Gå til innhold

Prosjekt kropp

Ephemera

Anbefalte innlegg

Det var da altså meg ovenfor..  :sjenert:

10 kg på 15 uker er mulig det. Er ca 650 gram i uka. :)

Og dersom du "bare" går ned 5 på denne perioden, gjør vel ikke det noe heller, for da kan du bare glede deg over hvor godt på vei du er. Gjelder å være tålmodig(selv om jeg strever litt med å være det akkurat nå.... :sjenert: )

Vi skal backe hverandre opp her inne. Uansett hva vekta viser, skal vi ha en knall sommer, ikke sant?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fruktkake

Jeg skal love dere at denne sommeren skal bli knall, valker eller ikke! :ler:

Jeg har iallfall så uendelig mye å se fram til. Det er bare fire uker til ferien min! Åh, jeg gleder meg så vanvittig. Bryllup, bryllupsreise, quartfestival.. :sjarmor:

Pålegg ja.. Kjøpte røykelaks i dag. Er det sunt/usunt/masse fett(sunt/usunt fett?)..

Ellers hadde jeg tenkt å spise kveldsmat, men gikk på vekta i stad, og da fant jeg jaggu ut at jeg skal droppe kveldsmaten i dag. Er ikke særlig sulten heller.

Jeg har lyst til å innarbeide meg en rutine på å ta en joggetur hver morgen, selv om jeg skal jobbe. Men jeg vet vel egentlig at jeg er dømt til å mislykkes da jeg enkelte dager må stå opp kl. 4 for å rekke det (jobber en time unna, og innimellom begynner jeg kl. 7 på jobb..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som lurte på hvorfor jeg satt her når jeg egentlig skulle være på russekro, så har jeg måttet dra hjem. Fikk en voldsom hodepine og anspent nakke. Pleier IKKE å ha sånn! :overrasket: Kan være stresset med prøver osv i det siste. Har tatt paracet, og nå skal jeg sove. Stod opp kl 6 i dag, så jeg har jo vært oppe noen timer. ;)

Har egentlig vært en bra dag sånn mat-, trening- og skolemessig. Bare synd at jeg måtte dra fra det treffet. Litt gøy når broren min faktisk vil drasse med lillesøster på slep. :) Taklet han ikke da jeg var mindre, med årene setter jeg virkelig pris på å ha en bror.

Hmm.. Tror jeg må begynne å føre dagbok igjen, jeg. Ikke bare her.. :ler:

Den andre dagkoba mi har jo vært i dvale en stund. ;)

God natt alle sammen. I morgen er en ny dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I laks er du sunt fett, ja. Og laks er jo så godt! :sikle:

Vet ikke om røykingen har mye å si, egentlig, men laks er jo noe av det sunneste man kan spise sånn fettmessig(og av fisk).

Flink fruktkake! Følger ditt eksempel, jeg. I morgen altså, nå skal jeg sove.. Hadde vært kjempedeilig med potetlompe eller rugbrød med laks og egg.. :sikle:

Og da var jeg i seng. Natta! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sexy Cath

:klappe: til dere som får det til og all ære til deg vampyra som enda ikke har mistet motet ;)

men, jeg må si jeg reagerer på disse unnskyldningene enkelte har her for å spise. en vanskelig måned skrev en her. vel, er man målrettet og standhaftig så betyr ikke disse dagene i mai særlig mye. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Er litt lite innom denne uka. Jobber kveld...

Men jeg henger med! Må innrømme at jeg tar hele slankingen litt roligere nå som jeg begynner å nærme meg målet, samtidig som ting blir satt litt på vent når man går opp i vekt pga mensen. Men jeg skal da klare de siste kiloene også... tror jeg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men, jeg må si jeg reagerer på disse unnskyldningene enkelte har her for å spise. en vanskelig måned skrev en her. vel, er man målrettet og standhaftig så betyr ikke disse dagene i mai særlig mye. ;)

Det var sikkert jeg som skrev noe slikt, og jeg står fast ved det at når man har en barnedåp, to konfirmasjoner, et bryllup og to store runde fødselsdager å gå i i tillegg til de vanlige mai-dagene - samt en lenge planlagt danmarkstur - så er det ikke så greit. Det er ikke det at jeg ikke kan la være å drikke og fortsette bare å spise litt og holde meg unna kaker og desserter, det er det at i disse sammenhengene vil jeg ikke det. Det er ingen unnskyldning, det er et faktum. Jeg har gått ned 10 kilo allerede og har ingen problemer med å nå målsettingen min 2-3 uker senere enn det jeg hadde forestilt meg. Så for å si det sånn: Jeg er både målrettet og standhaftig. Dette er et valg jeg tar.

Endret av Lizzie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sabine

Hei alle sammen!

Ikke alltid så lett å holde seg unna utskeielser, nei. Har litt på følelsen av samboeren min forsøker å torpedere slankeforsøket mitt her. Da jeg kom hjem i går og skulle ta ut noe av fryseren, så jeg favorittisen min der! Hvorfor har han kjøpt den og ikke sin favorittis? Da hadde det vært lettere å holde seg unna! :sur: Men jeg klarte å begrense det til en kule, da han hentet isen etter middag (den var i det minste sunn).

Hvor mye går man opp med mensen? Snek meg opp på vekta i dag tidlig, og den viste mer enn på onsdag. :grine:

Hadde en lang dag i går, så jeg rakk ikke å dra på trening. Håper det går i dag, for da skal vi spise ute (grøss og gru). Men i morgen skal vi hjelpe et vennepar med å flytte, så da forsvinner vel noen kalorier. Tenker allerede med gru på trappene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å gå opp mellom 1 og 3 kilo før mensen. Jeg pleier alltid å gå opp minst 1 kilo da. Dette er fordi du har mere væske i kroppen. Så det går seg til når du er ferdig med den!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sikkert jeg som skrev noe slikt, og jeg står fast ved det at når man har en barnedåp, to konfirmasjoner, et bryllup og to store runde fødselsdager å gå i i tillegg til de vanlige mai-dagene - samt en lenge planlagt danmarkstur - så er det ikke så greit. Det er ikke det at jeg ikke kan la være å drikke og fortsette bare å spise litt og holde meg unna kaker og desserter, det er det at i disse sammenhengene vil jeg ikke det. Det er ingen unnskyldning, det er et faktum. Jeg har gått ned 10 kilo allerede og har ingen problemer med å nå målsettingen min 2-3 uker senere enn det jeg hadde forestilt meg. Så for å si det sånn: Jeg er både målrettet og standhaftig. Dette er et valg jeg tar.

:Nikke:

Det er viktig å ikke ta ting for seriøst på slike dager også. Dersom man nekter seg ting en fyser på for mye og for mange kanger, kan man heller ende opp med voldsomme utskeielser og å bryte hele greia. Man trenger slike "belønninger" å se frem til. Og som du sier, det tar deg jo bare liiiiiitt lenger. Så når du har tålmodigheten, hvorfor ikke? ;)

Og en klapp for 10 kg! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Ikke alltid så lett å holde seg unna utskeielser, nei. Har litt på følelsen av samboeren min forsøker å torpedere slankeforsøket mitt her. Da jeg kom hjem i går og skulle ta ut noe av fryseren, så jeg favorittisen min der! Hvorfor har han kjøpt den og ikke sin favorittis? Da hadde det vært lettere å holde seg unna! :sur: Men jeg klarte å begrense det til en kule, da han hentet isen etter middag (den var i det minste sunn).

Hvor mye går man opp med mensen? Snek meg opp på vekta i dag tidlig, og den viste mer enn på onsdag.  :grine: 

Hadde en lang dag i går, så jeg rakk ikke å dra på trening. Håper det går i dag, for da skal vi spise ute (grøss og gru). Men i morgen skal vi hjelpe et vennepar med å flytte, så da forsvinner vel noen kalorier. Tenker allerede med gru på trappene.

Snikveiing er IKKE bra. Det har alle i denne tråden fått erfare.

Og hvorfor kjæresten din har kjøpt din yndlingsis......? Tja......... Jeg bare gjetter her, altså, men kanskje han ville være snill...? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å gå opp mellom 1 og 3 kilo før mensen. Jeg pleier alltid å gå opp minst 1 kilo da. Dette er fordi du har mere væske i kroppen. Så det går seg til når du er ferdig med den!

Si meg, kan det hende man går litt opp førr EL også? Selv har jeg ikke merket noe til oppgang før mens, men nå har jeg sluttet på p-pillene og begynt å få EL igjen. Kanskje jeg er litt sånn motsatt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke:

Det er viktig å ikke ta ting for seriøst på slike dager også. Dersom man nekter seg ting en fyser på for mye og for mange kanger, kan man heller ende opp med voldsomme utskeielser og å bryte hele greia. Man trenger slike "belønninger" å se frem til. Og som du sier, det tar deg jo bare liiiiiitt lenger. Så når du har tålmodigheten, hvorfor ikke?  ;)

Og en klapp for 10 kg!  :klappe:

Tusen Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

Vampyra: På mandag har den nok gått ned, den vekta..  ;)

Jeg snikveide meg i dag (igjen), og nå hadde jeg gått ned 500 gram. Så på mandag tipper jeg at den viser enda litt mindre... Problemet er at jeg ikke får trent mer denne uka :tristbla: Jeg har forferdelig lyst, men i dag skal jeg i to bursdager etter jobb, i morgen skal jeg jobbe og så rett i prosjektmøte, men på søndag kan det hende jeg får lurt inn en treningsøkt etter jobb selv om jeg egentlig har en avtale da...

:klappe: til dere som får det til og all ære til deg vampyra som enda ikke har mistet motet ;)

Takk!

Jeg prøver og prøver i det minste, og jeg har vel bare innsett at det skal være litt vanskeligere for meg enn for andre.

Jeg har også funnet ut at hvis jeg skal gå ned er jeg avhengig av å ikke spise de kaloriene jeg trener bort, så i teorien burde jeg vel holde meg til ca 1000 kcal om dagen hvis jeg ikke trener... Det er vel litt lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sabine

Puh, nå ble jeg lettet. Ellers hadde det nok sett svart ut med mandag.

Hvorfor har dere egentlig valgt mandag som veiedag? Er det noen spesiell grunn til det?

Snikveiing er IKKE bra. Det har alle i denne tråden fått erfare.

Og hvorfor kjæresten din har kjøpt din yndlingsis......? Tja......... Jeg bare gjetter her, altså, men kanskje han ville være snill...?  :ler:

:ler: Det har du sikkert lett i. Han kan være så søt, så, men den isen er en hard prøve. Det hadde vært lettere hvis det hadde vært hans yndlingsis! Kanskje han tenker som jeg, for han har gått opp et par kilo han, også!

God helg, alle sammen (vet ikke om jeg klarer å holde meg unna hele helgen, men for sikkerthets skyld sier jeg det nå).

Dere er kjempeflinke og det er flott å være sammen med dere om dette prosjektet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har dere egentlig valgt mandag som veiedag? Er det noen spesiell grunn til det?

God helg, alle sammen (vet ikke om jeg klarer å holde meg unna hele helgen, men for sikkerthets skyld sier jeg det nå).

Dere er kjempeflinke og det er flott å være sammen med dere om dette prosjektet!

Veiedag på mandag er fordi mange av oss er medlem av Vektklubb og der er det veiedag på mandager... Hadde det ikke vært for det, hadde det kanskje vært smartere å ha veiedag på fredager. Ikke for det... da hadde vi spist mere i helga ;)

Riktig god helg til deg også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjest 0

Ja jeg er glad vi har mandagene som veiedag... Jeg hadde garantert skeiet ut i helgene hvis jeg kunne veid meg på fredagene! Men ofte er fredag en fin veiedag for meg i forhold til vekta :sjenert:

Jeg har så lyst til å trene :sur:

Men jeg har søren ikke tid!! Har såvidt tid til å lage meg middag i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har søren ikke tid!! Har såvidt tid til å lage meg middag i dag....

Hvorfor har du ikke tid...?

Du kan jo alltids lage ferdig middag dagen før neste gang du har dårlig tid. Fryse ned og ta opp igjen.. Kanskje du får tid/orker å trene også dersom du står opp/legger deg en time tidliggere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg kommer aldri orke å stå opp kl 5 for å trene nei!

Begynte på jobb 7.45 i dag nemlig... og i morgen... Dessuten burde jeg trene innendørs nå i pollenperioden. Jeg blir mye værre av å være ute litt så da får jeg heller trene når senteret er oppe. Og det er iallefall ikke åpnet før jeg begynner på jobb!

I går gikk det bare i ett... Jeg spiste middagsrestene fra dagen før og sambo stekte seg egg, etterpå ble det bursdag og jeg var kjempeflink og spiste bare et eplekakestykke med en kule is! Jeg som elsker kaker!! :sjenert:

Og så måtte jeg snikveie meg i dag (igjen), og nå har jeg gått ned 1,1 fra mandag!! :tommelsmil: Men jeg er redd det ikke holder seg til mandagen for jeg drakk en del kaffe og fløy på do i går. (går altfor sjelden på do pga jerntablettene mine).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0
Hvorfor har du ikke tid...?

Du kan jo alltids lage ferdig middag dagen før neste gang du har dårlig tid. Fryse ned og ta opp igjen.. Kanskje du får tid/orker å trene også dersom du står opp/legger deg en time tidliggere?  :)

Det var treningen jeg ikke hadde tid til ;)

(stressa med middagen og, men som jeg skrev så ble det rester fra dagen før)

Jeg skulle ønske vi kunne fryse ned middag, men vi har bare en bitteliten fryser i bunn av kjøleskapet, så det er det ikke plass til... Jeg har faktisk en del mat hos bestemor i hennes fryser, men det er litt stress å kjøre 20 min hver vei å hente mat.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...