Gå til innhold

Prosjekt kropp

Ephemera

Anbefalte innlegg

Det kan være at du spiser for lite + at du får muskler av treninga?

Du må ikke spise mindre enn du skal. Ikke for å såre deg, men jeg skjønner ikke hvordan du får til å spise for lite?

Skjønner du ikke at det er ikke alle som er så veldig sultne og ikke er så veldig glad i mat?

Jeg selv sliter veldig med å få i meg nok kalorier hver dag. Jeg er ikke noe særlig sulten og det å spise 4 ganger hver dag er stress for meg. Men jeg jobber med saken. Det er jo litt morsomt egentlig at jeg er på en slags slanking og jeg er så mett at jeg sukker hver gang jeg må spise! :ler:

Pssst, ikke ta dette som kritikk men som en liten opplysning :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miss_alexandria: Nei, jeg greier ikke å skjønne at noen ikke er så glad i mat at de ikke greier å spise nok. Uansett hvor mye jeg prøver... Ihvertfall ikke på en slanketråd... Det er nok fordi jeg elsker mat selv, og kunne gasset i meg store mengder med kaloririk mat. Jeg tenker at jeg hadde spist en sjokolade om kvelden hvis jeg manglet kaloerier i inntaket mitt. Jeg har det motsatte problemet - jeg må se etter om jeg kan spise litt kveldsmat eller om nok er nok... Men jeg skal prøve å forstå deg ;)

Nå har jeg vært innom en butikk mens jeg var kjempesulten igjen. Og vet dere hva jeg fant? De har fått en ny pizza!! Grandiosa lørdagspizza med biff og saftige kjøttboller! Også var det med kryddermix i pakken som skulle blandes med rømme for å lage rømmedressing :sikle: Og der sto jeg og så sånn ut: :overrasket:

med en knøttliten Fedon-pizza i hendene. Jeg fant den på Rema, av alle plasser. Må bare prøve den og se om den er spiselig. Kjøpte den isteden, jeg.

:grine:

Åh....

Men nå skal jeg spise Mia-pizza. Vi skulle egentlig ha svinestek til middag idag (vi holder på å spise oss gjennom fryseren), men så ble det så sent så vi tok ferdigpizza isteden.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah...

her var det folksomt...

:sjenert:

Dette er forresten ganske slitsomt: :hoppe:

Prøvde det på stuegulvet isted, fordi jeg vil spise masse sjokolade :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke trente jeg mye, men vekten gikk bare oppover og oppover. (Litt utskeielser i helgen i form av mye brød var nok deler av grunnen ;) )

Jeg har drevet og gått opp og ned 2 kg de siste 2-3 månedene, men nå vil jeg NED, ikke mer opp :sur:

Var en tur på vekten i dag og så at treningen denne uken, samt at jeg har vært flink med kostholdet virkelig har gjort susen :) Jeg må bare klare å holde meg i dag og i morgen.

Det er definitivt lørdag og søndag som er verst for da er jeg ikke inne i de samme rutinene som i hverdagen. Dessuten har fordøyelsessystemet en irriterende tendens til å stoppe litt opp i helgene, det gjør det ikke akkurat lettere å ta av noe i helgene :twisted:

Jeg skal ta meg en tur på treningssenter i dag og i morgen, i håp om at det skal holde systemet i gang og forhindre vektoppgang til offisiell veiedag på mandag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så dum å gå på vekten idag også...

Igår veide jeg mye mindre enn idag... :tristbla: Men dette er vanskelige greier, for vekten varierer jo etter hvor mye vann du har i kroppen også. Jeg ser at fettprosenten har gått ned, men idag har jeg mer vann i kroppen. Men likevel er jeg lei meg, og jeg greier ikke å tenke "det er bare vann". Jeg vil jo ned!!! Og jeg har ikke akkurat verdens beste tålmodighet! Jeg har ikke lyst til å vente i 20 uker med å gå ned til målet mitt :sur:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fruktkake

Heisann Ephemera og dere andre! Jeg har ikke fulgt med i denne tråden på ca. en uke av forskjellige grunner. Har hatt en helvetesuke på jobb, med opptil 13 timers arbeidsdager.

Har av den grunn ikke kommet meg på trening, bortsett fra fotball en dag. Jeg har også spist både karameller, sjokolade og kake.

MEN - da jeg gikk på vekta i morges, viste den 73,6 kg! På mandag var den 76,2. Jeg vet at det kan være ulike årsaker til at jeg plutselig har "rast" ned, men det gav meg et lite kick. Så i dag tror jeg jammen jeg skal komme meg på trening, eller ta meg en tur på skøyteisen sammen med min kjære.

Lørdagene er alltid vanskelige for meg. Det er nok noe psykisk. For jeg tror liksom at jeg har lov til å spise hva jeg vil, og fråtse i godteri. Dessuten kjenner jeg alltid suget etter øl når lørdagskvelden nærmer seg.. Jaja, jeg vil ikke være for fanatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Så bra fruktkake!! :overrasket:

Jeg var på big horn i går og jeg brydde meg ingenting om kaloriene... i tillegg ble det 5-6 halvlitere...

Jaja, jeg får være flink i dag, og i morgen så får vi se hva som skjer på vekta på mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Jeg går alltid litt opp i vekt rundt mensperioden, gjør dere andre også det?

Ja. Det har vel noe med at vann binder seg letere i kroppen eller noe sånt. Og så er det jo ikke til å stikke under en stol at man får mest lyst på godteri når man har mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Så bra fruktkake!! :overrasket:

Jeg var på big horn i går og jeg brydde meg ingenting om kaloriene... i tillegg ble det 5-6 halvlitere...

Jaja, jeg får være flink i dag, og i morgen så får vi se hva som skjer på vekta på mandag...

Man må jo kose seg litt også. Jeg hadde blitt gal om jeg bare kunne spise gulrøtter og vann og aldri unne meg litt sjokolade, et lite kakestykke eller noen halvlitere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Ephemera og dere andre! Jeg har ikke fulgt med i denne tråden på ca. en uke av forskjellige grunner. Har hatt en helvetesuke på jobb, med opptil 13 timers arbeidsdager.

Har av den grunn ikke kommet meg på trening, bortsett fra fotball en dag. Jeg har også spist både karameller, sjokolade og kake.

MEN - da jeg gikk på vekta i morges, viste den 73,6 kg! På mandag var den 76,2. Jeg vet at det kan være ulike årsaker til at jeg plutselig har "rast" ned, men det gav meg et lite kick. Så i dag tror jeg jammen jeg skal komme meg på trening, eller ta meg en tur på skøyteisen sammen med min kjære.

Lørdagene er alltid vanskelige for meg. Det er nok noe psykisk. For jeg tror liksom at jeg har lov til å spise hva jeg vil, og fråtse i godteri. Dessuten kjenner jeg alltid suget etter øl når lørdagskvelden nærmer seg.. Jaja, jeg vil ikke være for fanatisk.

Der var du!! :klem:

Ble litt bekymret for at du hadde gitt opp vettu ;) Håper ingen av oss faller fra etter hvert...

Jeg har helveteshelg med øvelseskjøring denne helga (det står om det i dagboka mi...) og vi er hjemom for å spise lunsj nå, før to nye timer med kjøring står for tur. Så blir det handling av mat før jeg skal legge med rett ut i sofan i kveld.

Jeg greide å stå over kake på jobb igår nettopp fordi det var fredag og jeg visste at jeg kom til å skeie ut litt hjemme. Da kunne jeg ikke gjøre det på jobb i tillegg. Men jeg er veldig enten eller. Nå når jeg har satt meg disse målene og holder på med disse greiene, tillater jeg ikke meg selv noen sprekker, bortsett fra at jeg spiser litt for mye middag enkelte dager. Sjokolade spiser jeg kun fredag, lørdag og søndag, og da på kvelden og i små mengder. Jeg tror liksom at det skal så lite til før hele opplegget ryker. Jeg tror ting blir litt annerledes når jeg bare har noen kilo igjen til målet, da er det ikke så farlig lenger - og kanskje finner jeg ut at jeg er fornøyd når jeg veier 80 kg og finner ut at jeg ikke orker å streve meg ned til 75. Jeg veide rundt 80 og var slank og fin for et par år siden, men da trente jeg. Og det er en av de tingene som er så viktig med dette førerkortet mitt - jeg vil komme meg på trening!!!!

Idag venter svinestek til middag og det forbinder jeg med masse god saus... Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det der idag... Ta bare litt eller spørre sambo om vi kan lage brunsaus i pose isteden...?? :klø: Jeg kan ikke spise over tusen kalorier i middag idag - jeg skal tross alt ha sjokolade i kveld også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fruktkake

Jeg har vært nær ved å gi opp, det skal jeg love deg. Men da jeg gikk på vekta i dag, var det det lille sparket i ræva som jeg trengte.

Du er flink som klarer å forskyve utskeiinga. Jeg er veldig svak for fristelser, og dersom det står kake eller noe annet godt på personalrommet er jeg ikke sen å be.

Det er sånt som sauser og slikt man må kutte ned på. Hverdagsmat som man ikke helt tenker over kaloriinnholdet i. Og smør. Jeg har nesten kutta helt ut smør på skiva, og bruker heller magerost.

Ellers er jeg veldig stolt over meg selv for øyeblikket. Kom nettopp hjem fra en spinningtime. Når jeg ikke har tid til å trene i ukedagene må jeg jo ta helga til hjelp... Jeg er skikkelig forkjøla og har en ekstrem hodepine (resultat etter den stressende uka, tror jeg), så jeg var på nippet til å droppe hele greia. Men jeg dro! :klappe:

Du må ha lykke til med øvelseskjøringa. Jeg er også avhengig av bil for å komme meg på trening, iallfall nå på vinteren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Nå har jeg prøvd Options kakaoen med melk! :overrasket:

Gurimalla for en forandring :sikle:

Det var kjempegodt! Og så fikk jeg dekket sukkerbehovet mitt. Brukte ekstra lett også så da er det ikke så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Nå har jeg prøvd Options kakaoen med melk! :overrasket:

Gurimalla for en forandring :sikle:

Det var kjempegodt! Og så fikk jeg dekket sukkerbehovet mitt. Brukte ekstra lett også så da er det ikke så ille.

Er det det som er oppskrifta på at den skal bli god? :D

Ellers er Regia Ekspress lett også god. Selv når man blander den med vann!

Jeg var nok litt dum som trente i dag. 38 i feber nå. Huff. Og jeg har spist både sjokolade og chips, men har ikke dårlig samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God bedring, Fruktkake! :klem:

Vi har endelig kommet hjem fra kjøring og handling. Har kjørt så mye at vi kunne kjørt til Oslo :overrasket: Og dit er det 50 mil! Måtte fylle bensin underveis også :forvirret:

Vi stoppet på et bakeri underveis, for der hadde jeg lest at de hadde Ingers Rugbrød. Men det hadde de dessverre sluttet med. Jeg sto og pekte på alle fristelsene i bakedisken til sambo, deilige sjokoladekaker og lekre wienerbrød. Og så skulle selvsagt sambo ha en skillingsbolle med vaniljekrem :overrasket: Og jeg var sulten og kjente at jeg trengte noe for å holde konsentrasjonen oppe, så da ble det en diger sjokolademuffins på meg... Den var utrolig god, smakte som hjemmelaget og var sprøstekt utenpå :sikle: Angret etterpå, men...

Det får veie opp at vi ikke har spist middag ennå. Steika står i ovnen nå og jeg har støvsuget = litt forbrente kalorier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

Du er jammen heldig som har en samboer du kan øvelseskjøre med, selv om han kanskje utsetter deg for noen fristelser. Slik er nok de fleste samboere! Jeg handla i ettermiddag, og han ropte at jeg måtte kjøpe chips og cola til ham. Jammen kjøpte jeg til meg selv også..

Jaja. Håper jeg blir frisk fortere enn svint. Vil så gjerne komme inn i en god treningsrytme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jammen heldig som har en samboer du kan øvelseskjøre med, selv om han kanskje utsetter deg for noen fristelser. Slik er nok de fleste samboere! Jeg handla i ettermiddag, og han ropte at jeg måtte kjøpe chips og cola til ham. Jammen kjøpte jeg til meg selv også..

Jaja. Håper jeg blir frisk fortere enn svint. Vil så gjerne komme inn i en god treningsrytme.

Ja, jeg vet! Han har sikkert kjørt hundre timer med meg og selv om førerkortet koster meg utallige tusener, så sparer jeg selvsagt på dette. Han har ofret alle de siste helgene på dette han også.

:hjerter_rundt:

Men så er det også han som har "bestemt" at jeg må ha førerkort hvis vi skal ha barn...

Åååå, så sulten som jeg er nå... Det lukter deilig middag i hele huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...