Gå til innhold

Unnskyld meg! Å tro på Gud, hvorfor??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sorry fremprovoserende innlegg. Men har ei på facebook som delte et innlegg som innebar at hun følte seg annerledes av familien sin. Hun likte ikke GUD, og trakk seg bort. Så kom ei venninne som sa at hun ville be for henne. De neste dagene kjente hun at hun trakk seg mer mot Gud hun bøe et bedre menneske, fordi vi som ikke trodde på det måtte jo ha det forferdelig. Hun gråt i innlegget fordi hun betrodde plutselig Gud. Hun sa også at hun følte seg alene da hun ikke hadde Gud der. Hun snakker som at hun skulle vært et lite barn.. sorry min uttalelse. 

Men min mormor døde kun 36 år gammel, hun var sterkt troende. Hvorfor skulle HUN dø og barna lide pga dette? Jeg har ei mamma som lenge har sørget over dette men vært ei supergod mor.

Hvorfor i alle verden skal jeg tro på GUD? Jeg er ikke atteist, fordi jeg vet det finnes engler. Beskyttende engler som er der når det trengs. 

Det som er provoserende er at de som mener på at Gud finnes og de som ikke enda har funnet han, har det vondt. 

Hvorfor i alle dager skulle min mamma miste sin mor bare 11år gammel? Hun hadde kreft og led mye den siste tiden, mye smerter.

Dette er bare tull ! Og jeg blir sint. Skulle så gjerne fått møte min mormor som satt seg frivillig i røde-kors, men opplevde i stedet smerte og fortvilelse. Hvorfor? Hun som trodde på Gud? 

Jeg har mye energier rundt meg, og hjelpende hånd når det trengs. Men jeg føler det er mine besteforeldre, og ikke Gud. 

Takk for min utblåsning! K 35 

Anonymkode: 2fc7c...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det hjelper når du innser at du ikke skal forstå dette.

Anonymkode: b2640...8b0

Så det du mener er at de som ikke tror på dette er de som lever lengst? Først når en tror på Gud så skal man få fred når man dør? Eller hva? 

Min mormor var skikkelig kristen. Min bestefar var ikke, han ble i 80årene. 

Andre led pga hennes død. Jeg finner ingen mening. Kan dere forstå meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at dette er et følelsesladet emne for deg, og det er helt naturlig å ha spørsmål og følelser knyttet til tro og livets vanskelige øyeblikk. Tro og troens betydning varierer fra person til person, og det er ikke nødvendigvis én riktig svar. Folk har ulike måter å forstå og finne mening i livets utfordringer.

Det er vanlig å ha tvil og spørsmål om hvorfor ting skjer som de gjør, spesielt når man har opplevd tap og lidelse. Tro, uansett hva den innebærer for hver enkelt, kan være en måte å søke trøst, styrke og fellesskap på i slike tider.

Husk at det ikke finnes en universell opplevelse eller svar når det gjelder tro og troens rolle i livet. Det viktigste er å finne det som gir deg trøst og mening i dine egne opplevelser.

Anonymkode: ca121...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår at dette er et følelsesladet emne for deg, og det er helt naturlig å ha spørsmål og følelser knyttet til tro og livets vanskelige øyeblikk. Tro og troens betydning varierer fra person til person, og det er ikke nødvendigvis én riktig svar. Folk har ulike måter å forstå og finne mening i livets utfordringer.

Det er vanlig å ha tvil og spørsmål om hvorfor ting skjer som de gjør, spesielt når man har opplevd tap og lidelse. Tro, uansett hva den innebærer for hver enkelt, kan være en måte å søke trøst, styrke og fellesskap på i slike tider.

Husk at det ikke finnes en universell opplevelse eller svar når det gjelder tro og troens rolle i livet. Det viktigste er å finne det som gir deg trøst og mening i dine egne opplevelser.

Takk ❤️ Jeg bare kjenner det provoserer meg når noen på facebook uttaler seg om at man nesten er et dårlig menneske om man ikke betror seg til Gud. De er så glad-kristne og sitter med tårer i øynene uten å ha opplevd noe? 

Jeg ble voldtatt som 15 åring, ble slått sv min samboer da jeg var 20. Har ei mor som har blitt preget av barndommen grunnet sin mor som døde i 30årene. Alkoholisert far som fikk det enda verre da. At hun ga oss den gode oppveksten er helt utrolig. Mulig hun fikk styrke fra sin mor men ikke GUD! Hvor er Gud? 

Beklager... jeg blir provosert fordi jeg så gjerne skulle møtt min snille mormor❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må starte med å innse hvor små vi er. Da kan vi tro på Gud. De som tror at Statsministeren har makt i nærheten av Gud er litt langt unna å forstå noe som helst.

Anonymkode: 55724...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke forestille meg hvor smertefullt og utfordrende det har vært for deg å gjennomgå slike hendelser i livet ditt. Jeg er virkelig lei meg for at du har opplevd så mye smerte.

Jeg ønsker deg all den styrken og kjærlighet du fortjener, og jeg håper du en dag kan finne fred og mening i livet ditt. Jeg håper du kan finne den støtten og trøsten du trenger, enten gjennom profesjonell hjelp eller andre i nettverket ditt. Ta vare på deg selv, du er ikke alene i dette. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forestille meg hvor smertefullt og utfordrende det har vært for deg å gjennomgå slike hendelser i livet ditt. Jeg er virkelig lei meg for at du har opplevd så mye smerte.

Jeg ønsker deg all den styrken og kjærlighet du fortjener, og jeg håper du en dag kan finne fred og mening i livet ditt. Jeg håper du kan finne den støtten og trøsten du trenger, enten gjennom profesjonell hjelp eller andre i nettverket ditt. Ta vare på deg selv, du er ikke alene i dette. ❤️

😭 Jeg vet ikke hvorfor jeg gråter... Men da jeg  innlegget mitt fikk jeg nok. Jeg enser mye, mye energier rundt meg, merker det.

Har desverre opplevd mye kjipe ting og tenker på min mamma som er så sterk og tøff - til tross opplevde det hun gjorde. Vi prater sjeldent om det. Men kjenner et sinne når noen glad kristne deler et innlegg, at de fant Gud. Uten å ha opplevd smerte? Vet de hva smerte er?!

Jeg blir så oppgitt. Har hatt panikk anfall etter både voldtekten (ble dopet ned, husker ingenting) og en kjæreste som dro til meg da jeg 20. Jeg har heldigvis 2 nydelige barn og føler meg heldig som har fått oppleve dette. Min flotte og sterke mamma som har en god mann og sammen fått tilsammen 6 barnebarn. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

😭 Jeg vet ikke hvorfor jeg gråter... Men da jeg  innlegget mitt fikk jeg nok. Jeg enser mye, mye energier rundt meg, merker det.

Har desverre opplevd mye kjipe ting og tenker på min mamma som er så sterk og tøff - til tross opplevde det hun gjorde. Vi prater sjeldent om det. Men kjenner et sinne når noen glad kristne deler et innlegg, at de fant Gud. Uten å ha opplevd smerte? Vet de hva smerte er?!

Jeg blir så oppgitt. Har hatt panikk anfall etter både voldtekten (ble dopet ned, husker ingenting) og en kjæreste som dro til meg da jeg 20. Jeg har heldigvis 2 nydelige barn og føler meg heldig som har fått oppleve dette. Min flotte og sterke mamma som har en god mann og sammen fått tilsammen 6 barnebarn. 

Ts

Ikke bry deg så hardt om andre. At andre har funnet Gud er kjempe bra for dem.

Så lever du livet ditt i mens. Kanskje du hadde trengt en hobby? Eller en jobb? 

Anonymkode: 01653...6d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at hver persons reise er unik, og det er ikke alltid lett for andre å forstå din smerte. Det er flott at du har støtte fra din sterke mamma og at du har to nydelige barn. Du er ikke alene, og det finnes folk og profesjonelle som kan hjelpe deg gjennom de tøffe tidene.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ts

TS, man kan ikke finne noe som ikke finnes. Det er bare en fantasi inni hodet til disse folkene.

Jeg håper du skjønner at styrken  den fins inni deg selv, og at de som er nødt til å forklare alt med Gud ikke har denne indre styrken som du selv har.

Ønsker deg alt godt, og det gjør meg trist å lese hvordan livet har kødda med deg.

❤️

Anonymkode: 65765...ed2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Husk at hver persons reise er unik, og det er ikke alltid lett for andre å forstå din smerte. Det er flott at du har støtte fra din sterke mamma og at du har to nydelige barn. Du er ikke alene, og det finnes folk og profesjonelle som kan hjelpe deg gjennom de tøffe tidene.

Jeg er i 30 årene idag, men gnager at jeg ble usynlig voldtatt dom 15åring, dopet ned og han stakk etter samlede. Det rippes mer og mer opp nå uten å vite hvorfor. 

Den mannen jeg var sammen med da jeg var 20 år ble sint og hev meg ned i sengen og rev i stykker en rød bh jeg hadde på meg. Etter det husker jeg at jeg løp ut, midt på svarte natten og ringte ei venninne. Jeg sa til henne at jeg trodde jeg ble drept den kvelden. Jeg så tilbake i vinduet og der stod han og kikket på meg.. Jeg løp og løp. Ikke fortalt mamma dette. Vile ikke sette mer vondt i henne. Jeg fikk tilslutt barn med han, og idag er hun 13år. 

Bør jeg skaffe hjelp så lenge etter? Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS, man kan ikke finne noe som ikke finnes. Det er bare en fantasi inni hodet til disse folkene.

Jeg håper du skjønner at styrken  den fins inni deg selv, og at de som er nødt til å forklare alt med Gud ikke har denne indre styrken som du selv har.

Ønsker deg alt godt, og det gjør meg trist å lese hvordan livet har kødda med deg.

❤️

Anonymkode: 65765...ed2

Takk! ❤️ nei jeg tror ikke på Gud. Jeg tror på indre styrke og muligens veiledning fra mine besteforeldre. Det er det som er riktig for meg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør snakke med noen som kan hjelpe deg med å sortere følelsene, tankene og opplevelsene dine, ja klart det ❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du bør snakke med noen som kan hjelpe deg med å sortere følelsene, tankene og opplevelsene dine, ja klart det ❤❤

Men jeg har jo delvis glemt dette. Er det vits i det da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om du trenger å snakke med noen som lytter på deg og anerkjenner dine følelser og opplevelser. En som er tålmodig og oppmerksom. Tror det nesten må være en profesjonell, er dessverre manko av de folka i det samfunnet vi lever i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som om du trenger å snakke med noen som lytter på deg og anerkjenner dine følelser og opplevelser. En som er tålmodig og oppmerksom. Tror det nesten må være en profesjonell, er dessverre manko av de folka i det samfunnet vi lever i.

Jeg har nok ikke fått snakket ut om det jeg har opplevd. Men antar at jeg er sterk mentalt? Har opplevd noe annet som var verre enn disse to tilsammen, men det har jeg heller ikke pratet om. Jeg tar meg bare sammen og gråter om kveldene, ikke hver kveld heldigvis. 

Jeg vet ikke... fikk bare en liten utblåsning nå og trengte å lufte det ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvordan noen kan tenke at de tror på den rette guden og følger de ekte reglene som denne guden har satt for de. Tenk om man MÅ være mormoner for å få svar på bønnene sine og for å komme til himmelen, og at alle andre havner i helvete? Jøder, katolikker, evangelister, metodister, Jehovas vitne, muslimer, hinduer, buddhister og alle de andre grenene innen andre religioner? ALLE andre liksom?

Anonymkode: 22710...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyren891

De fleste religioner fremmer verdier som kjærlighet, medfølelse og empati, og det er viktig å respektere mangfoldet i tro og troende. Tro på en bestemt religion betyr ikke nødvendigvis at man mener at alle andre havner i helvete, og det er ofte variasjoner innenfor troen selv. Åpen dialog og respekt for hverandres tro kan bidra til å fremme forståelse og toleranse.

Endret av Tyren891
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Sorry fremprovoserende innlegg. Men har ei på facebook som delte et innlegg som innebar at hun følte seg annerledes av familien sin. Hun likte ikke GUD, og trakk seg bort. Så kom ei venninne som sa at hun ville be for henne. De neste dagene kjente hun at hun trakk seg mer mot Gud hun bøe et bedre menneske, fordi vi som ikke trodde på det måtte jo ha det forferdelig. Hun gråt i innlegget fordi hun betrodde plutselig Gud. Hun sa også at hun følte seg alene da hun ikke hadde Gud der. Hun snakker som at hun skulle vært et lite barn.. sorry min uttalelse. 

Men min mormor døde kun 36 år gammel, hun var sterkt troende. Hvorfor skulle HUN dø og barna lide pga dette? Jeg har ei mamma som lenge har sørget over dette men vært ei supergod mor.

Hvorfor i alle verden skal jeg tro på GUD? Jeg er ikke atteist, fordi jeg vet det finnes engler. Beskyttende engler som er der når det trengs. 

Det som er provoserende er at de som mener på at Gud finnes og de som ikke enda har funnet han, har det vondt. 

Hvorfor i alle dager skulle min mamma miste sin mor bare 11år gammel? Hun hadde kreft og led mye den siste tiden, mye smerter.

Dette er bare tull ! Og jeg blir sint. Skulle så gjerne fått møte min mormor som satt seg frivillig i røde-kors, men opplevde i stedet smerte og fortvilelse. Hvorfor? Hun som trodde på Gud? 

Jeg har mye energier rundt meg, og hjelpende hånd når det trengs. Men jeg føler det er mine besteforeldre, og ikke Gud. 

Takk for min utblåsning! K 35 

Det hjelper å forstå at det å tro på gud er samme som å tro på julenissen. Det er kun noe vi mennesker har skapt som en idelogi/tro for at det skal være enklere å manipulere og evt. få folk til å håndtere mye av det vonde når man mister noen.

Vi ser jo hvor mye ondskap denne religionen fører til? Overgrep, hellige kriger og alt mulig faenskap. Skylder alltid på religion for deres egne handlinger!! 

Endret av Intervence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...