Gå til innhold

Vindmøller eller atomkraftverk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

BMA skrev (1 minutt siden):

Ser for meg?...akkurat som i dag men i større og større omfang..google prisutviklingen på batterier og salgsøkningen av husbatterier..

Mener du at det finnes så mye råmaterialer i verden at det dekker batterier for 100% av jordens befolkning innen 6-7 år?, hvordan skal i så fall utvinningen av disse mineralene foregå og hvor skal de komme fra?. 

Anonymkode: 8cc34...7c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kokeplate skrev (Akkurat nå):

Jeg ser vindturbiner som drives rundt av vindkraft akkurat nå. Fungerer de ikke?

Snakker ikke om de du ser?? 

Anonymkode: 510b1...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

A key challenge facing the wind industry is the potential for turbines to adversely affect wild animals both directly, via collisions, as well as indirectly due to noise pollution, habitat loss, and reduced survival or reproduction

Hva er poenget med BARE vindmøller når vi har andre ting som er bedre 

Påstanden blir ikke riktigere på engelsk. Ikke på fransk heller.

Ingen har sagt at det er noe poeng med bare vindturbiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atomkraftverk. De tar opp mindre plass også. Man trenger sånn 300 vindmøller for å tilsvare et kraftverk...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påstanden blir ikke riktigere på engelsk. Ikke på fransk heller.

Ingen har sagt at det er noe poeng med bare vindturbiner.

Jo. Det forstyrrer dyrelivet. It disturbs the animals. Ca derange les animaux 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker ikke om de du ser?? 

Så du snakker bare om noen vindturbiner ingen vet om at eksisterer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hva skal alle disse batteriene lages av? 

De skal ikke...de lages allerede. Brorparten av lagringsbatterier i dag er litium/ jernfosfat...Det kommer overveiende sannsynlig til å endres til Natrium/karbon ila et år eller to, CATL som er verdens største batteriprodusent starter produksjon av Sodium / carbon eller Salt/kull batterier om du vil i år .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Det forstyrrer dyrelivet. It disturbs the animals. Ca derange les animaux 

Det påstås at det forstyrrer dyrelivet. Det forstyrrer ikke dyrelivet. Med mindre forstyrrelsen er at dyrene gjerne oppholder seg i nærheten av vindturbiner, hvor man for øvrig skal lete lenge for å finne en død fugl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Atomkraftverk. De tar opp mindre plass også. Man trenger sånn 300 vindmøller for å tilsvare et kraftverk...

Ja og en trenger bare et atomkraftverk for å forgifte areal nok til 10000 vindkraft....for evig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMA skrev (1 minutt siden):

De skal ikke...de lages allerede. Brorparten av lagringsbatterier i dag er litium/ jernfosfat...Det kommer overveiende sannsynlig til å endres til Natrium/karbon ila et år eller to, CATL som er verdens største batteriprodusent starter produksjon av Sodium / carbon eller Salt/kull batterier om du vil i år .

Så man skal altså ikke lage flere batterier, men likevel lage flere ganger energien batterier lagrer i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mener du at det finnes så mye råmaterialer i verden at det dekker batterier for 100% av jordens befolkning innen 6-7 år?, hvordan skal i så fall utvinningen av disse mineralene foregå og hvor skal de komme fra?. 

Anonymkode: 8cc34...7c6

Hørt om salt?...og kull?...Tror du vi går tom? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vindkraft er bare penger i kasse for store utenlandske selskaper som bygger ut dette i Norge. 

Alt er privateid i motsetning til vannkrafta.  

Anonymkode: 3bd65...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokeplate skrev (1 minutt siden):

Så man skal altså ikke lage flere batterier, men likevel lage flere ganger energien batterier lagrer i dag.

Ikke særlig morsomt...eller raffinert..Trodde du jeg skrev at de skulle slutte å lage batterier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BMA skrev (Akkurat nå):

Ikke særlig morsomt...eller raffinert..Trodde du jeg skrev at de skulle slutte å lage batterier?

Jeg trodde ikke du skrev det. Du skrev det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ønsker turistene pokkerivold. Jeg ønsker derimot masse kraft.

Vi får ikke billigere energi av den grunn. Med billig energi lønner det seg ikke lengre å bygge ut vindkraft, dermed imploderer konseptet med å bygge ut kjempemasse kraft for å få billigere strøm . Enkelt og greit. Skal vi få ned prisen må elektrisiteten tilbake under nasjonal kontroll og ikke være markedsstyrt. Strøm må regnes som infrastruktur. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMA skrev (3 minutter siden):

Herregud.

Anonymkode: 810dc...d96

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
BMA skrev (2 minutter siden):

Man går tom for mineraler, også gjenbrukbare, så lenge de er i bruk.

Uansett så vil det du tror skal skje innen 2030 ikke kommwæe til å skje innen 2030. Og det vil du også kunne se når vi kommer dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (Akkurat nå):

Vi får ikke billigere energi av den grunn. Med billig energi lønner det seg ikke lengre å bygge ut vindkraft, dermed imploderer konseptet med å bygge ut kjempemasse kraft for å få billigere strøm . Enkelt og greit. Skal vi få ned prisen må elektrisiteten tilbake under nasjonal kontroll og ikke være markedsstyrt. Strøm må regnes som infrastruktur. 

Jeg sa ingenting om billig energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ingenting om billig energi.

Hvis det ikke er det som er målet så har du jo absolutt ingenting å komme med uansett. Det er vel ingen som vil ha vindmøller bare for å ha vindmøller?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (Akkurat nå):

Hvis det ikke er det som er målet så har du jo absolutt ingenting å komme med uansett. Det er vel ingen som vil ha vindmøller bare for å ha vindmøller?

Jeg vil ha nok energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...