fagfeltet. Rådfør deg med vedkommende om hva du kan gjøre videre eventuelt. Er du avhørt av politiet?

Skrevet

Her er det mye som ikke kommer fram eller ordentlig fram.

Er det så at du er i konflikt med en nær person til barnet?  Hennes far? Og hun har sagt til deg at det er begått overgrep,  som er trukket tilbake?

Hvis det er sånn er det vanskelig å se for seg barnet sin posisjon i disse negative fohold. Og høres ut som barnet blir både dratt inn i voksen problemer hun ikke i utgangspunktet skal være en del av.

Mye psykisk press på et barn, kan få de til å si ting som ikke er sant. En mor av mine tantebarn, har kjørt barna psykisk i grøfta og diktert dem hva de skal si og ikke si. Og da mye stygt om far. Jeg og mange vet ikke er sant, fordi vi har vært der, og ingenting av det som de har sagt stemmer.  Begge to sliter psykisk, og slik vi utenorsående ser det ender de med unormalt forhold til begge. Og bla ender med å si ting om den andre, fordi mora gir ros og støtte på det. 

Kanskje er det sant, at hun er utsatt for overgrep,  kanskje ble det sagt for å gjøre deg fornøyd. Vi på kg vet jo ikke det. Men antar både politiet og bv har fått en forklaring av henne,  som de anser for god nok grunn til å være enig om at intet er skjedd, og at det hun sa til deg ikke var sant.

Mulig du bør fokusere på deg og ditt. Og hvordan du oppfører deg mot eget barn i første omgang. Og det første du kan gjøre er å slutte å blande henne inn i voksen ting. 

Anonymkode: 7e781...dcf

Skrevet

Hun har tatt på mitt barn! Ja så klart har jeg tatt samtaler med politiet og bv. Hun er en sleip hore sånn er det bare 

Skrevet

Det viktigste er å skjerme barnet for videre overgrep. Siden du vet hvem personene er så burde det være ganske enkelt?

Anonymkode: 66bb0...e6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...